top icon
Αγώνες

Preview GP Μονακό 2016

Ο 6ος γύρος του φετινού Πρωταθλήματος Formula 1 θα διεξαχθεί στους δρόμους του Μόντε Κάρλο.

Η εκκίνηση του GP Μονακό έχει παραδοσιακά την υψηλότερη τηλεθέαση της σεζόν. Πέραν του ενδιαφέροντος που παρουσιάζει το «στρίμωγμα» των σύγχρονων μονοθεσίων στους εξαιρετικά στενούς δρόμους του πριγκιπάτου, ο συνδυασμός με το glamour του φορολογικού παραδείσου του τζετ σετ αποτελεί ακαταμάχητο συνδυασμό. Υπό τη σύγχρονη θεώρηση των πραγμάτων στην F1 όσον αφορά την ασφάλεια, τα μονοθέσια δε θα πλησίαζαν καν το Μονακό, ο οποίος όμως αποτελεί έναν από τους αγώνες με τη μεγαλύτερη ιστορία στο σπορ, αφού διεξήχθη για πρώτη φορά το 1929.

Με τις μπαριέρες να παραμονεύουν σε κάθε γωνιά, το παραμικρό οδηγικό λάθος τιμωρείται αυστηρά και οι οδηγοί λατρεύουν την πρόκληση, την οποία Nelson Piquet κάποτε χαρακτήρισε «σα να κάνεις ποδήλατο στο σαλόνι σου». Φέτος, τη δουλειά των οδηγών ενδέχεται να γίνει ακόμη πιο δυσχερής λόγω της πιθανότητας έντονης βροχόπτωσης την Κυριακή. Επίσης, αυτό το σαββατοκύριακο οδηγοί και ομάδες θα χρησιμοποιήσουν για πρώτη φορά σε αγωνιστικές συνθήκες την καινούργια για φέτος ultrasoft γόμα ελαστικών της Pirelli πέραν της μαλακής και της supersoft που θα είναι επίσης διαθέσιμες.

Έπειτα από τον… αυτοκαταστροφικό πρώτο γύρο του Ισπανικού GP, η Mercedes σκοπεύει να επιστρέψει δριμύτερη και φυσικά, στις νίκες. Παρ’ ότι ο Lewis Hamilton δηλώνει το κεφάλαιο σύγκρουσης με τον team mate του στη Βαρκελώνη έχει πλέον κλείσει, ενδιαφέρον θα έχει η μάχη μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes στους δρόμους του πριγκιπάτου. To 2014, o Nico Rosberg είχε κατακτήσει την pole position (η οποία τον οδήγησε στη νίκη) με αμφιλεγόμενο τρόπο, χάνοντας το φρενάρισμα για τη Mirabeau και καταστρέφοντας το γύρο του team mate του. Πέρυσι, ο Lewis Hamilton έχασε τη νίκη μέσα από τα χέρια του όταν η Mercedes τον κάλεσε στα pits κατά την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στους τελευταίους γύρους.

Με τον Rosberg να μην έχει ακόμα ανανεώσει το συμβόλαιό του με την Mercedes για την επόμενη σεζόν, κυκλοφόρησαν τις προηγούμενες εβδομάδες αρκετές φήμες, με πιο ευφάνταστη αυτήν που θέλει το Γερμανό να μετακομίζει στο Maranello το 2017! Πιθανότατα, πρόκειται απλά για κινήσεις διαπραγματεύσεων από την πλευρά του Γερμανού. Στον αντίποδα, ο νεαρός οδηγός της Manor, Pascal Wehrlein, έχοντας δοκιμάσει την W07 στη Βαρκελώνη, δήλωσε πανέτοιμος να μεταβεί στην Mercedes άμεσα… Αναφορές στο γερμανικό Τύπο θεωρούν πάντως ότι η συμφωνία Rosberg-Mercedes για ανανέωση του μεταξύ τους συμβολαίου έχει ήδη κλείσει. Το όσκαρ φαντασίας πάντως πάει στην Ιταλία, όπου η Corriere dello Sport έγραψε ότι ο Hamilton θα αντικατασταθεί στο Μονακό από τον Wehrlein, κάτι που προφανώς η Mercedes διέψευσε. Η ιταλική εφημερίδα ανέφερε ότι η αντικατάσταση θα λάμβανε χώρα λόγω ενός συμβάν που υποτιθέμενα έλαβε χώρα στο Gotha Club των Καννών και αφορούσε μερικές «κλεμμένες φωτογραφίες». Αναφέρθηκε επίσης ότι η Mercedes δεν ήταν ευχαριστημένη από το γεγονός ότι ζήτησε από τον Hamilton να συμμετάσχει στο τεστ της Βαρκελώνης και ο Βρετανός αρνήθηκε.

Παράλληλα, η Mercedes βρίσκεται στο κέντρο του κυκλώνα αυτή τη στιγμή, καθώς προς αυτήν κατευθύνονται ισχυρισμοί ότι κάποια ομάδα έχει βρει τρόπο να λειτουργεί τα ελαστικά σε χαμηλότερες πιέσεις όταν το μονοθέσιο βρίσκεται εν κινήσει, κάτω από το ελάχιστο όριο που ορίζει η Pirelli για κάθε αγώνα. Το κόλπο αυτό επιτυγχάνεται με έξυπνο σχεδιασμό των συστημάτων απαγωγής θερμότητας των φρένων, τα οποία κατά τη διάρκεια του αναγνωριστικού γύρου αποβάλλουν αρκετή θερμότητα για να παρουσιαστεί πτώση στη θερμοκρασία των ελαστικών και κατά συνέπεια και στις πιέσεις με τις οποίες εκκινούν τον αγώνα. Η Mercedes αρνείται τις κατηγορίες, ενώ η Red Bull λαμβάνει το ζήτημα πολύ «χαλαρά», γεγονός που συνιστά ότι ακολουθεί τακτική η οποία αντιβαίνει το πνεύμα των κανονισμών. Η Pirelli και η FIA θέλουν να παρουσιαστεί άμεσα στα μονοθέσια (από το Μονακό;) σύστημα ζωντανής τηλεμετρίας που θα δείχνει τις πιέσεις των ελαστικών ανά πάσα στιγμή. Αυτή τη στιγμή οι ομάδες διαθέτουν αυτά τα δεδομένα, αλλά επαφίεται στις ίδιες αν θα τα διαθέσουν στην Pirelli. Κανείς βέβαια δεν είναι υπεράνω υποψίας, καθώς onboard πλάνα από την πίσω αεροτομή της Ferrari στην Ισπανία δείχνουν καθαρά ότι υποχωρεί αισθητά υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο στο τέλος της ευθείας, αν και προφανώς είναι αρκετά άκαμπτη για να περνάει επιτυχώς τα στατικά τεστ της FIA. Η Ferrari βέβαια δεν είναι η μόνη ομάδα που χρησιμοποιεί «νόμιμα εύκαμπτες» αεροτομές.

Δεδομένου ότι τα προσπεράσματα είναι σχεδόν ανέφικτα στο Μονακό, το αποτέλεσμα των κατατακτήριων δοκιμών θα είναι πιο σημαντικό από οποιοδήποτε άλλο σαββατοκύριακο. Αν και οι χρόνοι του τρίτου τμήματος της πίστας της Βαρκελώνης λαμβάνονται πολύ συχνά υπ’ όψη ως βαρόμετρο για την απόδοση στο Μονακό, που βολεύει με τους αγώνες να είναι ο ένας πίσω από τον άλλο τα τελευταία χρόνια, θα πρέπει να επισημανθεί ότι τα μονοθέσια θα έχουν εντελώς διαφορετικές ρυθμίσεις στο Μόντε Κάρλο (με πιο μαλακές αναρτήσεις και μέγιστες τιμές παραγωγής αρνητικής άντωσης) και θα χρησιμοποιούν διαφορετικές γόμες ελαστικών. Θεωρητικά, τα πιο μαλακά ελαστικά θα πρέπει να κάνουν πιο δύσκολη τη δουλειά της Mercedes και να ευνοήσουν την Ferrari, αν και αυτό θα εξαρτηθεί επίσης από τις θερμοκρασίες που θα επικρατήσουν.

Αν όμως οι χρόνοι του 3ου sector στη Βαρκελώνη είναι ως ένα βαθμό αντιπροσωπευτικοί, η Ferrari ίσως έχει σοβαρούς λόγους να ανησυχεί, καθώς η SF16-H ήταν πιο αργή όχι μόνο από την Mercedes αλλά και από την Red Bull καθώς και την McLaren του Fernando Alonso. H νίκη στην Ισπανία που ανύψωσε το ηθικό στην ομάδα της Red Bull, η οποία ευελπιστεί ότι θα έχει τη δυνατότητα να περάσει εμπρός από την Ferrari, με τη βοήθεια των αναβαθμίσεων στην κινητήρια μονάδα που δοκιμάστηκε στο τεστ της Βαρκελώνης, που διεξήχθη μετά το Ισπανικό GP. Με αυτή την αναβάθμιση, ο γαλλικός κινητήρας θα χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά το σύστημα ανάφλεξης TJI (Turbulent Jet Injection) που βελτιώνει την απόδοση της καύσης του μίγματος εντός του θαλάμου καύσης του V6. H Mercedes χρησιμοποιεί το σύστημα από το 2014, ενώ η Ferrari το παρουσίασε πέρυσι στο GP του Καναδά. Επίσης, η γαλλική εταιρεία έχει επικεντρωθεί και στη βελτίωση της απόδοσης του τούρμπο. O τεχνικός διευθυντής του τμήματος κινητήρων της Renault, Remi Taffin, ισχυρίζεται ότι οι αναβαθμίσεις θα αποφέρουν κέρδη μισού δευτερολέπτου στο γύρο.

Παρ’ ότι η βελτίωση απόδοσης της γαλλικής μονάδας δεν πρόκειται να αναδειχθεί στους στενούς δρόμους του Μονακό, υπάρχει περίπτωση το ένα εκ των δύο μονοθεσίων των Red Bull και Renault να είναι εφοδιασμένα με τον αναβαθμισμένο V6 αυτό το σαββατοκύριακο. H κίνηση αυτή θα χρησιμεύσει ως «πρόβα τζενεράλε» για τη σκληρή δοκιμασία του Καναδικού GP, όπου η γαλλική μονάδα ισχύος θα κληθεί να αποδείξει αν η Renault έχει καταφέρει να πλησιάσει σε απόδοση την Mercedes και τη Ferrari. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mercedes σκοπεύει να ξοδέψει περαιτέρω tokens εξέλιξης με αναβαθμίσεις στη μονάδα ισχύος να έχουν προγραμματιστεί για το GP Καναδά.

Έπειτα από τη νίκη του στην Ισπανία, ο Max Verstappen επιστρέφει στην τοποθεσία όπου πέρυσι διέπραξε το μόνο του μεγάλο λάθος, όταν προσέκρουσε στο πίσω μέρος της Lotus του Romain Grosjean. Τότε, ο Ολλανδός είχε δεχθεί κριτική από μερικούς εκ των συναδέλφων του, αλλά υπερασπίστηκε με σθένος τον εαυτό του. Έπειτα από τα γεγονότα του τελευταίου μήνα, η γενική εικόνα για τον Verstappen είναι εντελώς διαφορετική. Ωστόσο, ο ίδιος τονίζει ότι είναι σημαντικό να διατηρήσει τα πόδια του στο έδαφος και να μην πάρουν τα μυαλά του αέρα. Ο Ολλανδός είχε την ευκαιρία να εξοικειωθεί περαιτέρω με την RB12 στο τεστ δοκιμών εξέλιξης της Βαρκελώνης και αναμένεται να πιέσει τον Daniel Ricciardo που ακόμη ψάχνει το πρώτο του φετινό βάθρο.

Ο Felipe Massa προβλέπει ότι η Williams θα βρίσκεται πίσω από τις Mercedes, Ferrari και Red Bull στο Μονακό. Η χάραξη της πίστας τονίζει τις αδυναμίες της FW38 η οποία καταπονεί υπερβολικά τα πίσω ελαστικά της, λόγω έλλειψης αρνητικής άντωσης.

Φέτος, η McLaren γιορτάζει την 50ή επέτειο από το ντεμπούτο της στην F1, στο Μονακό το 1964, με τον ιδρυτή της ομάδας, Bruce McLaren να οδηγεί την M2B στους δρόμους του πριγκιπάτου. Βασισμένη στους χρόνους από το 3ο sector στη Βαρκελώνη, η McLaren ισχυρίζεται ότι διαθέτει το τρίτο καλύτερο πλαίσιο του grid, καλύτερο και από τη Ferrari. Μάλιστα, η ιταλική ομάδα είναι ο στόχος των ανθρώπων της McLaren στο Μονακό, όπου η ισχύς του κινητήρα δε διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και δεν υπάρχουν ανησυχίες περί υπερβολικής κατανάλωσης καυσίμου, καθώς η συνολική απόσταση που καλύπτεται στον αγώνα του Μόντε Κάρλο είναι 45-50 χλμ. πιο σύντομη από όλα τα υπόλοιπα GP. Ο πρόεδρος της McLaren, Ron Dennis, πήγε ακόμη παραπέρα, δηλώνοντας ότι η ομάδα του θα είναι αυτή που θα διαδεχθεί την Mercedes ως πρωταθλήτρια της F1. Για να συμβεί όμως αυτό, η μονάδα ισχύος της Honda θα πρέπει να φτάσει σε απόδοση τους αντιπάλους της. Με την κατάργηση του συστήματος tokens εξέλιξης το 2017 αυτό ενδέχεται να είναι εφικτό από την επόμενη σεζόν. Για φέτος, ο τεχνικός επικεφαλής της Honda, Yusuke Hasegawa δήλωσε ότι έχει σημειωθεί βελτίωση απόδοσης τάξεως 0,3 δλ. στο γύρο, μέσω των ηλεκτρονικών ρυθμίσεων λειτουργίας της μονάδας. Σύμφωνα με αναφορές, η Honda σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα 14 tokens εξέλιξης που έχει αφήσει για τη σεζόν σε δύο δόσεις: στο GP Καναδά και στο GP Βελγίου στα τέλη Αυγούστου. Η φετινή εξέλιξη του ιαπωνικού V6 χρησιμεύει στην προετοιμασία για τις μεγάλες αναβαθμίσεις το 2017, όπου αναμένεται να αλλάξει σημαντικά η αρχιτεκτονική της μονάδας. Το τούρμπο αναμένεται να απομακρυνθεί από την περιεχόμενη γωνία V στην οποία βρίσκεται τώρα. Ο επιπλέον χώρος θα επιτρέψει τον ανασχεδιασμό των αυλών εισαγωγής μεταβλητής γεωμετρίας, καθώς η φετινή λύση έχει περιορισμούς στην απόδοση λόγω των περιορισμένων διαστάσεων.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Rodi Basso, με προϋπηρεσία στις Ferrari, Red Bull και Magneti Marelli διορίστηκε αγωνιστικός διευθυντής της McLaren Applied Technologies, που παρέχει την ενιαία ECU σε όλες τις ομάδες του grid.

Τέλος, ο Romain Grosjean θα αγωνιστεί αυτό το σαββατοκύριακο κράνος που αποτίει φόρο τιμής στον αδικοχαμένο Jules Bianchi, o οποίος το 2014 είχε πετύχει στο Μονακό το καλύτερο αποτέλεσμα της σύντομης καριέρας του στην F1, σημειώνοντας τους μοναδικούς βαθμούς της Marussia (νυν Manor)._Φ.Λ.

Ώρες διεξαγωγής GP Μονακό

Πέμπτη (26/05)

11:00 – Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

15:00 – Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο (28/05)

12:00 – Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

15:00 – Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή (29/05)

15:00 – Αγώνας

Όλες οι περίοδοι δοκιμών καθώς και ο αγώνας θα μεταδοθούν σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση από το συνδρομητικό κανάλι OTE Sport 5. Το GP Ρωσίας θα μεταδοθεί ζωντανά την Κυριακή από την EΡΤ2, η οποία θα μεταδώσει σε μαγνητοσκόπηση και τις κατατακτήριες δοκιμές μία ώρα πριν την εκκίνηση (14:00). 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ