top icon
Αγώνες

F1: Επιβεβαιώθηκε η συμφωνία ανάμεσα σε McLaren, Honda, Renault και Toro Rosso

Με ένα μπαράζ ανακοινώσεων, οι McLaren, Honda, Renault και Toro Rosso επισημοποίησαν τη μεταξύ τους συμφωνία, που φέρνει αλλαγές τόσο σε επίπεδο προμήθειας κινητήρων, όσο και στα line-up των ομάδων.

Η αρχή έγινε με τη McLaren να ανακοινώνει με κάθε επισημότητα το «διαζύγιο» με τη Honda, μετά από τρία χρόνια άκαρπης συνεργασίας. Αμέσως μετά, προχώρησε και στην επισημοποίηση της τριετούς συνεργασίας της με τη Renault, ως το τέλος δηλαδή του 2020, λίγο πριν τη μεγάλη αλλαγή στους κινητήρες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren, ZakBrown, δήλωσε σχετικά:

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την δέσμευση της Honda και την ενέργεια που καταβάλει για να πετύχει στην Formula 1. Είναι αναγνωρισμένοι νικητές και καινοτόμοι.Παρόλα αυτά, για διάφορους λόγους η συνεργασία μας δεν πήγε με τον τρόπο που θα θέλαμε κι οι δύο πλευρές. Σίγουρα δεν οφείλεται στη θέληση και την προσπάθεια είτε της Honda, είτε της McLaren, αλλά ήρθε η στιγμή που πρέπει να κινηθούμε σε διαφορετικές κατευθύνσεις».

Και για τη συμφωνία με τη Renault, πρόσθεσε:

«Η ανακοίνωση της συμφωνίας με τη Renault μας δίνει τη σταθερότητα να προχωρήσουμε με τον σχεδιασμό του σασί και με το τεχνικό μας πρόγραμμα για το 2018, χωρίς καμία καθυστέρηση.»

Από τη μεριά του, ο Cyril Abiteboul, επικεφαλής της Renault F1, τόνισε:

«Η McLaren είναι μία εμπνευσμένη ομάδα με δύο ταλαντούχους οδηγούς που όχι μόνο να βοηθήσουν στην εξέλιξη του κινητήρα μας, αλλά θα δράσουν κι ως σημεία αναφοράς κι ως παραδείγματα για την κατασκευή του δικού μας σασί. Είναι μία συναρπαστική νέα αρχή με μία ομάδα που έχει κατακτήσει τίτλους και που διψά για επιτυχίες».

Toro RossoHonda, κι ο Sainz… δανεικός

Με τη Honda να μένει χωρίς πελάτη, η Toro Rosso ήταν η μοναδική βιώσιμη επιλογή για τους Ιάπωνες, εφόσον η Renault δεχόταν να αποχωρήσει από την ιταλική ομάδα.

Αυτό έγινε κι επίσημο σήμερα, πρώτα με μία λιτή ανακοίνωση των Γάλλων πως λήγουν τη συνεργασία τους με την STR, και μετά μία αντίστοιχη ανακοίνωση της ομάδας της Faenza για την έναρξη της συνεργασίας της με την Honda.

Ο επικεφαλής της ομάδας, Franz Tost, τόνισε:

«Όλοι μας στην ομάδα ανυπομονούμε να δουλέψουμε με τη Honda. Από τότε που ο ιδρυτής της, Soichiro Honda, μπήκε με τους μοτοσυκλέτες του σε αγώνες, οι αγώνες ήταν ένα μεγάλο κομμάτι του πνεύματος της εταιρείας. Είναι μία συναρπαστική πρόκληση και ελπίζω κι οι δύο πλευρές να επωφεληθούν, καθώς θα βελτιωνόμαστε από κοινού. Η Honda έχει μία μακρά ιστορία στην F1, από το το 1964 όταν εισήλθε στο σπορ με δική της ομάδα, και ως προμηθετής κινητήρων έχει πανηγυρίσει πέντε Πρωταθλήματα οδηγών κι έξι Κατασκευαστών. Αυτή η κληρονομία, σε συνδυασμό με την πεποίθηση ότι η Honda θα πετύχει, με κάνει να πιστεύω πως θα έχουμε μία εποικοδομητική συνεργασία».

Μέρος της συμφωνίας ήταν και η μετάβαση του Carlos Sainz στη Renault για το 2018, αλλά με τη μορφή… δανεισμού, καθώς για το 2019, η Red Bull διατηρεί το δικαίωμα να τον ζητήσει πίσω.

Ο Ισπανός οδηγός σχολίασε σχετικά με τη μεταγραφή του:

«Είμαι πολύ χαρούμενος που έρχομαι στην Renault Sport Formula OneTeam. Είναι τιμή μου να είμαι οδηγός μίας εργοστασιακής ομάδα και ελπίζω να ανταμείψω την πίστη που μου έδειξε η Renault με τις επιδόσεις μου στην πίστα. Έχω συνεργαστεί στενά με τη Renault στην F1 και σε άλλες κατηγορίες παλιότερα, επομένως γνωρίζω τα κίνητρα και τις ικανότητές τους. Αυτή είναι η αρχή ενός πολύ συναρπαστικού κεφαλαίου στην καριέρα μου.»

Με αυτές τις ανακοινώσεις ολοκληρώνεται ένα «σήριαλ» που ξεκίνησε ήδη από την καλοκαιρινή διακοπή κι έφτασε ως τώρα, δίνοντας τέλος σε μία καταστροφική συνεργασία, κι ανοίγοντας νέους ορίζοντες τόσο για τις συμβαλλόμενες ομάδες, όσο και για το σπορ εν γένει._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ