top icon
Επικαιρότητα

Οι εργαζόμενοι του VW Group ίσως αποτρέψουν την πώληση της Ducati

Οι αντίθετες φωνές προερχόμενες από τα συνδικάτα των εργαζομένων του VW Group είναι τελικά πιθανό να βάλουν φρένο στις ορέξεις των ιθυνόντων του να πουλήσουν σε επενδυτικό οίκο ή άλλο κατασκευαστή την ιταλική Ducati.

Κάθε άλλο παρά μυστικό είναι πλέον πως το VW Group θέλει να πουλήσει συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία που αυτή τη στιγμή εσωκλείονται στις αγκάλες του με στόχο να εξοικονομήσει χρήματα προκειμένου να καλυφθεί ένα μέρος από το κόστος του διαβόητου σκανδάλου χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων που «ταλαιπωρεί» τις μάρκες του από τον Σεπτέμβριο του 2015 μέχρι και σήμερα. Και όχι μόνο, μιας και παρά την αυξημένη κερδοφορία του, το VW Group συνεχίζει να αναζητά διακαώς επιπλέον κεφάλαια για την απαραίτητη πλέον χρηματοδότηση του «ηλεκτρικού εγχειρήματος» των VW, Audi και Porsche.

Μια από τις εταιρείες που ανεπίσημα έχει βγει στο… σφυρί από τους Γερμανούς είναι και η ιταλική Ducati, κάτι άλλωστε για το οποίο σας είχαμε προϊδεάσει ήδη από τις 27 Απριλίου με σχετική μας ανάρτηση (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ). Δύο μήνες μετά τον πρώτο σάλο γύρω από το όλο θέμα, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters επανήλθε στο θέμα αναφερόμενο με σχετική του ανάρτηση στο ενδιαφέρον που φαίνεται να εκδηλώνουν πολλοί κατασκευαστές στο να αποκτήσουν το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου της εμβληματικής εταιρείας κατασκευής μοτοσικλετών. Με πρώτη και καλύτερη την αμερικανική Harley-Davidson, η οποία, σύμφωνα με το Reuters, δείχνει πρόθυμη να καταβάλει τίμημα που φτάνει έως και το 1,5 δις ευρώ προκειμένου να φέρει στην… αγκαλιά της την Ducati. Δεν ξέρουμε αν το ως άνω ποσό είναι «τσιμπημένο» (θυμίζουμε, πάντως, πως το 2012 η Audi είχε καταβάλει για την αγορά της ιταλικής εταιρείας μόλις 840 εκ. ευρώ), αυτό όμως που σίγουρα γνωρίζουμε είναι πως το 2016 η Ducati κατάφερε να καταγράψει τζίρο κοντά στα 600 εκ. ευρώ, με τα κέρδη της, προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων, να μην υπερβαίνουν τα μόλις 100 εκ. ευρώ.

Στο εν λόγω δημοσίευμα, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters αναφέρει χαρακτηριστικά πως η αμερικανική εταιρεία από το Milwaukee έχει επιστρατεύσει μέχρι και την Goldman Sachs(!) ώστε η τελευταία να διαπραγματευτεί τους όρους της πιθανής εξαγοράς της Ducati. Της πρώτης, εφόσον το deal πραγματοποιηθεί, «απώλειας» των Γερμανών του Ομίλου VW μετά το ξέσπασμα του διαβόητου σκανδάλου.

Από τη μεριά της, η ιδιοκτήτρια Audi φαίνεται πως έχει αναθέσει το όλο θέμα στον επενδυτικό οίκο Evercore, ο οποίος «αθόρυβα» χειρίζεται αυτή τη στιγμή τις διαπραγματεύσεις με τους ενδιαφερόμενους ώστε η όποια συμφωνία πώλησης να καταστεί συμφέρουσα για τον γερμανικό Όμιλο. Μάλιστα, σύμφωνα με μη επιβεβαιωμένες από επίσημα χείλη πηγές, η Evercore έχει προσεγγίσει μέχρι και τους παλαιότερους ιδιοκτήτες της Ducati (βλ. Investindustrial) σε μια προσπάθεια βολιδοσκόπησης των προθέσεών τους.

Στο πρόσφατο παρελθόν, τα εργατικά συνδικάτα του VW Group που –σημειωτέον- κατέχουν αρκετές θέσεις στο 20μελές Εποπτικό του Συμβούλιο, έχουν εκφράσει ανοιχτά την αντίθεσή τους απέναντι στην έκδηλη πλέον πρόθεση των ιθυνόντων του Ομίλου να πουλήσουν την Ducati. Εκπρόσωπος των τελευταίων φέρεται να αναφέρει σε σχετική επιστολή του τα εξής:

«H Ducati είναι ένα κόσμημα. Η πώλησή της δεν υποστηρίζεται από τους εκπροσώπους των εργαζομένων στο Εποπτικό Συμβούλιο του Ομίλου. Όσο για την Harley-Davidson…είναι γνωστό πως βρίσκεται χιλιόμετρα πίσω από την Ducati στον τομέα της τεχνολογίας».

Σήμερα, και με δεδομένο το ενδιαφέρον της ιταλικής Benetton να εντάξει στους κόλπους την ιστορική εταιρεία κατασκευής μοτοσικλετών, εκπρόσωποι των εργαζομένων του VW Group μιλούν ακόμα πιο ανοιχτά.

«Δεν εγκρίνουμε την πώληση της Ducati, ούτε της ΜΑΝ και της Renk [η τελευταία κατασκευάζει συστήματα μετάδοσης]. Όποιος μπορεί να διαβάσει τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου VW στο πρώτο 6μηνο της χρονιάς [περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ] μπορεί να αντιληφθεί ότι δεν χρειαζόμαστε χρήματα. Τα περιουσιακά μας στοιχεία δεν είναι για αρπαγή από κυνηγούς ευκαιριών».

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες βιομηχανικές πηγές, το VW Group δεν επιθυμεί αυτή τη στιγμή επιπλέον… προβλήματα, πολλώ δε μάλλον τριβές εσωτερικής φύσεως. Έτσι, αυτή τη στιγμή οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας φαίνεται να επανεξετάζουν το όλο θέμα μελετώντας τις εναλλακτικές λύσεις που έχουν πάνω στο τραπέζι τους, οι οποίες συνδέονται άμεσα με επιπλέον περικοπές στο κατασκευαστικό κόστος, σε μοντέλα, ακόμα και σε δραστηριότητες, όπως οι αγωνιστικές.

Κλείνοντας αξίζει να αναφέρουμε πως έντονες είναι και οι διαφωνίες της οικογένειας Piech, η οποία, ως γνωστών, κατέχει σήμερα το 52% των ψήφων στο Εποπτικό Συμβούλιο του Ομίλου VW._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ