Το πρώτο σκέλος του 5ου γύρου του ERC έμοιαζε περισσότερο με αγώνα επιβίωσης για τους περισσότερους, με τον δύο φορές Ευρώπης Giandomenico Basso να τίθεται επικεφαλής και να βάζει τις βάσεις για τη νίκη στον αγώνα της πατρίδας του.

Ιδιαίτερα απαιτητικός και δύσκολος αποδεικνύεται ο 5ο γύρος του ERC, το Ράλλυ Ρώμης. Το πρώτο σκέλος του αγώνα χαρακτηρίστηκε από αρκετά κλαταρίσματα, αλλά και εξόδους κορυφαίων συνδυασμών που έκριναν και το αποτέλεσμα της ημέρας. Η χθεσινή ημέρα ξεκίνησε εντυπωσιακά, με τους οδηγούς να εκκινούν στην καρδιά της Ρώμης και να παρελαύνουν στους δρόμους της ιταλικής πρωτεύουσας μπροστά σε χιλιάδες κόσμο. Όσο ευχάριστη και φαντασμαγορική ήταν η αυλαία, άλλο τόσο δύσκολη ήταν η συνέχεια στις έξι σημερινές ε.δ. του πρώτου σκέλους. Η εμπειρία είχε τον πρώτο λόγο και ο δύο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης, και άλλες δύο Ιταλίας, Giandomenico Basso κατάφερε στο τέλος της ημέρας να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους. Οδηγώντας ένα Skoda Fabia R5 μπορεί να κέρδισε μόλις μία ε.δ. σήμερα, αλλά απέφυγε τα προβλήματα και ουσιαστικά διατηρώντας έναν γρήγορο ρυθμό σε όλο το σκέλος τέθηκε επικεφαλής του αγώνα δημιουργώντας παράλληλα και μία σημαντική διαφορά από τους υπόλοιπους. Ο 46χρονος Ιταλός οδηγός, ο οποίος διαθέτει ακόμα και σήμερα εξαιρετική φυσική κατάσταση, η τελευταία φορά που κατάφερε να πανηγυρίσει νίκη στο ERC ήταν το 2013, όταν και είχε επικρατήσει στο Ράλλυ Σαν Ρέμο με Peugeot 207 S2000.

Όμως, δεν ήταν ο Basso αυτός που βρέθηκε επικεφαλής του αγώνα στην αρχή του αγώνα. Αυτός που έδειξε αρχικά το δρόμο στους υπόλοιπους ήταν ο Nikolay Gryazin με το Skoda Fabia R5. Όμως, ο 22χρονος Ρώσος οδηγός που πριν από μερικές ημέρες είχε εντυπωσιάσει στο Ράλλυ Λετονίας, γνώρισε το σκληρό πρόσωπο των γρήγορων, στενών και απαιτητικών ιταλικών ασφάλτινων ειδικών διαδρομών όταν βρέθηκε εκτός δρόμου. Σε εκείνο πρώτος πέρασε ο Andrea Crugnola με ακόμα ένα Skoda Fabia R5. Ο περσινός Πρωταθλητής Ιταλίας ασφάλτου, κέρδισε δύο ε.δ., αλλά ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην 4η ε.δ., είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει δύο λεπτά και μαζί κάθε ελπίδα για τη νίκη. Πάντως, ο 30χρονος Scandola ήταν με διαφορά ο ταχύτερος οδηγός της ημέρας, αφού κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις 4 από τις συνολικές 6 ειδικές της σημερινής ημέρας. Ακόμα ένας οδηγός που δεν κατάφερε να διατηρήσει την πρώτη θέση στην κατοχή του, ήταν ο Luca Rossetti, ο οποίος βρέθηκε πρώτος τη στιγμή που ο Crugnola είχε το κλατάρισμα, αλλά λίγο αργότερα βρέθηκε εκτός δρόμου με το Citroen C3 R5 και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Έτσι, με αυτόν τον τρόπο στη 2η θέση πίσω από τον Basso, κατάφερε να αναρριχηθεί ο περσινός Πρωταθλητής Ευρώπης Alexey Lukyanuk. O Ρώσος οδηγός, άλλαξε ομάδα και τη φροντίδα του C3 ανέλαβε η Sainteloc, αλλά αυτό δεν έδειξε να τον ικανοποιεί ιδιαίτερα. Ένα πρόβλημα με την βαλβίδα ανακούφισης του στοίχισε χρόνο στις πρώτες ε.δ., ενώ στη συνέχεια αντιμετώπισε πρόβλημα με την υπερστροφική συμπεριφορά του Citroen. Σαν να μην έφτανε αυτό, ένα κλατάρισμα στην 4η ε.δ. τον ανάγκασε να οδηγήσει συντηρητικά στις δύο επόμενες ε.δ. μέχρι το τέλος του σκέλους, εφόσον σε περίπτωση ενός ακόμα κλαταρίσματος θα αναγκαζόταν να εγκαταλείψει, αφού δεν είχε άλλη ρεζέρβα. Βέβαια, το πιο σημαντικό για τον ίδιο είναι ότι ο μεγάλος του αντίπαλος και πρωτοπόρος στην βαθμολογία, Lukasz Habaj, εγκατέλειψε στην τελευταία ε.δ. της ημέρας μετά από έξοδο με το Skoda Fabia R5.

Στην 3η θέση της κατάταξης, συναντάμε ακόμα έναν Ιταλό οδηγό, και συγκεκριμένα τον διεκδικητή του τίτλο στο φετινό Πρωτάθλημα Ιταλίας, Simone Campedelli. Ο 33χρονος οδηγός, έχει στη διάθεση του τη νεότερη γενιά του Ford Fiesta R5 στο επίσημο ντεμπούτο του αυτοκινήτου στο ERC. Ο Campedelli δυσκολεύτηκε αρκετά να προσαρμοστεί και να φέρει το αυτοκίνητο στα μέτρα του, ενώ δεν έλειψαν και κάποια προβλήματα απώλειας ισχύος. Πάντως, στο τέλος δεν έκρυψε ότι παρά την απογοήτευση του αισθάνεται όλο και καλύτερα στο αυτοκίνητο, το οποίο σύμφωνα με τον ίδιο έχει τεράστια δυναμική.

Στην 4η θέση, συναντάμε τον 27χρονο Filip Mares, με ακόμα ένα Skoda Fabia R5, ο οποίος κάνει την πρώτη του εμφάνιση με το αυτοκίνητο στην άσφαλτο, και αναμφίβολα είναι εξαιρετικά ικανοποιημένος, αφού βρίσκεται στην πρώτη θέση ανάμεσα στους οδηγούς της κατηγορίας U28! Τέλος, τις εντυπώσεις κλέβει στην κατηγορία του ERC2 o Ιταλός Andrea Nucita, ο οποίος είναι επικεφαλής στην κατηγορία οδηγώντας το Abarth 124 Rally GT, κλέβοντας τις εντυπώσεις τόσο με τους χρόνους του, όσο και με το θέαμα που προσφέρει στις ειδικές διαδρομές. Το αυριανό σκέλος, αναμένεται να είναι το ίδιο δύσκολο και απαιτητικό με το σημερινό, αφού περιλαμβάνει 10 ειδικές διαδρομές με συνολικός μήκος που ξεπερνάει τα 80 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Οι διαφορές μπορεί να μοιάζουν σημαντικές, αλλά όπως είδαμε σήμερα οι ιταλικοί δρόμο δεν συγχωρούν τα λάθη. Τα οποία είναι δύσκολο και απαιτείται τεράστια εμπειρία για να τα αποφύγεις._Π.Τ.

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά