top icon
Αγώνες

DTM: H πρώτη στη Mercedes!

H αυλαία του DTM για το 2017 άνοιξε στο Hockenheim με τον 22χρονο Lucas Auer να κερδίζει τον πρώτο σημερινό αγώνα για λογαριασμό της Mercedes.

Το Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμό παραδοσιακά άνοιξε την αυλαία του στην πίστα του Hockenheim. Ο πρώτος γύρος του θεσμού, όπως αναμενόταν, αποτέλεσε μία “βόλτα στο άγνωστο” για τις ομάδες, αφού το φετινό Πρωτάθλημα περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές τόσο σε τεχνικό, όσο και αγωνιστικό επίπεδο. Η νέα γενιά αυτοκινήτων είναι ισχυρότερη σε σχέση με την περσινή, ενώ υπάρχει αντίστοιχα και μεγαλύτερη ελευθερία στον τομέα της αεροδυναμικής. Όμως, για να περιοριστεί το κόστος, αρκετά μηχανικά μέρη είναι κοινά από έναν συγκεκριμένο προμηθευτή. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως τα φετινά αυτοκίνητα είναι πιο αργά από τα περσινά, με τους χρόνους να κατεβαίνουν σημαντικά στις δοκιμές που έγιναν πριν τον αγώνα στην ίδια πίστα.

Παράλληλα, το DTM έχει φέτος σημαντικές και ουσιαστικά αλλαγές σε αγωνιστικό επίπεδο με στόχο την αξιοποίηση του ανθρώπινου στοιχείου και των οδηγών. Έτσι, η επικοινωνία με τους οδηγούς και τα pit πλέον έχει απαγορευτεί και μόνο οδηγός μπορεί να μιλάει στους μηχανικούς του, χωρίς αυτοί να έχουν τη δυνατότητα να απαντήσουν. Την ίδια ώρα, η νέα γόμα ελαστικών της Hankook είναι ταχύτερη από την περσινή, προσφέροντας μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης, αλλά καθιστώντας το pit stop απολύτως απαραίτητο. Για να γίνει ακόμα πιο δύσκολη και η συγκεκριμένη διαδικασία, οι μηχανικοί που χρησιμοποιούνται σε κάθε pit stop είναι λιγότεροι. Σαν να μην έφτανε αυτό, το DRS με του οποίου τη χρήση οι οδηγοί μπορούν να αποκτήσουν μεγαλύτερη τελική ταχύτητα και να προσπεράσουν, μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο 12 φορές, σε όποια σημεία του αγώνα επιθυμούν. Αλλά όχι περισσότερες.

Όλα τα παραπάνω καθιστούν πλέον το DTM μία μάχη οδηγών, με αρκετές δόσεις στρατηγικής που πρέπει να πραγματοποιηθούν από τους ίδιους. Και αυτό το στοιχείο ήταν φανερό από την πρώτη συνάντηση της χρονιάς. Κάθε διήμερο αγώνα του DTM, περιλαμβάνει δύο γύρους και ο πρώτος εκ αυτών έκρυβε αρκετές συγκινήσεις. Στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, τα αυτοκίνητα της Mercedes ήταν τα ταχύτερα όλων, με τον 22χρονο Lucas Auer να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας. Με την εκκίνηση ο 22χρονος Αυστριακός ξέφυγε από τους υπόλοιπους δημιουργώντας μία διαφορά ασφαλείας. Ο πρώην πιλότος της F1, Timo Glock, κατάφερε να περάσει στη δεύτερη θέση αρκετά νωρίς περνώντας τους Mortara και Paffet, ενώ μετά τα pit stop ψαλίδισε τη διαφορά του από τον Auer. Παρ' όλη την πίεση που άσκησε στον 22χρονο Αυστριακό, ο Glock με την BMW δεν κατάφερε να τον ξεπεράσει ακολουθώντας τον το δεύτερο σκαλί του βάθρου. Με αυτόν τον τρόπο ο Auer κατάφερε να σημειώσει τη 2η νίκη της καριέρας του στο DTM, στην 3η χρονιά πλήρους εμπλοκής του στο θεσμό.

Η μεγάλη έκπληξη, όμως ήρθε από το πρώην Πρωταθλητή του DTM και οδηγό της Audi, Mike Rockenfeller. Ο Γερμανός οδηγός που ξεκίνησε από την 16η θέση του grid, με πολύ έξυπνη στρατηγική και αντίστοιχα γρήγορες επιδόσεις, κατάφερε να συμπληρώσει στο βάθρο, με αποτέλεσμα να έχουμε τους τρεις Κατασκευαστές του θεσμού να καταλαμβάνουν από μία θέση στο πόντιουμ. Μάλιστα, αυτή ήταν η πρώτη φορά που το κατάφερε από το 2015, αν και βέβαια, λίγο έλειψε στο τέλος ο Edoardo Mortara να του “κλέψει” την 3η θέση μέσα από τα χέρια, καταφέρνοντας εν τέλει να αντισταθεί στην πίεση. Ο Γαλλό-ιταλός οδηγός της Mercedes, στην πρώτη του εμφάνιση με την καινούργια του ομάδα, ήταν ανταγωνιστικός σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, όπως και στα χρονομετρημένα, δείχνοντας να προσαρμόζεται άμεσα στο νέο του αυτοκίνητο. Τις εντυπώσεις, όμως, έκλεψε και ο Mattias Ekstrom με το Audi στα χρώματα της Red Bull, ο οποίος από την προτελευταία θέση κατάφερε να τερματίσει 5ος, ακολουθώντας εξαιρετική στρατηγική και σημειώνοντας αντίστοιχους χρόνους. Πάντως, με όσα είδαμε στον πρώτο αγώνα του θεσμού, εκτός από την ταχύτητα των οδηγών, η στρατηγική και η αντίληψη τους είναι στοιχεία που σε συνδυασμό με το ανθρώπινο δυναμικό στην αλλαγή των ελαστικών στα pit, θα παίξουν ρόλο στην εξέλιξη των αγώνων. Βλέπετε, μόνο λίγες δεν ήταν οι περιπτώσεις οδηγών που έχασαν πολύ περισσότερο από το αναμενόμενο χρόνο στα pit. Ήδη, οδηγοί και μηχανικοί αναλύουν τα δεδομένα του πρώτου αγώνα και σχεδιάζουν τα πλάνα τους για τον αυριανό που αναμένεται αντίστοιχα αμφίρροπος με τον σημερινό.

Όμως, στο Hockenheim έχει στηθεί μία πραγματική γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού! Δεν είναι μόνο οι αγώνες του Porsche Carrera Cup και του αντίστοιχου με Audi TT που πλαισιώνουν τους αγώνες του DTM, αλλά και ο 3ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rallycross. Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο κομμάτι στο τελευταίο μέρος της πίστας πριν τον τερματισμό, όπου περιλαμβάνει και ένα σημαντικό μέρος σε χωμάτινες επιφάνειες, οι πρωταγωνιστές του θεσμού αναμετρήθηκαν για μία θέση στα ημιτελικά που θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή το πρωί. Με τις αναμετρήσεις, ή πιο απλά τα γνωστά μας Heat, να έχουν ξεκινήσει από την Παρασκευή, το θέαμα ήταν εγγυημένο και εντυπωσιακό. Oι μάχες ξεσήκωσαν τους θεατές και τους κράτησαν μέχρι το τέλος στις θέσεις τους. Με τα εργοστασιακά Peugeot και VW να δείχνουν το δρόμο χθες και σήμερα, οι Sebastien Loeb και Timmy Hansen προκρίθηκαν για τα ημιτελικά αύριο στις δύο πρώτες θέσεις των προκριματικών. Οι Johan Kristoffersson και Mattias Ekstrom με τα VW Polo και Audi s1 ακολούθησαν, ενώ ο Petter Solberg με το δικό του Polo συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα. Εκτός ημιτελικών οι Robin Larsson, Andreas Bakkerud με το εργοστασιακό Ford Focus της Hoonigan, αλλά και ο Janis Baumanis που είχε εντυπωσιάσει στο Μontalegre.

Η αυριανή ημέρα στο Hockenheim περιλαμβάνει αρκετή δράση, αφού το μενού ξεκινάει με τους ημιτελικούς και το τελικό του Rallycross, για να ολοκληρωθεί με τον δεύτερο αγώνα του DTM._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ