top icon
Επικαιρότητα

40 χρόνια ζωής για τον 5κύλινδρο κινητήρα της Audi

Σαν το παλιό καλό κρασί…

Όλα άρχισαν το 1976, όταν η γερμανική εταιρεία παρουσίασε τον πρώτο 5κύλινδρο βενζινοκινητήρα κάτω από το καπό της δεύτερης γενιάς του Audi 100. Πιο συμπαγής σε σχέση με τους αντίστοιχους 6κύλινδρους και πιο premium σε σχέση με τους 4κύλινδρους, ο συγκεκριμένος κινητήρας είχε χωρητικότητα 2,1 λίτρα αποδίδοντας στην αρχική του εκδοχή, 136 ίππους.

Δύο χρόνια αργότερα, η Audi παρουσιάζει την πρώτη πετρελαιοκίνητη εκδοχή του 5κύλιδρυ κινητήρα της, με φυσική αρχικά αναπνοή, χωρητικότητα 2,0 λίτρα και απόδοση μόλις 70 ίππων. Το 1979, οι Γερμανοί μηχανικοί του «προσαρτούν» για πρώτη φορά ένα κλασικό σύστημα υπετροφοδότησης, το οποίο ανέβαζε την απόδοση στην περίπτωση του στο Audi 200 5T, στους 170 ίππους.

Την δεκαετία του ΄80, ο 5κύλινδρος των Γερμανών «εμπλέκεται» στους αγώνες, αποδίδοντας σε συνδυασμό με την προσθήκη εναλλάκτη θερμότητας (intercooler), 200 ίππους. Η απόδοσή του στο «πολιτικό» Sport Quattro, το οποίο αποτέλεσε τη βάση για τα καθαρόαιμα αγωνιστικά του Group B, ανέβηκε στους 265 ίππους. Η ισχύς του στο Audi quattro A2 του Stig Blomqvist σκαρφάλωσε στους 360 ίππους, ενώ στο θηριώδες Audi Sport quattro S1, με το οποίο ο Walter Röhrl κέρδισε το 1987 το θρυλικό Pikes Peak, τους 600 ίππους.

Έκτοτε, ο 5κύλινδρος κινητήρας της Audi δέχτηκε πολλές βελτιώσεις, με την κορυφαία σημερινή του εκδοχή στα 2,5 λίτρα, να αποδίδει 400 ίππους._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ