top icon
Αγώνες

F1-GP Αμπού Ντάμπι: Προεπισκόπηση

To Πρωτάθλημα Κατασκευαστών κατακτήθηκε από τη Red Bull στη Βραζιλία, θα της κοστίσει όμως η τακτική ισότιμης μεταχείρισης των οδηγών της το Πρωτάθλημα Οδηγών.

To Πρωτάθλημα Κατασκευαστών κατακτήθηκε από τη Red Bull στη Βραζιλία, θα της κοστίσει όμως η τακτική ισότιμης μεταχείρισης των οδηγών της το Πρωτάθλημα Οδηγών; Η Red Bull έχει δώσει την άδεια στους οδηγούς της να παλέψουν μεταξύ τους, με προτεραιότητα την αποφυγή του ενδεχομένου σύγκρουσης μεταξύ τους. Αν η Red Bull καταφέρει και κλείσει τη σεζόν με το πέμπτο της φετινό 1-2, αναμένεται να κατακτήσει και τον τίτλο, αφού ο Sebastian Vettel παραδέχθηκε εμμέσως πλην σαφώς, ότι θα κάνει οτιδήποτε συμφέρει την ομάδα, ακόμα και αν αυτό σημαίνει να παραδώσει τη νίκη στον team mate του, Mark Webber. O απόλυτος στόχος του Fernando Alonso είναι η δεύτερη θέση, και έπειτα η νίκη, καθώς με τους βαθμούς της 2ης θέσης, ο Ισπανός θα κατακτήσει σίγουρα τον τίτλο. Ο Lewis Hamilton έχει αντίθετα πολύ λιγότερες πιθανότητες και για το λόγο αυτό αισθάνεται πιο χαλαρός, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα δώσει το 100%.
 
Για πρώτη φορά στα χρονικά της Formula 1, στον τελευταίο αγώνα της σεζόν διεκδικούν τον τίτλο τέσσερις οδηγοί:
 
«Εάν η κατάσταση παρουσιαστεί, τότε νομίζω ότι γνωρίζουμε ότι οδηγούμε για την ομάδα. Έχουν υπάρξει μερικές περιστάσεις όπου βρεθήκαμε κοντά και δεν έμοιαζαν πολύ καλά τα πράγματα. Οπότε νομίζω ότι ο βασικός στόχος είναι να μην το επαναλάβουμε αυτό και για τα υπόλοιπα θα δούμε».
Ο Sebastian Vettel παραδέχθηκε εμμέσως ότι αν χρειαστεί, θα κάνει στην άκρη για να κατακτήσει ο team mate του το Πρωτάθλημα, αν και η προτεραιότητα είναι να μη συγκρουστούν μεταξύ τους.
 
«Θέλω να το καταφέρω την Κυριακή. Εάν δε συμβεί, τότε θα προσπαθήσω ξανά του χρόνου. Δε γίνομαι άπληστος. Είναι στην ανθρώπινη φύση να θέλεις πάντα περισσότερα. Δε νομίζω ότι οι πιθανότητές μου ήταν αρκετά καλές στην αρχή της σεζόν, να μάχομαι για το Πρωτάθλημα. Οι πιθανότητές μου είναι πολύ λιγότερες τώρα».
«Ο Sebastian είναι ο super star. Αν είχα νικήσει στην ηλικία του, μπορεί να ήμουν εγώ. Εάν ένα ταλέντο σαν τον Sebastian ή τον Hamilton έρχεται και νικήσει άμεσα. Την αληθινή ποιότητα την βλέπεις μετά: για πόσο μπορεί να αντέξει;»
Ο Mark Webber αποκαλύπτει τις σκέψεις του για τον τίτλο και για τον team mate του.
 
«Δε θα χάσω ούτε δευτερόλεπτο της ενέργειάς μου σκεπτόμενος τι θα γίνει την Κυριακή το απόγευμα. Δεν υπάρχει τίποτα άλλο να κάνουμε από τα να προσπαθήσουμε να τερματίσουμε στη 2η ή την 1η θέση στον αγώνα. Νομίζω ότι το αν θα νικήσω με 1, 7 ή 25 βαθμούς διαφορά είναι το λιγότερο σημαντικό πράγμα στο μυαλό μου τώρα».
Απόλυτος ο Fernando Alonso, χωρίς να ενδιαφέρεται για την τακτική της Red Bull την Κυριακή, ή τους ισχυρισμούς ότι λόγω του GP Γερμανίας θα έχει υποβαθμιστεί ο τίτλος του αν τον κατακτήσει.
 
«Αν και μαθηματικά διεκδικώ τον τίτλο, όντας 24 βαθμούς πίσω, δεν αισθάνομαι την ίδια πίεση με το το 2007 ή το 2008. Δεν έχω τίποτα να χάσω, αυτοί που προηγούνται έχουν τα πάντα να χάσουν. Θα τα δώσω όλα. Πρέπει να νικήσουμε και αυτό σχεδιάζω να κάνω».
Ο Lewis Hamilton δεν αισθάνεται πίεση, αλλά θα τα δώσει όλα!
 
«Η προτεραιότητά μας είναι να πάμε για τη νίκη, καθώς αμφότεροι οι οδηγοί μας δεν έχουν τίποτα να χάσουν. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε και θα δούμε πως θα εξελιχθεί. Για εμάς δεν έχει σημασία ποιος (θα νικήσει). Αλλά αν κάποιος από τους δυο δε μπορεί να το κάνει, εάν βρίσκεται σε θέση να βοηθήσει τον άλλο, ενώ αυτό θα ήταν δική του επιλογή, θα περίμενα ότι αμφότεροι οι οδηγοί αναγνωρίζουν ότι οδηγούν για μια εξαιρετική ομάδα και είναι μεγάλοι ομαδικοί παίχτες».
Ο Christian Horner έχει εμπιστοσύνη στους οδηγούς του ότι θα κάνουν το σωστό αν χρειαστεί, αν και είναι ελεύθεροι να παλέψουν μεταξύ τους.
 
Επειδή όμως στο τέλος μονάχα ένας θα είναι ο νικητής, ποια θα είναι τα συναισθήματα των διεκδικητών όμως αν χάσουν;
 
Fernando Alonso: «Προφανώς αισθάνεσαι λυπημένος όταν χάνεις την τελευταία στιγμή, αλλά στην περίπτωσή μου δε θα έχω τίποτα για το οποίο να είμαι απογοητευμένος το 2010. Τα τελευταία δυο χρόνια πάλευα να βρεθώ στο Q3 και υπήρχαν φορές που και η Ferrari είχε δύσκολη χρονιά, όπως το 2009».
 
Mark Webber: «Θα είναι απογοητευτικό άμα δε συμβεί, αλλά ακόμα υπάρχουν πολλά θετικά φέτος. Δεν είχα ένα πραγματικά νικητήριο μονοθέσιο νωρίτερα στην καριέρα μου, κάτι που συμβαίνει με πολλούς οδηγούς που φτάνουν στη Formula 1. Tώρα το έχω αυτό».
 
Sebastian Vettel: «Ο στόχος είναι ξεκάθαρος. Η ταχύτητα υπήρχε όλη τη σεζόν και δεν ήταν η ευκολότερη χρονιά για εμένα. Αλλά βρισκόμαστε ακόμα στο κυνήγι του τίτλου, οπότε αυτό είναι καλό. Προσπαθούμε για το καλύτερο. Τα ξεκάθαρα φαβορί αυτό το σαββατοκύριακο είναι ο Mark και ο Fernando. Όπως είπα, παρόμοια με τον Lewis, προσπαθώ να κάνω τον καλύτερό μου αγώνα και έπειτα εξαρτάται από το πού θα βρίσκονται αυτοί οι δυο».
 
Τα προτερήματα των μονοθεσίων των διεκδικητών στη Yas Marina, σύμφωνα με τους ίδιους:
 
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes): «Έχουμε καλό κινητήρα. Έχουμε σχετικά καλή αρνητική άντωση. Νομίζω ότι γενικά είμαστε αρκετά γρήγοροι στις ευθείες. Ίσως έχουμε λιγότερη αρνητική άντωση από τους προπορευόμενους, οπότε οι ευθείες είναι στην πραγματικότητα το βασικό μας πλεονέκτημα. Υπάρχουν αρκετές ευθείες εδώ, οπότε τα προσπεράσματα σίγουρα δεν είναι απίθανα».
 
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault): «Οι στροφές. Αλλά νομίζω ότι στους τελευταίους δυο αγώνες ήμασταν επίσης αρκετά ανταγωνιστικοί με το f-duct να γίνεται ολοένα καλύτερο».
 
Fernando Alonso (Ferrari): «Νομίζω ότι δεν έχουμε την ταχύτητα της Red Bull στις στροφές και ίσως δεν έχουμε την ταχύτητα της McLaren στις ευθείες, αλλά πάνω-κάτω έτσι έχει πάει η σεζόν μέχρι στιγμής για εμάς. Δεν είμαστε οι καλύτεροι στην ευθεία, δεν είμαστε οι καλύτεροι στις στροφές, αλλά συνολικά, είμαστε πάντα αρκετά ανταγωνιστικοί. Μπορούμε να προσαρμοστούμε σε κάθε πίστα με καλό τρόπο».
 
Η κατάσταση των κινητήρων
Ο Vettel από την πλευρά του, θα χρησιμοποιήσει τον κινητήρα της Renault με τον οποίο αγωνίστηκε στην Ιαπωνία και ο οποίος έχει καλύψει 430 χιλιόμετρα. Ο Alonso θα έχει τον πιο «κουρασμένο» κινητήρα από τους τρεις, καθώς θα είναι αυτός με τον οποίο ο Ισπανός αγωνίστηκε σε Ιταλία και Βραζιλία και έχει καλύψει 1.030 χλμ. σε πίστες με αρκετά υψηλές απαιτήσεις από τις 8κύλινδρες μονάδες. O Webber αποκάλυψε ότι έπειτα από τα προβλήματα υπερθέρμανσης που αντιμετώπισε με τον κινητήρα του στη Βραζιλία, η Red Bull αποφάσισε να τοποθετήσει τον 8κύλινδρο Renault στο μονοθέσιο του Αυστραλού από την Παρασκευή, ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει κάνει 735 χλμ. Ο Hamilton πιστεύει ότι έχει έναν πιο φρέσκο κινητήρα από τους αντιπάλους του.
 
 
Η πίστα: Yas Marina
Οι εικόνες από το Αμπού Ντάμπι μοιάζουν με ταινία επιστημονικής φαντασίας, όπου όλα εκτυλίσσονται στο μέλλον, σε μια ήσυχη γωνιά του… πλανήτη Άρη! H πίστα της Yas Marina, έχει πάρει το όνομά της από τη μαρίνα όπου προσαράζουν τα γιοτ των VIP, στο τεχνητό νησί Yas, στην ανάπτυξη του οποίου έχουν επενδυθεί 36 δισεκατομμύρια δολάρια. Πρόκειται για την πιο ακριβή (και λουσάτη) πίστα του κόσμου, καθώς η κατασκευή της κόστισε 900 εκατομμύρια ευρώ! Το ξενοδοχείο  που αλλάζει χρώματα και περνάει επάνω από την πίστα αποτελεί υπογραφή της, όπως και το πολύ στενό τούνελ στην έξοδο του pit lane, που περνάει κάτω από την πίστα και επικρίθηκε πέρυσι από τους οδηγούς. Είναι πολύ στενό και οι οδηγοί είναι αναγκασμένοι να το διανύουν με πολύ λίγα χιλιόμετρα, χωρίς πραγματική πρόσφυση (ενώ στρίβουν). Επιπλέον, αν συμβεί ένα ατύχημα εκεί, είναι πολύ πιθανό να μπλοκάρει η έξοδος και θα είναι δύσκολο να απομακρυνθούν τα ακινητοποιημένα μονοθέσια.
 
To Grand Prix του Αμπού Ντάμπι αποτελεί το μοναδικό αγώνα που διεξάγεται το σούρουπο, με την εκκίνηση να είναι προγραμματισμένη αργά το απόγευμα (τοπική ώρα, συνηθισμένη για την Ευρώπη -15:00) και μέχρι τον τερματισμό να έχει νυχτώσει για τα καλά. Το γεγονός αυτό αναγκάζει τους οδηγούς να έχουν διαφορετικού χρώματος ζελατίνες στην καλύπτρα του κράνους τους. Πιο σκουρόχρωμες για την αρχή του αγώνα (για να απορροφούν την αντηλιά του σούρουπου), διαφανείς για το τέλος, που θα έχει νυχτώσει. Μια από τις μεγαλύτερες δυσκολίες του αγώνα, τόσο για τους οδηγούς και τη φυσική τους κατάσταση, όσο και για τους ανθρώπους των ομάδων, είναι το γεγονός ότι στο τέλος μιας πολύ μεγάλης και κουραστικής σεζόν, το GP του Aμπού Ντάμπι διεξάγεται το σαββατοκύριακο μετά το GP Βραζιλίας, χωρίς να παρεμβάλλεται άλλη Κυριακή μεταξύ τους. Η μεγάλη διαφορά ώρας (το Αμπού Ντάμπι βρίσκεται 6 ώρες μπροστά από τη Βραζιλία) καθώς και το πολύ μεγάλο ταξίδι (12.500 χλμ.), έχει αποδυναμώσει τους οργανισμούς των οδηγών (και των μηχανικών), οι οποίοι είναι ήδη ταλαιπωρημένοι από την μεγαλύτερη σεζόν στην ιστορία της F1.
 
Παρά την πολύ μεγάλη ευθεία (μήκους 1.150 μ.) και το αργό σύμπλεγμα στροφών που την ακολουθεί, τα προσπεράσματα παραμένουν δύσκολη υπόθεση στην πίστα της Yas Marina. O οδηγός που ακολουθεί ευελπιστεί σε ένα λάθος του προπορευόμενου, διότι η απόπειρα προσπεράσματος είναι αρκετά ριψοκίνδυνη. Ίσως πέρυσι να είχαν δυσχερανθεί τα προσπεράσματα και λόγω του γεγονότος ότι η πίστα ήταν πολύ καινούργια (και προσέφερε ελάχιστη πρόσφυση εκτός αγωνιστικής γραμμής) και ενδέχεται να συμβάλουν και οι πελώριες ασφαλτοστρωμένες περιοχές διαφυγής. Η πλειονότητα της χάραξης της πίστας αποτελείται από πολλά συμπλέγματα αργών στροφών και πολλές στροφές 90 μοιρών. Στο στήσιμο των μονοθεσίων πρέπει να επιτευχθεί ένας καλός συμβιβασμός μεταξύ τελικής ταχύτητας στις ευθείες και σταθερότητας στο φρενάρισμα. Επίσης, η καλή πρόσφυση στην έξοδο από τις αργές στροφές είναι υψίστης σημασίας.
 
Οι οδηγοί πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί σε στροφές όπως η 16/17, οι οποίες έχουν ανάποδη κλίση (υπάρχουν πολλές με το ίδιο χαρακτηριστικό) και αν ο πιλότος υπερβάλει, είναι πολύ εύκολο να χάσει πρόσφυση στον πίσω άξονα. Οι ταχύτατες στροφές 2 και 3 (όπου τα μονοθέσια αγγίζουν 260 χ.α.ώ.) αποτελούν πραγματική πρόκληση για τους οδηγούς και είναι δύσκολο να διανυθούν με τέρμα γκάζι, ιδιαίτερα με γεμάτα ρεζερβουάρ. Η πίστα της Yas Marina καταπονεί πολύ τα φρένα, ενώ παρουσιάζει αυξημένο βαθμό δυσκολίας στο στήσιμο του μονοθεσίου, επειδή ο ασφαλτοτάπητας είναι αρκετά ανομοιόμορφος σε μερικά σημεία και το μονοθέσιο μπορεί να παρουσιάσει αναπηδήσεις. Στα πολλά αργά κομμάτια της χάραξης, απαιτείται η χρήση kerb και αυτό συνεπάγεται ένα αρκετά υπάκουο στήσιμο. Η κατανάλωση είναι πάνω από το μέσο της σεζόν. Η απώλεια χρόνου στο pit lane κατά τη διάρκεια ενός pit stop εκτιμάται στα 18,5 δλ. Οι γόμες ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν στον τελευταίο αγώνα της Bridgestone στη Formula 1, είναι τα πολύ μαλακά και τα μέσης σκληρότητας.
 
Ο πέντε φορές νικητής των 24 Ωρών του Le Mans Emanuele Pirro θα κάνει το «ντεμπούτο» του ως παλαίμαχος οδηγός στο σώμα των αγωνοδικών αυτό το σαββατοκύριακο. Ο 47χρονος Ιταλός έχει συμμετάσχει σε 37 Grand Prix στη Formula 1 μεταξύ των σεζόν 1989-1991, με καλύτερο τερματισμό του να είναι μια 5η θέση στο GP Αυστραλίας του 1989 (με Benetton-Ford) που ο αγώνας σταμάτησε πρόωρα λόγω της καταρρακτώδους βροχής.

Φ.Λ. 
[email protected]

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ