top icon
Αγώνες

Κύπελλο Χώματος: 1ος Γύρος, 1ο Ράλλυ Σπριντ Start Line

Με τους καλύτερους οιωνούς άνοιξε η αυλαία των χωμάτινων ράλλυ, με τους Γ. Φιλιππίδη-Δ. Σαΐνη να κερδίζουν με άνεση έναν αγώνα που χαρακτηρίστηκε από τις πολλές και ποιοτικές συμμετοχές, αλλά και τη μεγάλη προσέλευση κόσμου!

ΣΤΗ γνωστή μας Κινέτα άνοιξε η αυλαία των χωμάτινων ράλλυ για το 2015, με το Rally Sprint-Start Line. Σε ακόμα μία διαφορετική εκδοχή της διάσημης ακροπολικής ειδικής διαδρομής, τα πρώτα μηνύματα που λάβαμε ήταν άκρως θετικά για τη συνέχεια της χρονιάς. Ο αριθμός των συμμετοχών ήταν ικανοποιητικός, με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, ενώ η ποιότητά τους υψηλού επιπέδου, με τις περισσότερες από αυτές να στοχεύουν και στην παρουσία τους σε ολόκληρο το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα! Ιδιαίτερα θετικό στοιχείο, όμως, δεν αποτέλεσαν μόνο οι επιδόσεις των συνδυασμών και το θέαμα που παρουσίασαν στην Κινέτα, αλλά και η παρουσία του κόσμου. Αρκετό καιρό είχαμε να δούμε τόσους θεατές στο βουνό…

Στο αγωνιστικό μέρος, η Start Line σχεδίασε μια εκδοχή της Κινέτας με συνολικό μήκος σχεδόν 19 χιλιόμετρα. Τα πληρώματα πραγματοποίησαν δύο περάσματα από την ε.δ., τα οποία αποδείχθηκαν αρκετά ώστε να προκύψουν σημαντικές διαφορές μεταξύ κάποιων θέσεων.

Ταχύτεροι όλων αναδείχθηκαν οι Φιλιππίδης-Σαΐνης με το λευκό Mitsubishi Lancer EVO IX της ομάδας του Λευτέρη Σωτήρχου. Ο ταχύτατος οδηγός, που στο παρελθόν έχει λάβει μέρος με επιτυχία και σε αγώνες του εξωτερικού, έκανε τον καλύτερο χρόνο και στα δύο περάσματα, και επικράτησε δικαίως, και μάλιστα με διαφορά από τον 2ο. Ο Γιώργος Φιλιππίδης συμμετείχε για πρώτη φορά με το νέο του αυτοκίνητο, του οποίου την ευθύνη προετοιμασίας έχει η νεοσύστατη ομάδα του Λευτέρη Σωτήρχου. Αξίζει εδώ να αναφερθεί ότι ο συνδυασμός πληρώματος-ομάδας σκοπεύει να ακολουθήσει το Παν.Π.Ράλλυ, οπότε το σπριντ της Start Line ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για προετοιμασία ενόψει του εναρκτήριου αγώνα της χρονιάς, του Ολυμπιακού Ράλλυ, στα τέλη Μαρτίου.

Πιο πίσω, μάχη είχαμε για τη 2η θέση της Γενικής ανάμεσα σε δύο Mitsubishi Lancer EVO VI της κατηγορίας Α, και συγκεκριμένα αυτά των Γιάννη Μπαντούνα και Παναγιώτη Ζήση. Ο οδηγός από τον Πύργο, έχοντας δίπλα του τον Ηλία Παναγιωτούνη, μπορεί να δέχθηκε 10 δευτερόλεπτα ποινή για πρόωρη εκκίνηση, αλλά κατάφερε να ανέβει στο 2ο σκαλί του βάθρου. Και αυτό το πλήρωμα προετοιμάστηκε με τον καλύτερο τρόπο για τον Πύργο, όπου σίγουρα θα διεκδικήσει το κάτι παραπάνω, μιας και… εντός έδρας. Εξαιρετική, όμως, ήταν η επίδοση και του Παναγιώτη Ζήση, που επέστρεψε έπειτα από αρκετό διάστημα στη δράση και, με τον Αλέξανδρο Τσιάπα στο δεξί μπάκετ του Lancer EVO VI, που μέχρι πρότινος βλέπαμε στα χέρια του Ξενοφώντα Νικολόπουλου, τερμάτισαν 3οι, ενώ θα μπορούσαν να είχαν σημειώσει ακόμα καλύτερη επίδοση, αν δεν τους είχε κολλήσει το γκάζι στο πρώτο πέρασμα.

Μάχη, όμως, είχαμε και για την 4η θέση ανάμεσα στους Μάνο Στεφανή και Βασίλη Βελάνη, αμφότερους με Lancer EVO IX. Ο νεαρός ταχύς οδηγός, που δίπλα του είχε έναν από τους κορυφαίους Έλληνες συνοδηγούς, που δεν είναι άλλος από τον πατέρα του, Κώστα, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε σωρεία προβλημάτων (ο κινητήρας ρέταρε και στα δύο περάσματα, ενώ στο πρώτο είχε και ένα κομμένο ημιαξόνιο), κατάφερε να τερματίσει 4ος, μοιράζοντας υποσχέσεις για τη συνέχεια. Μακάρι ο Μάνος να μπορέσει να εξασφαλίσει την απαραίτητη υποστήριξη, και να τον δούμε στο Παν.Π.Ράλλυ με το EVO IX στα χρώματα της Valvoline. Πίσω του ολοκλήρωσαν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με ίδιο αυτοκίνητο, αφήνοντας το Ford Escort MKI με το οποίο τους είχαμε συνηθίσει, αφού φέτος θα ακολουθήσουν το Παν.Π.Ράλλυ με το Lancer, αναβαθμίζοντας με την παρουσία τους το επίπεδο του συναγωνισμού. Σίγουρα, οι επιδόσεις τους στη συνέχεια θα είναι σαφώς καλύτερες, αφού στην Κινέττα οδήγησαν για πρώτη φορά έπειτα από τέσσερα χρόνια στο χώμα, ενώ ήταν και ο πρώτος τους αγώνας με αυτό το αυτοκίνητο στη συγκεκριμένη επιφάνεια.

Σημειώστε ότι τόσο ο Μάνος Στεφανής όσο και ο Βασίλης Βελάνης συμμετείχαν με τα Lancer της ομάδας Evolution Motor Car, του Κώστα Σπύρου. Στην κατηγορία F2, ο Σάββας Λευκαδίτης με τον Θανάση Τσιούκα επικράτησαν έπειτα από μάχη με τους Γ. Μποζιονέλο-Β. Παναρίτη με το Ford Escort, με τους δύο συνδυασμούς να μοιράζονται από έναν ταχύτερο χρόνο στην ειδική διαδρομή. Τέλος, ενδιαφέρον είχε η κόντρα ανάμεσα στους Ά. Ζήβα-«Looki Look» και Α. Γιοβά-Κ. Γρηγοριάδη, με Toyota Corolla και Audi 80, αντίστοιχα. Ο πρώην εργοστασιακός οδηγός της Toyota Hellas ήταν αυτός που επικράτησε στο τέλος με βραχεία κεφαλή, ενώ αξιοσημείωτη ήταν και η επίδοση των Π. Παραδείση-Κ. Ποιμενίδη με το Ford Escort, που, αν δεν αντιμετώπιζαν πρόβλημα στο πρώτο σκέλος, θα βρίσκονταν και αυτοί στη διεκδίκηση της νίκης.

Αναμφίβολα, τα πρώτα μηνύματα για τη συνέχεια είναι άκρως θετικά, αφού παρακολουθήσαμε ενδιαφέρουσες μάχες τόσο στις πίσω θέσεις όσο και στις επιμέρους κλάσεις. Μακάρι η συνέχεια να είναι αντίστοιχη, και το επίπεδο του θεάματος και του συναγωνισμού να διατηρηθούν σε αυτά τα επίπεδα._ Π. Τ.

Σε δικό του αγώνα ο Γιώργος Φιλιππίδης, επικράτησε δικαίως με τον Δημήτρη Σαΐνη παραπλεύρως, οδηγώντας το Lancer ένατης γενιάς της νεοσύστατης ομάδας του Λευτέρη Σωτήρχου!

Ακόμα μία πολύ καλή εμφάνιση από τον Γιάννη Μπαντούνα με το Lancer έκτης γενιάς, που αγωνίστηκε με τον Ηλία Παναγιωτούνη στο δεξί μπάκετ.

Έπειτα από αρκετό καιρό εκτός δράσης, ο Παναγιώτης Ζήσης επέστρεψε στη δράση και τερμάτισε 3ος με τον Αλέξανδρο Τσιάπα στο Lancer EVO VI.

Μάχη είχαμε για την 1η θέση της F2, με τους Λευκαδίτη-Τσιούκα να επικρατούν με το Peugeot 206 XS επί των Μποζιονέλου-Παναρίτη με το πισωκίνητο Ford Escort MKII.

Επιστροφή στη δράση για τον Άγγελο Ζήβα, που με τον «Looki Look», κατά κόσμον Δημήτρη Αμαξόπουλο, στο δεξί μπάκετ της προσθιοκίνητης Toyota Corolla 1.6, επικράτησαν στα Ιστορικά έπειτα από μάχη με τους Γιοβά-Γρηγοριάδη.

IN & OUT

Η πόλη του Λουτρακίου αποτέλεσε το επίκεντρο του αγώνα, με το service park να βρίσκεται στο συνεδριακό κέντρο της πόλης, στην είσοδό της, κοντά στον Ισθμό.

Παρών στον αγώνα και ο Δήμαρχος Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων, Γιώργος Γκιώνης, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά έμπρακτα τη στήριξή του στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η Start Line έκανε σπουδαία δουλειά με τις εργασίες στην ειδική της Κινέτας, με τους οδηγούς να μένουν απόλυτα ικανοποιημένοι από την ποιότητα του οδοστρώματος, παρά τις βροχές των προηγούμενων ημερών.

Η παρουσία του κόσμου ήταν σημαντική όχι σε ένα συγκεκριμένο σημείο, αλλά, όπως ανέφεραν οι οδηγοί, στο μεγαλύτερο μέρος της!

Μάλιστα, ανάμεσά τους διακρίναμε αρκετές παρέες από αγωνιζομένους, όπως αυτή των Λεωνίδα και Λάμπρου Κύρκου μαζί με τους Γιάννη Σταυρόπουλο, Γιώργο Κότσαλη, Μανώλη Μακρινό και Νίκο Πετρόπουλο.

Κοντά και ο Βαγγέλης Αμερικάνος, αλλά και ο «Ιαβέρης» Jr, ενώ δεν έλειψαν και οι πιτσιρικάδες Γιάννης και Βαγγέλης Ακράτος, Σωτήρης Μαλακτάρης και Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης, μαζί με τον Μάριο Τσαούσογλου.

Οι περισσότεροι συνδυασμοί είδαν το συγκεκριμένο σπριντ ως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να προετοιμαστούν ενόψει του Ολυμπιακού Ράλλυ, που θα αποτελέσει τον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς για το Παν.Π.Ράλλυ.

Εκεί, εκτός από τους Φιλιππίδη, Βελάνη κ.ά., οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα δούμε τόσο τον Λάμπρο Κύρκο όσο και τον Θέμη Χαλκιά, αλλά και τον Άρη Μαγιάφη.

Θετική ήταν και η παρουσία μεγάλου αριθμού τετρακίνητων Mitsubishi και Subaru, που ήταν από τις μεγαλύτερες των τελευταίων μηνών.

Ο Άγγελος Ζήβας με την Toyota Corolla ήταν ο ταχύτερος στην κατηγορία των Ιστορικών, αλλά τα βλέμματα έκλεψε η Lancia Delta 4WD Turbo του '87 στα χρώματα της Totip, του Αλέξανδρου Χριστοδούλου.

Οι Μποζιονέλος-Παναρίτης μπορεί να έχασαν στα σημεία από τον Σάββα Λευκαδίτη τη μάχη της F2, αλλά επικράτησαν με άνεση στην κατηγορία Ε με το πισωκίνητο Ford Escort.

Τέλος, άνετη ήταν επικράτηση του έμπειρου «Arma» στην κλάση Α/5, οδηγώντας πάντα το Nissan Micra Κ11 και έχοντας δίπλα του τον γιο του, «Armaki».

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

2 ε.δ., 37,66 χλμ. > Συνολικά: 73,87 χλμ. > Εκκίνησαν/Τερμάτισαν: 37/32

Α/Α Πλήρωμα Αυτοκίνητο Κλάση 1ο Πέρασμα 2ο Πέρασμα Συν. χρόνος

1 Φιλιππίδης-Σαΐνης Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 12:37.52 12:32.30 25:09.82

2 Μπαντούνας-Παναγιωτούνης Mitsubishi Lancer EVO VI A/8 12:43.87 12:45.39 25:34.90

3 Ζήσης-Τσιάπας Mitsubishi Lancer EVO VI A/8 13:00.25 12:44.35 25:44.60

4 Μ. Στεφανής – Κ. Στεφανής Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 13:10.14 13:00.14 26:10.28

5 Β. Βελάνης-Γ. Βελάνης Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 13:16.07 12:58.35 26:14.42

6 Κωνσταντάκος-Σιδεράκης Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 13:26.32 13:01.46 26:27.78

7 Παλαιολόγος-Σέλλης Mitsubishi Lancer EVO VIII A/8 13:28.95 13:10.05 26:39.00

8 Κλουβάτος-Βλαχογένης Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 13:26.03 13:21.76 26:47.79

9 Σαμαράς-Χαλδαίος Mitsubishi Lancer EVO IX N/4 13:52.39 13:04.09 26:56.48

10 Παπαμικρούλης-Τσαπάρας Mitsubishi Lancer VI A/8 13:34.27 13:36.38 27:10.65

13 Λευκαδίτης-Τσιούκας(1οι F2) Peugeot 206 XS A/6 13:51.10 13:48.80 27:39.90

  • Ζήβας-«Looki Look» (1οι Ιστορικά) Toyota Corolla 1.6 4/E2 14:46.61 14:27.71 29:14.32

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ