top icon
Αγώνες

F1: Jerez-O Hamilton ταχύτερος τoυ τεστ

To δεύτερο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, στη Jerez, έλαβε τέλος σήμερα, με τον Lewis Hamilton να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο του τετραημέρου.

To δεύτερο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, που διεξήχθη στη Jerez, έλαβε τέλος σήμερα, με τον Lewis Hamilton να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο του τετραημέρου στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας με λίγα καύσιμα και ενώ το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας το πέρασε στις τελευταίες θέσεις. O Βρετανός χρησιμοποιούσε και σήμερα συστήματα μέτρησης στη McLaren για αεροδυναμική χαρτογράφηση και ξεκίνησε την ημέρα με ένα stint 29 γύρων. Στη δεύτερη εξόρμησή του στην πίστα, το stint του διακόπηκε από κόκκινη σημαία στους 25 γύρους. Ο Hamilton εργάστηκε πάνω σε κατανομές βαρών και υλικά φρένων και στα τελευταία λεπτά, με ένα φρέσκο σετ ελαστικών και λίγα καύσιμα, σημείωσε τρεις γύρους στο 1:19 βελτιώνοντας δυο φορές την προσωπική του επίδοση. Ο Hamilton θα οδηγήσει την ΜΡ4-25 τις δυο πρώτες ημέρες του επόμενου τεστ στη Jerez (17-20/2), ενώ τις άλλες δυο θα οδηγήσει ο Jenson Button.
 
Το πρωί η πίστα ήταν βρεγμένη, ωστόσο 3 ώρες έπειτα από την έναρξη της διαδικασίας ο ασφαλτοτάπητας ήταν αρκετά στεγνός για τη χρήση σλικ ελαστικών. Έτσι οι ομάδες κατάφεραν να διαγράψουν αρκετά χιλιόμετρα για να συλλέξουν δεδομένα. Μέχρι το τέλος της ημέρας οι χρόνοι κατέβαιναν συνεχώς και στα τελευταία λεπτά υπήρχαν μερικά πολύ μικρά stint με λίγα καύσιμα.
 
Σε ένα από αυτά ο Adrian Sutil σημείωσε το δεύτερο χρόνο της ημέρας, έχοντας σημειώσει και τις υψηλότερες τελικές ταχύτητες, παρά την καθυστέρηση από την προγραμματισμένη αλλαγή εξατμίσεων στη Force India. Aξιολογήσεις στησιμάτων καινούργιων μερών αμαξώματος και μηχανικής φύσης καθώς και συγκρίσεις ελαστικών περιείχε το πρόγραμμα σήμερα για το Γερμανό, ο οποίος πιστεύει ότι ήδη το ζύγισμα της VJM03 δεν απέχει πολύ από το ιδεατό. Ανέφερε όμως ότι στην προσπάθειά του να κάνει μερικά μεγάλα stint, τα ελαστικά παρέδιδαν μερικούς γρήγορους χρόνους στην αρχή και έπειτα φθείρονταν γρήγορα. O Sutil δήλωσε ότι ποτέ δεν είχε τόσο καλό προαίσθημα πριν από σεζόν και πιστεύει ότι δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των μονοθεσίων. Κατά την άποψή του, η Force India είναι ανταγωνιστική και μπορεί να κάνει ένα δυνατό ξεκίνημα στη σεζόν της. Η VJM03 κατά τον Sutil διαθέτει καλύτερο ζύγισμα στις γρήγορες καμπές και είναι εύκολη στην οδήγησή της αν και θα πρέπει να βελτιωθεί η διαχείριση των ελαστικών. Κατά τη γνώμη του η πίστα δεν ήταν στην καλύτερή της κατάσταση σήμερα, δημιουργώντας graining (ανομοιόμορφη φθορά του πέλματος), το οποίο ήταν πολύ δύσκολο στην αντιμετώπισή του. Ο Γερμανός δήλωσε ότι δεν άδειασε εντελώς το ρεζερβουάρ του για τους τελευταίους γύρους της ημέρας και πιστεύει ότι κανείς άλλος δεν το έκανε. Κατά τον Sutil, όλοι επικεντρώνονται στα ελαστικά στις φετινές δοκιμές. Την επόμενη εβδομάδα στη Jerez, ο καινούργιος δοκιμαστής της Force India, Paul Di Resta θα οδηγήσει για πρώτη φορά τη VJM03, με τους δυο οδηγούς της ομάδας να την μοιράζονται τις επόμενες τρεις ημέρες.
 
Ο Rubens Barrichello με τη Williamsσημείωσε την επίδοση που τον έφερε τρίτο σήμερα στον 4ο γύρο ενός stint από 11 περάσματα, καθώς επικεντρώθηκε στο στήσιμο του μονοθεσίου και όχι αποκλειστικά στην αξιοπιστία του, όπως συνέβαινε τις προηγούμενες ημέρες. Ο Bραζιλιάνος αναγκάστηκε να σταματήσει νωρίτερα από το επιθυμητό το πρόγραμμά του, λόγω προβλήματος στο κιβώτιο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Williams χρησιμοποιούσε τον ίδιο κινητήρα και το ίδιο κιβώτιο από τη Βαλένθια, έχοντας υπερβεί κατά πολύ τα όρια ζωής τους και τα ωθούσε στα άκρα για να διαπιστωθεί η αξιοπιστία τους. Ο Barrichello δήλωσε ότι υπάρχει ακόμα δουλειά στον τομέα της βελτίωσης των επιδόσεων και η ίδια η Cosworth πιστεύει ότι βρίσκεται σε καλό επίπεδο τόσο σε ισχύ όσο και σε κατανάλωση.
 
Ο Robert Kubica δήλωσε ότι η Renault κατάφερε να βελτιώσει αρκετά την R30 και ότι η πρόοδος που έχει σημειώσει συνιστά ότι οδεύει προς τη σωστή κατεύθυνση. Η απόδοση και η συμπεριφορά της R30 βελτιώθηκαν πολύ και ο Πολωνός (που επικεντρώθηκε σε μερικά μεγάλα stint και στο στήσιμο) ήταν πολύ ευχαριστημένος.
 
O Μichael Schumacher με τη Mercedes κατετάγη 5ος με την καλύτερή του επίδοση να έχει σημειωθεί στο μέσο της ημέρας, πριν σταματήσει στην πίστα λίγο πριν τις 14:00. Επρόκειτο για έλεγχο, μέσω εξάντλησης των αποθεμάτων του ρεζερβουάρ. Ο Γερμανός κατάφερε να βρεθεί στο τιμόνι της Mercedes τις δυο ημέρες που δεν έβρεχε, αντιθέτως με τον Rosberg. Σύμφωνα με τις υποψίες, η Mercedes έχει υπολογίσει λανθασμένα (πολύ προς τα εμπρός) την κατανομή βαρών στην MGP W01. H ομάδα δοκίμαζε σήμερα το δικό της φανάρι που αντικαθιστά το σηματωρό. O Schumacher πιστεύει ότι οι McLaren, Ferrari, Red Bull και Mercedes βρίσκονται μπροστά από τους άλλους, αλλά είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσει την κατάσταση μεταξύ τους. Ο Γερμανός συμπλήρωσε ότι στις υπόλοιπες ομάδες παρατηρείται μια πτώση απόδοσης που έχει να κάνει με τον τρόπο χρήσης των ελαστικών, ενώ οι 4 προαναφερθείσες παραμένουν στο ίδιο πλαίσιο απόδοσης.
 
O Sebastian Vettel ήταν 6ος, αντιμετωπίζοντας και άλλα προβλήματα αξιοπιστίας με την καινούργια Red Bull. O Γερμανός σταμάτησε στην πίστα το πρωί, μόλις μια ώρα μετά την έναρξη της διαδικασίας, ενώ το απόγευμα έχασε τρεις ώρες λόγω προβλήματος στην αντλία καυσίμου. Η Red Bull προτίμησε να μην κάνει εντυπωσιακούς χρόνους, ωστόσο ο Vettel δήλωσε ότι η συμπεριφορά της RB6 είναι καλύτερη από πέρυσι, με την πρόσφυση στις στροφές υψηλής ταχύτητας να είναι μεγαλύτερη.  
 
Ο Felipe Massa με τη Ferrari ήταν ο πιο πολυάσχολος οδηγός της ημέρας, συμπληρώνοντας 160 γύρους. Ο Βραζιλιάνος σταμάτησε και αυτός στην πίστα λίγο πριν τις 13:00, αλλά ως μέρος του προγράμματος της ομάδας, που έπειτα από ένα stint 40 γύρων, εξάντλησε το απόθεμα του ρεζερβουάρ για να ελέγξει το σύστημα μέτρησής του. Κάτι παραπώνω από δυο ώρες αργότερα, είχε μια έξοδο από την πίστα, χωρίς επιπτώσεις. Ο Massa σύγκρινε τις διαφορετικές γόμες σλικ ελαστικών που έφερε μαζί της η Bridgestone. Tην επόμενη εβδομάδα στη Jerez, o Massa θα οδηγήσει την F10 τις πρώτες δυο ημέρες, για να την παραδώσει στον Fernando Alonso τις τελευταίες δυο. Αξίζει επίσης να αναφερθεί μια ανάλυση στους χρόνους του Ισπανού την Τρίτη, που ήταν και πάλι στεγνή η πίστα, όπου έκανε 40 γύρους με το ρυθμό του να πέφτει 1,9 δευτερόλεπτα από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο του stint (ανομοιόμορφα όμως, με μια απότομη πτώση απόδοσης αρχικά και πολύ γρήγορους γύρους στο τέλος), ενώ τα 120 περίπου κιλά καυσίμου που έκαψε σε αυτό το stint αντιστοιχούν σε διαφορά περίπου 3 δευτερολέπτων στο γύρο. Την ίδια ημέρα, ο Schumacher είχε κάνει 32 γύρους, κατεβάζοντας και αυτός το χρόνο του 1,9 δευτερόλεπτα από το πρώτο έως το τελευταίο πέρασμα (με πιο ομοιόμορφη πτώση στους χρόνους), καίγοντας περίπου 80 κιλά καυσίμου, που αντιστοιχούν σε 2,4 δευτερόλεπτα στο γύρο. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να οδηγήσουν σε συμπεράσματα ανάλογες συγκρίσεις.
 
Πολλούς γύρους συμπλήρωσε και ο Pedro de la Rosa σήμερα (105), δοκιμάζοντας στη Sauber μηχανικό στήσιμο, διαφορετικά ελαστικά και διενεργώντας αεροδυναμικές αξιολογήσεις. Λόγω των καιρικών συνθηκών στη Jerez, η ομάδα δεν κατάφερε να καλύψει τα χιλιόμετρα που θα ήθελε, αλλά διενέργησε ολόκληρο το πρόγραμμά της χωρίς προβλήματα. Την επόμενη εβδομάδα, ο de la Rosa θα οδηγήσει τις πρώτες δυο ημέρες και ο Kamui Kobayashi τις δυο τελευταίες.
 
Η Virgin κατάφερε να συμπληρώσει 63 γύρους (περισσότερους από διπλάσιους από το συνολικό άθροισμα των προηγούμενων τριών ημερών) με τον Lucas di Grassi να καλύπτει τα πρώτα χιλιόμετρα της ομάδας στο στεγνό και να είναι ταχύτερος του Jaime Alguersuari. Η Virgin εργάστηκε με ένα ενδεικτικό φορτίο καυσίμου, επάνω στο στήσιμο της VR-01 και ο di Grassi δήλωσε ότι δημιουργήθηκε η βάση για την έναρξη της πραγματικής δουλειάς την επόμενη εβδομάδα. Ο Βραζιλιάνος πιστεύει ότι το πιο σημαντικό είναι η απουσία χρόνιου προβλήματος ή σχεδιαστικού λάθους στη VR-01 και ότι η σημερινή ημέρα ήταν σημαντική για την απόδειξη της αξιοπιστίας συγκεκριμένων εξαρτημάτων.
 
O ταχύτερος εχθές, Jaime Alguersuari (Toro Rosso) ήταν ο πιο αργός σήμερα -απόδειξη του γεγονότος ότι οι χρόνοι δεν έχουν μεγάλη σημασία. Ο 19χρονος Ισπανός πέρασε αρκετή ώρα στο γκαράζ της ομάδας στο μέσο της ημέρας που η πίστα ήταν στεγνή, αν και η ομάδα δεν ανέφερε κάποιο πρόβλημα και διεξήγαγε συγκρίσεις ελαστικών και αεροδυναμικών εξαρτημάτων.
 
Ενδιαφέρουσα ήταν και η παρουσία του Geoff Willis στα pits της Jerez. O Βρετανός πρώην τεχνικός διευθυντής της Red Bull (και πιο πριν της BAR και νωρίτερα επικεφαλής αεροδυναμιστής της Williams), έπαιρνε σημειώσεις σε ένα μπλοκάκι που είχε επικεφαλίδα “προετοιμασίες Dallara”! Άρα είναι πολύ πιθανό ο Willis να εργάζεται στην ιταλική εταιρία, που ελπίζει ότι η Campos θα καταφέρει να αποπληρώσει το μονοθέσιο που η Dallara προετοίμασε για αυτήν. Ο Βρετανός δήλωσε ότι από τα καινούργια μονοθέσια, αυτό που τον έχει εντυπωσιάσει περισσότερο ήταν η McLaren η οποία πιστεύει ότι θα είναι πρωταγωνίστρια μαζί με τη Red Bull, με τις Ferrari και Mercedes να βρίσκονται λίγο πιο πίσω.
 
Xειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez 13/2/2010
A/A
Oδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μοντέλο
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
MP4-25
1:19.583
 
200.349
113
2
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
VJM03
1:20.180
0.597
198.858
84
3
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
FW32
1:20.341
0.758
198.459
90
4
Robert Kubica
Renault
R30
1:20.358
0.775
198.417
85
5
Michael Schumacher
Mercedes
ΜGP W01
1:20.613
1.030
197.789
84
6
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
RB6
1:21.203
1.620
196.352
90
7
Felipe Massa
Ferrari
F10
1:21.485
1.902
195.673
160
8
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
C29
1:22.134
2.551
194.127
105
9
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
VR-01
1:22.912
3.329
192.305
63
10
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
STR5
1:24.072
4.489
189.652
98
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ