top icon
Αγώνες

F1: Jerez-O Vettel ταχύτερος

H πρώτη ημέρα του τρίτου τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης (και δεύτερου στη Jerez) ολοκληρώθηκε με τον Sebastian Vettel επικεφαλής.

H πρώτη ημέρα του τρίτου τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης (και δεύτερου στη Jerez) ολοκληρώθηκε, με τον Sebastian Vettel να σημειώνει τον καλύτερο χρόνο της ημέρας (καθώς για πρώτη φορά η Red Bull αποφάσισε να σημειώσει μερικούς ανταγωνιστικούς χρόνους), σε μικτές συνθήκες, με την κατάσταση της πίστας να ταλαντεύεται μεταξύ νωπής και σχετικά στεγνής κατά τη διάρκεια της ημέρας.
 
Το πρωί η πίστα ήταν βρεγμένη, αλλά με τα μονοθέσια να γυρίζουν είχε αρχίσει να στεγνώνει πριν τις 10:30 που άρχισε ένα ψιλόβροχο, το οποίο υποχώρησε για λίγο και εντάθηκε ξανά κατά τις 11:30. Κατά τις 12 ξεκίνησε να διαφαίνεται η αγωνιστική γραμμή ξανά και οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν. Στις 15:00 το μεσημέρι η βροχή έκανε την επανεμφάνισή της, ωστόσο η πίστα στέγνωσε αρκετά τα τελευταία 12 λεπτά της διαδικασίας για να παράσχει την ευκαιρία για μερικούς γρήγορους γύρους υπό την πίεση του ρολογιού. Με αυτό τον τρόπο ανέβηκε στη δεύτερη θέση των χρόνων ο Lewis Hamilton. Πέραν όμως από τις εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες, η διαδικασία διακόπηκε πολλές (5) φορές από κόκκινες σημαίες.
 
O Sebastian Vettel, έπειτα από την ολοκλήρωση ενός stint 24 γύρων, έκανε ένα μικρότερο, όπου σημείωσε τον καλύτερο χρόνο της ημέρας και τον βελτίωσε άλλες δυο φορές πριν ξεκινήσει η βροχή στις 15:00, για να διατηρηθεί επικεφαλής μέχρι το τέλος της ημέρας. Υπήρξε ένα μπέρδεμα, καθώς ο κεντρικό σύστημα χρονομέτρησης σταμάτησε να λειτουργεί για λίγη ώρα πριν τη βροχή και χάθηκαν μερικοί γύροι, ωστόσο η πρωτοπορία του Vettel επαληθεύθηκε. Η Red Bull αναγκάστηκε να περιορίσει το πρόγραμμά της όσον αφορά το μηχανικό και αεροδυναμικό στήσιμο της RB6, λόγω των μεταβαλλόμενων καιρικών συνθηκών. Ο χρόνος του Γερμανού (1:22.593) απείχε αρκετά από τις επιδόσεις της προηγούμενης εβδομάδας (3 δευτερόλεπτα από τον ταχύτερο γύρο του Hamilton το Σάββατο), καθώς η πίστα δεν ήταν ποτέ απολύτως στεγνή.
 
Όπως προαναφέρθηκε, ο Lewis Hamilton σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του (κάνοντας δυο γρήγορους γύρους) στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, πιθανότατα με φρέσκα ελαστικά και λίγα καύσιμα. Η ημέρα του Βρετανού δεν είχε ξεκινήσει με τον ιδανικό τρόπο, καθώς μόλις 45 λεπτά μετά το πράσινο φως, αναγκάστηκε να παρκάρει τη McLaren του στην πίστα, λόγω μικρού προβλήματος συστημάτων, από το οποίο ωστόσο έχασε δυο ώρες περιμένοντας στο γκαράζ της ομάδας. Γύρω στις 13:00, ο Hamilton έκανε ένα stint 21 γύρων, με τους χρόνους του να έχουν μεγάλες διαφορές (λόγω και των συνθηκών της πίστας).
 
Τον τρίτο χρόνο της ημέρας σημείωσε στο μέσο περίπου της ημέρας ο Felipe Massa, ο οποίος όμως προκάλεσε και μια από τις κόκκινες σημαίες της ημέρας (στις 13:30), από ένα συνηθισμένο πρόβλημα, όπως το χαρακτήρισε η Ferrari. Ο Βραζιλιάνος είχε κάνει ένα stint 14 γύρων και ένα 7 πριν από το σημείο της εγκατάλειψής του, με το πρόβλημα να τον καθηλώνει στα pits μέχρι τις 16:00 (χάνοντας αρκετή ώρα στεγνής πίστας) μέχρι οι μηχανικοί της Ferrari να επιδιορθώσουν τη βλάβη.
 
Ο Sebastien Buemi κατετάγη 4ος με την Toro Rosso, διενεργώντας αξιολόγηση του συστήματος πέδησης της STR5.
 
O Pedro de la Rosa με την Sauber βρέθηκε πίσω από τον Ελβετό στους χρόνους, καταφέρνοντας να ολοκληρώσει το σημερινό πρόγραμμά του παρά τις άστατες καιρικές συνθήκες και επικεντρώθηκε στο στήσιμο της C29 με διαφορετικά ελαστικά και φορτία καυσίμου.
 
Στην 6η θέση του πίνακα των χρόνων βρέθηκε ο Michael Schumacher, με το Γερμανό να δηλώνει ότι με τις μέχρι στιγμής ενδείξεις, ο ρυθμός και η απόδοση του μονοθεσίου της Mercedes είναι καλά. Η Mercedes προσπάθησε να προσαρμόσει το σημερινό πρόγραμμά της στις βουλές του καιρού. O Schumacher πραγματοποίησε δυο stint 25 περίπου γύρων σήμερα και συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους (111).
 
Τον Schumacher ακολούθησαν οι δυο πιλότοι της Force India που οδήγησαν σήμερα την VJM03. O Adrian Sutil ήταν ταχύτερος του δοκιμαστή της ινδικής ομάδας, Paul Di Resta, ο οποίος είχε στη διάθεσή του το μονοθέσιο το πρωί, αλλά υπέπεσε σε ένα τετ-α-κέ, χωρίς συνέπειες. Ο Σκοτσέζος συμπλήρωσε τα 300 χιλιόμετρα που απαιτούνται να διανύσει κανείς με μονοθέσιο Formula 1 για να πάρει την ειδική άδεια των οδηγών, τη Super License, που τους επιτρέπει να συμμετέχουν στα αγωνιστικά τριήμερα, καθώς στα περισσότερα Grand Prix, o Di Resta θα οδηγεί το μονοθέσιο στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής.
 
Η Renault δήλωσε πως δεν κατάφερε να κάνει εποικοδομητική δουλειά με τις εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες. Στο τιμόνι της R30, βρέθηκε ο Vitaly Petrov, σημειώνοντας τον 9ο χρόνο της ημέρας.
 
Τη 10η σημερινή επίδοση σημείωσε ο Rubens Barrichello με τη Williams και προκάλεσε δυο κόκκινες σημαίες, λόγω μηχανικών προβλημάτων. O Βραζιλιάνος ξεκίνησε την ημέρα του με ένα stint 14 γύρων, έκανε ένα σύντομο pit stop, άλλους 21 γύρους, pit stop, 15 γύρους, pit stop και στη συνέχεια αναγκάστηκε να παρκάρει την FW32 για πρώτη φορά στις 12:30 το μεσημέρι. Ο Barrichello προκάλεσε και την τελευταία κόκκινη σημαία της ημέρας, μισή ώρα πριν τη λήξη της διαδικασίας, αφήνοντας μονάχα 12 λεπτά στο ρολόι, έπειτα από την επιστροφή της Williams στα pits.
 
Σήμερα έκανε το ντεμπούτο της σε συλλογικό τεστ δοκιμών εξέλιξης και η ομάδα της Lotus με την Τ127, την οποία οδηγούσε ο 27χρονος Μαλαισιανός δοκιμαστής Fairuz Fauzy, o οποίος συμπλήρωσε τα απαραίτητα 300 χιλιόμετρα για να αποκτήσει Super License. Παρά το ότι η Lotus T127 δεν έφερε υποβοήθηση στο τιμόνι, λόγω προβλήματος με έναν από τους προμηθευτές της ομάδας, ο Fauzy δεν έκανε ούτε ένα λάθος (παραδέχθηκε ότι οδηγούσε συντηρητικά, πιέζοντας στο 75% των δυνατοτήτων) και το μονοθέσιο εντυπωσίασε με την αξιοπιστία του, αφού δεν παρουσίασε καμία βλάβη πέραν μικρών υπερθερμάνσεων. Στο shakedown στο Silverstone είχαν παρουσιαστεί κάποια προβλήματα, ωστόσο σύμφωνα με τον Fauzy, η ομάδα γνωρίζει τον τρόπο επίλυσής τους. Ο Mαλαισιανός οδηγός δυσκολεύτηκε πολύ στο στεγνό οδόστρωμα χωρίς υποβοήθηση στο τιμόνι και ιδίως στις γρήγορες στροφές, όπου δε μπορούσε να πιέσει στο όριο. Ο Fauzy δήλωσε ότι χωρίς αυτή την έλλειψη θα μπορούσε να έχει σημειώσει χρόνο 3-4 δευτερόλεπτα ταχύτερο. Σήμερα το βράδυ θα φτάσει το σύστημα υποβοήθησης στη Jerez και η Lotus ευελπιστεί να το έχει στο μονοθέσιό της για την αυριανή ημέρα. Ο Mike Gascoyne, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Lotus, δήλωσε ότι αύριο η T127 θα φέρει μερικά καινούργια αεροδυναμικά εξαρτήματα. O Gascoyne δήλωσε ότι ο Fauzy έφτασε τα stint 20 γύρων προς το τέλος της ημέρας, ενώ σε όλες τις στιγμές διέθετε αρκετά βαρύ φορτίο καυσίμου. Η Lotus ανακοίνωσε επίσημα, ότι οι συνιδιοκτήτες στην 1ΜF1Τ του διευθυντή της ομάδας, Tony Fernandes, Kamarudin Meranun και Nasarudin Nasimudin θα αποτελούν και τους υποδιευθυντές της ομάδας. Επίσης, στα pits της Lotus ήταν παρόντες στη Jerez οι εργαζόμενοι για αυτήν πλέον, Jody Egginton (πρώην αρχιμηχανικός των Christijan Albers, Giancarlo Fisichella και Vitantonio Liuzzi στη Midland/Spyker/Force India) και Phil Spencer, πρώην επικεφαλής μηχανικός της ίδιας ομάδας, όταν ονομαζόταν Jordan στις αρχές της δεκαετίας που μόλις συμπληρώθηκε.
 
Για μια ακόμη φορά απογοητευτική ήταν η εικόνα της Virgin, η οποία δεν κατάφερε να συμπληρώσει περισσότερους από 10 γύρους με τον Timo Glock στο τιμόνι της VR-01…
Φ.Λ.
[email protected]
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez, 17/2
A/A
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μοντέλο
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
RB6
1:22.593
 
193.048
103
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
MP4-25
1:23.017
0.424
192.062
72
3
Felipe Massa
Ferrari
F10
1:23.204
0.611
191.630
72
4
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
STR5
1:23.322
0.729
191.359
79
5
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
C29
1:23.367
0.774
191.256
77
6
Michael Schumacher
Mercedes
MGP W01
1:23.803
1.210
190.260
111
7
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
VJM03
1:24.272
1.679
189.202
28
8
Paul di Resta
Force India-Mercedes
VJM03
1:25.088
2.495
187.387
76
9
Vitaly Petrov
Renault
R30
1:26.237
3.644
184.890
59
10
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
FW32
1:27.320
4.727
182.597
109
11
Fairuz Fauzy
Lotus-Cosworth
T127
1:31.848
9.255
173.596
76
12
Timo Glock
Virgin-Cosworth
VR-01
1:32.417
9.824
172.527
10
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ