top icon
Επικαιρότητα

320 ίπποι για το νέο Honda Civic Type-R

Η Honda αποκαλύπτει στη Γενεύη το νέο Civic Type-R.

Η ιαπωνική εταιρεία, δια στόματος Hideki Kakinuma, επικαλείται πως η κορυφαία έκδοση της 10ης γενιάς του Honda Civic προσφέρει τον τέλειο συνδυασμό άνεσης και απόδοσης σε μια προσπάθεια προσέλκυσης ενός ευρύτερου από πλευράς μεγέθους και… γούστων αγοραστικού κοινού και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Μολαταύτα, παρά τη φαινομενική αυτή «υποχώρηση», ο υπεύθυνος εξέλιξης του κορυφαίου Civic διαβεβαίωσε πως η εταιρεία θα επιχειρήσει την προσεχή περίοδο να πάρει πίσω το ρεκόρ ταχύτερου γύρου στην Πράσινη Κόλαση στην κατηγορία των προσθιοκίνητων αυτοκινήτων από το Golf GTI ClubSport S.

Σχεδιαστικά, το νέο Type-R διαθέτει ακόμα καλύτερη αεροδυναμική απόδοση, με το αέρα να «ρέει» πιο ομαλά μειώνοντας τις προφανείς… αντιστάσεις στις υψηλές ταχύτητες. Οπτικά, ξεχωρίζει για το επιθετικό εμπρός splitter, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, όπως αυτή που βρίσκεται στο μέσον του καπό, ενώ πίσω, την παράσταση κλέβουν η ευμεγέθης αεροτομή, ο εντυπωσιακός διαχύτης και φυσικά οι τρεις «πραγματικές» απολήξεις της εξάτμισης. Το σύνολο ολοκληρώνεται από τις 20άρες ζάντες, οι οποίες «κρύβουν» πίσω τους τις 4πίστονες δαγάνες δαγκάνες και τους δίσκους των 350 και 305 χλστ. εμπρός και πίσω του συστήματος πέδησης, που έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την Brembo.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το ίδιο το αμάξωμα, το οποίο είναι κατασκευασμένο σε ποσοστό 14% από ατσάλι υψηλής αντοχής εξασφαλίζοντας έτσι βελτιωμένη κατά 38% στρεπτική ακαμψία σε σχέση με το απερχόμενο. Από εκεί και πέρα, το κέντρο βάρους του κορυφαίου «χάτς» της Honda έχει κατέβει κατά 34 χλστ., ενώ σε χαμηλότερo κατά 5 εκ. σημείο βρίσκεται και η θέση οδήγησης.

Κάτω από το καπό του νέου Type-R φιλοξενείται ο γνωστός 2λιτρος VTEC κινητήρας τούρμπο των Ιαπώνων, ο οποίος αποδίδει, χάρη στις τροποποιήσεις στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, στο σύστημα εξαγωγής, το οποίο, παρεμπίπτοντος, υπόσχεται καλύτερη ηχητική απόδοση στις μεσαίες και χαμηλές στροφές, αλλά και τις βελτιώσεις που έγιναν στη ροή των καυσαερίων, 320 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. Το όριο περιστροφής του αγγίζει τις 7.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή τα 400 Nm, τα οποία «εμφανίζονται» αμείωτα από τις 2.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ. Δυστυχώς, η ιαπωνική εταιρεία δεν αποκαλύπτει ακόμα αριθμητικά στοιχεία που να αφορούν τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Φυσικά, η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης και την αρωγή του γνωστού 6τάχυτου κιβωτίου –χειροκίνητου ασφαλώς- το οποίο έχει δεχθεί σημαντικές, σύμφωνα με τη Honda, βελτιώσεις.  Σε ότι έχει να κάνει με την ανάρτηση, η Honda διατήρησε τη γνώριμη διάταξη –γόνατα εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω- επεμβαίνοντας όμως στη γεωμετρία της πρώτης, ώστε να μειωθεί ακόμα περισσότερο η κατευθυντικότητα. Πίσω, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το επίσημο δ.Τ., προστέθηκαν βραχίονες (άγνωστο πόσοι) που βελτιστοποιούν την ακαμψία του πίσω τμήματος του οχήματος.

Αξίζει να προσθέσουμε πως το νέο Type-R προσφέρει πλέον στον οδηγό του τρία προγράμματα-επιλογές, τα Comfort, Sport και +R, τα οποία μεταβάλλουν τον βαθμό απόσβεσης της ανάρτησης, την «ποσότητα» της υποβοήθησης του τιμονιού, την απόκριση του γκαζιού καθώς και την «ευαισθησία» του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ