top icon
Αγώνες

F1: GP Ευρώπης – Aλάθητος νικητής o Sebastian Vettel

Ο S. Vettel με τη Red Bull μετέτρεψε την pole position στη δεύτερη φετινή του νίκη, διαχειριζόμενος άψογα τον αγώνα, χωρίς να κάνει κανένα λάθος και ελέγχοντας την κατάσταση κατά την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας καθώς και τις επιθέσεις του L. Hamilton.

Ο S. Vettel με τη Red Bull μετέτρεψε την pole position στη δεύτερη φετινή του νίκη, διαχειριζόμενος άψογα τον αγώνα, χωρίς να κάνει κανένα λάθος και ελέγχοντας την κατάσταση κατά την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας καθώς και τις επιθέσεις του L. Hamilton.
 
O Βρετανός οδηγός της McLaren τερμάτισε δεύτερος, παρά το γεγονός ότι δέχθηκε ποινή διέλευσης από το pit lane επειδή προσπέρασε το αυτοκίνητο ασφαλείας, όταν αυτό εισήλθε στην πίστα έπειτα από το ανατριχιαστικό ατύχημα του Mark Webber, του οποίου η Red Bull απογειώθηκε επάνω στους τροχούς της Lotus του Heikki Kovalainen για να προσγειωθεί ανάποδα… Όταν ο Hamilton όμως εξέτισε την ποινή του, ο Kamui Kobayashi, που δεν είχε μπει στα pits, καθώς είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, είχε καθυστερήσει αρκετά τους υπόλοιπους οδηγούς για να επιτρέψει στον 25χρονο Βρετανό να επιστρέψει στην πίστα μπροστά από τη Sauber, χωρίς να χάσει χρόνο ή θέσεις.
 
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Jenson Button, ωστόσο τα τελικά αποτελέσματα του αγώνα άλλαξαν λίγο από αποφάσεις των αγωνοδικών μετά το πέρας του αγώνα. Παρά το ότι ο Βρετανός οδηγός της McLaren παρέμεινε τρίτος και στα τελικά αποτελέσματα, δέχθηκε ποινή προσθήκης 5 δλ. στο χρόνο αγώνα που σημείωσε όπως και οι Rubens Barrichello, Robert Kubica, Adrian Sutil, Sebastien Buemi, Nico Hulkenberg,Pedro de la Rosa, Vitaly Petrov και Vitantonio Liuzzi επειδή κινήθηκαν ταχύτερα από τον καθορισμένο χρόνο που προβλέπεται για την πίστα της Βαλένθια, μόλις κηρύχθηκε το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
 
Ο Rubens Barrichello σημείωσε το καλύτερο φετινό αποτέλεσμα της Williams, τερματίζοντας στην 4η θέση, υπερασπιζόμενος επιτυχώς τη θέση του από τον Robert Kubica, ο οποίος αναγκάστηκε να υποχωρήσει λίγο στη μονομαχία μεταξύ τους, καθώς η Renault του άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα υπερθέρμανσης ακολουθώντας από κοντά το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου. Από κοντά παρακολουθούσε τη μονομαχία των δυο προαναφερθέντων ο Adrian Sutil για μεγάλο μέρος του αγώνα, χωρίς όμως να καταφέρει να επιτεθεί.
 
O Κamui Kobayashi είδε την καρό σημαία στην 7η θέση, έχοντας περάσει πολλή ώρα στην τρίτη θέση, υπερασπιζόμενός τη από τον Button με επιτυχία, καθώς είχε καθυστερήσει όσο μπορούσε το αναγκαστικό pit stop του, το οποίο πραγματοποίησε στους τελευταίους γύρους. Επιστρέφοντας στην πίστα, ο Ιάπωνας, εκμεταλλευόμενος τα ταχύτερα ελαστικά του, προσπέρασε τους Alonso και Buemi στους δυο τελευταίους γύρους. Ο Sebastien Buemi τερμάτισε για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα στην 8η θέση (έχοντας επιτρέψει πέραν του Kobayshi και στον Sutil να τον προσπεράσει), ωστόσο η ποινή 5δλ. που του επιβλήθηκε στο χρόνο αγώνα τον έριξε πίσω από τον Fernando Alonso που πήρε τελικά την 8η θέση, εντούτοις ήταν ιδιαίτερα εκνευρισμένος με τον τρόπο που χειρίστηκε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας ο Hamilton, αλλά και οι αγωνοδίκες. O συγχρονισμός του αυτοκινήτου ασφαλείας κατέστρεψε ουσιαστικά τον αγώνα αμφότερων των Ferrari, κοστίζοντάς τους πολλές θέσεις.
 
Τη βαθμολογούμενη 10άδα είχε συμπληρώσει ο Pedro de la Rosa με τη δεύτερη Sauber, γεγονός που θα σηματοδοτούσε την πρώτη φορά φέτος που βαθμολογούνται αμφότερα τα μονοθέσια της ελβετικής ομάδας, εάν ο Ισπανός δε δεχόταν την ποινή 5 δλ. στο χρόνο αγώνα που σημείωσε, που τον έριξε (όπως και τον Petrov, που τερμάτισε 11ος) πίσω από τον Nico Rosberg με τη Mercedes. Ο Γερμανός πήρε τον τελευταίο βαθμό της ημέρας σα δώρο για τα 25α του γενέθλια που γιόρταζε σήμερα και ενώ ήταν αναγκασμένος να διαφυλάξει το σύστημα πέδησης του μονοθεσίου του.
 
Μπορεί το φετινό Ευρωπαϊκό Grand Prix να μην ήταν ένας κλασικός αγώνας με πολλά προσπεράσματα, όπως π.χ. το Καναδικό GP πριν από δυο εβδομάδες, ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι δεν ήταν συναρπαστικός, με αρκετά απρόοπτα.
 
Eπαφή υπήρξε στη μάχη για την πρώτη θέση στις πρώτες στιγμές του αγώνα, με τον Hamilton να βουτάει στην εσωτερική της εισόδου της δεύτερης στροφής, ενώ ο Vettel κατείχε ξεκάθαρα την ιδανική γραμμή. Η -διπλή- επαφή μεταξύ τους προκάλεσε μερικούς κραδασμούς στο μονοθέσιο του Hamilton για λίγη ώρα, τραυματίζοντας και την εμπρός αεροτομή του.
 
Τα προβλήματα του Webber ξεκίνησαν από την εκκίνηση, με τον Hamilton να του αποσπά τη δεύτερη θέση άμεσα και να τοποθετείται πίσω από τον πρωτοπόρο Vettel. O Alonso επωφελήθηκε από την ολιγωρία του Αυστραλού για να περάσει στην τρίτη θέση, ενώ στη συνέχεια τον οδηγό της Red Bull προσπέρασε και ο Massa. Μετέπειτα, τη Red Bull προσέγγισαν οι Button και Kubica που μονομαχούσαν και βρίσκονταν πλάι-πλάι για 10 στροφές -σχεδόν μισό γύρο. Αμφότεροι προσπέρασαν τον Webber ταυτόχρονα, ο ένας από την εσωτερική και ο άλλος από την εξωτερική, με τον Kubica να κερδίζει τη μεταξύ τους μονομαχία για την 5η θέση.
 
Στον 8ο γύρο ο Webber μπήκε στα pits για να αντικαταστήσει το σετ ελαστικών μαλακής γόμας με το οποίο εκκίνησε και δυο γύρους αργότερα βρέθηκε να μονομαχεί με τη Lotus του Heikki Kovalainen για μια από τις τελευταίες θέσεις. Στην προσέγγιση της στροφής 17 στο 10ο γύρο, ο Kovalainen διατηρούνταν στην εσωτερική, υπερασπιζόμενος τη θέση του, ωστόσο, τη στιγμή που ο Webber κινήθηκε προς τα αριστερά για να βρεθεί στην ιδανική γραμμή, το ίδιο έκανε μερικές στιγμές αργότερα και ο Φινλανδός οδηγός της Lotus, σε ένα σημείο το οποίο διανύεται με ταχύτητα κοντά στα 300 χλμ./ώρα. O Webber αιφνιδιάστηκε από το πόσο νωρίς επέλεξε να φρενάρει ο Kovalainen (80 μέτρα νωρίτερα από το σημείο που πατούσε ο ίδιος το πεντάλ του φρένου για αυτή τη στροφή), δεν πρόλαβε να αντιδράσει, και η Red Bull του απογειώθηκε επάνω στα ελαστικά της Lotus, προσγειώθηκε ανάποδα στην πίστα και συνέχισε την ανεξέλεγκτη πορεία της για να προσκρούσει στα προστατευτικά ελαστικά με αρκετή ορμή, ευτυχώς χωρίς να υπάρξουν συνέπειες για τη σωματική ακεραιότητα του 33χρονου Αυστραλού.
 
Το συμβάν ανάγκασε την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Καθώς αυτό έβγαινε από το pit lane, ο Lewis Hamilton προσέγγιζε αυτό το σημείο της πίστας και βλέποντάς το, δίστασε λίγο. Εντούτοις, λίγο πριν την πρώτη γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας (η οποία στη Βαλένθια βρίσκεται πριν το τέλος της εξόδου του pit lane, αποφάσισε να προσπεράσει την Mercedes-Benz SLS AMG του Bernd Maylander, η οποία βρισκόταν μπροστά από τη McLaren. Αυτό απαγορεύεται από τους κανονισμούς και ο Fernando Alonso βρισκόταν ακριβώς εκεί όταν συνέβη το περιστατικό και ενημέρωσε το pit wall της Ferrari, έτσι ώστε οι άνθρωποι της ιταλικής ομάδας να επισημάνουν το συμβάν στον διευθυντή του αγώνα, Charlie Whiting.
 
Παρά το γεγονός ότι ο Hamilton κλήθηκε να εκτίσει ποινή διέλευσης από το pit lane για αυτή την παράβαση αρκετούς γύρους αργότερα, δεν έχασε τη δεύτερη θέση, όπως προείπαμε, όμως ο Alonso που βρισκόταν μερικά μέτρα πίσω από τη McLaren του Βρετανού σε εκείνο το περιστατικό, κατέληξε στην 9η θέση της τελικής κατάταξης. Ο Ισπανός δήλωσε ότι ήταν κρίμα, όχι για τον ίδιο, αλλά για τους θεατές, που ήρθαν στην πίστα για να παρακολουθήσουν έναν χειραγωγημένο, όπως τον αποκάλεσε, αγώνα… Ο Alonso δήλωσε ότι αν ο Hamilton δεν είχε κάνει αυτή την παράβαση, θα είχε τερματίσει μια θέση εμπρός από τον ίδιο, στην 8η δηλαδή, αντί της 2ης και συνέχισε λέγοντας ότι κάποιος που σέβεται τους κανονισμούς (όπως ο ίδιος στην προκειμένη περίπτωση) τερματίζει 9ος και αυτός που δεν τους σέβεται τερματίζει 2ος… Ο Alonso σχολίασε όσον αφορά την καθυστέρηση της απόφασης των αγωνοδικών να τιμωρήσουν τον Hamilton, ότι θα ήταν πολύ δύσκολο για αυτούς να γνωρίζουν ότι διέπραξε παράβαση και ότι πρέπει να τους πήρε πολλούς γύρους να δουν το replay του προσπεράσματός του Βρετανού επί του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Iσπανός κατέληξε λέγοντας ότι τα πάντα πήγαν εναντίον του και οι αρχές του σπορ φαίνεται να επιτρέπουν τα πάντα…
 
Η Ferrari το πήγε ακόμα παραπέρα, εκδίδοντας ανακοίνωση, στην οποία χαρακτηρίζει τα προαναφερθέντα συμβάντα ως σκάνδαλο και συνεχίζει αναφέροντας ότι η διαχείριση των συμβάντων εγείρει αμφιβολίες που μπορεί να δουν τη Formula 1 να χάνει περαιτέρω αξιοπιστία…
 
Η διακοπή της κανονικής ροής του αγώνα, ώθησε, όσους πρόλαβαν, να βουτήξουν άμεσα στα pits. Οι πρώτοι τέσσερις οδηγοί είχαν περάσει την είσοδο του pit lane, όταν ανακοινώθηκε η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ωστόσο οι Williams, οι Renault, οι Force India, ο Button, ο Buemi και ο de la Rosa κατάφεραν να μπουν στα pits στο 10ο γύρο. Στα pits της Renault υπήρξε μια σύγχυση, καθώς η ομάδα είχε προγραμματίσει το pit stop του Vitaly Petrov σε αυτό το γύρο και αντ’ αυτού είδε τον Robert Kubica να κατευθύνεται πρώτος προς το box της, συνεπώς, ο Πολωνός έχασε λίγο χρόνο στη διαδικασία αλλαγής των ελαστικών του, καθώς οι μηχανικοί έψαχναν στο γκαράζ να βρουν το κατάλληλο σετ. Όπως αναφέραμε, 9 οδηγοί (Button, Buemi, de la Rosa καθώς και αμφότερες οι Williams, Renault και Force India) κινήθηκαν ταχύτερα από τον κατώτερο επιτρεπτό χρόνο μόις επιβλήθηκε το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και οι αγωνοδίκες τους επέβαλαν ποινές προσθήκης 5 δλ. στο χρόνο αγώνα. Η ποινή ήταν τόσο μικρή, διότι όπως ανέφεραν και οι ίδιοι οι οδηγοί, η ανακοίνωση του καθεστώτος αυτοκινήτου ασφαλείας ήρθε τόσο αργά στο γύρο, που δεν πρόλαβαν να επιβραδύνουν αρκετά μέχρι να τον ολοκληρώσουν.
 
Στον επόμενο γύρο μπήκαν στα pits και οι τέσσερις επικεφαλής, με τον Hamilton να έχει αναπτύξει μεγάλη διαφορά από τις Ferrari, έχοντας προσπεράσει το αυτοκίνητο ασφαλείας και απομακρυνθεί σημαντικά, γεγονός που του επέτρεψε να αντικαταστήσει την εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου του (η οποία είχε υποστεί ζημιές στην επαφή του πρώτου γύρου με τον Vettel), χωρίς να χάσει χρόνο ή θέσεις, ενώ ο Felipe Massa καθυστέρησε σημαντικά, περιμένοντας υπομονετικά πίσω από τον team mate του, μέχρι αυτός να ολοκληρώσει το δικό του pit stop. O αγώνας του Michael Schumacher καταστράφηκε επίσης σε αυτό ακριβώς το σημείο, καθώς ο Γερμανός πραγματοποίησε το pit stop του, και στη συνέχεια περίμενε υπομονετικά για πολύ ώρα στην έξοδο του pit lane (χάνοντας πολυάριθμες θέσεις), όπου το φανάρι ήταν κόκκινο, όπως προβλέπεται όταν σχηματίζεται ουρά μονοθεσίων πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν είχε συμβεί -καθώς ο Kobayashi βρισκόταν 18 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton- και η Mercedes ανακοίνωσε ότι θα ήθελε από τη FIA να αποσαφηνίσει το συγκεκριμένο κανονισμό.
 
Kατά συνέπεια, πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, οι οδηγοί παρατάχθηκαν με την ακόλουθη σειρά: Vettel, Hamilton, Kobayashi, ο οποίος είχε εκκινήσει με τη σκληρή γόμα και δεν έκανε pit stop, Button, Barrichello, Kubica, Buemi, Sutil, Hulkenberg (που περίμενε την ολοκλήρωση του pit stop του team mate του, χάνοντας χρόνο), οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν άψογα το πλεονέκτημα που τους παρείχε η τοποθεσία τους στην πίστα και τους επέτρεψε να μπουν στα pits ένα γύρο πριν από τους προπορευόμενους αντιπάλους τους, στον οποίο οι τελευταίοι ακολουθούσαν το ρυθμό του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η Ferrari ήταν η μεγάλη χαμένη της υπόθεσης, με τον Alonso να πέφτει στη 10η θέση και τον Massa ακόμη πιο πίσω, στη 15η.
 
Στην επανεκκίνηση, ο Vettel έκανε λάθος, μπλοκάροντας τα φρένα του στην τελευταία στροφή, ωστόσο ο Hamilton δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που του παρουσιάστηκε. Στη συνέχεια, οι δυο τους απομακρύνθηκαν αισθητά από τον Kobayashi, με τον Γερμανό οδηγό της Red Bull να αναπτύσσει μια μικρή διαφορά ασφαλείας από τον Hamilton που εξοικονομούσε καύσιμα για να εξαπολύσει την επίθεσή του στους τελευταίους γύρους. Πιο πίσω, ο Hulkenberg δεν είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τον Alonso, που προσπέρασε το Γερμανό της Williams με ευκολία.
 
Ο Kobayashi ήταν εμφανές ότι καθυστερούσε τον Button, καθώς έχασε γρήγορα την επαφή με τους πρωτοπόρους. Ο Button είχε ρυθμίσει τη McLaren του ώστε να παράγει χαμηλές τιμές αρνητικής άντωσης και μολονότι αυτό του χάριζε υψηλότερες τελικές ταχύτητες στο τέλος των ευθειών, δεν του επέτρεπε να μείνει κολλημένος πίσω από το προπορευόμενο μονοθέσιο στην έξοδο από τις στροφές για να εκμεταλλευτεί το slipstreaming του. Ο Kobayashi έκανε μερικούς πολύ γρήγορους χρόνους για τα δεδομένα της Sauber, προστατεύοντας παράλληλα τα ελαστικά του, που γνώριζε ότι θα τα διατηρήσει για σχεδόν ολόκληρο τον αγώνα και διατηρώντας τη McLaren αρκετά μακριά του ώστε να μην αισθάνεται την πίεση του Button σε κάθε στροφή. Ένα τρενάκι από μονοθέσια είχε σχηματιστεί πίσω από τη Sauber του Kobayashi.
 
Aυτό ευνόησε σημαντικά τον Hamilton, στον οποίο επιβλήθηκε ποινή διέλευσης από το pit lane από τους αγωνοδίκες, λόγω του προσπεράσματος που πραγματοποίησε επί του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Hamilton ανέβασε το ρυθμό του στους δυο γύρους που είχε πριν αναγκαστεί να εκτίσει την ποινή του (στο 27ο πέρασμα), έτσι ώστε να διασφαλίσει ότι θα επιστρέψει στην πίστα και πάλι εμπρός από τον Kobayashi, όπως και συνέβη. Ωστόσο, αυτή η ποινή του κόστισε τη δυνατότητα να διεκδικήσει τη νίκη από τον Vettel, ο οποίος πλέον διέθετε μια υγιή διαφορά 14,5 δλ.
 
Δέκα γύρους αργότερα, ο Kobayashi παραλίγο να χάσει την 3η θέση, όταν συνάντησε τους ντουμπλαρισμένους Timo Glock και Bruno Senna, οι οποίοι ήταν απασχολημένοι με τη δική τους μονομαχία και μάλιστα συγκρούστηκαν ακριβώς μπροστά από τον Ιάπωνα, ο οποίος έχασε λίγο χρόνο, αλλά κατάφερε να αποκρούσει την επίθεση του Button, μην επιτρέποντας στο Βρετανό να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία. Πιο πίσω, ο Sutil κατάφερε να προσπεράσει τον Buemi για την 7η θέση.
 
Δέκα γύρους πριν το τέλος, ο Hamilton εξαπέλυσε μια τελευταία επίθεση, προσπαθώντας να μικρύνει τη διαφορά 10 δλ. που τον χώριζε από τον επικεφαλής Vettel, ωστόσο ο Γερμανός είχε τη δυνατότητα να απαντήσει άμεσα και ο οδηγός της Mclaren δεν επιχείρησε να πιέσει περαιτέρω.
 
Μόλις έξι γύρους πριν από την καρό σημαία, ο Hulkenberg αναγκάστηκε να εγκαταλείψει (όντας στη 10η θέση), καθώς μια σπασμένη εξάτμιση προκάλεσε φωτιά στο πίσω μέρος της Williams του. Επίσης, από τα replay ήταν εμφανές ότι ένα τεράστιο κομμάτι του πίσω δεξιού ελαστικού του είχε αποκολληθεί.
 
Την ίδια στιγμή, ο Kobayashi έκανε όσο ταχύτερους γύρους μπορούσε, για να εξασφαλίσει αρκετή διαφορά έτσι ώστε να επιστρέψει στην πίστα μετά το pit stop του εμπρός από τον Alonso. Εντέλει, ο Ιάπωνας εισήλθε στα pits μόλις τέσσερις γύρους πριν την καρό σημαία, αλλά δεν κατάφερε να επιστρέψει στη δράση εμπρός από τη Ferrari. Eντούτοις, αξιοποίησε πλήρως το φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας που τοποθέτησε, για να επιτεθεί στον Alonso, από τον οποίο απέσπασε την 8η θέση στον προτελευταίο γύρο. Ο Kobayashi δεν αρκέστηκε μονάχα σε αυτό, καθώς κυνήγησε και τον Buemi, o οποίος αντιμετώπιζε δυσκολίες με το σύστημα πέδησης της Toro Rosso, μπλοκάροντας συνεχώς τους τροχούς του. Προσεγγίζοντας την τελευταία στροφή του αγώνα, ο Buemi δεν πίστευε ότι ο Kobayashi μπορούσε να φρενάρει τόσο αργά, διαπράττοντας το λάθος που του κόστισε την 7η θέση, την οποία ο Ιάπωνας άρπαξε μερικά μόλις μέτρα πριν από τη γραμμή τερματισμού.
 
Mε τα αποτελέσματα του σημερινού αγώνα, ο Hamilton παρέμεινε στην κορυφή της βαθμολογίας, με τον Button να τον ακολουθεί και τον Vettel να ανεβαίνει στην 3η θέση.
Φ.Λ.
GP Ευρώπης: Αποτελέσματα αγώνα
A/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Γύροι
Χρόνος/Διαφ.
M.Ω.Τ.
Θ. Εκ.
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
57
1:40:29.571
184.421
1
2
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
57
5.042
184.267
3
3
1
Jenson Button *
McLaren-Mercedes
57
12.658
184.035
7
4
9
Rubens Barrichello *
Williams-Cosworth
57
25.627
183.640
9
5
11
Robert Kubica *
Renault
57
27.122
183.595
6
6
14
Adrian Sutil *
Force India-Mercedes
57
30.168
183.503
13
7
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
57
30.965
183.479
18
8
8
Fernando Alonso
Ferrari
57
32.809
183.423
4
9
16
Sebastien Buemi *
Toro Rosso-Ferrari
57
36.299
183.317
11
10
4
Nico Rosberg
Mercedes
57
44.382
183.073
12
11
7
Felipe Massa
Ferrari
57
46.621
183.006
5
12
22
Pedro de la Rosa *
BMW Sauber-Ferrari
57
47.414
182.982
16
13
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
57
48.239
182.957
17
14
12
Vitaly Petrov *
Renault
57
48.287
182.956
10
15
3
Michael Schumacher
Mercedes
57
48.826
182.939
15
16
15
Vitantonio Liuzzi *
Force India-Mercedes
57
50.890
182.877
14
17
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
56
1 γύρος
178.512
21
18
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
55
2 γύροι
177.705
23
19
24
Timo Glock #
Virgin-Cosworth
55
2 γύροι
177.239
22
20
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
55
2 γύροι
176.826
24
21
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
53
4 γύροι
169.439
19
Eγκαταλείψεις
10
Nico Hulkenberg *
Williams-Cosworth
49
Εξάτμιση
181.623
8
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
8
Σύγκρουση
179.452
20
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
8
Σύγκρουση
179.186
2
Ταχύτερος γύρος
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
54
1:38.766
 
 
* Ποινή προσθήκης 5 δλ. στο χρόνο αγώνα λόγω υπέρβασης ορίου υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
# Ποινή προσθήκης 20 δλ. στο χρόνο αγώνα επειδή αψήφησε μπλε σημαίες.
 
A/A
Οδηγός
Βαθ.
ΒΑ
AU
MA
CH
ES
MO
TU
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
BR
AD
1
Hamilton
127
15
8
8
18
 
10
25
25
18
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Button
121
6
25
4
25
10
 
18
18
15
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Vettel
115
12
 
25
8
15
18
 
12
25
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
Webber
103
4
2
18
4
25
25
15
10
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
Alonso
98
25
12
 
12
18
8
4
15
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6
Kubica
83
 
18
12
10
4
15
8
6
10
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7
Rosberg
75
10
10
15
15
 
6
10
8
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
Massa
67
18
15
6
2
8
12
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
Schumacher
34
8
1
 
1
12
 
12
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10
Sutil
31
 
 
10
 
6
4
2
1
8
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
11
Barrichello
19
1
4
 
 
2
 
 
 
12
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
12
Liuzzi
12
2
6
 
 
 
2
 
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
13
Kobayashi
7
 
 
 
 
 
 
1
 
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Buemi
7
 
 
 
 
 
1
 
4
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
15
Petrov
6
 
 
 
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
16
Alguersuari
3
 
 
2
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
17
Hulkenberg
1
 
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A/A
Ομάδα
Βαθ.
BA
AU
MA
CH
ES
MO
TU
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
BR
AD
1
McLaren
248
21
33
12
43
10
10
43
43
33
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Red Bull
218
16
2
43
12
40
43
15
22
25
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Ferrari
165
43
27
6
14
26
20
10
15
4
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
Mercedes
109
18
11
15
16
12
6
22
8
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
5
Renault
89
 
18
12
16
4
15
8
6
10
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6
Force India
43
2
6
10
 
6
6
2
3
8
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7
Williams
20
1
4
1
 
2
 
 
 
12
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
8
Toro Rosso
10
 
 
2
 
1
1
 
4
2
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
9
Sauber
8
 
 
 
 
 
 
1
 
7
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ