top icon
Μοντέλα

Volkswagen Golf MK1

Το 1974 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Golf, που μέσα σε δέκα χρόνια κατάφερε να ξεπεράσει τα έξι εκατομμύρια αντίτυπα εκτοξεύοντας και πάλι στα ύψη τις πωλήσεις της VW.

Στα πρώτα χρόνια του ’70, το «σημείο καμπής» ανάμεσα στο αγοραστικό κοινό και το θρυλικό «σκαθάρι» είχε φθάσει και η γερμανική εταιρεία έπρεπε να βρει ένα άξιο συνεχιστή. Το 1974 παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Golf, που μέσα σε δέκα χρόνια κατάφερε να ξεπεράσει τα έξι εκατομμύρια αντίτυπα εκτοξεύοντας και πάλι στα ύψη τις πωλήσεις της VW. To αμάξωμα έφερε την υπογραφή του Giugiaro και είχε χώρους για τέσσερις επιβάτες. Επίσης ήταν ένα αυτοκίνητο για τον λαό, που ωστόσο κατάφερε να αποκτά διαρκώς αυξανόμενη ακτινοβολία σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Κινητήρας και κίνηση μπροστά, απλές όσο και αξιόπιστες λύσεις στα μηχανικά του τμήματα, με αξιοπρεπείς επιδόσεις και συμπεριφορά στο δρόμο, ήταν τα μυστικά της επιτυχίας του. Oι Έλληνες δημοσιογράφοι, μόλις τρεις τον αριθμό μαζί τον Κ.Κ., γνωρίστηκαν για πρώτη φορά με το αυτοκίνητο τον Ιούνιο του 1974 στη Γερμανία. 

 
«Σχολή» GTi
Το μεγαλύτερο βήμα για την καταξίωση του Golf έγινε δύο χρόνια αργότερα, όταν τοποθετήθηκε κάτω από το καπό ο κινητήρας των 1,6 λίτρων και πάνω στο αμάξωμα ένα λογότυπο με τα αρχικά GTi. Με την βοήθεια ενός μηχανικού συστήματος ψεκασμού δανεισμένου από το Αudi «80 GTE», έφθανε τους 110 ίππους και στην ανάρτηση του αυτοκινήτου έγιναν οι απαραίτητες επεμβάσεις, ενώ προστέθηκαν μικρές «πινελιές» στο αμάξωμα και το εσωτερικό, με στόχο τον τονισμό του σπορτίβ χαρακτήρα του. Ευχάριστο σε αίσθηση και γρήγορο, με ξεχωριστή προσωπικότητα και χώρους, απέκτησε σε χρόνο ρεκόρ εκατοντάδες χιλιάδες πιστών. Ο ερεθισμός που προκάλεσε στον ανταγωνισμό πήρε τις διαστάσεις μιας καθολικής νευρώσεως και σχεδόν όλοι έσπευσαν να το αντιγράψουν. Δημιούργησε τη σχολή των GTi γκρεμίζοντας τις γέφυρες πίσω του και φράζοντας τα «περάσματα», με αποτέλεσμα να παραμένει μέχρι σήμερα στην κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας.

 

 
Το Golf των ρεκόρ
Από τις 26 Ιουνίου του 2002, ο διάσημος «σκαραβαίος» της VW έπαψε να είναι το μοντέλο αυτοκινήτου που έχει κατασκευαστεί τις περισσότερες φορές στον κόσμο, αφού από την γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του Bόλφσμπουργκ βγήκε το Golf με αύξοντα αριθμό 21.517.415, καταρρίπτοντας το πολύ μεγάλο ρεκόρ του ιστορικού «σκαθαριού». Το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία, είναι η πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα μικρομεσαία πρόταση της Ευρώπης, στον κόσμο της Αυτοκίνησης. 

 
«Στις ευθείες η κατευθυντικότητα είναι υπέροχη και αρχίζει κανείς να διερωτάται πως είναι δυνατό οι άνθρωποι που κατασκεύαζαν σκαθάρους, να φτιάχνουν σήμερα το Golf»

 
TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.093 & 1.588 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ: 50 ίπποι/5.600 σ.α.λ. & 110 ίπποι/6.100 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ: 7,9 χλγμ/3.000 σ.α.λ. & 14 χλγμ/5.000 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΑΝΩΤΑΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 118 & 182 χλμ/ώρα
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ/ΩΡΑ: 16,8 & 9,1 δλ
ΜxΠxΥ: 3,73×1,61×1,41 μ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2,40 μ.
ΒΑΡΟΣ: 775 & 810 κιλά
 
Κείμενο: Σπύρος Χατήρας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ