top icon
Επικαιρότητα

Ducati Hypermotard 698 Mono: Το νέο σημείο αναφοράς

Η πρώτη μονοκύλινδρη Supermotard της Ducati είναι εξοπλισμένη με τον νέο κινητήρα Superquadro Mono.

Στο πέμπτο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς Ducati World Première 2024, η Ducati αποκάλυψε στο κοινό τη νέα Hypermotard 698 Mono (link για να παρακολουθήσετε το επεισόδιο), την πρώτη μονοκύλινδρη Ducati Supermotard.

Η Hypermotard 698 Mono δημιουργήθηκε με μοναδικό στόχο να συναρπάσει, κάτι που επιτεύχθηκε με την εφαρμογή τεχνικών λύσεων που προέρχονται από τον κόσμο της Panigale για τον κινητήρα, τα ηλεκτρονικά και το πλαίσιο σε μια νέα κατηγορία για τη Ducati, δημιουργώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο μια μοτοσυκλέτα ικανή να προσφέρει αξέχαστες συγκινήσεις αμέσως μόλις κάποιος βρεθεί στη σέλα της.

Η Hypermotard 698 Mono είναι στην πραγματικότητα σχεδιασμένη και κατασκευασμένη για να επιτυγχάνει τις καλύτερες επιδόσεις στην άσφαλτο και είναι εξοπλισμένη με τον νέο Superquadro Mono, τον πιο εξελιγμένο και υψηλών επιδόσεων μονοκύλινδρο κινητήρα δρόμου που κατασκευάστηκε ποτέ. Ένας κινητήρας που καταρρίπτει ρεκόρ χάρη στη μέγιστη ισχύ των 77,5 ίππων και τις 10.250 σ.α.λ. μέγιστης περιστροφής που αποτελούν νέα σημεία αναφοράς στην κατηγορία. Αυτός ο κινητήρας προέρχεται από τον δικύλινδρο της 1299 Panigale, από τον οποίο κληρονομεί το έμβολο με διάμετρο 116 χλστ., τον θάλαμο καύσης, τις βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου  και το δεσμοδρομικό σύστημα, την ίδια λύση που χρησιμοποιεί η Ducati στο MotoGP.

Το ηλεκτρονικό της πακέτο, ασυναγώνιστο στην κατηγορία, επιτρέπει στους λιγότερο έμπειρους να μάθουν να οδηγούν σαν αναβάτης Supermotard, υποστηριζόμενος από το Cornering ABS, το οποίο για αυτήν τη μοτοσυκλέτα διαθέτει ρυθμίσεις ειδικά σχεδιασμένες για τη διαχείριση της «οδήγησης πλαγιολισθαίνοντας» στην πίστα.

Ducati Hypermotard 698 Mono

Αδιαμφισβήτητο στυλ Ducati

Η νέα Hypermotard 698 Mono συνδυάζει μια τυπικά Supermotard αγωνιστική αισθητική, ουσιαστική, συμπαγής και επιθετική, με τις καθαρές γραμμές και την προσοχή στη λεπτομέρεια σχεδιασμού των επιφανειών που χαρακτηρίζουν τη σχεδίαση της Ducati.

Το αποτέλεσμα είναι μια λεπτή και κομψή μοτοσυκλέτα. Οι υπερκατασκευές που έχουν μειωθεί στο ελάχιστο επικοινωνούν αμέσως τον σπορ χαρακτήρα της Ducati και ενισχύουν την κάθετη εξέλιξη του νέου Superquadro Mono.

Με το αξεπέραστο στυλ Ducati, οι πεντάκτινες ζάντες αλουμινίου σχεδίου “Y” συνδυάζουν τη σπορ εμφάνιση με το πλεονέκτημα του μειωμένου βάρους. Ένα άλλο μοναδικό στοιχείο είναι οι διπλοί σιγαστήρες στο πάνω μέρος, στα πλαϊνά της ουράς, ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της οικογένειας Hypermotard καθώς και των αγωνιστικών Supermotards. Ο σούπερ συμπαγής προβολέας LED ενσωματώνει τη λειτουργία DRL με διπλό προφίλ “C” για τη φωτεινή δέσμη και κάνει την Hypermotard 698 Mono μια μοτοσυκλέτα που δεν περνά απαρατήρητη. Η ίδια φωτεινή υπογραφή βρίσκεται στο πίσω φως θέσης.

Ο διασκεδαστικός χαρακτήρας της Hypermotard 698 Mono αναδεικνύεται ξεκάθαρα στην έκδοση RVE, που χαρακτηρίζεται από τα αποκλειστικά γραφικά «Graffiti». Αυτός ο χρωματισμός δημιουργήθηκε με τη χρήση υδάτινων γραφικών με στόχο την απόκτηση εκλεπτυσμένων και πολύπλοκων σχεδίων εμπνευσμένων από έργα τέχνης του δρόμου.

Ducati Hypermotard 698 Mono

Κινητήρας Superquadro Mono

Στη Ducati Hypermotard 698 Mono κάνει το ντεμπούτο του ο νέος Superquadro Mono, η τελευταία προσθήκη στους κινητήρες της μάρκας από το Borgo Panigale που συστήνεται ως νέο σημείο αναφοράς επιδόσεων μεταξύ των μονοκύλινδρων μοτοσυκλετών δρόμου. (Όλες οι πληροφορίες για τον νέο κινητήρα της Ducati είναι διαθέσιμες εδώ).

Δυνατός, ελαφρύς και συμπαγής, προέρχεται από τον πιο ισχυρό  δικύλινδρο που δημιούργησε ποτέ η Ducati: τον Superquadro 1.285 cc της Panigale 1299. Διατηρεί τη διάμετρο 116 χλστ. αυτού του κινητήρα, μια τιμή ρεκόρ για μονοκύλινδρο δρόμου, σε συνδυασμό με διαδρομή 62,4 χλστ. για κυβισμό 659 cc, και εξαιρετικά εξελιγμένες λύσεις.

Το έμβολο box-in-box, οι βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου, η επίστρωση για τον κύλινδρο αλουμινίου, ο πίρος του εμβόλου εξοπλισμένος με επίστρωση DLC και φυσικά η δεσμοδρομική κατανομή καθιστούν τον Superquadro Mono ικανό να περιστρέφεται σε ταχύτητες που συνήθως προορίζονται μόνο για αγωνιστικούς μονοκύλινδρους (ο κόφτης έχει ρυθμιστεί στις 10.250 σ.α.λ.) και αποδίδει μέγιστη ισχύ 77,5 ίππων στις 9.750 σ.α.λ.

Η ροπή, της οποίας η μέγιστη τιμή είναι 6,4 kgm στις 8.000 σ.α.λ., εμφανίζεται με ιδιαίτερα ομαλό τρόπο, με αποτέλεσμα τη γραμμική απόδοση που μπορεί να αξιοποιηθεί πλήρως στη σπορ οδήγηση. Επιπλέον, χάρη στην αγωνιστική εξάτμιση Termignoni, στη διαμόρφωση πίστας η ισχύς αυξάνεται κατά 7 ίππους φτάνοντας στην απίστευτη τιμή των 84,5 ίππων, ένα ακόμα ρεκόρ για μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα.

Ducati Superquadro Mono

Ηλεκτρονικά

Ο βασικός ηλεκτρονικός εξοπλισμός της Hypermotard 698 Mono είναι ο πληρέστερος στην κατηγορία και περιλαμβάνει πολλά από τα χειριστήρια που υπάρχουν στην Panigale V4, που έχουν εξελιχθεί ειδικά για αυτή τη μοτοσυκλέτα. Υπάρχουν Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control, Ducati Power Launch και Ducati QuickShift (DQS) Up/Down, τα οποία μπορούν να αγοραστούν ως αξεσουάρ για τη βασική έκδοση και διατίθενται στάνταρ στην έκδοση RVE.

Η Hypermotard 698 Mono έχει τέσσερα Riding Modes (Sport, Road, Urban και Wet) στα οποία έχουν αντιστοιχιστεί από προεπιλογή τα Engine Modes (διαθέσιμα σε 3 επίπεδα) καθώς και τα DTC, EBC και ABS, τα οποία μπορούν να ρυθμιστούν από τον αναβάτη. Τα πάντα είναι διαχειρίσιμα από τα όργανα LCD 3,8″ με λευκούς χαρακτήρες σε μαύρο φόντο για να διασφαλίζεται η αναγνωσιμότητα των πληροφοριών. Όπως και στην Panigale V4, η Hypermotard 698 Mono διαθέτει επίσης ένδειξη αλλαγής ταχύτητας και πότε ο κινητήρας φτάνει στον κόφτη.

Η Hypermotard 698 Mono είναι η πρώτη Ducati που προσφέρει τέσσερα επίπεδα ABS. Δύο από αυτά ενσωματώνουν τη λειτουργία Slide-by-Brake, η οποία μέσω της χρήσης του πίσω φρένου επιτρέπει την ασφαλή και επαναλαμβανόμενη πλαγιολίσθηση στις στροφές κατά την σπορ οδήγηση στην πίστα.

Με το ABS ρυθμισμένο στο επίπεδο 3, όταν χρησιμοποιείται το πίσω φρένο κατά το επιθετικό φρενάρισμα στην πίστα, ενεργοποιείται το Slide-by-Brake, επιτρέποντας στη μοτοσυκλέτα μια περιορισμένη γωνία πλαγιάσματος που είναι πιο εύκολα διαχειρίσιμη. Ο αναβάτης απλά φρενάρει, αρχίζει να μπαίνει στη στροφή και τα ηλεκτρονικά θα φροντίσουν τα υπόλοιπα. Αυτό το επίπεδο αναπτύχθηκε για λιγότερο έμπειρους αναβάτες στην πίστα που θέλουν να αρχίσουν  να μαθαίνουν την οδήγηση με το πλάι όταν μπαίνουν στις στροφές. Με αυτό το επίπεδο Slide-by-Brake, η πλαγιολίσθηση του πίσω μέρους γίνεται πιο ελεγχόμενη, αφήνοντας άφθονο χώρο για διασκέδαση.

Όταν το ABS είναι ρυθμισμένο στο επίπεδο 2, το Slide-by-Brake επιτρέπει μεγαλύτερη γωνία πλαγιάσματος και πιο έντονη ολίσθηση στη στροφή. Αυτό το επίπεδο αναπτύχθηκε για σπορ χρήση στην πίστα για όσους έχουν ήδη εμπειρία σε οδήγηση με το πλάι (power slides) αλλά θέλουν να υπολογίζουν στην ασφάλεια που προσφέρει το σύστημα ABS.

Για πιο έμπειρους αναβάτες που θέλουν να διαχειριστούν ανεξάρτητα τα power slides όταν μπαίνουν σε στροφές στην πίστα, είναι διαθέσιμο το επίπεδο 1 στο οποίο το ABS, όχι το Cornering, είναι ενεργό μόνο μπροστά.

Τέλος, το ABS της Hypermotard 698 Mono έχει επίσης επίπεδο 4, σχεδιασμένο για καταστάσεις χαμηλής πρόσφυσης για να εγγυάται μέγιστη σταθερότητα και ασφάλεια. Συνδέεται από προεπιλογή με τη λειτουργία Wet Riding Mode.

Η μοτοσυκλέτα προσφέρει 4 επίπεδα Wheelie Control. Τα επίπεδα 4, 3 και 2 εξασφαλίζουν μέγιστη επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών, ενώ ελαχιστοποιούν την ανύψωση του μπροστινού τροχού. Το επίπεδο 1, ωστόσο, αναπτύχθηκε για χρήση στην πίστα και επιτρέπει την ελεγχόμενη και ασφαλή ανύψωση του μπροστινού μέρους, μεγιστοποιώντας τόσο τις επιδόσεις όσο και τη διασκέδαση.

Επιπλέον, αποκλειστικά για χρήση στην πίστα, το λογισμικό Ducati Performance για το Ducati Wheelie Control είναι διαθέσιμο ως αξεσουάρ. Αυτή η λειτουργία μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο σε συνδυασμό με την εξάτμιση Termignoni Ducati Performance, μη επιτρεπτή για χρήση σε δημόσιο δρόμο (notstreet-legal), και παρέχει μια πρόσθετη υποστήριξη που ονομάζεται WheelieAssist. Σε αυτή την περίπτωση τα ηλεκτρονικά βοηθούν τον αναβάτη να εκτελέσει και να διατηρήσει μία παρατεταμένη σούζα, ρυθμίζοντας τη γωνία με τη χρήση της ροπής του κινητήρα που παρέχεται.

Ducati Hypermotard 698 Mono

Πλαίσιο και εργονομία

Η Hypermotard 698 Mono είναι συμπαγής και ελαφριά, με απόβαρο 151 kg χωρίς καύσιμο. Ένα αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται χάρη σε λύσεις όπως το πλαίσιο  με διαφοροποιημένα δομικά στοιχεία και βάρος  μόνο 7,2 kg, ικανό να συνδυάζει αντοχή με ακαμψία και ελαφρότητα, στις χυτές ζάντες (-0,5 kg σε σύγκριση με αντίστοιχες ακτινωτές), στα δισκόφρενα με φλάντζα αλουμινίου (-17% σε σύγκριση με μια χαλύβδινη μονάδα) και στο ελαφρύ πιρούνι Marzocchi, πλήρως ρυθμιζόμενο upsidedown πλήρως ρυθμιζόμενο εξωτερικά  και  γλίστρες αλουμινίου 45 χλστ., με βάρος μόνο 8,1 κιλά.

Το διπλό ψαλίδι, ελαφρύ και απέριττο, λειτουργεί μέσω προοδευτικής σύνδεσης με πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ. Οι ζάντες είναι εφοδιασμένες με ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV, διαστάσεων 120/70 ZR 17 μπροστά και 160/60 ZR 17 πίσω.

Το μπροστινό σύστημα φρένων  βασίζεται σε ένα μόνο δίσκο 330 χλστ. που αναπτύχθηκε ειδικά από την Brembo για την Hypermotard 698 Mono, με ακτινική δαγκάνα Brembo M4.32. Στο πίσω μέρος υπάρχει ένας μονός δίσκος 240 χλστ., επίσης με ειδική σχεδίαση.

Η θέση οδήγησης έχει σχεδιαστεί για να εγγυάται μέγιστο έλεγχο στη σπορ οδήγηση, υποστηρίζοντας τόσο την παραδοσιακή οδήγηση με το πόδι τεντωμένο προς το έδαφος όσο και με το γόνατο στο έδαφος. Το τιμόνι με μεταβλητό σχήμα καθορίζει μια κυρίαρχη θέση, που ευνοεί τις κινήσεις του σώματος. Η θέση είναι ρυθμιζόμενη μέσω έκκεντρων μπουλονιών U.

Ο σχεδιασμός των μαρσπιέ έχει μελετηθεί για να μεγιστοποιηθεί η γωνία κλίσης. Επιπλέον, αφαιρώντας τα λαστιχένια προστατευτικά είναι δυνατή η απόκτηση μέγιστης πρόσφυσης με τις αγωνιστικές μπότες στην πίστα, χάρη σε μια συγκεκριμένη επεξεργασία των μαρσπιέ. Η εξαιρετικά λεπτή άνω δομή της μοτοσυκλέτας και η επίπεδη σέλα που καλύπτεται με ένα ύφασμα βελτιστοποιημένης πρόσφυσης διευκολύνουν τις κινήσεις του σώματος και των ποδιών.

Ducati Hypermotard 698 Mono

Αξεσουάρ

Οι ενθουσιώδεις αναβάτες που επιθυμούν να εκμεταλλευτούν τις υψηλές επιδόσεις της Hypermotard 698 Mono στην πίστα θα βρουν διάφορες προτάσεις στον κατάλογο Ducati Performance, ξεκινώντας από την αγωνιστική εξάτμιση Termignoni, την αγωνιστική σέλα, τα μαρσπιέmotard, καθώς και γλίστρες  και προστατευτικά καλύμματα για τους στροφαλοθαλάμους του κινητήρα.

Υπάρχουν επίσης διαφορετικά εξαρτήματα από ανθρακονήματα, τα οποία βοηθούν στο να ελαφρύνει η μονοκύλινδρηDucati και να γίνει πιο επιθετική: από το μπροστινό πάνελ μέχρι το προστατευτικό πάνελ για την υψηλή θερμοκρασία της πολλαπλής εξαγωγής, μέχρι έναν ομολογκαρισμένο σιγαστήρα από τιτάνιο και ανθρακονήματα. Τέλος, όσοι θέλουν να αναβαθμίσουν την αισθητική τους, θα βρουν διάφορα εξαρτήματα από αλουμίνιο, όπως μανέτες φρένων και συμπλέκτη, τα διάφορα ρεζερβουάρ ή την τάπα καυσίμου και δυναμικά φλας.

Ducati Hypermotard 698 Mono

Χρώματα και διαθεσιμότητα

Η νέα Hypermotard 698 Mono θα είναι διαθέσιμη σε αντιπροσωπείες στο δίκτυο της Ducati από τον Ιανουάριο στο κλασικό Ducati Red με πλαίσιο με βαφή πούδρας ή στην έκδοση RVE με ειδικά γραφικά, μαύρο πλαίσιο και DQS quickshifter στάνταρ.

Για νεότερους αναβάτες, με άδεια Α2, η Ducati προσφέρει έκδοση με περιορισμένη ισχύ στα 35 kW. Σε αυτή την έκδοση η Superquadro Mono αποδίδει 43,5 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 5 kgm στις 5.750 σ.α.λ..

Ducati Hypermotard 698 Mono

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ