top icon
Αγώνες

F1: Force India VJM04-Επίσημη παρουσίαση

Η Force India παρουσίασε μέσω διαδικτύου το καινούργιο της μονοθέσιο, την VJM04, που θα οδηγούν φέτος οι Adrian Sutil και Paul Di Resta, με τον δεύτερο να κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1.

Η Force India παρουσίασε μέσω διαδικτύου το καινούργιο της μονοθέσιο, την VJM04, που θα οδηγούν φέτος οι Adrian Sutil και Paul Di Resta, με τον δεύτερο να κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1. H ινδική ομάδα στοχεύει την 5η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, ευελπιστώντας και σε κάποιες παρουσίες στο βάθρο.
 
H Force India χρησιμοποιεί κινητήρες και KERS της Mercedes, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε την επέκταση της τεχνικής συνεργασίας της με την McLaren, που θα παρέχει κιβώτια στην ομάδα του Silverstone μέχρι το τέλος του 2012. Επίσης, η Force India επιβεβαίωσε επίσημα πριν από λίγες ημέρες ότι ο καινούργιος τεχνικός διευθυντής της θα είναι ο 45χρονος Andrew Green, ο οποίος έχει εργαστεί ξανά στο παρελθόν στην ομάδα του Silverstone (1991-1997) καθώς και στις Tyrrell, BAR, Red Bull. Ο Green, είχε βρεθεί στη Virgin το 2009, αλλά πέρυσι τον Ιούλιο επέστρεψε στη Force India, και έπειτα από τις αποχωρήσεις των James Key (Sauber) και Mark Smith (θα πάει στη Lotus τον Απρίλιο), ήταν αυτός που ανέλαβε τη δημιουργία της VJM04.
 
Στο καινούργιο μονοθέσιο της Force India, «τα πάντα έχουν αλλάξει, αλλά οπτικά, πολλά από αυτά είναι δυσδιάκριτα» προειδοποιεί ο Green, ο οποίος πιστεύει ότι η ομάδα έχει ανακτήσει αρκετά μεγάλο μέρος της αρνητική άντωσης που χάθηκε από τις φετινές αλλαγές των κανονισμών. Το ρύγχος παρουσιάζει ένα «φούσκωμα» στο κάτω μέρος του, το οποίο αποσκοπεί στην καλύτερη διαχείριση του αέρα. Αρκετά περίπλοκα είναι τα αεροδυναμικά βοηθήματα κάτω από τα ψαλίδια των αναρτήσεων. Πολύ μικρές είναι οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων τα οποία όμως είναι αρκετά ογκώδη, παρά το έντονο σκάψιμο στο κάτω μέρος τους. 
 
 
Η Force India επέλεξε να υιοθετήσει τον ακριβή σχεδόν σχεδιασμό του μονού roll bar/λεπίδα της περυσινής Mercedes. «Αυτό μας δίνει μια μικρή βελτίωση της σύμπτυξης των όγκων σε σύγκριση με ένα πιο συμβατικό στιλ» εξηγεί ο Green. To μετωπικό πλάτος της λεπίδας είναι αρκετά μικρότερο από αυτό της Lotus και ο σχεδιασμός βρίσκεται στα όρια του τί επιτρέπεται από τους κανονισμούς.
 
Η πίσω ανάρτηση της VJM04 είναι γεωμετρίας pullrod, ακολουθώντας την τάση της πλειονότητας, αφού είναι η Force India αποτελεί την 8η ομάδα που υιοθετεί αυτό το σχεδιασμό φέτος. O Green αποκάλυψε ότι η ομάδα έχει δώσει μεγάλη προσοχή στην κατανόηση της συμπεριφοράς των καινούργιων Pirelli, προσλαμβάνοντας για επικεφαλής μηχανολόγο ελαστικών τον Jun Matsuzaki, o οποίος μέχρι πέρυσι ήταν βοηθός τεχνικού μάνατζερ στη Bridgestone. O Iάπωνας θα καθοδηγήσει την εξέλιξη της Force India στον τομέα των ελαστικών.
 
Η ομάδα έχει κάνει μερικές δοκιμές με KERS, στις αρχές του 2009, αλλά δεν αγωνίστηκε ποτέ με αυτό. Ο Green αποκάλυψε ότι το φετινό σύστημα της Mercedes είναι πιο μικρό και πιο ελαφρύ από αυτό του 2009. Το κιβώτιο της VJM04 έχει μετακινηθεί προς τα εμπρός, γεγονός που αναγκάζει την κλίση των ημιαξονίων σε σχήμα όμοιο με βέλους το οποίο δείχνει προς τα εμπρός. 
 
 
Η VJM04 διαθέτει κινούμενη πίσω αεροτομή και ο Green ανέφερε ότι «η διαχείριση των εξατμίσεων θα αποτελέσει επίσης μεγάλο τομέα εξέλιξης φέτος. Θα υπάρχει μια αναβάθμιση για τον πρώτο αγώνα, οπότε υπάρχουν μερικές αλλαγές που θα χρησιμοποιηθούν στο τεστ του Μπαχρέιν». Οι εξατμίσεις βρίσκονται χαμηλά τοποθετημένες στην έκδοση της παρουσίασης και οι απολήξεις παρουσιάζουν ένα περίβλημα ανθρακονημάτων που εκτείνεται έως τους πίσω τροχούς, και τροφοδοτεί με καυσαέρια το διαχύτη. Αλλαγές θα εμφανιστούν και στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου, καθώς η εμπρός αεροτομή της παρουσίασης ήταν περυσινή.
 
Ο Green παραδέχθηκε ότι η ομάδα παρουσίασε πτώση στη σχετική απόδοσή της κατά το δεύτερο μισό της σεζόν του 2010, παρά το γεγονός ότι θεωρητικά, την είχε βελτιώσει. Η Force India εξέτασε διεξοδικά τη ρίζα του προβλήματος και διαπίστωσε ότι δεν αντλούσε το μέγιστο από το σύνολο χαμηλών εξατμίσεων/διαχύτη (blown diffuser). Eπίσης, ο Green ισχυρίζεται ότι η ομάδα έχει ανιχνεύσει ένα πρόβλημα, το οποίο ενδέχεται να ευθύνεται για τη χρόνια τάση των μονοθεσίων της να γλιστράνε, σε πίστες που απαιτούν υψηλές τιμές παραγωγής αρνητικής άντωσης. Η επίλυση του προβλήματος ίσως επιβάλλει μια καινούργια, στρατηγική αεροδυναμική αναβάθμιση.
 
Η Force India θα χρησιμοποιήσει επίσης, σε πολύ καλύτερο βαθμό απ’ όσο το έκανε μέχρι σήμερα, τα δεδομένα που συλλέγει στην πίστα, ως εργαλείο επαλήθευσης της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του μονοθεσίου. Αυτό θα συμβάλλει επίσης και στην αεροδυναμική εξέλιξη του μονοθεσίου. Επίσης, έχει αυξηθεί και το προσωπικό του αεροδυναμικού τμήματος και η σήραγγα λειτουργεί εδώ και λίγο καιρό 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.
Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ