31 Αυγ 2017

Κινητήρας μεταβλητής συμπίεσης και από την Toyota

Μετά την Infiniti και η Toyota κατοχυρώνει τα δικαιώματα χρήσης ενός νέου κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης.

Toyota Variable Compression Engine

Δεν έχουν περάσει πολλές εβδομάδες από την ημερα που οι Ιάπωνες της Infiniti ανακοίνωσαν πως θα φέρουν πολύ σύντομα στην παραγωγή τον νέο VC-T (Variable Compression-Turbo) κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης τον οποίο έχουν ήδη εξελίξει. Σήμερα είναι η σειρά της Toyota να πατεντάρει στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού τα δικαιώματα εμπορικής χρήσης του δικού της κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης, ο οποίος, σε αντίθεση με εκείνον της Infiniti, διαθέτει διαφορετική τεχνική αφετηρία.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα σχετικά έγγραφα που κατατέθηκαν στο Patent and Trademark Office των ΗΠΑ, ο κινητήρας της Toyota παίρνει μια συμβατική ράβδο σύνδεσης του πιστονιού –τη γνωστή μας μπιέλα- και τοποθετεί στην κορυφή της ένα ζεύγος υδραυλικά ελεγχόμενων εμβόλων. Με τη ρύθμιση της πίεσης του λαδιού του κινητήρα, ένας πείρος μεταγωγής, σε συνδυασμό με μια βαλβίδα ελέγχου, θα είναι σε θέση να αλλάζουν/μεταβάλλουν τη διαδρομή της μπιέλας μεταξύ δύο διαφορετικών μηκών –θα υπάρχει δηλαδή μια ρύθμιση υψηλής συμπίεσης και μια χαμηλής. Σε γενικές γραμμές, όταν ο πείρος μεταγωγής «εισπράττει» μια συγκεκριμένη (βλ. υψηλή) πίεση λαδιού, τότε η μπιέλα θα «γράφει» μεγαλύτερο μήκος και ο κινητήρας θα λειτουργεί με τον υψηλό λόγο συμπίεσης, ενώ όταν η πίεση του λιπαντικού μέσου πέσει κάτω από ένα προκαθορισμένο επίπεδο, το «ταξίδι» της τελευταίας θα είναι μικρότερο.

Αξίζει με την ευκαιρία να προσθέσουμε ότι στην περίπτωση του κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης της Infiniti, το σύστημα Harmonic Drive, όπως επισήμως αποκαλείται, έχει την ιδιότητα να μεταβάλλει τη θέση ενός «βραχίονα ενεργοποίησης», ο οποίος με τη σειρά του ρυθμίζει τον στροφαλοφόρο άξονα έτσι ώστε το έμβολο να φτάσει σε διαφορετικό ύψος στο θάλαμο καύσης._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Toyota Variable Compression Engine
  • Toyota Engine