top icon
Προσωπικότητες

Rally Acropolis Hall Of Fame: «Ιαβέρης»

Ο «Ιαβέρης» έχει δημιουργήσει ένα θρύλο που ακολουθεί το όνομά του μέχρι σήμερα. Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και στις αρχές του ’80 κατάφερε να κοιτάξει στα μάτια το συναγωνισμό, επικρατώντας σε ειδικές απέναντι από τους «θεούς» του WRC. Καλύτερο αποτέλεσμα η 5η θέση με Escort το 1979!

Ο «Ιαβέρης» έχει δημιουργήσει ένα θρύλο που ακολουθεί το όνομά του μέχρι και σήμερα. Στα τέλη της δεκαετίας του ʼ70 και στις αρχές του ʼ80 κατάφερε να κοιτάξει στα μάτια το συναγωνισμό, επικρατώντας σε ειδικές απέναντι από τους «θεούς» του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Καλύτερο αποτέλεσμα η 5η θέση με Ford Escort το 1979!
Στo πάνθεον των καλύτερων Eλλήνων οδηγών αγώνων, ο Tάσος Mαρκουίζος και κατά κόσμον «Ιαβέρης» υπήρξε ο αγαπημένος των θεατών, με όποιο αυτοκίνητο, σε λόφους, βουνά και αεροδρόμια. Μέχρι πρόσφατα ακόμη, οι φίλοι των αγώνων αυτοκινήτου στην χώρα μας γοητεύονταν και μόνο αν έβλεπαν το όνομά του στην λίστα συμμετοχών κάποιου αγώνα.
 
Mε το ψευδώνυμό του επιλεγμένο από τους «Άθλιους» του Oυγκό, ο Tάσος θυσίασε σειρά πρωταθλημάτων στο κυνήγι της απόλυτης επίδοσης και της τέλειας διαδρομής. Όμως, το «ποτάμι» των αναμνήσεων που οι περισσότεροι κουβαλάμε μέσα μας από την πληθωρική του δραστηριότητα στους αγώνες, είναι ο μεγαλύτερος τίτλος γι αυτόν. Ήταν ξεχωριστός με ό,τι κι αν αγωνίστηκε κατά καιρούς (NSU TT, πρωτότυπο Mπούμπη, Alfa «Nτόλι», Escort «Πλαπούτας», Fiat 131, Quattro κλπ), καταφέρνοντας να πάρει από τα εκάστοτε «όπλα» του το απόλυτο όσων μπορούσαν να του δώσουν.

 
Oδήγησε θεαματικά, με το πλάι και τους τροχούς να αιωρούνται στο κενό, αλλά και μαθηματικά, ανάλογα με την εξέλιξη της κάθε αναμέτρησής του με «θεούς» κι «ημίθεους». Δίπλα του ως συνοδηγοί, οι καλύτεροι. Κώστας Φερτάκης, Κώστας Στεφανής, ξανά Κώστας Φερτάκης και εντέλει «Ελ-Εμ», χωρίς να υποτιμούμε τον πολύ σημαντικό ρόλο και των υπολοίπων.

 
Εντυπωσίασε από την αρχή κιόλας της εμπλοκής του στο ράλλυ Ακρόπολις, κερδίζοντας το 1975 τους χρονομετρημένους γύρους στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Τατοΐου με την Alfa Romeo Giulia Sprint (Ντόλι) τις Οpel Ascona και τις Lancia Stratos του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Έκανε το ίδιο και το 1979, στην ειδική διαδρομή της Πάρνηθας με το Escort MK2 και «με όλους μέσα». Μπορεί να έχει μόνο δύο τερματισμούς στον εθνικό μας αγώνα, αλλά –όπως προαναφέραμε- ποτέ το ζητούμενο δεν ήταν ακριβώς αυτό. 

ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

ΕΤΟΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΥΝΟΔΗΓΟΣ
1975   Alfa Romeo Giulia Sprint  
1978 14ος Ford Escort RS 1800 Κώστας Στεφανής
1979 5ος Ford Escort RS 1800 Κώστας Στεφανής
1980   Ford Escort RS 1800 Κώστας Στεφανής
1981   Toyota Celica GT 2000 Κώστας Φερτάκης
1986   Renault 5 Turbo Madleen
1989   Peugeot 205 GTI Ελ-Εμ
1991   Opel Manta 2.0 E Ελ-Εμ
1992   Lancia Delta Integrale Ελ-Εμ
1993   Audi 90 Quattro Φίλιππος Τζεφεράκος
1994   Audi Coupe S2 Γιάννης Αλβανός
1995   Lancia Delta Integrale 16V Φίλιππος Τζεφεράκος
1998   Lancia Delta HF Integrale Σου Παπαδάκου

Πρώτος Έλληνας στη γενική κατάταξη: 1979

                                                                     Ψηφίστε για τον “Ιαβέρη”,  εδώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ