Άλλη μία αγωνιστική χρονιά για την Prom Racing, την ομάδα Formula Student του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, έφτασε στο τέλος της, και μάλιστα στέφθηκε με σημαντικές επιτυχίες.

Φέτος το καλοκαίρι η ομάδα εντυπωσίασε γνωστούς και μη με τις εμφανίσεις της και την ταχύτητά της, και εμείς θα ρίξουμε μια πιο εκτενή ματιά στα κατορθώματά της, παίρνοντας τα πράγματα από την αρχή τους.

Η Prom Racing εδώ και τρία χρόνια ακολουθεί one year plan (όπως όλες οι μεγάλες ευρωπαϊκές ομάδες), δηλαδή, η μελέτη, ο σχεδιασμός, η κατασκευή και οι δοκιμές του νέου μονοθεσίου λαμβάνουν χώρα στη διάρκεια μόλις ενός ακαδημαϊκού έτους. Η εν λόγω επιλογή/στρατηγική επιτρέπει στην ομάδα να βελτιώνει σημαντικά όλα τα υποσυστήματα του μονοθεσίου σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, και τελικώς να παρουσιάζει κάθε χρόνο ένα εντελώς καινούργιο μονοθέσιο, που της επιτρέπει να ανταγωνιστεί τις μεγάλες ομάδες του εξωτερικού.

Prom Racing

Φέτος η ομάδα αποφάσισε απολύτως συνειδητά να συμμετάσχει στους τρεις πιο απαιτητικούς διαγωνισμούς παγκοσμίως, και πιο συγκεκριμένα στο Formula Student East, Austria και Germany. Οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί είναι οι πιο δύσκολοι, καθώς συνδυάζουν μεγάλο ανταγωνισμό, και σε αυτούς συμμετέχουν οι κορυφαίες ομάδες και σπουδαίοι κριτές από το χώρο της F1 και της αυτοκινητοβιομηχανίας. Είναι προφανές ότι η Prom Racing ήθελε να μετρήσει τις δυνάμεις της απέναντι στους καλύτερους... Εξάλλου, αυτό κάνει εδώ και τρία χρόνια με τρομερή συνέπεια, και αυτός είναι ο λόγος που η βελτίωση κάθε χρόνο είναι τόσο μεγάλη!

Αναχωρώντας για τον πρώτο -χρονικά- διαγωνισμό, το Formula Student East (που λαμβάνει χώρα στο Zalazone της Ουγγαρίας), η ομάδα είχε προετοιμαστεί καλύτερα από κάθε άλλη χρονιά τόσο για τα στατικά αγωνίσματα όσο και για τα δυναμικά, χάρη στις εκτεταμένες δοκιμές και στο κατάλληλο στήσιμο του μονοθέσιου. Πράγματι, όσο το μονοθέσιο προετοιμαζόταν για τα δυναμικά αγωνίσματα με δοκιμές στο συγκεκριμένο οδόστρωμα, τα ευχάριστα νέα ήχησαν στις τάξεις της ομάδας, καθώς η υποομάδα του Business Plan (του ενός από τα τρία στατικά αγωνίσματα) προκρίθηκε στα Business Plan Finals.

Prom Racing

Εδώ αξίζει να κάνουμε μια παρένθεση για να διευκρινίσουμε ότι τα Finals είναι μια διαδικασία όλων των στατικών Events, όπου οι καλύτερες τρεις-τέσσερις ομάδες αναμετρώνται με «θέα» τις τελικές θέσεις του βάθρου. Συνεχίζοντας τα σπουδαία αποτελέσματα, η ομάδα κατατάχθηκε στην 9η και τη 13 θέση σε Design και Cost Event, αντίστοιχα, συγκεντρώνοντας βαθμούς ικανούς να την κατατάξουν στην 5η θέση στο άθροισμα των στατικών αγωνισμάτων.

Ακολουθούσαν τα δυναμικά αγωνίσματα και η ομάδα ήταν ιδιαίτερα αισιόδοξη ότι θα καταφέρει να αναδείξει την ταχύτητα του μονοθεσίου. Βλέπετε, για τα μέλη της ομάδας που «ζουν» το μονοθέσιο, τις δοκιμές και την εξέλιξη καθημερινά, οι δυνατότητες ήταν γνωστές και άκρως ελπιδοφόρες. Μπορεί η 13η θέση ανάμεσα σε 25 ομάδες στο Acceleration Event -ένα αγώνισμα όπου ευνοούνται εκ φύσεως τα μονοθέσια με 4κύλινδρους κινητήρες λόγω ιπποδύναμης- να μην προκαλεί την προσοχή ή το θαυμασμό, αλλά η 1η θέση στο Skidpad, το δεύτερο δυναμικό αγώνισμα, αναμφισβήτητα το κάνει. Μια πρώτη θέση που ήρθε στην πίστα, καθαρά, στα ίσια (όπως είθισται να λέμε) απέναντι σε σπουδαίους αντιπάλους.

Prom Racing

Να θυμίσουμε ότι και πέρυσι η ομάδα είχε διακριθεί στο συγκεκριμένο αγώνισμα κερδίζοντας την 3η θέση στην Αυστρία με χρόνο 4.95 seconds και φέτος είχε προετοιμαστεί κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ώστε να ρίξει το χρόνο στα 4.67 seconds, μόλις 0.02 seconds από το παγκόσμιο ρεκόρ, κερδίζοντας έτσι την 1η θέση.

Είναι πραγματικά πρωτόγνωρο για ελληνική ομάδα να κοιτάζει στα μάτια, σε τέτοιας δυσκολίας διαγωνισμό, τα μεγαθήρια και να τα κερδίζει στην πίστα, αποδεικνύοντας ότι πλέον και η Prom Racing κατατάσσεται μεταξύ των γρηγορότερων ομάδων του θεσμού, και δικαίως.

Στο επόμενο δυναμικό αγώνισμα, το Autocross, η ομάδα κατέκτησε την 4η θέση και βγήκε εκτός βάθρου στα τελευταία 10 λεπτά έπειτα από μεγάλη μάχη με πολλές ομάδες. Έχοντας μαζέψει -εκτός από τις εντυπώσεις- τόσο πολλούς βαθμούς, με έναν τερματισμό στο Endurance με ρυθμό αγώνα ανάλογο των επιδόσεων στο Autocross, η ομάδα φλέρταρε με ιστορικό αποτέλεσμα βάθρου. Ναι μεν ο ρυθμός ήταν ίδιος και καλύτερος με του Autocross, καθώς ήταν το γρηγορότερο μονοθέσιο στην πίστα μέχρι εκείνη τη στιγμή, αλλά μία βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων εκμηδένισε τις ελπίδες της ομάδας και την περιόρισε στη 10η θέση συνολικά ανάμεσα σε 34 ομάδες.

Prom Racing

Μια 10η θέση η οποία αποκτά άλλη αξία αν αναλογιστεί κανείς ότι λόγω της εγκατάλειψης στερήθηκε 325+100 (από Endurance + Efficiency) από τους συνολικά 1.000 διαθέσιμους πόντους. Ωστόσο, κάθε άλλο παρά πικρία δεν έμεινε στην ομάδα, καθώς ο μεγαλύτερος στόχος τους είχε επιτευχθεί: είχαν σχεδιάσει και κατασκευάσει ένα αποδεδειγμένα νικητήριο μονοθέσιο!

Επόμενη στάση; Red Bull Ring στην Αυστρία! Ένας διαγωνισμός που θεωρείται ο 2ος δυσκολότερος και στον οποίο η ομάδα συμμετείχε για τρίτη διαδοχική χρονιά, φτιάχνοντας έτσι μια ωραία παράδοση. Ευχάριστα νέα από την αρχή, καθώς η ομάδα κέρδισε την 5η θέση στο Business Plan και την 9η θέση στο Cost Event, και -το σπουδαιότερο όλων- πρόκριση στα Design Finals! Η επίδοση της ομάδας στο Design Event οδήγησε τους κριτές να την κατατάξουν μεταξύ των τριών καλύτερων ομάδων, ένα επίτευγμα πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα.

Όσον αφορά τα δυναμικά αγωνίσματα, και πάλι 13η θέση στο Acceleration και, ενώ όλα προδιέθεταν μια back to back νίκη στο Skidpad, καθώς οι χρόνοι των άλλων ομάδων ήταν σαφώς υποδεέστεροι από αυτούς που μας έδειξε η Prom Racing στον προηγούμενο διαγωνισμό, ένα πρόβλημα στη μίζα εμπόδισε την ομάδα από τη συμμετοχή της στο συγκεκριμένο αγώνισμα. Πραγματικά κρίμα!

Στη συνέχεια κέρδισε την 6η θέση στο αγώνισμα του Autocross, πιστοποιώντας για δεύτερο συνεχόμενο διαγωνισμό την ταχύτητά της. Μεγάλος στόχος, λοιπόν, ήταν και πάλι ο τερματισμός με ανταγωνιστικό ρυθμό του Endurance. Έτσι και έγινε! Τα παιδιά τερμάτισαν έχοντας τον 4ο καλύτερο χρόνο συνολικά, γεγονός το οποίο σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα αποτελέσματα την οδηγούσε σε μια ιστορική θέση μεταξύ των 4 πρώτων Overall.

Prom Racing

Δυστυχώς, η Prom Racing τέθηκε εκτός αγώνα στη διαδικασία του Post Inspection, καθώς διαπιστώθηκε ότι η μηχανική ενεργοποίηση του BOTS (Brake Over Travel Switch) ήταν ανέφικτη και οι κανονισμοί προβλέπουν ακύρωση της ομάδας για το συγκεκριμένο αγώνισμα. Εδώ αξίζει να διευκρινίσουμε ότι η συγκεκριμένη αδυναμία αποτελεί λάθος της ομάδας, που έγινε στη διαδικασία αλλαγής θέσης πεταλιών για τους οδηγούς, ωστόσο δεν προσέφερε κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων ομάδων.

Τα μέλη της ομάδας όμως γνωρίζουν τους κανονισμούς ασφαλείας, ξέρουν ότι αυτά συμβαίνουν στο motorsport και σέβονται την ποινή, όσο πικρή και αν είναι. Άλλωστε, από τα λάθη βελτιώνονται και έχουν φτάσει στο επίπεδο που είναι τώρα. Συνολικά η ομάδα κατατάχθηκε 9η, παρά το γεγονός ότι και πάλι απώλεσε 425 (από τους 1.000) διαθέσιμους πόντους από ατυχία. Εκτός των άλλων διατήρησαν ένα αξιέπαινο σερί με τέσσερα συνεχόμενα βάθρα τα τελευταία δύο χρόνια σε τέσσερις διαγωνισμούς, χάρη στην 3η θέση στο Design.

Πεισμωμένη από τις συνεχείς ατυχίες, η ομάδα κατευθύνθηκε στο Hockenheim Ring της Γερμανίας για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. Ευχή όλων ήταν να επαναληφθούν τα σπουδαία αποτελέσματα των πρώτων δύο αγώνων και να συνδυαστούν με έναν τερματισμό στο Endurance. Στα στατικά αγωνίσματα, η ομάδα κατέκτησε την 7η και τη 10η θέση σε Business Plan και Cost Event, αντίστοιχα.

Το σπουδαιότερο όλων όμως είναι πως πρόκειται για το δεύτερο συνεχόμενο διαγωνισμό όπου η ομάδα προκρίνεται στα Design Finals! Αυτήν τη φορά μεταξύ εξήντα ομάδων, αυτήν τη φορά στο δυσκολότερο διαγωνισμό που υπάρχει στον κόσμο, αυτήν τη φορά με τους αυστηρότερους κριτές που υπάρχουν στο Formula Student!

Prom Racing

Σύμπτωση επαναλαμβανόμενη παύει να είναι σύμπτωση! Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι δεν είναι μόνο η ταχύτητα του μονοθεσίου που έχει ήδη αναφερθεί, είναι και η αναγνώριση που λαμβάνει η ομάδα από κριτές, ανταγωνιστές και ειδικούς του χώρου για τις μεθόδους, τις μελέτες, τη μηχανολογική σκέψη, την προσπάθεια, την προετοιμασία και εντέλει τη γνώση που παρουσιάζει. Όπως ήδη έχουμε πει, η Prom Racing διάλεξε αυτούς τους διαγωνισμούς για να «μετρήσει» τη δυναμική της αγωνιζόμενη έναντι στους καλύτερους, και πλέον, χάρη σε τέτοιες επιτυχίες, κατέχει μία θέση ανάμεσά τους.

Στα δυναμικά αγωνίσματα η ομάδα ολοκλήρωσε με επιτυχία Acceleration και Autocross, παρά τα επιμέρους προβλήματα που αντιμετώπισε. Δυστυχώς, για έναν ακόμα αγώνα δεν κατάφερε να αγωνιστεί στο αγώνισμα του Skidpad, όπου ήταν ένα από τα φαβορί για τη νίκη. Για να γίνει πιο κατανοητό, αρκεί να αναφέρουμε ότι ο χρόνος του νικητή στη Γερμανία ήταν 4.89 seconds, ενώ η Prom Racing δύο βδομάδες νωρίτερα είχε κερδίσει με χρόνο 4.67 seconds.

Όσον αφορά το Endurance, η ομάδα τερμάτισε με πραγματικά σπουδαίους χρόνους και από τους δύο οδηγούς και κατατάχθηκε στην 8η θέση μεταξύ εξήντα ομάδων. Ωστόσο, η ατυχία και πάλι της χτύπησε την πόρτα. Μία βλάβη στα αεροδυναμικά βοηθήματα από τις δεκάδες λακκούβες της πίστας οδήγησε την ομάδα σε ποινή 2 λεπτών στο συνολικό χρόνο. Αντιλαμβάνεστε ότι με 2 λεπτά ποινή η ομάδα έχασε μερικές θέσεις, και τερμάτισε στη 13η θέση.

Οι διακρίσεις όμως δε σταματούν εδώ, καθώς η κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμό με την ταχύτητα κατά τη διάρκεια του Endurance έφεραν την ομάδα στην 4η θέση στο αγώνισμα του Efficiency. Με αυτά τα αποτελέσματα, η Prom Racing έλαβε τη 10η τελική θέση ανάμεσα σε εξήντα κορυφαίες ομάδες, παρά την ποινή. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρώτη φορά ελληνική ομάδα καταφέρνει να καταταγεί μεταξύ των 10 πρώτων στην Γερμανία (καθώς είπαμε ότι είναι ο δυσκολότερος διαγωνισμός), καθώς επίσης και ότι η 4η θέση αποτελεί την κορυφαία θέση που έχει κατακτήσει ομάδα από τα πανεπιστήμια της Ελλάδας στα δυναμικά αγωνίσματα του συγκεκριμένου διαγωνισμού.

Prom Racing

Κάνοντας μια σύνοψη της αγωνιστικής χρονιάς, επιγραμματικά η Prom Racing φέτος πέτυχε:

2 συμμετοχές σε Design Finals

1η νίκη στην ιστορία της (αλλά και της Ελλάδας) σε δυναμικό αγώνισμα ενός εκ των τριών δυσκολότερων διαγωνισμών

2ο γρηγορότερο θερμικό αυτοκίνητο στο αγώνισμα του Skidpad στην ιστορία του θεσμού, με χρόνο 4.67s (world record: 4.65)

1ο Βραβείο καινοτομίας στο Formula Student East

Top 6 τερματισμοί στο Autocross σε 2 από τους 3 διαγωνισμούς

2 τερματισμούς στους 3 διαγωνισμούς

Top 10 Overall και στους 3 διαγωνισμούς

4η θέση στο Efficiency

Περιττό να τονίσουμε πως, αν όχι όλα αυτά, τότε σχεδόν όλα είναι πρωτοφανείς επιτυχίες όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά γενικότερα για μια ομάδα με τα μέσα, το budget και την υποστήριξη που έχει η Prom Racing. Οι ομάδες τις οποίες πλέον η Prom Racing ανταγωνίζεται ως ίσος προς ίσο, έχουν Budget τουλάχιστον πενταπλάσιο της ελληνικής ομάδας. Κι όμως, καταφέρνει και εξελίσσεται συνεχώς, φτάνοντας φέτος στο σημείο να κερδίσει!

Η συγκεκριμένη ομάδα, με την πορεία της τα τελευταία τρία χρόνια έχει δείξει ότι έχει τη δυναμική, την εμπειρία και τη γνώση να ξεχωρίσει, και το κάνει! Δεν αρκέστηκε στις περσινές επιτυχίες και τα Κύπελλα, όπως δεν αρκείται και στις φετινές νίκες και τα Κύπελλα. Έχει πλάνο συνεχούς βελτίωσης, και για το σκοπό αυτόν από τον επόμενο χρόνο θα τη δούμε να αγωνίζεται με ηλεκτρικό μονοθέσιο για πρώτη φορά. Ήδη τα μέλη της ομάδας δουλεύουν πυρετωδώς και καθημερινά για τη μετάβαση από το θερμικό στο ηλεκτρικό, θέλοντας να φτάσουν την ομάδα ακόμα πιο ψηλά! Έχουν αποδείξει πως κατέχουν τη γνώση και τον τρόπο για να το κάνουν.

Prom Racing

Αρωγοί αυτής της προσπάθειας και φυσικά υπερπολύτιμοι συντελεστές υπήρξαν οι χορηγοί της Prom Racing αυτήν τη χρονιά. Χρόνο με το χρόνο, η ομάδα γίνεται όλο και πιο δημοφιλής τόσο στο ευρύτερο κοινό όσο και μεταξύ των εταιριών, για και υπάρχουν εκείνοι που τη στηρίζουν από τα πρώτα βήματα της ομάδας προς την επιτυχία και άλλοι οι οποίοι με το που γνώρισαν την ομάδα και τα μέλη της θέλησαν απευθείας να σταθούν δίπλα στην προσπάθειά τους. Τα μέλη τούς ευχαριστούν θερμά και εύχονται αυτές οι συνεργασίες να συνεχιστούν και να αναπτυχθούν.

Επιπλέον, η ομάδα θα ήθελε να κάνει ιδιαίτερη μνεία στους μεγαλύτερους χορηγούς της αυτήν τη σεζόν, και συγκεκριμένα στους:

(Premium) Global Prep, Bosch Hellas

(Gold): KTM Hellas, Eλληνική Αεροπορική Βιομηχανία, Toyota Hellas, 3M Hellas

Τέλος, το τελευταίο θερμικό μονοθέσιο θα παρευρεθεί στα παρακάτω events, με στόχο να το γνωρίσουν από κοντά όλοι οι φίλοι της ομάδας:

Βραδιά του ερευνητή, 27 Σεπτεμβρίου, ΕΜΠ, Κτίριο Αβέρωφ

Motorfestival, 28-30 Σεπτεμβρίου, ΟΑΚΑ

Μείνετε συντονισμένοι και για άλλα, ξεχωριστά events εντός Οκτωβρίου! Καλή συνέχεια, Prom Racing!_ M. Σαλ.

Prom Racing