top icon
Αγώνες

F1-GP Βελγίου: Προεπισκόπη

Το GP Βελγίου, ο 13ος γύρος της φετινής σεζόν της Formula 1, θα σημάνει την επιστροφή στη δράση έπειτα από το διάρκειας τριών εβδομάδων αυγουστιάτικο διάλειμμα και το Spa-Francorchamps αποτελεί την κατάλληλη τοποθεσία για κάτι τέτοιο.

Το GP Βελγίου, ο 13ος γύρος της φετινής σεζόν της Formula 1, θα σημάνει την επιστροφή στη δράση έπειτα από το διάρκειας τριών εβδομάδων αυγουστιάτικο διάλειμμα και το Spa-Francorchamps αποτελεί την κατάλληλη τοποθεσία για κάτι τέτοιο, αφού είναι ίσως η αγαπημένη των οδηγών, λόγω της πληθώρας γρήγορων στροφών που παρουσιάζει.
 
Θεωρητικά, οι μεγάλες ευθείες στο πρώτο και το τρίτο τμήμα της πίστας θα πρέπει να ευνοήσουν την McLaren, αν και η βρετανική ομάδα έχει αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες στην προσαρμογή του καινούργιου συνόλου εξατμίσεων/διαχύτη στο μονοθέσιό της. Αντιθέτως, το δεύτερο τμήμα της πίστας του Spa θα ευνοήσει τις Red Bull, λόγω της πληθώρας γρήγορων στροφών που παρουσιάζει, ενώ μένει να διαπιστωθεί κατά πόσο θα καταφέρει η Ferrari να βελτιώσει το μονοθέσιό της με τις πολυάριθμες και σημαντικές αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει στο Βέλγιο. Επιπλέον, τα τεστ στατικού φορτίου στην εμπρός αεροτομή κατά τον τεχνικό έλεγχο θα είναι πιο αυστηρά, σε μια προσπάθεια της FIA να εξαλείψει τη χρήση εύκαμπτων αεροτομών. Μένει να διαπιστωθεί αν τα καινούργια τεστ ακαμψίας θα επηρεάσουν τη Red Bull και τη Ferrari που κατηγορούνται από άλλες ομάδες ότι χρησιμοποιούν εύκαμπτες εμπρός αεροτομές.
 
Πίστα: Spa-Francorchamps
Πρόκειται για μια από τις πιο κλασικές πίστες του Πρωταθλήματος και πέραν της απόλυτης οδηγικής πρόκλησης που παρουσιάζει, εμφανίζει αντίστοιχο βαθμό δυσκολίας και στο μηχανολογικό τομέα, καθώς η διαδικασία εύρεσης του ιδανικού στησίματος είναι ιδιαίτερα περίπλοκη. Αυτό συμβαίνει διότι στο πρώτο και το τρίτο τμήμα της πίστας απαιτείται όσο το δυνατό μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση, λόγω των μεγάλων ευθειών, ενώ το μεσαίο κομμάτι της χάραξης (που είναι και το πιο μεγάλο, έχοντας διάρκεια 45 δευτερολέπτων σε σύγκριση με τα άλλα δυο που διανύονται σε 30 δλ.) απαιτεί παραγωγή υψηλών τιμών αρνητικής άντωσης, λόγω της πληθώρας γρήγορων στροφών. Ένα αποδοτικό σύστημα stalling πίσω αεροτομής θα είναι πολύ χρήσιμο λόγω αυτής της αντίθεσης, καθώς θα επιτρέπει στις ομάδες να ρυθμίσουν τα μονοθέσιά τους έτσι ώστε να παράγουν περισσότερη κάθετη δύναμη -για το δεύτερο τμήμα της πίστας- από την οποία θα έχουν τη δυνατότητα να «απαλλαχθούν» στις ευθείες του πρώτου και τρίτου κομματιού της χάραξης. Μόλις έξι από τις 19 στροφές που διαθέτει συνολικά η πίστα που διανύονται με ταχύτητα χαμηλότερη των 240 χ.α.ώ. Υπό φυσιολογικές συνθήκες αυτό θα σήμαινε ότι οι ομάδες θα επέλεγαν αεροδυναμικά πακέτα παραγωγής υψηλών τιμών κάθετης δύναμης. Ωστόσο, οι δύο περίοδοι με τέρμα γκάζι που ξεπερνούν σε διάρκεια τα 20 δευτερόλεπτα κάνουν την τελική ταχύτητα κρίσιμο παράγοντα στη διεκδίκηση/υπεράσπιση των θέσεων, και κατά συνέπεια το στήσιμο των μονοθεσίων προσαρμόζεται με αυτό τον προσανατολισμό. Γι’ αυτό το λόγο χρησιμοποιούνται αεροδυναμικά πακέτα παραγωγής χαμηλών τιμών κάθετης δύναμης, ανάλογα με αυτά που χρησιμοποιούνται στον Καναδά.
 
Ένας ισχυρός κινητήρας είναι επίσης απαραίτητος, λόγω των τεράστιων ευθειών, αλλά και των μεγάλων υψομετρικών διαφορών στη χάραξη, με μεγάλες ανηφόρες, σαν αυτήν της Eau Rouge, της μυθικής στροφής με το τυφλό apex που οι οδηγοί διανύουν με 7η σχέση στο κιβώτιο και τέρμα γκάζι πλέον, λόγω των V8 κινητήρων. Ωστόσο, με γεμάτα ρεζερβουάρ που θα επιβαρύνουν το μονοθέσιο με 150 επιπλέον κιλά, η Eau Rouge θα αποτελεί μεγαλύτερη πρόκληση απ’ ότι τα πρόσφατα χρόνια. Το Spa διαθέτει τη μεγαλύτερη σε μήκος χάραξη του Πρωταθλήματος και λόγω του μικροκλίματος της περιοχής των Αρδεννών, δεν είναι σπάνιο φαινόμενο να βρέχει σε μερικά τμήματα της πίστας, ενόσω άλλα παραμένουν στεγνά! Το Spa αποτελεί μια από τις πιο δύσκολες πίστες για τα ελαστικά, λόγω των υψηλών πλευρικών φορτίσεων στις οποίες υπόκεινται αυτά. Για αυτό το λόγο η Bridgestone έχει φέρει τη σκληρή και τη μαλακή γόμα. Αντίθετα, τα συστήματα πέδησης έχουν πολύ πιο εύκολο έργο, καθώς υπάρχουν μονάχα 3 ζώνες δυνατού φρεναρίσματος. Το υψηλό ποσοστό με τέρμα γκάζι στον -πολύ μακρύ- γύρο σημαίνει, η κατανάλωση καυσίμου είναι ιδιαίτερα υψηλή.
 
Μικρές τροποποιήσεις έχουν πραγματοποιηθεί στην πίστα ενόψει του φετινού αγώνα. Στο chicane της LesCombes, έπειτα από την μεγαλύτερη ευθεία, αυτήν της Kemmel, η περιοχή διαφυγής έχει ασφαλτοστρωθεί (ενώ μέχρι πέρυσι καλυπτόταν με γρασίδι) και έχουν προστεθεί «εμπόδια» πανομοιότυπα με αυτά που υπάρχουν στα πλαϊνά των chicane της Monza, για να αποθαρρύνουν τους οδηγούς να κόβουν δρόμο. Στο kerb της δεύτερης στροφής του συμπλέγματος της LesCombes έχει προστεθεί τεχνητό γρασίδι, ενώ στην εξωτερική της βρίσκεται ένα kerb με αρνητική κλίση 50 χιλιοστών με περαιτέρω τεχνητό γρασίδι. Επίσης, το τεχνητό γρασίδι στην έξοδο της πρώτης φουρκέτας (LaSource) έχει επεκταθεί.
 
Αγωνοδίκες
Ο παλαίμαχος οδηγός που θα αποτελεί έναν από τους τέσσερις αγωνοδίκες του αγώνα είναι ο Βρετανός Πρωταθλητής του 1992, NigelMansell, ο οποίος είχε λειτουργήσει στο ίδιο πόστο και στο GP της πατρίδας του τον Ιούλιο. Οι υπόλοιποι τρεις αγωνοδίκες είναι οι LarsOsterlind, GarryConnelly και YvesBacquelaine.
 
Ο JensonButton δήλωσε ότι θα μιλήσει στον αλυτάρχη των GrandPrix, CharlieWhiting για το ζήτημα οδηγών που θα προσπαθήσουν να κόψουν δρόμο στην EauRouge -ιδίως στους πρώτους γύρους- κερδίζοντας μεγάλο πλεονέκτημα.
 
Ομάδες
McLarenMercedes
Θεωρητικά, το Spa αποτελεί περιοχή της McLaren, η οποία διαθέτει τον ισχυρότερο κινητήρα (Mercedes) και το αποδοτικότερο σύστημα stalling πίσω αεροτομής. Οι οδηγοί της θα έχουν πλεονέκτημα στο τέλος των μεγάλων ευθειών, αλλά μένει να αποδειχθεί αν αυτό θα είναι αρκετό. Βασικό μέλημα της ομάδας θα είναι να επιλύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με το καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη της ΜΡ4-25. Η McLaren θα αντιμετωπίσει την Παρασκευή καθαρά ως ημέρα δοκιμών εξέλιξης, με πολλαπλούς αισθητήρες στα μονοθέσιά της, για να κατανοήσει καλύτερα τη λειτουργία του βελτιωμένου συνόλου στο μονοθέσιό της, που σύμφωνα με τον Lewis Hamilton, μπορεί να παράγει αρκετά περισσότερη αρνητική άντωση απ’ ότι στους τελευταίους αγώνες, απλά η ομάδα δεν έχει καταφέρει να την αντλήσει, προς το παρόν. Ο Button δήλωσε ότι το σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη έχει φέρει βελτίωση, αυξάνοντας την παρεχόμενη πρόσφυση στις εξόδους από τις στροφές, ωστόσο υπάρχουν μερικοί τομείς στους οποίους η χρήση του κοστίζει σε απόδοση και τους οποίους η ομάδα προσπαθεί να βελτιώσει. Οι άνθρωποι της ομάδας προβλέπουν πάντως ότι θα είναι πιο ανταγωνιστική απ’ ότι στην Ουγγαρία.
Επίσης, από την ανάλυση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής στο Spa θα προκύψει εάν αυτό θα χρησιμοποιηθεί ή όχι εντέλει στη Monza, αφότου αναφέρθηκε ότι η ομάδα θα το αφαιρέσει για το Ιταλικό GP.
Κατά τη διάρκεια του αυγουστιάτικου διαλείμματος, η ΜcLaren είχε την ευκαιρία να πραγματοποιήσει εργασία συντήρησης στην αεροδυναμική της σήραγγα, η οποία θα πρέπει να βελτιώσει την απόκρισή της.
 
Mercedes
H γερμανική ομάδα θα χρησιμοποιήσει ξανά στο Βέλγιο το σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη που είχε παρουσιάσει στη Γερμανία αλλά είχε αφαιρέσει από την MGP W01 για το Oυγγρικό GP, αφότου διαπιστώθηκε ότι λόγω προβλημάτων υπερθέρμανσης υπήρχε παραμόρφωση στο αμάξωμα του μονοθεσίου. Το σύνολο αυτό, διοχετεύει καυσαέρια από τις εξατμίσεις εντός του διαχύτη καθώς και από πάνω του. Επίσης, η Mercedes προετοιμάζει ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων για το GP Σιγκαπούρης, που θα διεξαχθεί το τελευταίο σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου.
Για αυτό όμως το σαββατοκύριακο, ο Michael Schumacher έχει δεχθεί ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, λόγω επικίνδυνης οδήγησης κατά την υπεράσπιση της 10ης θέσης από τον Rubens Barrichello στο Ουγγρικό GP. O Γερμανός ζήτησε συγνώμη και προσωπικά (αντί μονάχα μέσω δηλώσεων) από τον Βραζιλιάνο πρώην team mate του στη Ferrari, μέσω γραπτού μηνύματος την Πέμπτη.
 
Red Bull-Renault
To μεγάλο ερώτημα είναι αν στο Spa θα καταφέρει κάποια ομάδα να απειλήσει την πρωτοκαθεδρία της Red Bull, η οποία αναγνωρίζει ότι η έλλειψη 20-25 ίππων του κινητήρα της Renault σε σύγκριση με αυτόν της Mercedes, θα της κοστίσει αρκετά στις μεγάλες ευθείες. Οι αντίπαλοι της ομάδας ευελπιστούν ότι οι οδηγοί της θα αποτελούν εύκολο στόχο στο τέλος των ευθειών, ακόμα και αν ο χρόνος τους στο γύρο είναι καλύτερος, χάρις στην ανώτερη αεροδυναμική απόδοση της RB6 στις γρήγορες στροφές που είναι συγκεντρωμένες ως επί το πλείστο στο δεύτερο τμήμα της πίστας.
Ο διευθυντής της ομάδας, Christian Horner, δήλωσε ότι η Red Bull χρησιμοποιεί την ίδια ακριβώς εμπρός αεροτομή που είχε στην Ουγγαρία, χωρίς καμία τροποποίηση, παρά τα πιο αυστηρά στατικά τεστ ακαμψίας της FIA.
Την Παρασκευή, ο Mark Webber θα γιορτάσει τα 34α γενέθλιά του.
 
Ferrari
H Scuderia θα φέρει στο Βέλγιο το δεύτερο στάδιο εξέλιξης του συνόλου εξατμίσεων/διαχύτη, παρουσιάζοντας σημαντικές αναβαθμίσεις στο πίσω μέρος της F10. Kαινούργιο κέλυφος κιβωτίου, ανασχεδιασμένη γεωμετρία πίσω ανάρτησης και αναβαθμισμένος διαχύτης περιλαμβάνονται στο καινούργιο πακέτο, το οποίο οι τεχνικοί του Maranello ευελπιστούν ότι θα βελτιώσει την απόδοση του ιταλικού μονοθεσίου.
Σε στήλη της επίσης ιστοσελίδας της, η Ferrari ανέφερε ότι ο Niki Lauda (που καταφέρθηκε εναντίον της τακτικής της ιταλικής ομάδας στο Γερμανικό GP να χαρίσει τη νίκη στον Fernando Alonso) έχασε μια πολύ καλή ευκαιρία να κρατήσει το στόμα του κλειστό, καθώς όταν ο Αυστριακός αγωνιζόταν στη Scuderia, οι ανάλογες τακτικές της ευνοούσαν τον ίδιο. Από την άλλη, ο πρώην πρόεδρος της FIA, Max Mosley, δήλωσε ότι θα πρέπει να αφαιρεθούν οι βαθμοί που σημείωσαν αμφότεροι οι οδηγοί της Ferrari στο Γερμανικό GP.
 
WilliamsCosworth
Για αυτό τον αγώνα, η Williams διαθέτει καινούργιες εμπρός και πίσω αεροτομές, καθώς και μερικές μηχανικές αλλαγές. Ο Rubens Barrichello θα γιορτάσει την 300ή συμμετοχή του σε Grand Prix (αν και θα είναι η 296η εκκίνησή του) και για αυτό το λόγο θα χρησιμοποιήσει ένα ιδιαίτερο κράνος, καθώς και φόρμα, που θα φέρουν τα χρώματα της σημαίας της Βραζιλίας.
 
Renault
H γαλλική ομάδα θα παρουσιάσει σε αυτό τον αγώνα για πρώτη φορά σύστημα stalling πίσω αεροτομής στην R30. Το αν αυτό θα χρησιμοποιηθεί και στον αγώνα, θα αποφασιστεί έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, και θα εξαρτηθεί από τις ενδείξεις των δεδομένων που θα έχουν συλλεχθεί στις δυο 90λεπτες περιόδους. Η Renault δεν έχει αντικαταστήσει τον τρίτο της οδηγό, τον τραυματία από τον αγώνα GP2 στο Hungaroring Ho-Pin Tung, παρά το γεγονός ότι στην ομάδα της DAMS στο GP2, τη θέση του έχει πάρει ο Γάλλος Romain Grosjean, o οποίος είχε συμμετάσχει σε 7 Grand Prix της Formula 1 πέρυσι με την ομάδα του Enstone.
 
Force India-Mercedes
Η βασιζόμενη στο Silverstone ινδική ομάδα θα έχει τοποθετήσει σε αμφότερα τα μονοθέσιά της την Παρασκευή το σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη που παρουσίασε στο Hungaroging, και ευελπιστεί να αγωνιστεί με αυτό. Επίσης, θα παρουσιαστεί μια καινούργια πίσω αεροτομή. Ωστόσο, η Force India δεν ελπίζει σε μια επανάληψη της περυσινής της εμφάνισης, κατά την οποία κατέκτησε την pole position και τερμάτισε τον αγώνα στη δεύτερη θέση με τον Giancarlo Fisichella.
 
VirginCosworth
H Virgin διαθέτει στο Βέλγιο ένα αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο παραγωγής χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης, βασισμένο στις τελευταίες εξελίξεις που έχει παρουσιάσει πρόσφατα η ομάδα στη VR-01.
Φ.Λ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ