top icon
Επικαιρότητα

Mazda: Η επιστροφή του Wankel κινητήρα πλησιάζει

Η ιαπωνική εταιρεία σκοπεύει να επαναφέρει στο προσκήνιο τον περιστροφικό κινητήρα Wankel. Και μάλιστα σε δύο διαφορετικές εκδοχές του. Ας δούμε όλες τις νεότερες πληροφορίες και δηλώσεις επί του καυτού για τους φίλους της μάρκας (και όχι μόνο) αυτού θέματος.

Πολλά έχουν γραφτεί για το ενδεχόμενο επιστροφής του περιστροφικού κινητήρα της Mazda στο σύγχρονο αυτοκινητικό προσκήνιο. Όπως πρώτοι είχαμε αναφέρει σε παλαιότερες αναφορές μας (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ και εδώ), η ιαπωνική εταιρεία όντως έχει εντάξει στα μεσοπρόθεσμά της πλάνα την αναβίωση του συγκεκριμένου τύπου κινητήρα, ο οποίος εγκαταλείφθηκε για λόγους άμεσα συνδεδεμένους με τις εκπομπές ρύπων το 2012. Με ποια μορφή, όμως;

Όπως επιβεβαίωσε πριν λίγες μόλις μέρες ο επικεφαλής εξέλιξης των κινητήριων μονάδων της ιαπωνικής εταιρείας, Mitsuo Hitomi, μιλώντας σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην παρουσίαση του νέου SkyAvtiv-X κινητήρα της ιαπωνικής εταιρείας, ο νέος Wankel θα επιστρέψει στο προσκήνιο ως γεννήτρια, κάτι σαν range-extender δηλαδή, για χρήση σε μελλοντικά υβριδικά ή και ηλεκτρικά της μοντέλα. Μάλιστα, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, η ιαπωνική εταιρεία έχει ήδη καταθέσει προς κατοχύρωση στο αμερικάνικο γραφείο ευρεσιτεχνιών δύο διαφορετικά σχέδια που σχετίζονται με μελλοντικές εφαρμογές του σε αυτοκίνητα περιορισμένων ή και μηδενικών εκπομπών ρύπων.

«Αυτό πιστεύω πως θα είναι η πρώτη εφαρμογή του κινητήρα Wankel», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Hitomi.

Η πρώτη εξ αυτών θα αφορά στη διάταξη που χρησιμοποιείται ήδη στο Mazda 2 RE (Range Extender) και η δεύτερη, όπως επιβεβαίωσε ο Akira Kyomen, ο επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης μοντέλων της Mazda, σε μια σύγχρονη εκδοχή του περιστροφικού κινητήρα, σύμφωνα με την οποία ένας πρωτότυπος μηχανισμός θα συμβάλλει στην εύκολη επανεκκίνησή του σταματώντας τον συγχρόνως ακριβώς στη θέση του κύκλου καύσης που παρατηρούνται οι μικρότερες εκπομπές ρύπων.

Μάλιστα, όπως διευκρινίστηκε από τους δύο Ιάπωνες, η Range Extender εκδοχή του θα βρει εφαρμογή κυρίως σε μοντέλα που απευθύνονται στην αγορά των ΗΠΑ, χωρίς όμως να αποκλείονται και εκδόσεις που θα προορίζονται για τις αγορές της Ευρώπης και της Κίνας.

Όμως, οι παραπάνω δεν θα είναι και οι μόνες εφαρμογές της σύγχρονης εκδοχής του κινητήρα Wankel που αυτή τη στιγμή επεξεργάζονται οι ιθύνοντες της Mazda, καθώς όλα δείχνουν πως η επιστροφή του κάτω από το καπό ενός σπορ αυτοκινήτου, που θα τοποθετείται πάνω από το MX-5, βρίσκεται προ των πυλών. Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε ο Hitomi υπάρχει ένα σημαντικό πρόβλημα, που μόνο τεχνικό δεν είναι.

«Το μεγαλύτερο εμπόδιο δεν είναι η τεχνολογία, αλλά αν ένα ακόμα μοντέλο μπορεί να μπει στην αγορά από πλευράς ζήτησης. Θα μπορέσουμε άραγε να πουλήσουμε έναν μεγάλο αριθμό αντιτύπων του συγκεκριμένου μοντέλου; Σήμερα, δεν υπάρχουν πολλοί κατασκευαστές που να πουλούν πολλά και διαφορετικά σπορ αυτοκίνητα», ήταν η ακριβής δήλωση του Ιάπωνα.

Το σίγουρο σε κάθε περίπτωση είναι πως ο κινητήρας Wankel είναι ακόμα «ζωντανός». Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο._Χ.Α.

Διαβάστε επίσης: Cosmo 110 S, τα πρώτο Wankel της Mazda…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ