top icon
Αγώνες

F1: GP Βουλγαρίας το 2012;

H Βουλγαρία πιέζει για να αποκτήσει ένα Grand Prix τα επόμενα χρόνια και οι διοργανωτές του εγχειρήματος πιστεύουν ότι θα καταφέρουν να υπογράψουν τα τελικά συμβόλαια μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου.

H Βουλγαρία πιέζει για να αποκτήσει ένα Grand Prix τα επόμενα χρόνια και οι διοργανωτές του εγχειρήματος πιστεύουν ότι θα καταφέρουν να υπογράψουν τα τελικά συμβόλαια μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου.
 
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ομοσπονδίας μοτοσικλέτας της Βουλγαρίας, BogdanNikilov, ενδέχεται εντός του προαναφερθέντος χρονικού διαστήματος ο Bernie Ecclestone να ταξιδέψει στη Σόφια για να υπογράψει εκ μέρους της FOM τα συμβόλαια για τη διεξαγωγή ενός Grand Prix στη βαλκανική χώρα το 2012.
 
Το ενδεχόμενο διεξαγωγής ενός Grand Prix στη Βουλγαρία συζητιέται εδώ και αρκετό καιρό, με τον Υπουργό Οικονομικών της χώρας, Traicho Traikov, να έχει συναντηθεί με τον Bernie Ecclestone στο Ιταλικό GP, το Σεπτέμβριο.
 
Ωστόσο, ένα σκάνδαλο είχε προκύψει στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν αποκαλύφθηκε ότι το Υπουργείο Εσωτερικών της Βουλγαρίας ζήτησε από το FBI να ανακρίνει δύο Βούλγαρους που κατοικούν στην περιοχή του Σικάγο των ΗΠΑ, όσον αφορά ζητήματα γύρω από το GP Βουλγαρίας. Το Υπουργείο ισχυρίζεται ότι η Διεύθυνση Καταπολέμησης Οργανωμένου Εγκλήματος της Βουλγαρίας ταυτοποίησε τα δυο άτομα, αφότου ο Anwar Badwan, σύμβουλος στην EmiratesAssociated Business Group (EABG), έλαβε απαιτήσεις για χρήματα και απειλές.
 
Το EABG, εταιρία από το Αμπού Ντάμπι, υπέγραψε επιστολή προθέσεως με το Υπουργείο Οικονομικών της Βουλγαρίας, για να χρηματοδοτήσει έργα υποδομής, συμπεριλαμβανομένου και του ενδεχομένου κατασκευής μιας πίστας Formula 1 στην πρώην στρατιωτική αεροπορική βάση Dobroslavtsi (15 χιλιόμετρα βόρεια από την πρωτεύουσα, Σόφια), το οποίο έχει πάψει να λειτουργεί από το 2002.
 
Το γραφείο Τύπου του Υπουργείου Οικονομίας της Βουλγαρίας είχε επιβεβαιώσει τη συμφωνία, ωστόσο η EAGB διέψευσε στη συνέχεια τους ισχυρισμούς αυτούς. Η εταιρία του Αμπού Ντάμπι εξέδωσε ανακοίνωση που ανέφερε ότι είχε δυσανασχετήσει τόσο πολύ με τους εσφαλμένους ισχυρισμούς, που θα ακύρωνε όλες τις επενδύσεις της στη Βουλγαρία. Ο γενικός διευθυντής της EAGB, RaidAbuHudra, δήλωσε ότι οι αξιωματούχοι της χώρας είχαν ενεργήσει τόσο αντιεπαγγελματικά, που θα συμβούλευε οποιονδήποτε άλλο ενδιαφερόμενο να μην επενδύσει στη Βουλγαρία. Επίσης, υπήρξαν αναφορές ότι η EAGB είναι κρατική εταιρία, κάτι που η ίδια διέψευσε στην ανακοίνωσή της, κάνοντας σαφές ότι πρόκειται για ιδιωτική κοινοπραξία.
 
Οι Βούλγαροι απάντησαν ότι αν υπήρχαν λάθη στην αρχική δήλωση, τότε η EAGB θα πρέπει να δώσει εξηγήσεις. Η EAGB αποκάλυψε στη συνέχεια ότι οι δυο βασιζόμενοι στο Σικάγο Βούλγαροι, απαίτησαν 94 εκατομμύρια δολάρια μέσω 2 email που εστάλησαν από το λογαριασμό με το όνομα AlexTsakov, ειδάλλως, απειλούσαν να απαγάγουν την κόρη του AnwarBadwan. Οι Βούλγαροι είπαν ότι τα email ήταν φάρσα και ζήτησαν από το FBI να ερευνήσει την υπόθεση.
 
Ο Nikolov ισχυρίστηκε τελικά ότι το όλο ζήτημα οφειλόταν σε ανταγωνιστικά ενδιαφέροντα και κάποιοι σχολίασαν ότι επρόκειτο για συνωμοσία για να αποτύχει η συμφωνία Αράβων-Βούλγαρων. Ο Nikolov δήλωσε αυτές τις ημέρες ότι υπάρχει κοινοπραξία εταιριών από την Αραβία (Αμπού Ντάμπι), τις ΗΠΑ και τον Καναδά, που προτίθεται να χρηματοδοτήσει την κατασκευή πίστας στο παλιό στρατιωτικό αεροδρόμιο του Dobroslavtsi, περιοχή την οποία θα παράσχει δωρεάν η κυβέρνηση της Βουλγαρίας. Το αεροδρόμιο του Dobroslavtsi χτίστηκε το 1952 και διαθέτει αεροδιάδρομο μήκους 2 χιλιομέτρων, ο οποίος χρησιμοποιούνταν από τα μαχητικά αεροπλάνα MiG μεταξύ των δεκαετιών 1960-1990, ωστόσο, τη δεκαετία του ’90, ο στρατός της Βουλγαρίας παρήκμασε λόγω της πτώσης του κομμουνιστικού καθεστώτος το 1989. Ο Nikolov δήλωσε ότι η πίστα πληροί τις απαιτήσεις τόσο της FIA, όσο και της FIM (της αντίστοιχης ομοσπονδίας στους 2 τροχούς), με προφανή σκοπό τη διοργάνωση και αγώνα MotoGP σε αυτήν.
 
Ο στόχος είναι να χτιστεί μια υπερσύγχρονη πίστα στο Dobroslavtsi και θα διαθέτει μια ασυνήθιστη καινοτομία: ένα στρώμα ασφαλτοτάπητα το οποίο θα είναι θερμαινόμενο με τεχνητό τρόπο, προς διευκόλυνση των εταιριών ελαστικών που θέλουν να δοκιμάσουν τα προϊόντα τους.
 
Σύμφωνα με τις πηγές, οι Βούλγαροι έχουν ήδη υπογράψει προσύμφωνο με τον Ecclestone, αλλά θα πρέπει να υπογράψουν τα τελικά συμβόλαια μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου, καθώς η διαδικασία κατάθεσης πρότασης στη FIA έχει ήδη καθυστερήσει.
 
Το θέλγητρο για τον Ecclestone είναι οι επενδυτές από το Αμπού Ντάμπι, οι οποίοι παρέχουν μια σημαντική εγγύηση στον Βρετανό. Ωστόσο, η Βουλγαρία δεν αποτελεί «όαση» για τη Formula 1, καθώς το ΔΝΤ την έχει πιέσει να λάβει αυστηρά μέτρα για να διευθετήσει το χρέος της. Επιπλέον, ο πληθωρισμός στη χώρα έχει αυξηθεί κατά 3,5% από τις αρχές του 2010… Η διοργάνωση ενός GrandPrix της Formula 1 φαντάζει περιττή για μια χώρα που έχει να αντιμετωπίσει τέτοιες δυσκολίες.
 
Ωστόσο, αν όντως διοργανωθεί το GP Βουλγαρίας, oNikolov πιστεύει ότι θα πάρει τη θέση δυο άλλων αγώνων στην περιοχή: των GP Ουγγαρίας και Τουρκίας. ΤoGP Ουγγαρίας μπήκε στη ζώνη κινδύνου το 2006, που δεν υπήρχε σπόνσορας για τον αγώνα και το κράτος αναγκάστηκε να επενδύσει 15 εκατομμύρια δολάρια για να τον διατηρήσει ζωντανό. Ωστόσο, ο Ecclestone πείστηκε τότε ότι το κράτος μπορεί να υποστηρίξει τον αγώνα και ανανέωσε το συμβόλαιο του Hungaroring μέχρι το 2016. Κάποτε, αυτός ο αγώνας βρισκόταν σε στρατηγικό σημείο, όσον αφορά το ανατολικό μπλοκ, ωστόσο το 2014, ο Ecclestone θα έχει αυτό που πάντοτε ήθελε πραγματικά: ένα GP στη Ρωσία. Επιπλέον, η Ουγγαρία αντιμετωπίζει και αυτή τη δική της οικονομική κρίση.
 
Όσον αφορά το GP Τουρκίας, ο Ecclestone το έχει χαρακτηρίσει ως τη «χειρότερη επένδυση της ζωής του». Ο Βρετανός πίστευε το 2005 ότι η Τουρκία είχε δυνατότητες ανάπτυξης μιας μεσαίου μεγέθους αγοράς, ωστόσο αυτό δε συνέβη, με φτωχές προσελεύσεις να πλήττουν τον αγώνα και την κυβέρνηση να μην είναι συνεπής στην πληρωμή της άδειας διεξαγωγής του GrandPrix προς τη FOM (ετήσιου κόστους 13,5 εκατομμυρίων ευρώ), γεγονός που οδήγησε σε επείγουσα συμφωνία με τον Ecclestone το 2007. Ο Βρετανός ο οποίος συμφώνησε να αναλάβει τη διαχείριση της πίστας, μοιραζόμενος τα κέρδη με την Fiyas, την κρατική εταιρία στην οποία ανήκει το IstanbulPark.
 
Η συμφωνία που είχε υπογράψει ο Ecclestone το 2007, υποτίθεται ότι εγγυούνταν την παρουσία του αγώνα στο Πρωτάθλημα της Formula 1 έως το 2021. Ωστόσο, στο συμβόλαιο υφίσταται όρος πρόωρου τερματισμού του. Ο Ecclestone FOM– ζητάει τα διπλάσια χρήματα (26 εκατομμύρια ευρώ ετησίως) από την Τουρκία, για να διατηρήσει το GrandPrix της στο Πρωτάθλημα. Η γειτονική χώρα δε δείχνει πρόθυμη να ικανοποιήσει τα αιτήματα του Βρετανού.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ