top icon
Αγώνες

F1 – Christian Horner: Αν μας έψαξαν; Kολονοσκόπηση μας κάνανε!

O Christian Horner της Red Bull μίλησε στους δημοσιογράφους για το πώς λειτουργούν οι οικονομικοί κανονισμοί της F1, για τη μέθοδο ελέγχου των ομάδων και για το πώς η FIA συνεχίζει να εξελίσσει τις σχετικές διαδικασίες.

Το αφεντικό της Red Bull Christian Horner, περιέγραψε το επίπεδο του ελέγχου σχετικά με το τελευταίο ανώτατο όριο κόστους των ομάδων, το οποίο χαρακτήρισε ως «πλήρη κολονοσκόπηση», κρίνοντας από το εύρος των στοιχείων που ερευνήθηκαν. Νωρίτερα φέτος η FIA ανακοίνωσε ότι και οι 10 ομάδες είχαν συμμορφωθεί με το ανώτατο όριο κόστους για το 2022, χωρίς να διαπιστωθούν παραβάσεις στις υποβολές και χωρίς να χρειαστεί να εκδοθούν πιστοποιητικά συμμόρφωσης. Αυτό ήταν μια τελείως διαφορετική εικόνα, σε σύγκριση με το ανώτατο όριο κόστους του 2021, με τα ελεγμένα αποτελέσματα να δημοσιεύονται τον Οκτώβριο του 2022 και να δείχνουν ότι η Red Bull υπερέβαλε και παραβίασε το όριο δαπανών για εκείνη τη σεζόν. Μεγάλο μέρος της υπέρβασης ήταν μια επιστροφή φόρου που εφαρμόστηκε λανθασμένα, με τη FIA να δέχεται αυτή την εξήγηση και την τελική υπέρβαση να ανέρχεται σε 432.000 δολάρια.

Η Red Bull τιμωρήθηκε με βαρύ πρόστιμο, αφού σύναψε συμφωνία αποδοχής της παράβασης με τη FIA, και της αφαιρέθηκε ο χρόνος ανάπτυξης σε αεροδυναμική σήραγγα και CFD. Οι κανόνες εισήχθησαν πριν από τη σεζόν του 2021, με τον Christian Horner να επαινεί τον τρόπο με τον οποίο οι κανονισμοί συνεχίζουν να λειτουργούν υπό την επιμέλεια της FIA. Aυτό τουλάχιστον προκύπτει, από τα όσα είπε στα μέσα ενημέρωσης:

«Σίγουρα, δεν έχετε δει ακόμα τον πλήρη αντίκτυπο της ποινής του ανώτατου ορίου κόστους στο μονοθέσιο του 2023, ούτε τους περιορισμούς που αυτό έθεσε στο τεχνικό κομμάτι. Ευτυχώς, βγήκαμε με ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο στην αρχή της χρονιάς και μπορέσαμε να αφιερώσουμε το μεγαλύτερο μέρος αυτού του χρόνου ανάπτυξης, από αρκετά νωρίς στη σεζόν, στο μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς. Αυτό ήταν σημαντικό. Νομίζω ότι η διαδικασία του ανώτατου ορίου κόστους εξελίσσεται. Είναι ένα πολύ περίπλοκο σύνολο κανονισμών που έχει εξελιχθεί και ο βαθμός ελέγχου φέτος ήταν πρωτοφανής, όσον αφορά την αυστηρότητα από την πλευρά της διοίκησης του Σπορ. Ήταν μια «πλήρης κολονοσκόπηση» που ζήσαμε το καλοκαίρι και νομίζω ότι η FIA μαθαίνει και από τη δική της πλευρά, ενώ οι κανόνες έχουν εξελιχθεί. Φυσικά, κάθε εταιρεία είναι δομημένη με ελαφρά διαφορετικό τρόπο, γεγονός που αυξάνει την πολυπλοκότητα, αν έχετε θυγατρικούς λογαριασμούς ή ποια είναι η ομάδα αναφοράς σας για παράδειγμα, αυτό έχει επίσης αντίκτυπο. Είναι ένα πολύ περίπλοκο σύνολο κανονισμών και νομίζω ότι η FIA έχει κάνει πολύ καλή δουλειά από ό,τι έχουμε δει τους τελευταίους 12 μήνες».

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ