top icon
Οδηγούμε

Δοκιμή: Moto Morini X-Cape 650

Από την στιγμή που ανακοίνωσε η Moto Morini το λανσάρισμα του νέου της Adventure, X-Cape 650 στο περσινό σαλόνι μοτοσυκλέτας του Μιλάνου, όλοι έκαναν λόγο για μια πολύ όμορφη σχεδιαστικά μοτοσυκλέτα που θα συνεχίσει επάξια το ένδοξο παρελθόν της Ιταλικής εταιρίας.

Το X-Cape επαναφέρει το ιστορικό όνομα της Moto Morini η οποία το 2018 έφτασε πολύ κοντά στην οικονομική κατάρρευση και στην εξαφάνιση από την παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας.

Η ιταλική εταιρία βάζει μπροστά και μετα την εξαγορά της από το κινέζικο εργοστάσιο Zhongneng Vehicle Group, ετοιμάζει μια πλήρη γκάμα μοντέλων στις πιο εμπορικές κατηγορίες μοτοσυκλετών.

Το X-Cape έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί στην Ευρώπη και έχει όλες τις προϋποθέσεις να πρωταγωνιστήσει στην πιο διάσημη κατηγορία ειδικά στην χώρα μας.

Moto Morini

Η εξωτερική εμφάνιση της μοτοσυκλέτας με τους LED προβολείς  δημιουργούν μια επιθετική όψη, εξασφαλίζοντας στο X-CAPE ότι θα ξεχωρίσει από το πλήθος της πολύ ανταγωνιστικής adventure κατηγορίας.

Φρένα Brembo, ABS και ηλεκτρονικός ψεκασμός Bosch, ρυθμιζόμενο πιρούνι Marzocchi και ελαστικά Pirelli Scorpion Rally STR είναι τα δυνατά του περιφερειακά στοιχεία που το βάζουν απέναντι σε ιαπωνικά και ευρωπαϊκά μοντέλα.

Η μοτοσυκλέτα έχει προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, είναι ιδιαίτερα compact σε διαστάσεις, έχει τεράστια μονοκόμματη σέλα με χαμηλή θέση οδήγησης για όλα τα αναστήματα και δυνατότητα ρύθμισης του τιμονιού σε έξι θέσεις ώστε να έρθουν τα χέρια αποκλειστικά στην γωνία που σας βολεύει, περιστρέφοντας απλά τα καβαλέτα στην τιμονόπλακα κατά 180 μοίρες.

Moto Morini

Το X-Cape διαθέτει τον υγρόψυκτο, οκταβάλβιδο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, που παράγεται από την CFMOTO από το 2011 και εξοπλίζει τα 650ΝΚ, 650ΤΚ, 650GT και 650SM.

Ο κινητήρας των 649cc αποδίδει 59 ίππους στις 8.750 στροφές και 5.7 κιλά ροπής στις 7,000 στροφές, διαθέτει 2 διαφορετικούς χάρτες απόδοσης Ride και Off-Road και η τροφοδοσία του γίνεται μέσω επαναπρογραμματισμένης μονάδας ηλεκτρονικού ψεκασμού της Bosch συμβάλλοντας έτσι στη γραμμικότητα που αποδίδει την ιπποδύναμη και τη ροπή του.

Moto Morini

Δεν θα ξηλώσει την άσφαλτο και μέχρι τις 2.500 στροφές η επιτάχυνση είναι ομαλή, πέρα από κει όμως είναι πρόθυμος να σας μεταφέρει ευχάριστα, ξεκούραστα και κυρίως χωρίς κραδασμούς στα ταξίδια σας, χαρη σε έναν αντικραδασμικό άξονα ο οποίος φροντίζει για την εξάλειψη ανεπιθύμητων κραδασμών.

Ένας κινητήρας που αποδίδει την μέγιστη ισχύ στο όριο των στροφών και πρόθυμος να δουλεύει συνέχεια ψηλά.

Το εντυπωσιακό, πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 50 χιλιοστών της Marzocchi, , με διαδρομή 160χιλ., δίνει μια πολύ σωστή πληροφόρηση στον αναβάτη όπως και το πίσω αμορτισέρ  της Kayaba χωρίς μοχλικό, που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση της επαναφοράς.

Moto Morini

Ο μπροστινός τροχός έχει διάσταση 19” και ο πίσω 17”, με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης τα εκπληκτικά Pirelli Scorpion STR, ενώ η Moto Morini δίνει και την δυνατότητα επιλογής μεταξύ αλουμινένιων ή ακτινωτών τροχών για μεγαλύτερη αντοχή σε χωμάτινες διαδρομές.

Και μιας και αναφερθήκαμε στο χώμα, μπορεί η μοτοσυκλέτα να φαίνεται πολεμική, οι δυνατότητες στο χώμα είναι κάπως περιορισμένες και λόγω τροχών αλλά και λόγω αναρτήσεων.

Υπάρχει βέβαια η επιλογή απενεργοποίησης του ABS της Bosch και στους δύο τροχούς για οδήγηση στο χώμα, όπου και εμφανίζεται το εικονίδιο “Off-Road” στην οθόνη, δίνοντας σας την δυνατότητα να κινηθείτε εκτός δρόμου χωρίς υπερβολές αν και η όρθια θέση οδήγησης πάνω στο X-Cape με βόλεψε πολύ με το καλημέρα.

Moto Morini

Με το X-Cape αισθάνεσαι μεγάλη αυτοπεποίθηση ακόμη και αν μπεις στη στροφή με περισσότερα χιλιόμετρα απ’ όσα υπολόγιζες.

Tα 213 στεγνά κιλά που ζυγίζει δεν τα λες και λίγα καθώς με όλα του τα υγρά η ζυγαριά θα πλησιάσει τα 230 κιλά, βάρος που γίνεται αντιληπτό μόνο στους ελιγμούς από στάση και στο μπρος πίσω.

Η οθόνη TFT 7 ιντσών είναι από τις μεγαλύτερες της αγοράς με αυτόματη ρύθμιση ανάλογα με τον εξωτερικό φωτισμό, με δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone και με την ένδειξη πίεσης ελαστικών να συγκαταλέγεται στον στάνταρ εξοπλισμό αλλα και στα bonus χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας σε σχέση με τις υπόλοιπες της κατηγορίας.

Moto Morini

Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε δυο θέσεις και στην πιο ψηλή θέση προστατεύει αναβάτη κοντά στο 1,80m, από κει και πέρα θα πρέπει να καταφύγετε σε aftermarket λύσεις.

Η τελική του ταχύτητα είναι γύρω στα 175 km/h, κάνοντας το ταξίδι με ταχύτητες έως 140 km/h μια πολύ άνετη και ξεκούραστη διαδικασία τόσο για τον αναβάτη και τον συνεπιβάτη όσο και για τον κινητήρα.

Το X-Cape 650 είναι μια ποιοτική all-round μοτοσυκλέτα που σε ενθαρρύνει να ταξιδέψεις, να στρίψεις αλλά και να διασχίσεις βατούς χωματόδρομους έχοντας στη διάθεσή σου έναν πολύ φιλικό και ελαστικό κινητήρα.

Έρχεται διαθέσιμο σε τρία χρώματα, κόκκινο, άσπρο και ανθρακί, με μια άκρως ανταγωνιστική τιμή που ξεκινάει από τα 7.890 ευρώ επαναφέροντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το όνομα της MOTO MORINI στην παγκόσμια αγορά των δυο τροχών.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ