O Fernando Alonso ολοκλήρωσε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Πέμπτης του GP Μονακό στην πρώτη θέση, όντας ο μοναδικός οδηγός ο οποίος κατέβηκε κάτω από το 1:15.
O Fernando Alonso ολοκλήρωσε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Πέμπτης του GP Μονακό στην πρώτη θέση, όντας, το απόγευμα, ο μοναδικός οδηγός ο οποίος κατέβηκε κάτω από το 1:15.
Ο Ισπανός οδηγός της Ferrari, ήταν ο μοναδικός που το πρωί κατέβηκε κάτω από το 1:16 και κατέλαβε την πρώτη θέση στον πίνακα των χρόνων, μόλις 73 χιλιοστά του δευτερολέπτου εμπρός από τον Sebastian Vettel. H διαδικασία ξεκίνησε ήσυχα, καθώς κανένας οδηγός δεν ολοκλήρωσε ούτε ένα γρήγορο γύρο στα πρώτα 20 λεπτά, ωστόσο, μετά την ολοκλήρωση του πρώτου μισάωρου οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν, καθώς οι κορυφαίοι συνδυασμοί βγήκαν στην πίστα. Ο Felipe Massa και οι οδηγοί της McLaren εναλλάχθηκαν αρκετές φορές στην πρώτη θέση, μέχρι που ο Robert Κubica κατέρριψε τις επιδόσεις τους. Ωστόσο, ο Πολωνός δεν παρέμεινε επικεφαλής για πολύ ώρα, καθώς 20 λεπτά πριν από το τέλος ο Alonso σημείωσε την επίδοση που θα τον διατηρούσε στην πρωτοπορία μέχρι την καρό σημαία. Ο Vettel έδειξε ότι θα μπορούσε να αποσπάσει την πρώτη θέση από τον οδηγό της Ferrari στα τελευταία λεπτά, ωστόσο η επίδοσή του δεν ήταν αρκετά γρήγορη για να του επιτρέψει να τα καταφέρει και περιορίστηκε στη δεύτερη θέση, μόλις 16 χιλιοστά του δευτερολέπτου εμπρός από τον Kubica. O team mate του Vettel στη Red Bull και νικητής του προηγούμενου Grand Prix, Mark Webber, κατετάγη 4ος (σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Alonso), παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα με την αυξημένη κίνηση που προκαλούσαν οι αργότεροι συνδυασμοί στους στενούς δρόμους του Μονακό. O Felipe Massa, με την άλλη Ferrari, συμπλήρωσε την πρώτη 5άδα, εμπρός από τον Michael Schumacher, τον οποίο ακολούθησαν οι δυο οδηγοί της McLaren. Tην πρώτη 10άδα συμπλήρωσαν οι Adrian Sutil και Sebastien Buemi, με τον Nico Rosberg να βρίσκει τον εαυτό του στην 11η θέση, καθώς έχασε τη μισή διαδικασία, με τους μηχανικούς της Mercedes να εργάζονται επάνω στο μονοθέσιό του. O Karun Chandhok συμπλήρωσε μόλις 6 γύρους, αφού είχε ένα τετ-α-κέ και ακούμπησε τις μπαριέρες στη Massenet με την HRT του, ενώ ο Kamui Kobayashi, στην τελευταία γρήγορη προσπάθειά του με τη Sauber υπολόγισε λάθος την είσοδό του στην Πισίνα, χτύπησε δυνατά στα kerb και προσέκρουσε στις μπαριέρες.
Ο Fernando Alonso αποτέλεσε τον ταχύτερο οδηγό και της απογευματινής διαδικασίας, ολοκληρώνοντάς τη ένα δέκατο του δευτερολέπτου εμπρός από τον Nico Rosberg, με τον Sebastian Vettel να κατατάσσεται τρίτος. Έπειτα από συνεχείς αλλαγές στην κατάταξη στα πρώτη λεπτά της διαδικασίας, ο Ισπανός οδηγός της Ferrari επέστρεψε στην κορυφή γράφοντας χρόνο στο 1:15.4 στο 37ο λεπτό της διαδικασίας, τον οποίο βελτίωσε κατά μισό δευτερόλεπτο στο επόμενο πέρασμά του. Ο Alonso παρέμεινε επικεφαλής μέχρι το τέλος, καθώς μερικές ψιχάλες βροχής απέτρεψαν τη βελτίωση των επιδόσεων στο δεύτερο μισό της περιόδου. Η βροχή δεν ήταν αρκετή για να πείσει κάποιο οδηγό να χρησιμοποιήσει ενδιάμεσα ελαστικά και όλοι διατήρησαν τα σλικ, ψάχνοντας τρόπους να αντιμετωπίσουν τις γλιστερές συνθήκες. Παρά τα πολλά γλιστρήματα και μερικές εξόδους, κανένας οδηγός δεν ακούμπησε τις μπαριέρες. Στην 4η θέση, πίσω από τον Vettel, κατετάγη ο Felipe Massa με την άλλη Ferrari, ενώ ο Michael Schumacher σημείωσε την 5η επίδοση, εμπρός από τον Robert Kubica που διέθετε μια αρκετά νευρική Renault. Mεταξύ των δυο McLaren που ακολούθησαν τον Πολωνό, βρέθηκε ο Adrian Sutil με τη Force India, ενώ την πρώτη 10άδα συμπλήρωσε ο Mark Webber. Ο Jaime Alguersuari δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το πρόγραμμά του, λόγω τεχνικού προβλήματος.
Στο στρατόπεδο της Red Bull, o Vettel πιστεύει πως τεχνικοί της αυστριακής ομάδας έχουν κατανοήσει το λόγο για τον οποίο το φρένο του εμπρός αριστερού τροχού του παρουσίασε βλάβη στην Ισπανία, αν και πρόσθεσε ότι δεν είναι 100% σίγουροι. Η ομάδα του Milton Keynes έχει φέρει στο Μονακό μια καινούργια τεχνική λύση για να αποτρέψει την επανεμφάνιση του προβλήματος και ο Γερμανός οδηγός είναι αισιόδοξος ότι η συγκεκριμένη βλάβη δεν πρόκειται να τον ταλαιπωρήσει ξανά.
Ο Lewis Hamilton δεν πιστεύει ότι η McLaren κάνει κάτι λανθασμένο στο τρίτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, ωστόσο παραδέχεται ότι η Red Bull έχει βρει κάποιο “κόλπο” που της επιτρέπει να κερδίζει χρόνο. Ο Βρετανός δήλωσε ότι στο Q1 και το Q2 η διαφορά μεταξύ των δυο ομάδων δεν είναι πολύ μεγάλη, ωστόσο αυξάνεται απότομα στο τελευταίο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Hamilton πιστεύει ότι σιγά-σιγά η ομάδα του θα κατανοήσει τι κάνει διαφορετικά η Red Bull. Oι αντίπαλες ομάδες πίστευαν αρχικά ότι η αυστριακή ομάδα χρησιμοποιεί ένα σύστημα ρύθμισης της απόστασης του μονοθεσίου της από το έδαφος το οποίο της προσέδιδε το μεγάλο πλεονέκτημα που απολαμβάνει στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο, αυτός ο ισχυρισμός αποδείχθηκε λανθασμένος. Τώρα, οι αντίπαλες ομάδες επικεντρώνονται στον τρόπο με τον οποίο προετοιμάζουν τα ελαστικά τους για τις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ μερικοί παράγοντες έχουν εκφράσει την άποψη ότι η διαφορετική διάταξη εξατμίσεων της RB6 (οι απολήξεις των οποίων βρίσκονται μεταξύ των ψαλιδιών της πίσω ανάρτησης -και όχι στο επάνω μέρος της ουράς των καλυμμάτων των ψυγείων όπως σε όλα τα άλλα φετινά μονοθέσια- κατευθύνοντας τα καυτά καυσαέρια στη ροή αέρα του διαχύτη, αυξάνοντας την αποδοτικότητά του) ενδέχεται να ευθύνεται για το πλεονέκτημα της ομάδας στις διαδικασίες του Σαββάτου. Ο Hamilton δήλωσε ότι η McLaren θα πρέπει να βρει περισσότερη κάθετη δύναμη, καθώς ο ίδιος οδηγεί στο απόλυτο όριο και δε μπορεί να εξορύξει κάτι παραπάνω από την ΜΡ4-25, ενώ ούτε στο στήσιμό της υπάρχει τρόπος να βρεθεί επιπλέον απόδοση. Ο Βρετανός οδηγός δήλωσε ότι σε συγκεκριμένα σημεία της εκάστοτε πίστας η Red Bull παράγει πολύ υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης. Η McLaren είναι η μοναδική ομάδα που χρησιμοποιεί το σύστημα stalling της πίσω αεροτομής στο Μονακό, με τις Ferrari και Sauber να το έχουν αφαιρέσει από τα μονοθέσιά τους για αυτό τον αγώνα, λόγω της απουσίας ευθειών στη χάραξη του Μονακό.
Από την πλευρά του, ο Alonso δήλωσε ότι η Ferrari F10 χρησιμοποιεί με το σωστό τρόπο τα ελαστικά της, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει τόσο ο ίδιος, όσο και ο team mate του, στη χρήση τους. Το φετινό μονοθέσιο της Ferrari είναι ιδιαίτερα ευγενικό προς τα ελαστικά του και παρά το γεγονός ότι αυτό είναι ένα θετικό στοιχείο για τους αγώνες, όπου η φθορά τους αποτελεί κρίσιμο παράγοντα, δυσχεραίνει την εξόρυξη της απόλυτης απόδοσής τους στον ένα γρήγορο γύρο των κατατακτήριων δοκιμών. Πάντως, ο Ισπανός δεν πιστεύει ότι η Red Bull αποτελεί το φαβορί στο Μονακό. Η Ferrari χρησιμοποιεί στο Μονακό ένα καινούργιο προεκταμένο κάλυμμα κινητήρα, το οποίο στην ουρά του (εκεί που συναντάει την πίσω αεροτομή) παρουσιάζει ένα επιπλέον πτερύγιο για την αύξηση της παραγόμενης αρνητικής άντωσης.
Την ίδια στιγμή, η Renault ανακοίνωσε ότι ο Σαουδάραβας επιχειρηματίας Tarek E. Obaid έγινε συνέταιρος της ομάδας. Ο Obaid είναι συνιδρυτής και γενικός διευθυντής της πετρελαϊκής εταιρίας PetroSaudi International, ενώ έχει ιδρύσει και πολλές άλλες εταιρίες, σε αρκετές από τις οποίες έχει επενδύσει σε συνεργασία με την Genii Capital, η οποία αγόρασε πέρυσι το 75% των μετοχών της Renault.
Φ.Λ.
GP Μονακό: Eλεύθερες δοκιμές Πέμπτης, πρωινή περίοδος
|
|||||||
Α/Α
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:15.927
|
|
158.363
|
32
|
2
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:16.000
|
0.073
|
158.211
|
27
|
3
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:16.016
|
0.089
|
158.177
|
28
|
4
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:16.382
|
0.455
|
157.419
|
25
|
5
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:16.517
|
0.590
|
157.142
|
30
|
6
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:16.589
|
0.662
|
156.994
|
21
|
7
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:16.647
|
0.720
|
156.875
|
32
|
8
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:16.692
|
0.765
|
156.783
|
30
|
9
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:16.805
|
0.878
|
156.552
|
23
|
10
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:16.857
|
0.930
|
156.446
|
31
|
11
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:17.149
|
1.222
|
155.854
|
15
|
12
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:17.331
|
1.404
|
155.487
|
28
|
13
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:17.704
|
1.777
|
154.741
|
27
|
14
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:17.718
|
1.791
|
154.713
|
39
|
15
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:17.991
|
2.064
|
154.172
|
37
|
16
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:18.397
|
2.470
|
153.373
|
39
|
17
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:18.434
|
2.507
|
153.301
|
38
|
18
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:18.547
|
2.620
|
153.080
|
32
|
19
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:19.527
|
3.600
|
151.194
|
24
|
20
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:19.606
|
3.679
|
151.044
|
32
|
21
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:19.902
|
3.975
|
150.484
|
31
|
22
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:20.566
|
4.639
|
149.244
|
18
|
23
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:21.688
|
5.761
|
147.194
|
28
|
24
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
1:21.853
|
5.926
|
146.897
|
6
|
GP Μονακό: Eλεύθερες δοκιμές Πέμπτης, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
A/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:14.904
|
|
160.525
|
36
|
2
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:15.013
|
0.109
|
160.292
|
40
|
3
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:15.099
|
0.195
|
160.109
|
48
|
4
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:15.120
|
0.216
|
160.064
|
45
|
5
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:15.143
|
0.239
|
160.015
|
38
|
6
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:15.192
|
0.288
|
159.911
|
39
|
7
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:15.249
|
0.345
|
159.789
|
32
|
8
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:15.460
|
0.556
|
159.343
|
42
|
9
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:15.619
|
0.715
|
159.008
|
38
|
10
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:15.620
|
0.716
|
159.006
|
28
|
11
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:15.746
|
0.842
|
158.741
|
44
|
12
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:16.276
|
1.372
|
157.638
|
46
|
13
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:16.348
|
1.444
|
157.489
|
48
|
14
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:16.522
|
1.618
|
157.131
|
38
|
15
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:16.528
|
1.624
|
157.119
|
42
|
16
|
22
|
Pedro de la Rosa
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:16.599
|
1.695
|
156.973
|
36
|
17
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:16.818
|
1.914
|
156.526
|
46
|
18
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:17.023
|
2.119
|
156.109
|
28
|
19
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:18.184
|
3.280
|
153.791
|
48
|
20
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:18.478
|
3.574
|
153.215
|
38
|
21
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:18.667
|
3.763
|
152.847
|
13
|
22
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:18.721
|
3.817
|
152.742
|
42
|
23
|
20
|
Karun Chandhok
|
HRT-Cosworth
|
1:20.313
|
5.409
|
149.714
|
36
|
24
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:22.148
|
7.244
|
146.370
|
11
|