top icon
Διεθνείς αγώνες

Το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο cross-country το οποίο κινείται με υδρογόνο παρουσιάστηκε στο Dakar

Η GCK Motorsport, αποκάλυψε το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο cross-country, το οποίο θα κινείται με υδρογόνο με ενσωματωμένη κυψέλη καυσίμου.

Το πρόγραμμα της GCK Motorsport για την ανάπτυξη ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου υδρογόνου σε αγώνες rally raid το οποίο θα μπορεί να είναι ανταγωνιστικό, ξεκίνησε για πρώτη φορά στο Dakar του 2021. Η παρουσίαση της πρώτης ολοκληρωμένης κυψέλης καυσίμου υδρογόνου στο φετινό Dakar αποτελεί σημαντικό ορόσημο για την ομάδα της GCK Motorsport και το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς μεταβαίνει σε πιο πράσινες εναλλακτικές λύσεις.

Κατά την 8η ημέρα του Dakar 2022, η οποία αποτελεί την επίσημη ημέρα ανάπαυσης της διάσημης διοργάνωσης, η GCK Motorsport, η οποία αποτελεί μέλος της τεχνολογικής, αθλητικής και δημοσιογραφικής ναυαρχίδας του γαλλικού ομίλου Green Corp Konnection (GCK), παρουσίασε στη πόλη Riyhad το πρωτότυπο αγωνιστικό το οποίο κινείται με υδρογόνο με ενσωματωμένο πλήρως ολοκληρωμένο σύστημα κυψελών καυσίμου, το οποίο έχει αναπτυχθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021 σε συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία μηχανολογίας FEV. Το συγκεκριμένο αγωνιστικό αυτοκίνητο θα λάβει μέρος σε αγώνες Rally Raid το 2024.

Η νέα ενσωματωμένη κυψέλη καυσίμου τροφοδοτείται από υδρογόνο 700 bar, του οποίου ο τελικός όγκος των 30kg θα αποθηκεύεται σε 4 δεξαμενές R134 για να αποδίδει ενέργεια 200kW. Η κυψέλη καυσίμου συνδέεται απευθείας με την τελευταία γενιά μπαταρίας ιόντων λιθίου που παράγεται στο εργοστάσιο και παράγει 50kW. Ο νέος ηλεκτροκινητήρας GCK 2 ταχυτήτων έχει επίσης ενισχυθεί περαιτέρω και φτάνει τα 320kW, που ισοδυναμούν με 430 ίππους. Τέλος, έγινε μια πρώτη προσαρμογή του πλαισίου ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις που απαιτούνται για την ενσωμάτωση αυτού του νέου συστήματος κίνησης. Αυτές οι εξελίξεις θα επιτρέψουν στο GCK e-Blast H2 να αγωνιστεί σε μια ειδική διαδρομή μήκους 250 χιλιομέτρων εξ ολοκλήρου με την πράσινη ενέργεια.

Τους επόμενους μήνες μετά το Dakar 2022 η GCK Motorsport θα προχωρήσει σε περαιτέρω εξέλιξη της κυψέλης καυσίμου και του αυτοκινήτου μέσα από ένα πλάνο δοκιμών. Στο δεύτερο μισό του 2022, ο κύριος στόχος θα είναι ένα διεξοδικό πρόγραμμα δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες εκτός δρόμου με έμφαση στη βελτιστοποίηση του συστήματος κίνησης. Αυτό θα προετοιμάσει την ομάδα για την προγραμματισμένη πρώτη συμμετοχή του υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου σε επί μέρους ειδικές διαδρομές στο Dakar 2023, πριν να είναι πλήρως έτοιμο για τον αγώνα του 2024.

Ο Eric Boudot, διευθύνων σύμβουλος της Green Corp Konnection και της GCK Motorsport δήλωσε κατά την παρουσίαση: “Είμαστε πολύ περήφανοι που παρουσιάζουμε το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο υδρογόνου για αγώνες cross-country με ενσωματωμένη κυψέλη καυσίμου. Η συμμετοχή της GCK Motorsport σε μερικούς από τους πιο εξαντλητικούς και ποικίλους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως παρέχει μια ιδανική πλατφόρμα καινοτομίας για την Green Corp Konnection για την περαιτέρω ανάπτυξη και δημιουργία κορυφαίων πράσινων τεχνολογικών λύσεων. Είμαστε απίστευτα ενθουσιασμένοι που θα δούμε τη συμμετοχή μας στο κίνημα #DakarFuture να εξελίσσεται και να δημιουργούμε περισσότερα ορόσημα στο δρόμο για πιο πράσινες λύσεις στον μηχανοκίνητο αθλητισμό”.

Η GCK Motorsport, στο φετινό Dakar αγωνίζεται με τους Guerlain Chicherit-Alex Winocq, με το GCK Thunder το οποίο χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα. Ο στόχος της ομάδας την φετινή χρονιά είναι να δοκιμάσει, να μάθει και να συλλέξει δεδομένα στις δύσκολες συνθήκες του αγώνα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: DAKAR, GCK MOTORSPORT

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ