top icon
Προσωπικότητες

Συνέντευξη: Malcolm Grubb, Vice Chairman FIVA

Παραμονές του 50ου Διεθνούς Ράλλυ ΦΙΛΠΑ οι Στράτης Χατζηπαναγιώτου και Κωνσταντίνος Γεροντής συνομίλησαν με τον αντιπρόεδρο της FIVA, Malcolm Grubb της Events Commission.

Καταγράφουμε από τα πρακτικά μιας πολύ ενδιαφέρουσας συνέντευξης:

“Υπάρχει η κατηγορία ιδιοκτητών που αποκτούν αυτοκίνητα ως επένδυση και, το πολύ να τα επιδείξουν σε κάποια έκθεση. Εμείς ως FIVA θέλουμε και επιδιώκουμε οι άνθρωποι να χαίρονται με τα οχήματά τους.
Και η ενασχόληση με μία λέσχη είναι ένας καλός τρόπος.”

Συνεχίζοντας ο κ.Malcolm Grubb: Ένας από τους λόγους που είμαστε εδώ είναι για να ενθαρρύνουμε τους συνεργάτες μας της ΦΙΛΠΑ να διοργανώσουν εκδηλώσεις και για άλλες λέσχες αλλά και να προωθήσουμε την απόκτηση κάρτας FIVA για τα οχήματα των μελών των λεσχών και συλλόγων. Κάθε τέτοια εκδήλωση είναι μια ευκαιρία για δουλειά σε πολλά επίπεδα, επαφές με παράγοντες του χώρου αλλά και για διασκέδαση καθώς ξαναέρχομαι στην Ελλάδα με την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιστορία και θα παρατείνω τουριστικά την διαμονή μας για να την γνωρίσω λίγο καλύτερα.

Συνεργάζεστε με κυβερνητικούς φορείς. > Η αίσθηση που έχουμε είναι ότι τα Ιστορικά Οχήματα «περνάνε κάτω από το ραντάρ» όταν υπάρχουν σχέδια και νομοθετικές δράσεις. Αυτό που προσπαθούμε, και έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό, είναι να εμπλακούμε στις διαβουλεύσεις θέτοντας τα κατάλληλα επιχειρήματα.

Η τάση της εποχής είναι η ηλεκτροκίνηση. Θα δούμε ηλεκτροκίνητα ως youngtimers ή αναγνωρισμένα Ιστορικά στο μέλλον; > Ένα καλό παράδειγμα είναι το Prius που συμπληρώνει τα απαραίτητα χρόνια αλλά η τεχνολογία των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών τρέχει με τέτοιους ρυθμούς που δεν ξέρουμε πώς θα μπορούν να συντηρηθούν, αν θα έχουν ανταλλακτικά, αν θα κινούνται σε 20-30 χρόνια ή αν θα αποτελούν στατικά μοντέλα σε κάποιο μουσείο Αυτοκίνησης.

Είναι η μετατροπή ενός ιστορικού οχήματος σε ηλεκτροκίνητο, όπως κάνουν διάφορες εταιρείες πλέον, μια λύση για να χαίρεσαι με το όχημά σου παρακάμπτοντας περιορισμούς κυκλοφορίας σε Ιστορικά κέντρα πόλεων; > Η επίσημη θέση μας είναι ότι ένα χαρακτηρισμένο ως Ιστορικό Όχημα παύει να θεωρείται ιστορικό μετά από επέμβαση τέτοιας έκτασης. Να μην αλλάξει η δομή των σασί και αμαξωμάτων για αρχή, και η νομοθεσία θα προχωρήσει καλύπτοντας με προδιαγραφές αυτές τις μετατροπές αλλά υπάρχουν πολλά κενά ακόμη και για τα καινούρια ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.

Που μας φέρνει σε άλλη μία τάση της εποχής, το RestoModding > Πάλι θα αναφερθώ στο πνεύμα της διατήρησης των Iστορικών και σημαντικών οχημάτων. Φυσικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις σύγχρονα αναλώσιμα για να τρέξεις στο Goodwood λχ αλλά στην βάση του το όχημα πρέπει να μείνει όπως αρχικά. Η πρότασή μας είναι να διαφυλάσσονται τα αυθεντικά μηχανικά μέρη ώστε μελλοντικά να μπορούν να επανατοποθετηθούν και τα οχήματα να ανακτήσουν την αξία τους

Με ποιόν τρόπο μπορούμε να δούμε αυτοκίνητα να βγαίνουν από τα γκαράζ; > Πρέπει να στοχεύσουμε σωστά στο κοινό, και το κόστος να είναι ανεκτό για όσο το δυνατόν περισσότερους. Πρέπει να ξυπνήσουμε το ενδιαφέρον των νέων ακόμη και μία απλή συνάντηση, είτε αυτό είναι οργανωμένη επίσημα εκδήλωση είτε στατική έκθεση όλων αυτών των όμορφων μηχανών. Αρκεί να σας αναφέρω ένα ενδιαφέρον παράδειγμα: η κόρη ενός οδηγού F1 που παρακολούθησε το Goodwood revival για 1η φορά ήταν τόσο ενθουσιασμένη από την ατμόσφαιρα και τις αισθήσεις που σχολίασε τολμηρά πόσο καλύτερα πέρασε σε σχέση με έναν αγώνα σύγχρονης F1.

Grubb ΣΧ filpa

Ένα σημείο που έχουμε κενό στην Ελληνική Αγορά ιστορικού αυτοκινήτου είναι ο τομέας της ασφάλισης που αφορά σχεδόν όλους τους ιδιοκτήτες >
Στην συζήτηση συμμετέχει και ο Μιχάλης Γεωργιάκος, μέλος της Τεχνικής Επιτροπής της ΦΙΛΠΑ και αντιπρόεδρος της Technical Commission της FIVA που απαντά ότι στην Ελλάδα με τις προσπάθειες της ΦΙΛΠΑ «άνοιξε» η Αγορά σε συνεργασία με μια ασφαλιστική που ενδιαφέρθηκε και τα οχήματα των μελών, μετά το 1ο, πληρώνουν ένα πολύ μικρό επασφάλιστρο αρκεί να έχουν FIVA card σε ισχύ, και ομοίως έχουν οργανωθεί οι αντίστοιχες διαδικασίες για τα Youngtimers, όπου υπάρχουν σημαντικές εκπτώσεις αλλά και σχετικά περιορισμένες καλύψεις.

Malcolm Grubb FILPA Alfa junior

Πού εστιάζετε όταν συμμετέχετε σε εκδηλώσεις σαν αυτή του 50ου Ράλλυ ΦΙΛΠΑ; Στο αποτέλεσμα ή την διασκέδαση; > Κάποιοι θέλουν το αποτέλεσμα και την νίκη με κάθε κόστος, βελτιώνουν τα αυτοκίνητά τους μόνο και μόνο για να κερδίσουν αντίστοιχες συμμετοχές και να καυχηθούν για αυτό. Εγώ, από την άλλη, έχω συμμετάσχει σε αρκετές εκδηλώσεις και έχει τύχει να χάσω αγώνα από φίλο με ίδιο αυτοκίνητο που του δάνεισα την ρεζέρβα μου και με κέρδισε. Αλλά, στο τέλος της ημέρας, ήμασταν όλοι χαρούμενοι αφού όλοι τερματίσαμε.
Αυτό που κάνει τα events ενδιαφέροντα είναι ότι στην βάση τους παραμένουν γύρω από την ουσία της Αυτοκίνησης.

Touring or Regularity ή, μήπως, ράλλυ; > Οι διοργανώσεις σε δημόσιους ανοιχτούς δρόμους έχουν όριο τα 30 μαω/50 χαω αλλά συχνά περιλαμβάνουν και κλειστές διαδρομές ή σιρκουϊ. Και ράλλυ φυσικά, κι εγώ είμαι οδηγός ράλλυ, μου αρέσει το χώμα. Απαιτεί κοντρόλ. (και συμπληρώνει χαμηλόφωνα) Δεν μου αρέσουν τα σιρκουϊ όπου κάνεις το ίδιο ξανά και ξανά…

Γυρίζοντας στα αγωνιστικά θέματα, ποια η θέση σας σχετικά με την χρήση τεχνολογίας στους αγώνες regularity με τα applications μέσω GPS; Δεν έχουμε κάτι συγκεκριμένο ως πρόταση. Είχα Halda στους αγώνες μου αλλά δυσκόλευαν την σύζυγο και συνοδηγό ενώ ο γιος μου ασχολείται με android applications και είναι και αρκετά καλός.
Να μια ευκαιρία για FIVA approved εφαρμογή; > Σίγουρα απαιτεί επένδυση και δεν είμαι σίγουρος ότι είναι η καλύτερη εποχή για κάτι τέτοιο, αλλά είναι μια καλή ιδέα…

“Αυτό που παρατηρούμε ως FIVA είναι ότι, ανάλογα την κουλτούρα και το νομικό πλαίσιο, κάθε κράτος έχει και διαφορετική πολιτική στα θέματα που συζητάμε.”

Στόχοι των events της FIVA; > Ο λόγος, το κίνητρο για εμάς είναι το πάθος αλλά και η αγάπη για την διατήρηση των παλαιών αυτοκινήτων στον δρόμο και στην πίστα, ώστε οι επόμενες γενιές να μπορούν να δουν σε κίνηση, να ακούσουν μέχρι και να μυρίσουν τα Ιστορικά οχήματα. Μετά, όταν παρουσιαστεί η ευκαιρία να ασχοληθούν και να δουν ότι, τελικά, μπορείς να το κάνεις. Να βρίσκεσαι πίσω από ένα παλιό μηχανικό τιμόνι και μπορείς να στρίψεις, μπορείς να αλλάξεις ταχύτητες ακόμη και σε τραχύ μηχανικό κιβώτιο…
Πρέπει να ξυπνήσουμε το ενδιαφέρον των νέων.

ΥΓ. Και κάπου εδώ κλείνει το μαγνητοφωνάκι και η συζήτηση γυρίζει στην Αυτοκίνηση, την Μοτοκίνηση, την επόμενη μέρα, τους νέους οδηγούς αλλά μόλις ο εσαεί αγωνιζόμενος ΣΧ εμφανίζει φωτογραφία από ΙΡΑ με 911, ο αγωνιζόμενος Malcolm Grubb αμέσως ρωτάει: «Τι κιβώτιο φορούσε? Αλλαγμένο σίγουρα, έπρεπε να τερματίσεις κιόλας!»

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ