top icon
Μοντέλα

Lamborghini Countach: το ορόσημο της ιταλικής σχολής

Η Lamborghini Countach ήταν ένα supercar με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο και κίνηση στους πίσω τροχούς, που παρουσιάστηκε πριν 50 χρόνια στη Γενεύη και έμεινε στην παραγωγή από το 1974 ως το 1990, αριθμώντας συνολικά 1.983 μονάδες.

Είναι ένα από τα πολλά εξωτικά σχέδια που ανέπτυξε ο ιταλικός σχεδιαστικός οίκος Bertone, ο οποίος πρωτοστάτησε και διέδωσε το σχήμα «ιταλική σφήνα» (πρώτος διδάξας το 1970 το concept car Lancia Stratos Zero). Η πρώτη παρουσίαση του πρωτότυπου Countach έλαβε χώρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1971, ως Lamborghini LP500 concept.

Η ανάπτυξη της Countach ξεκίνησε από τον Ferruccio Lamborghini, με στόχο τη δημιουργία ενός διαδόχου της Miura, η οποία γνώρισε ευρεία αποδοχή μετά την παρουσίασή της το 1966, αλλά μέχρι το 1970 νέοι ανταγωνιστές, συμπεριλαμβανομένης της Ferrari Daytona, είχαν έρθει στην αγορά και η Miura είχε αρχίσει να δείχνει την ηλικία της.

Ο επικεφαλής μηχανικός Paolo Stanzani και το προσωπικό του ξεκίνησαν τις εργασίες για τον διάδοχο της Miura το 1970 (κωδικός έργου LP112). Από την αρχή στους συνεργάτες του Stanzani περιλαμβάνονταν ο οδηγός δοκιμών Bob Wallace, ο βοηθός μηχανικός Massimo Parenti και ο σχεδιαστής Marcello Gandini της Bertone.

Lamborghini Countach

Ο Stanzani και ο Lamborghini συμφώνησαν ότι ο διάδοχος της Miura απαιτούσε έναν σχεδιασμό που επέτρεπε τις μεγαλύτερες δυνατές επιδόσεις, καθώς και ένα αμάξωμα που ήταν τόσο αεροδυναμικά αποδοτικό όσο και αισθητικά τολμηρό. Αυτές οι αρχές είχαν διαμορφώσει την εξέλιξη της Miura και επέτρεψαν την εμπορική επιτυχία της.

Lamborghini Countach

Παρά την προτίμηση του Lamborghini στα grand tourers, αναγνώρισε την εμπορική αξία ενός πιο ασυμβίβαστου σπορ αυτοκινήτου (όπως ήταν η Miura) και έδωσε στην ομάδα του Stanzani την άδεια να διευρύνει περαιτέρω τα όρια με το σχέδιο LP112.

Lamborghini Countach

Η Countach που προέκυψε ενσωμάτωσε επιτυχημένες πτυχές της Miura, όπως η διάταξη του κινητήρα και η κίνηση στους πίσω τροχούς, μαζί με πολλές νέες μηχανικές και στιλιστικές καινοτομίες. Όπως προείπαμε, μετά από ένα χρόνο εντατικών εργασιών εξέλιξης, το πρώτο πρωτότυπο Countach με την ονομασία LP500, παρουσιάστηκε στο κοινό στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1971. Στη συνέχεια, η ομάδα μηχανικών της Lamborghini πέρασε τρία χρόνια βελτιώνοντας το πρωτότυπο στην έτοιμη για παραγωγή LP400 Countach, η οποία έκανε το ντεμπούτο της το 1974.

Lamborghini Countach

Τα περισσότερα ονόματα αυτοκινήτων της Lamborghini συνδέονται με διάσημους ταύρους και ταυρομαχίες, αλλά η Countach δεν τηρεί αυτή την παράδοση. Το όνομα προήλθε από τη λέξη contacc, ένα αυθόρμητο επιφώνημα έκπληξης στη γλώσσα του Πιεμόντε. Ο Marcello Gandini, ο σχεδιαστής της Countach, εξήγησε την προέλευση του ονόματος: Υπήρχε ένας που δούλευε μαζί μας και έφτιαχνε τις κλειδαριές.

Lamborghini Countach

Ήταν δύο μέτρα ψηλός με δύο τεράστια χέρια και έκανε όλες τις μικρές δουλειές. Μιλούσε σχεδόν μόνο πεδεμοντέζικα, δεν μιλούσε καν ιταλικά. Τα πεδεμοντέζικα είναι πολύ διαφορετικά από τα ιταλικά και ακούγονται σαν γαλλικά. Ένα από τα πιο συχνά επιφωνήματά του ήταν το countach, που χρησιμοποιείται περισσότερο για να εκφράσει την έκπληξη ή ακόμα και τον θαυμασμό. Από εκεί πήραμε την ιδέα για το όνομα, μαζί με τον Bob Wallace. Αμέσως, σκεφτήκαμε τη γραφή και την κολλήσαμε.

Lamborghini Countach

LAMBORGHINI COUNTACH
ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
LP500 Prototype: 1
LP400: 157
LP400 S: 237
LP500 S: 321
5000 QV: 610
25 Anniversary: 657

Lamborghini Countach

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ