Οι δυο Red Bull έκαναν το 1-2 σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής στο Interlagos, με τον Sebastian Vettel πάντοτε επικεφαλής.
To μονοθέσιο του Alonso επιστρέφεται στα pits έπειτα από το τέλος της πρωινής περιόδου, για να αντικατασταθεί ο «τελειωμένος» κινητήρας του.
To ατύχημα του Petrov προκλήθηκε από πρόβλημα στην πίσω αεροτομή.
Στο 90ό λεπτό, ο Kamui Kobayashi απέφυγε για λίγο ένα σφοδρό ατύχημα, όταν αστόχησε το πίσω αριστερό ελαστικό του στη Ferradura (στροφή 6).
Ο Massa σταματάει στην πίστα 30 λεπτά πριν τη λήξη, λόγω προβλήματος με τα ηλεκτρικά του κιβωτίου της Ferrari
Ο Schumacher κλείνει χωρίς λόγω τον Alguersuari στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας, προκαλώντας την επαφή μεταξύ τους.
Οι οδηγοί της Red Bull ήταν αισιόδοξοι έπειτα από το πέρας των σημερινών ελεύθερων δοκιμών, με τον Sebastian Vettel να δηλώνει ότι ήταν καλή αρχή και το μονοθέσιο συμπεριφερόταν εντάξει, αν και ο ίδιος δεν ήταν 100% ευχαριστημένος, οπότε υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Ο Mark Webber προσέθεσε ότι το μονοθέσιο είναι γρήγορο και λειτουργεί σε όλες τις συνθήκες «οπότε θα πρέπει να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα», όπως δήλωσε ο Αυστραλός, σχολιάζοντας το ενδεχόμενο αυριανής εμφάνισης της βροχής.
Ο Webber διέψευσε επίσης ότι πρόκειται να φύγει του χρόνου από τη Red Bull (παρά το γεγονός ότι έχει υπογράψει συμβόλαιο για το 2011 με την ομάδα), όπως ανέφεραν οι τελευταίες εικασίες στα paddock, έπειτα από τις αιχμηρές δηλώσεις του Αυστραλού την Πέμπτη. «Όλα είναι εντάξει εντός της ομάδας. Έχω πολύ καλή σχέση με τα σωστά άτομα, για να μου δώσουν τεχνικά μια εξαιρετική ευκαιρία να κάνω μια πολύ καλή δουλειά και αυτό είναι το πιο σημαντικό πράγμα. Εφόσον δεν ξεχάσω πώς να οδηγώ τους επόμενους μήνες, τότε φυσικά θα είμαι εδώ του χρόνου».
Ο Fernando Alonso τόνισε ότι οι Red Bull πάντα ήταν κυρίαρχες τις τελευταίες 7-8 αγωνιστικές Παρασκευές και πιστεύει ότι αν βρέξει αύριο τα πάντα μπορούν να συμβούν. Ο Ισπανός αποκάλυψε επίσης ότι η Ferrari έχει παρουσιάσει μερικές αεροδυναμικές αναβαθμίσεις στην F10 αυτό το σαββατοκύριακο.
Ο Lewis Hamilton ήταν χαρακτηριστικός σχετικά με τη διαφορά απόδοσης της McLaren από τις άλλες δυο κορυφαίες ομάδες στη Βραζιλία: «Αντλώ ό,τι μπορώ από το μονοθέσιο εκεί έξω. Θα μπορούσα να έχω ένα δέκατο εδώ ή εκεί, αλλά όταν έχουν μεγαλύτερη διαφορά, εκείνοι μπορούν να ηρεμήσουν λίγο περισσότερο. Το μονοθέσιό μου συμπεριφερόταν καλά, απλά δεν είχε αρκετή αρνητική άντωση. Δυστυχώς, το όριό μας αυτή τη στιγμή είναι ακόμα μισό δευτερόλεπτο μακριά από το ρυθμό των Red Bull. Oι Red Bull και οι Ferrari μοιάζουν γενικά ταχύτερες, οπότε πρέπει να έχουν περισσότερη αρνητική άντωση από εμάς, αλλά αν είναι βρεγμένο, γίνεται περισσότερο λοταρία, και λίγο πιο εύκολο για εμάς. To μονοθέσιό μου είναι πολύ καλύτερο στο βρεγμένο από το περυσινό, οπότε θα πρέπει να παλέψω μέχρι το Q3 να διεκδικήσω την pole. Όσον αφορά την καθαρή ταχύτητα στο στεγνό, δε μπορούμε να συναγωνιστούμε τη Red Bull. Αλλά βροχή, αξιοπιστία, κινητήρες… αυτά τα πράγματα θα παίξουν μεγάλο ρόλο στους επόμενους δυο αγώνες και ελπίζω ότι θα υπάρχει πλεονέκτημα για εμάς».
Ο Jenson Button ανέφερε έλλειψη πρόσφυσης σε αμφότερους τους άξονες του μονοθεσίου του, την οποία ο Βρετανός προσπάθησε να εξυγιάνει με διαρκείς αλλαγές στο ζύγισμα. Ο Button ανέφερε ότι το μονοθέσιό του λειτουργεί πολύ καλύτερα με βαρύτερο φορτίο καυσίμου, αφού με άδεια ρεζερβουάρ τα εμπρός ελαστικά δεν παρήγαγαν επαρκή πρόσφυση στις αργές στροφές.
Ο Felipe Massa δήλωσε ότι το πρόβλημα στα ηλεκτρικά του κιβωτίου του ήρθε στον πρώτο του γύρο με τη μαλακή γόμα ελαστικών και δεν είχε τη δυνατότητα να κατανοήσει τον τρόπο λειτουργίας της, αλλά πιστεύει ότι μπορεί να είναι ανταγωνιστικός αυτό το σαββατοκύριακο.
Ο Robert Kubica ανέφερε ότι η απόδοση της Παρασκευής μπορεί να είναι παραπλανητική, οπότε παραμένει προσεκτικός. Κύριος στόχος του Πολωνού είναι να βελτιωθεί το ζύγισμα της Renault κατά τη διάρκεια της νύχτας, καθώς δεν ήταν ιδανικό σήμερα. Ο Kubica αντιμετώπιζε δυσκολίες με την αστάθεια και την ελλιπή πρόσφυση της Renault. «Καμία από τις αλλαγές δε μας επέτρεψε να κάνουμε ένα μεγάλο βήμα μπροστά, οπότε πρέπει να δουλέψουμε σκληρά αυτό το βράδυ για να σημειώσουμε πρόοδο».
Ο Πολωνός, αναφέρθηκε επίσης στη μάχη του τίτλου, δηλώνοντας έκπληκτος από το γεγονός ότι ο Alonso προηγείται σε αυτή, «γιατί η Red Bull σίγουρα ήταν μακράν το ταχύτερο μονοθέσιο καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν». Ο Kubica δήλωσε ότι η διαφορά του Alonso είναι σημαντική σε αυτό το σημείο της χρονιάς: «Είναι πάντοτε ένα άνετο πλεονέκτημα, μπορείς να δεις τι συμβαίνει και αυτοί που είναι πίσω έχουν πάντοτε πιο δύσκολη δουλειά, γιατί πρέπει να τερματίσουν εμπρός από τον οδηγό που προηγείται στο Πρωτάθλημα. Για τον επικεφαλής δεν είναι αναγκαίο ότι πρέπει να τερματίσει μπροστά τους».
Αγωνοδίκες
Ο παλαίμαχος οδηγός που θα αποτελεί ένα εκ των τεσσάρων μελών των αγωνοδικών, είναι ο Johnny Herbert, νικητής τριών GP στη 12ετή καριέρα του στην F1, o οποίος εκτελεί ανάλογα χρέη για 3η φορά, έπειτα από τα GP Μαλαισίας και Τουρκίας. Οι υπόλοιποι αγωνοδίκες είναι οι Gerd Ennser, Paul Gutjahr και ένας ακόμη παλαίμαχος οδηγός, ο Felipe Giaffone.
Φ.Λ.
GP Βραζιλίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
|
|||||||
A/A
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:12.328
|
|
214.473
|
23
|
2
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:12.810
|
0.482
|
213.053
|
28
|
3
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:12.845
|
0.517
|
212.951
|
24
|
4
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:13.267
|
0.939
|
211.724
|
24
|
5
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:13.370
|
1.042
|
211.427
|
24
|
6
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:13.516
|
1.188
|
211.007
|
26
|
7
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:13.546
|
1.218
|
210.921
|
26
|
8
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:13.643
|
1.315
|
210.643
|
25
|
9
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:13.918
|
1.590
|
209.860
|
26
|
10
|
22
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:14.000
|
1.672
|
209.627
|
23
|
11
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:14.004
|
1.676
|
209.616
|
23
|
12
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:14.155
|
1.827
|
209.189
|
29
|
13
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:14.246
|
1.918
|
208.932
|
20
|
14
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:14.267
|
1.939
|
208.873
|
26
|
15
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:14.370
|
2.042
|
208.584
|
23
|
16
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:14.487
|
2.159
|
208.256
|
26
|
17
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:14.618
|
2.290
|
207.891
|
30
|
18
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:14.734
|
2.406
|
207.568
|
29
|
19
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:15.603
|
3.275
|
205.182
|
25
|
20
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:15.860
|
3.532
|
204.487
|
20
|
21
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:16.057
|
3.729
|
203.958
|
26
|
22
|
25
|
Jεrοme d’Ambrosio
|
Virgin-Cosworth
|
1:16.707
|
4.379
|
202.229
|
28
|
23
|
20
|
Christian Klien
|
HRT-Cosworth
|
1:16.839
|
4.511
|
201.882
|
18
|
24
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:17.360
|
5.032
|
200.522
|
30
|
GP Βραζιλίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
A/A
|
Νο
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:11.968
|
|
215.546
|
28
|
2
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:12.072
|
0.104
|
215.235
|
34
|
3
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:12.328
|
0.360
|
214.473
|
36
|
4
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:12.656
|
0.688
|
213.505
|
33
|
5
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:12.677
|
0.709
|
213.443
|
19
|
6
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:12.882
|
0.914
|
212.843
|
37
|
7
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:13.206
|
1.238
|
211.901
|
33
|
8
|
22
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:13.222
|
1.254
|
211.854
|
40
|
9
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:13.333
|
1.365
|
211.534
|
34
|
10
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:13.346
|
1.378
|
211.496
|
36
|
11
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:13.520
|
1.552
|
210.996
|
37
|
12
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:13.610
|
1.642
|
210.738
|
41
|
13
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:13.725
|
1.757
|
210.409
|
39
|
14
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:13.740
|
1.772
|
210.366
|
32
|
15
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:13.818
|
1.850
|
210.144
|
26
|
16
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:14.045
|
2.077
|
209.500
|
37
|
17
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:14.304
|
2.336
|
208.769
|
33
|
18
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:14.578
|
2.610
|
208.002
|
37
|
19
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:14.984
|
3.016
|
206.876
|
47
|
20
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:15.101
|
3.133
|
206.554
|
43
|
21
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:15.433
|
3.465
|
205.645
|
35
|
22
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:16.070
|
4.102
|
203.923
|
42
|
23
|
20
|
Christian Klien
|
HRT-Cosworth
|
1:16.082
|
4.114
|
203.891
|
38
|
24
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:16.150
|
4.182
|
203.708
|
35
|