top icon
Επικαιρότητα

14 μυστικά μοντέλα από την Porsche!

Στο εντυπωσιακό μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη θα εκτίθενται σε λίγες μέρες από σήμερα 14 «μυστικά» πρωτότυπα μοντέλα της που ποτέ δεν είδαν το φως της δημοσιότητας. Και, φυσικά, το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής.

Στο εντυπωσιακό μουσείο της Porsche στη Στουτγάρδη θα εκτίθενται σε λίγες μέρες από σήμερα 14 «μυστικά» πρωτότυπα μοντέλα της που ποτέ δεν είδαν το φως της δημοσιότητας. Και, φυσικά, το δρόμο για τη γραμμή παραγωγής.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία της γερμανικής εταιρείας φέρει την επίσημη ονομασία «Project: Secret!» και αφορά στη δημόσια… έκθεση δεκατεσσάρων εκ των πλέον «μυστικών σχεδίων» της Porsche. Ανάμεσα στα οχήματα που αναμένεται από τις 17 Σεπτεμβρίου έως και τις 11 Ιανουαρίου του επόμενου έτους να κοσμήσουν για πρώτη έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο φαντασμαγορικό ομολογουμένως μουσείο της γερμανικής εταιρείας που βρίσκεται στη Στουτγάρδη, συναντάμε ουκ ολίγες σχεδιαστικές σπουδές της μάρκας που ποτέ δεν κατασκευάστηκαν, άγνωστες στο ευρύ κοινό concept προτάσεις της, αλλά και «καμουφλαρισμένα» αυτοκίνητα που επωμίστηκαν στο παρελθόν την εξέλιξη νέων τεχνολογιών και μοντέλων για λογαριασμό της μηχανικών της Porsche. Ας δούμε αναλυτικά μερικά από τα αυτοκίνητα αυτά.

Porsche 924
Με την εντυπωσιακή 924, η Porsche είχε ως στόχο να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας το μακρινό 1977. Αποτελώντας την εποχή εκείνη την απάντησή της απέναντι στην ενεργειακή κρίση που κυριολεκτικά έφερε τα πάνω κάτω στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία (και όχι μόνο), η 924, η οποία έφτανε σε τελική ταχύτητα τα 280 χλμ./ώρα χάρη στον εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή της (0,268) και τον 2λιτρο κινητήρα turbo απόδοσης 250 ίππων τον οποίο «φορούσε», φάνταζε στα μάτια των ανθρώπων της Porsche τη δύσκολη εκείνη εποχή ως η «οικονομική 4κύλινδρη πρόταση στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων, η οποία θα προσέλκυε νέους σε ηλικία αγοραστές». Ωστόσο, για λόγους στρατηγικής, λίγες μόλις μέρες πριν το εγχείρημα… κατάρριψης του ρεκόρ ταχύτητας πάρει σάρκα και οστά στην πίστα του Nardo, οι ιθύνοντες της εταιρείας ματαίωσαν το όλο project τοποθετώντας την 924 στο μουσείο της εταιρείας και ως εκ τούτου στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τους.


Porsche 924

Porsche 984

Σίγουρα, πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά… μυστικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας και φυσικά για ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα της «Project: Secret!». Το 2θέσιο και ελαφρύ αυτό roadster βάρους 880 κιλών, το οποίο άντλησε την έμπνευσή του από ένα αντίστοιχο project της ομόσταυλης Seat, αποτέλεσε αντικείμενο σπουδής για το Τμήμα Εξέλιξης της Porsche που βρίσκεται στο Weissach, από το 1984 έως και το 1987. Στόχος της εταιρείας ήταν η εξέλιξη ενός σπορ οχήματος χαμηλού κόστους (περί τα 40.000 γερμανικά μάρκα) με έμφαση στα δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά, στοιχείο που θα επιτυγχάνονταν περισσότερο μέσω της χαμηλής αντίστασης κύλισης και λιγότερο χάρη στην ισχύ του κινητήρα του. Για το λόγο αυτό, η πρώτη 984 που «βγήκε» στο δρόμο για τις πρώτες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες φιλοξενούσε στο πίσω μέρος της έναν 2λιτρο, αερόψυκτο κινητήρα boxer με 4 κυλίνδρους, ο οποίος θα απέδιδε από 120 έως και 150 ίππους εξασφαλίζοντας τελική που δεν υπερέβαινε τα 220 χλμ./ώρα. Στα σχέδια της Porsche εντάσσονταν και η εξέλιξη μιας έκδοσης με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή, αλλά και μιας τετρακίνητης(!) που θα συμμετείχε, με τις απαραίτητες ασφαλώς προσθήκες και αλλαγές, σε αγώνες. Ωστόσο, η κρίση που έπληξε την εταιρεία σε επίπεδο πωλήσεων το 1987, σε συνδυασμό με την επιταχυνόμενη την εποχή εκείνη πτώση της τιμής του δολαρίου, ακύρωσαν οριστικά τα σχέδια για παραγωγή του μοντέλου.


Porsche 984

Concept Car Type 995
Το Concept Car Type 995 ήταν ένα αυτοκίνητο έρευνας και όχι κάποιο πρωτότυπο πάνω στο οποίο θα βασιζόταν ένα μελλοντικό μοντέλο παραγωγής της Porsche. Κατά τη διάρκεια της 2ετίας 1978-1979, η 995 «εξερευνούσε» νέα μονοπάτια για λογαριασμό της εταιρείας στους τομείς της κατανάλωσης καυσίμου, της ασφάλειας και του χαμηλού θορύβου. «Πατώντας» στην γνωστή Porsche 928, η 995 διέθετε ένα κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με πέντε σχέσεις μετάδοσης, το οποίο επέτρεπε τη διαδοχή των σχέσεων χωρίς ο οδηγός να αφήνει το πεντάλ του γκαζιού. Κάτω από το καπό η Porsche εξέλισσε δύο μηχανικά σύνολα: έναν 3λιτρο V8 με ισχύ 130 ίππων, υψηλή σχέση συμπίεσης και σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης και έναν 4κύλινδρο με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο χωρητικότητας 2,2 λίτρων. Χάρη και στην κορυφαία αεροδυναμική του, το Concept Car Type 995, το οποίο ήταν εφοδιασμένο με σύστημα ABS, επιτύγχανε μέση κατανάλωση κάτω από 9 λίτ./100 χλμ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.


Porsche Concept Car Type 995

Porsche Type 959 C29
Πρόκειται για τον πρόγονο ή, πιο σωστά, για το μοντέλο «πάνω» στο οποίο πραγματοποιήθηκαν όλες σχεδόν οι δοκιμές εξέλιξης της μοναδικής 959, ενός αυτοκινήτου που αποτέλεσε έναν από τους σημαντικότερους τεχνολογικούς σταθμούς στη νεότερη ιστορία της Porsche. Θυμίζουμε πως η 959 κινούνταν από έναν 6κύλινδρο κινητήρα boxer με ψύξη νερού και δύο turbo, ο οποίος είχε χωρητικότητα 2,9 λίτρα και απόδοση 450 ίππων εξασφαλίζοντας στο αμάξωμα των 1.450 κιλών τελική ταχύτητα της τάξης των 300 χλμ./ώρα. Σημεία αναφοράς για την Porsche 959 αποτέλεσαν, μεταξύ άλλων, ο κορυφαίος εν έτει 1985 αεροδυναμικός συντελεστής της (0,31), το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης καθώς και η «ενσωματωμένη» στο αμάξωμα πίσω αεροτομή.


Porsche Type 959 C29

Porsche 989
To 1988, η εταιρεία αποφάσισε να αναπτύξει ένα project εξέλιξης ενός επαναστατικού για την ίδια νέου μοντέλου με τίτλο «Porsche for more than two, the family sports car». Η Porsche 989, όπως ονομάστηκε, ήταν ένα 4θυρο οικογενειακό αυτοκίνητο με έναν V8 κινητήρα χωρητικότητας 4,2 λίτρων και απόδοσης 350 ίππων τοποθετημένο εμπρός, ο οποίος εξασφάλιζε τελική ταχύτητα 279 χλμ./ώρα μεταφέροντας την κίνηση στους πίσω τροχούς. Στόχος των Γερανών ήταν η νέα 989, ο πρόγονος με άλλα λόγια της σημερινής Panamera, να βγει στην αγορά κάποια στιγμή μέσα στο 1995, ωστόσο το πολύ υψηλό κόστος κατασκευής της, το οποίο εκτόξευσε την εκτιμώμενη τιμή πώλησης του μοντέλου στα 150.000 γερμανικά μάρκα, ανάγκασαν του ιθύνοντες της Porsche να ακυρώσουν το όλο εγχείρημα το 1991._Χ.Α. 


Porsche 989

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ