top icon
Αγώνες

Συνέντευξη: Juha Kankkunen

Με αφορμή την παρουσίαση του VW Scirocco-R στη χώρα μας μιλήσαμε με τον τέσσερις φορές Πρωταθλητή του WRC και μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες του χώρου.

Με αφορμή την παρουσίαση του νέου VW Scirocco-R στη χώρα μας μιλήσαμε με τον τέσσερις φορές Πρωταθλητή του WRC και μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες του χώρου, τον Φινλανδό Juha Kankkunen. Ο σπουδαίος οδηγός, εκτός από δοκιμαστής-εξελικτής της VW, βρίσκεται και στο working group που έχει δημιουργήσει ο νέος πρόεδρος της FIA, Jean Todt, η οποία και απαρτίζεται από οδηγούς και ανθρώπους του χώρου, με στόχο την βελτίωση και ανάδειξη του σπορ. Όπως είναι φυσικό, δεν χάσαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί του, σχετικά με το αγαπημένο μας άθλημα, συζητώντας για το παρόν, και φυσικά το μέλλον. Απλός και ανοικτός, ο Juha ήταν απλά απολαυστικός, αλλά και αποκαλυπτικός!

Πως θα χαρακτηρίζατε την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο WRC;
«Αυτή τη στιγμή θα τη χαρακτήριζα κακή, σημειώνοντας ότι οι αγώνες Ράλλυ βρίσκονται σε πτώση. Όμως, έχω μιλήσει αρκετά με τον Jean Todt το τελευταίο διάστημα και πιστεύω ότι θα επιστρέψουν εκεί που τους αρμόζει. Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να κάνουμε τα αυτοκίνητα πιο απλά και προσιτά. Με την πάροδο των χρόνων, οι αγώνες έγιναν πολύπλοκοι και πολύ ακριβοί. Έτσι, πάμε λίγο πίσω για να μπορούν ιδιώτες και οδηγοί να αγοράσουν σε λογική τιμή ένα καλό αγωνιστικό και να μπορούν να συναγωνιστούν σε επίπεδο κορυφής. Πρέπει να κρατήσουμε το κόστος χαμηλά. Αυτό είναι το κλειδί. Για παράδειγμα, ένα καινούργιο Focus WRC κοστίζει κοντά στο ένα εκατομμύριο ευρώ. Είναι πάρα πολύ ακριβό».

Πιστεύετε ότι τα αυτοκίνητα προδιαγραφών S2000, εφοδιασμένα με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.600 κ.εκ. είναι η σωστή κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθηθεί;
«Ναι, πιστεύω ότι είναι η σωστή κατεύθυνση για το μέλλον. Τα 1.600 κ.εκ. δεν είναι πρόβλημα. Αυτό που πρέπει να εξετάσουμε είναι το μέγεθος του περιοριστικού στομίου του τούρμπο, το οποίο θα πρέπει να είναι τέτοιο έτσι ώστε τα αγωνιστικά να αποδίδουν περίπου 350 με 370 ίππους. Επίσης, θα πρέπει το αυτοκίνητο να είναι πολύστροφο, να ανεβάζει πιο ψηλά στροφές και να κάνει περισσότερο θόρυβο, να έχει ικανοποιητική ισχύ και να δείχνει όμορφο. Να είναι διαφορετικό με τις αεροτομές. Και θεωρώ ότι με αυτά τα αυτοκίνητα θα προσελκύσουμε και το ενδιαφέρον του κόσμου».

Κάποιοι θεωρούν ότι ίσως να ήταν καλύτερο να ξεκινήσει το νέο Πρωτάθλημα με τα ατμοσφαιρικά S2000, αφού ήδη υπάρχουν αρκετές ομάδες και εταιρίες με κατασκευές αυτού του είδους.
«Αυτά τα αυτοκίνητα δεν έχουν δύναμη. Θέλουν μεγαλύτερο κινητήρα ή τούρμπο. Και μην ξεχνάμε ότι οι τούρμπο κινητήρες είναι η τάση της εποχής και αυτοί στους οποίους επενδύουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Αν κατασκευάσουμε έναν δίλιτρο τούρμπο, θα πρέπει και πάλι να έχει περιοριστή στο στόμιο, με αποτέλεσμα να μην έχουμε κάτι διαφορετικό με σήμερα, αν όμως ο κινητήρας είναι 1.600 κ.εκ., χωρίς το στόμιο, θα έχεις περισσότερο θόρυβο, περισσότερες στροφές περιστροφής, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και χαμηλότερο κόστος. Δεν θα έχει μεγάλη πίεση στο τούρμπο ή στα κινούμενα μέρη, με αποτέλεσμα να έχει διάρκεια ζωής περίπου 10.000 χιλιόμετρα χωρίς πρόβλημα».

Το κόστος; Ο Κριστιάν Λοριό είπε ότι η εξέλιξη τους θα είναι πιο ακριβή.
«Αναμφίβολα θα είναι πιο φθηνή από αυτή ενός σύγχρονου κινητήρα WRC. Καταρχήν, αυτοί οι κινητήρες θα χρησιμοποιούν κανονικό καύσιμο, όχι ειδικό αγωνιστικό. Το θέμα είναι το στόμιο. Αν το μέγεθος του είναι αντίστοιχο με σήμερα, τότε το κόστος θα ανέβει, διότι οι ομάδες και οι τεχνικοί θα αναγκαστούν να ψάξουν νέους τρόπους και τεχνολογίες για να αυξήσουν την ισχύ. Πρέπει να σκεφτούμε και τα καύσιμα, όμως, διότι στο μέλλον ίσως να χρησιμοποιήσουμε εναλλακτικές μορφές. Τα πιο ακριβά μηχανικά μέρη είναι τα ηλεκτρονικά. Αυτά κοστίζουν περίπου 500.000 ευρώ. Αν τα μηχανικά μέρη, όπως το σύστημα μετάδοσης, τα διαφορικά ή το κιβώτιο, είναι όλα μηχανικά, τότε το κόστος θα είναι πολύ πιο χαμηλό».

Είναι σίγουρο ότι το 2011 θα παρουσιαστεί η νέα γενιά κινητήρων;
«Ακόμα δεν έχει παρθεί οριστική απόφαση για τους κινητήρες, αλλά κάτι τέτοιο αναμένεται να γίνει σύντομα. Ίσως στο τέλος αυτού του μήνα. Ίσως στην επόμενη συνάντηση της επιτροπής Ράλλυ στο Μπαχρέιν».

Πόσο σημαντικό είναι εν τέλει, ότι ο Jean Todt έφερε κοντά στο σπορ ανθρώπους που έχουν μεγαλώσει σε αυτόν;
«Έχουμε κάνει πολλές συζητήσεις και το θετικό είναι ότι ο Todt ακούει τους οδηγούς και έχει φέρει πολλούς ανθρώπους του σπορ κοντά σε αυτό. Είναι πιο εύκολο να μιλήσουμε εμείς, επειδή έχουμε μεγαλώσει και ξέρουμε όλους τους ανθρώπους του χώρου. Παράλληλα, έχοντας αγωνιστεί σε όλους αυτούς τους αγώνες, μπορούμε να βοηθήσουμε και τους οργανωτές. Η κεντρική μας ιδέα είναι να επιστρέψουν οι αγώνες στο παλιό τους στυλ, με τα remote service και ότι συνεπάγεται αυτό, περιλαμβάνοντας κλασσικά Ράλλυ στο καλεντάρι. Το Ακρόπολις είναι ένας από τους αγώνες που πρέπει να επιστρέψουν στο θεσμό, όπως και το Μόντε Κάρλο. Θεωρώ ότι το Πρωτάθλημα πρέπει να ξεκινάει από το Πριγκιπάτο και να ολοκληρώνεται στα δάση της Μ. Βρετανίας».

Τι είναι αυτό που έχει μεγαλύτερη ανάγκη το WRC; Οι Κατασκευαστές ή νέοι οδηγοί;
«Και τα δύο. Νέες εταιρίες, νέους οδηγούς, νέους ανθρώπους και γιατί όχι, ίσως μερικούς από τους παλιούς και γνωστούς οδηγούς της γενιάς μου, που θα δοκιμάσουν και θα οδηγήσουν τα αυτοκίνητα. Το πιο σημαντικό όμως είναι να φέρουμε πίσω τους θεατές και για να γίνει αυτό πρέπει να τους προσφέρουμε κάτι που θα απολαμβάνουν».

Θεωρείτε ότι είναι πιθανό να δούμε τη VW και τη Mini στο νέο Πρωτάθλημα του WRC το 2011;
«Ίσως να εμπλακούν και οι δύο, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν μπορώ να το πω. Πάντως, γνωρίζω για αυτές τις δύο εταιρίες, αλλά θα σας έλεγα ότι ίσως να δούμε και κάποιες ακόμα! Σε δύο μήνες από τώρα θα ξέρουμε περισσότερα».

Αν η VW ζητήσει τη βοήθεια σας για την εξέλιξη του νέου αυτοκινήτου θα είστε εκεί;
«Αν μου ζητηθεί, φυσικά. 100% σίγουρα»!

Ποιος θεωρείτε ότι θα είναι ο επόμενος μεγάλος εκπρόσωπος της Φιλανδίας στο WRC;
«Αυτή τη στιγμή είναι ο Mikko Hirvonen και ο Jari Matti Latvala. Ταλαντούχοι είναι και οι Juho Hanninen, Jarko Nikkara, αν και στη Φιλανδία έχουμε κάποιους νεαρούς οδηγούς που είναι γρήγοροι και απλά τους λείπει εμπειρία και αγωνιστικά χιλιόμετρα. Όμως, υπάρχουν κι άλλοι οδηγοί εκτός Φιλανδίας, όπως ο Ogier που είναι πολύ γρήγορος, ή ακόμα και ο Novikov. Ο τελευταίος είναι γρήγορος, αλλά είναι νέος και τώρα καταστρέφει αυτοκίνητα. Χρειάζεται εμπειρία και χιλιόμετρα. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι αρκετοί οδηγοί έχουν την απαιτούμενη ταχύτητα».

Και μία τελευταία ερώτηση, ποια θα είναι η εξέλιξη του φετινού Πρωταθλήματος κατά τη γνώμη σας;
«Πιστεύω ότι φέτος θα είναι όπως πέρσι. Ομάδες και οδηγοί είναι ίδιοι, την ώρας που δεν θα υπάρξει εξέλιξη των αυτοκινήτων, αφού οι Κατασκευαστές προετοιμάζονται για τη νέα χρονιά. Για αυτό και θεωρώ ότι λίγο πολύ θα παρακολουθήσουμε κάτι αντίστοιχο με το 2009. Θεωρώ ότι ο Sordo θα είναι πιο γρήγορος σε σχέση με πέρσι, ελέω και της μεγαλύτερης εμπειρίας που έχει πλέον. Είναι πολύ ταλαντούχος. Ο Jari Matti από την πλευρά του, χρειάζεται κι άλλα αγωνιστικά χιλιόμετρα. Θα κάνει κάποια καλά αποτελέσματα, αλλά δεν μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο. Από εκεί και πέρα, θα ξεχωρίσουν φυσικά οι Loeb και Hirvonen. Όμως, γρήγορος θεωρώ ότι θα είναι και ο Petter Solberg, ενώ με μεγάλο ενδιαφέρον θέλω να δω τις επιδόσεις του Marcus (Gronholm) στη Σουηδία. Πιστεύω ότι μπορεί να ανέβει στο πόντιουμ, αφού ξέρει πολύ καλά τον αγώνα και είναι ειδικός στο χιόνι. Θα μου κάνει μεγάλη εντύπωση αν δεν είναι στην πρώτη τριάδα»._Π.Τ.[email protected]

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ