top icon
Αγώνες

F1: Αισιοδοξία για το τέλος των εύκαμπτων αεροτομών

O διευθυντής της Mercedes, Ross Brawn, είναι αισιόδοξος ότι δόθηκε τέλος στις διαμάχες για τη χρήση εύκαμπτων εμπρός αεροτομών, έπειτα από τα πιο αυστηρά τεστ στατικού φορτίου που θεσμοθέτησε η FIA.

O διευθυντής της Mercedes, Ross Brawn, είναι αισιόδοξος ότι δόθηκε τέλος στις διαμάχες για τη χρήση εύκαμπτων εμπρός αεροτομών, έπειτα από τα πιο αυστηρά τεστ στατικού φορτίου που θεσμοθέτησε η FIA. Την ίδια άποψη φαίνεται να συμμερίζεται και ο διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh, αν και προειδοποιεί ότι απαιτείται συνεχής επαγρύπνηση.
 
Στο GP Βελγίου το στατικό φορτίο στο τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής είναι διπλάσιο, ενώ από το Ιταλικό GP θα γίνουν πιο αυστηρά τα τεστ για το εμπρός μέρος του πατώματος (κάτω από τα πόδια του οδηγού).
 
Τόσο στη McLaren, όσο και στη Mercedes, πιστεύουν ότι η Red Bull και η Ferrari, οι δυο ομάδες που βρέθηκαν στο επίκεντρο της διαμάχης, λειτουργούν τις εμπρός αεροτομές τους σε μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος απ’ ότι στους πρόσφατους αγώνες, ηρεμώντας την κατάσταση.
 
Ο Ross Brawn δήλωσε επί του θέματος: «Όλοι μας μπορούμε να δούμε ότι αυτό που ήταν ορατό στους τελευταίους δυο αγώνες, δε συνέβη εδώ. Δεν ξέρω τι συμβαίνει, αλλά μου φαίνεται οπτικά ότι είναι διαφορετικό. Νομίζω ότι όλοι μπορούν να το δουν αυτό».
 
Σε ερώτηση αν τα επιπλέον τεστ ακαμψίας που θα παρουσιαστούν στη Monza θα λήξουν την υπόθεση αυτή, ο Brawn απάντησε: «Το ελπίζω. Ήταν κάπως σαν περισπασμός και πιθανότατα λίγο άδικο, κατά κάποιο τρόπο, για τις ομάδες που τα έχουν πάει πολύ καλά φέτος, διότι αντικατοπτρίζει επάνω τους λίγο. Ελπίζω να τραβηχτεί μια γραμμή από κάτω του, και να μη συζητάμε για αυτό πια, διότι αποτέλεσε έναν περισπασμό. Αλλά αυτή είναι η φύση της F1, συμβαίνει όλη την ώρα και μπορείτε να θυμηθείτε τις αντιπαραθέσεις που είχαμε πέρυσι σχετικά με τον διαχύτη δυο επιπέδων. Εμείς βρεθήκαμε στο στόχαστρο σε εκείνη την περίπτωση, για μεγάλο μέρος της περυσινής χρονιάς. Είναι η φύση της δουλειάς μας να σπρώχνουμε τα όρια του τι μπορεί να γίνει».
 
Ο Martin Whitmarsh της ΜcLaren, από την άλλη πλευρά, δεν ήταν σίγουρος ότι θα τα κατάφερνε η FIA να αντιστρέψει την κατάσταση, αλλά πιστεύει ότι είναι φανερό ότι οι αεροτομές έχουν διαφορετική ακαμψία και βρίσκονται σε διαφορετικό πλαίσιο χώρου (πιο ψηλά) «για οποιοδήποτε λόγο», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
 
Ο Whitmarsh δήλωσε: «Οι απαιτήσεις για τη Monza θα βάλουν τέλος σε αυτή την ακυρολεξία. Το αμάξωμα πρέπει να είναι σφιχτά συνδεδεμένο, χωρίς κανένα βαθμό ελευθερίας και όταν βλέπουμε εμπρός μέρη πατωμάτων που ανασηκώνονται, τσαλακώνονται, γλιστράνε και έχουν αποσβεστήρες, μου φαίνεται λίγο παράξενο. Οπότε πιστεύω ότι θα πρέπει να τερματίσει αυτή τη συγκεκριμένη μόδα και αυτή είναι η αποστολή στην πραγματικότητα. Αυτό θα είναι καλό. Αλλά νομίζω ότι είναι ζήτημα συνεχούς επαγρύπνησης. Υπάρχει μια κατάσταση τώρα, όπου όλοι γνωρίζουμε ότι ένα χιλιοστό απόστασης από το έδαφος είναι ένας βαθμός αρνητικής άντωσης σε απλούς όρους, οπότε ο πειρασμός για μερικούς ανθρώπους να πάρουν ελευθερίες σε αυτό τον τομέα πάντα θα παραμένει. Νομίζω ότι η FIA πρέπει να παραμείνει σε επαγρύπνηση και να δρα γρήγορα όταν βλέπει κάτι ανεπιθύμητο, διότι νομίζω ότι υπάρχει μερικές φορές μια απογοήτευση που αυτά τα πράγματα περνάνε ένα, δυο τρεις αγώνες και αυτό έχουν υλικό αντίκτυπο στο Πρωτάθλημα. Οπότε πρέπει να συνεχίσουν να είναι σε επαγρύπνηση».

Φ.Λ.
[email protected]

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ