top icon
Αγώνες

F1-GP Βραζιλίας: O Hulkenberg κυρίαρχος poleman!

O rookie Nico Hulkenberg, κατέκτησε την πρώτη του pole position στη Formula 1, χαρίζοντας στην ομάδα του Grove την πρώτη της ανάλογη επιτυχία από το 2005.

O rookie Nico Hulkenberg, ο οποίος ενδέχεται να χάσει το cockpit του στη Williams του χρόνου, κατέκτησε την πρώτη του pole position στη Formula 1, χαρίζοντας στην ομάδα του Grove την πρώτη της ανάλογη επιτυχία από το Ευρωπαϊκό GP του 2005 (Nick Heidfeld στο Nurburgring) και μάλιστα, στην πίστα όπου η Williams κατέκτησε την τελευταία της νίκη το 2004 (με τον Juan Pablo Montoya). O χρόνος του Hulkenberg ήταν πάνω από 1 δλ. ταχύτερος από την επίδοση οποιουδήποτε άλλου οδηγού, σε μια συναρπαστική μάχη στο Q3, στη μέση του οποίου οι οδηγοί αντιλήφθηκαν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα σλικ ελαστικά.
 
Ακόμα και στο αποκορύφωμα της μάχης για το Πρωτάθλημα, εν μέσω δύσκολων συνθηκών, όλοι οι διεκδικητές του τίτλου βρέθηκαν να κυνηγούν και να μπορούν να φτάσουν τον Nico Hulkenberg, ο οποίος είχε και την καλύτερη στρατηγική, γιατί κατάφερε να προλάβει στα τελευταία δευτερόλεπτα να κάνει έναν επιπλέον γύρο. Με αυτό τον τρόπο βελτίωσε την προτελευταία επίδοσή του, η οποία επίσης του εξασφάλιζε την pole position, κατά 1 ολόκληρο δευτερόλεπτο! Ο team mate του Hulkenberg στη Williams, Rubens Barrichello ήταν ο πρώτος που κατάλαβε ότι η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά για να επιτρέψει τη χρήση σλικ ελαστικών. Η ομάδα ρώτησε τον Hulkenberg, ο οποίος δεν είχε την ίδια άποψη, ωστόσο ο αρχιμηχανικός του, Tom McCullough επέμεινε ότι αυτή ήταν καλύτερη επιλογή και επιβεβαιώθηκε τρανά.
 
Πίσω από τον 23χρονο Γερμανό θα παραταχθούν τέσσερις από τους πέντε διεκδικητές του τίτλου (οι οποίοι ίσως ήταν λίγο πιο προσεκτικοί να μην προκαλέσουν ζημιές στα μονοθέσιά τους), με τις Red Bull ταχύτερες, καθώς ο Sebastian Vettel θα παραταχθεί στη 2η θέση του grid και ο Mark Webber στην 3η. Πίσω τους θα εκκινήσει ο Lewis Hamilton με τη McLaren και 5ος ο Fernando Alonso με τη Ferrari.
 
Στην 6η θέση θα παραταχθεί ο Rubens Barrichello με την άλλη Williams, εμπρός από τους Robert Kubica (Renault) και Michael Schumacher (Mercedes). Μόλις 9ος στον αγώνα της πατρίδας του θα ξεκινήσει ο Felipe Massa, ο οποίος κατάφερε να προκριθεί την τελευταία στιγμή στο 3ο σκέλος της διαδικασίας, για μόλις 9/100 του δλ, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Vitaly Petrov, που βρέθηκε για πρώτη φορά από το Ουγγρικό GP στο Q3.
 
O Jenson Button αποτέλεσε τη μεγαλύτερη απογοήτευση της ημέρας, καθώς ο Massa τον απέκλεισε από το Q3 την τελευταία στιγμή, φέροντας ένα ακόμη πλήγμα στις ήδη περιορισμένες ελπίδες του να υπερασπιστεί το στέμμα. Πίσω από τον περυσινό Πρωταθλητή θα παραταχθούν οι Kamui Kobayashi (Sauber) και Nico Rosberg, ο οποίος επίσης απογοήτευσε, αφού δεν κατάφερε να φτάσει έως το Q3. Κακή επίδοση σημείωσε και ο Adrian Sutil, ο οποίος αποκλείστηκε για πρώτη φορά φέτος από διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών μόλις στο Q1. Επιπλέον, ο Γερμανός, αλλά και ο Sebastien Buemi (που κατετάγη 15ος), έχουν δεχθεί ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης λόγω πρόκλησης συγκρούσεων στο GP Κορέας.
 
Η βροχή που έπληξε την περιοχή της πίστας έπειτα από τις πρωινές ελεύθερες δοκιμές είχε αφήσει την άσφαλτο βρεγμένη και απαιτούσε τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών. Και τα τρία σκέλη ήταν ασυνήθιστα, καθώς τα μονοθέσια ήταν ανεφοδιασμένα με καύσιμα για όσους γύρους προλάβαιναν να συμπληρώσουν στο δεδομένο χρονικό διάστημα και σημείωναν συνεχώς τους χρόνους τους καθώς βελτιώνονταν οι συνθήκες. Επειδή δεν έβρεχε πλέον, η πίστα στέγνωνε σταδιακά. Στην αρχή του Q3, όλοι οι οδηγοί βγήκαν αρχικά στην πίστα με ενδιάμεσα ελαστικά, αλλά σύντομα, αντιλήφθηκαν ότι η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά για τη χρήση των σλικ ελαστικών. Τότε ξεκίνησε μια φρενήρης μάχη για την pole position, με την κατάταξη να αλλάζει συνεχώς. Ο Hulkenberg φαινόταν ένα δυνατό αουτσάιντερ που μπορούσε να παράγει μια έκπληξη.
 
Αλλά η pole position του Γερμανού ήταν ένα γερό σοκ για όλους, ακόμα και για τον ίδιο, που δε μπορούσε να το πιστέψει μετά το τέλος της διαδικασίας. Ο Hulkenberg ήταν σταθερά ταχύτερος απ’ όλους στις τρεις τελευταίες προσπάθειες, με διαφορά έως και ενός δευτερολέπτου. Ευελπιστεί δε, αυτή η επίδειξη δυνατοτήτων να τον βοηθήσει να διατηρήσει το cockpit του στη Williams, η οποία αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες. Ο Γερμανός κατάφερε να μονοπωλήσει τις επικεφαλίδες σήμερα, τη στιγμή που μαίνεται η πιο καυτή μάχη του για τον τίτλο των τελευταίων 30 χρόνων!
 
Ένα από τα πλεονεκτήματα της φετινής Williams είναι ότι το πλαίσιο της FW32 φέρνει πολύ γρήγορα τα ελαστικά του στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τους, κάτι που ίσως έπαιξε σημαντικό ρόλο στη σημερινή μάχη. Επίσης, είναι γνωστό ότι οι κινητήρες της Cosworth χάνουν μεγάλο μέρος της απόδοσής τους (έως και 40 ίππους) προς το τέλος της ζωής τους. Για αυτό τον αγώνα, αμφότερες οι Williams είχαν πιο φρέσκους V8 απ’ ότι στην Κορέα. Αυτή ήταν η πρώτη pole position για έναν κινητήρα Cosworth από το Γαλλικό GP του 1999 με τη Stewart και τον… Barrichello στο τιμόνι!
 
Μιλώντας για κινητήρες, αξίζει να σημειωθεί ότι ο V8 της Renault στην πλάτη του Sebastian Vettel, με τα σημερινά χιλιόμετρα, έχει ήδη συμπληρώσει 1.250 χλμ. και θα κληθεί αύριο να κάνει άλλα 306, στον τελευταίο του αγώνα. Ο Vettel, στις δηλώσεις του για τις κατατακτήριες δοκιμές, ανέφερε ότι η απόφαση για τη χρήση σλικ ελαστικών ήταν πολύ δύσκολη, αφού το τελευταίο τμήμα της πίστας ήταν ακόμα αρκετά βρεγμένο. Πράγματι, στην Juncao (στροφή 12) έχασαν τον έλεγχο το μονοθεσίου τους οι Robert Kubica, (από τους πρώτους που χρησιμοποίησαν σλικ ελαστικά) και Mark Webber. O Vettel, στον πρώτο του γύρο με τα σλικ ελαστικά, ο Vettel συνάντησε κίτρινη σημαία στην τελευταία στροφή και αναγκάστηκε να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Στον 2ο βγήκε εκτός πίστας στην τελευταία στροφή, αλλά κατάφερε να μην κάνει λάθη στην τρίτη προσπάθειά του. Eπιπλέον, στις δηλώσεις του ο Γερμανός ανέφερε ότι οι αλλαγές που έγιναν στο στήσιμο της Red Bull το βράδυ της Παρασκευής χειροτέρεψαν τη συμπεριφορά του μονοθεσίου σήμερα, αλλά θα πρέπει να είναι καλύτερες για αύριο, που προβλέπεται στεγνός αγώνας. O Vettel δήλωσε ότι υπό αυτές τις συνθήκες όπου είναι πολύ εύκολο να γίνουν λάθη, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι χειρότερο, οπότε είναι ευχαριστημένος με τη 2η θέση.
 
Στον ίδιο τόνο κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Webber, ο οποίος, δεδομένων των συνθηκών, ήταν ευχαριστημένος που βρίσκεται μπροστά, στην 3η θέση, καθώς κατά τον Αυστραλό «είναι ένα καλό μέρος για την εκκίνηση του αγώνα». Ο Webber ήταν κάτι παραπάνω από 1/10 του δλ. πιο αργός από τον Vettel, αλλά ευελπιστεί ότι από την 3η θέση θα έχει τη δυνατότητα να προσπεράσει τον team mate του στην εκκίνηση. Ο Hulkenberg θα παίξει το ρόλο του, αλλά για περιορισμένο χρονικό διάστημα, καθώς η Williams δε θα έχει τον ίδιο κορυφαία ρυθμό σε στεγνή πίστα και ο Γερμανός δε θέλει να καταστρέψει τον αγώνα κάποιου εκ των διεκδικητών. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πόσο θα καταφέρει να παραμείνει μεταξύ τους αύριο.
 
Ο Lewis Hamilton, ο οποίος θα παραταχθεί στην 4η θέση του grid, δήλωσε ότι έχει εκκινήσει ξανά από εκεί στο Interlagos (το 2008) και δεν είναι η αγαπημένη του θέση, «αλλά είναι καλύτερη απ’ το τίποτα», εννοώντας ίσως, ότι βρέθηκε τουλάχιστον μπροστά από τον Alonso. Εν γένει, ο Βρετανός ήταν απογοητευμένος, γιατί πίστευε ότι θα μπορούσε να έχει καταφέρει κάτι καλύτερο σήμερα. Αμφότερες οι McLaren είχαν ρυθμίσεις για ενδιάμεσες συνθήκες. Στην τελευταία του προσπάθεια, ο Hamilton βρήκε μπροστά του μια Renault (πιθανώς τον Kubica) στο τελικό κομμάτι του γύρου, χάνοντας χρόνο. O Βρετανός ανέφερε ότι η McLaren δεν ήταν καλή στο βρεγμένο, αλλά απέδωσε καλύτερο στο στεγνό και διαθέτει αρκετά υψηλές τελικές ταχύτητες για να του επιτρέψει να διεκδικήσει θέσεις στο τέλος της ευθείας.
 
Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Fernando Alonso, βρέθηκε πίσω απ’ όλους σχεδόν τους αντιπάλους του. Ο Ισπανός ήταν ο πρώτος που βγήκε στην πίστα στο Q3, αλλά ο τελευταίος που έκανε τη μετάβαση στα σλικ ελαστικά. Ο Alonso ανέφερε ότι αντιμετώπιζε δυσκολίες με τα ενδιάμεσα ελαστικά (όπως αποκάλυψαν και οι θέσεις των δυο Ferrari στο Q2: 7η και 10η), ενώ με τα σλικ, η πίστα είχε πολλές παγίδες και «υπήρχαν πολλά να χαθούν και λίγα να κερδηθούν». Αυτή τη στιγμή, ο Ισπανός δήλωσε ότι δε σκέφτεται το ενδεχόμενο να στεφθεί αύριο Πρωταθλητής. Η προτεραιότητά του είναι να αυξήσει τη βαθμολογική διαφορά του και ευελπιστεί ότι στην αντίθετη περίπτωση, δε θα χάσει πολλούς βαθμούς… Αξίζει να σημειωθεί ότι κανένας επικεφαλής της βαθμολογίας δεν έχει κατακτήσει νίκη από το GP Τουρκίας του 2009.
 
Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί ο Alonso αυτό το σαββατοκύριακο έχει διανύσει συνολικά 710 χλμ, τα 2/3 εκ των οποίων στη Monza, την πιο σκληρή πίστα του Πρωταθλήματος για τους V8. Προφανώς, ο Ισπανός ήταν απογοητευμένος από την εξέλιξη της σημερινής διαδικασίας, αλλά δήλωσε ότι η 5η θέση δεν είναι το τέλος του κόσμου. Στην άλλη πλευρά του γκαράζ της Ferrari, o Felipe Massa δεν κατάφερε να φέρει τα ελαστικά του στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας και πλήρωσε το τίμημα, καταλήγοντας στην 9η θέση.
 
Ο μεγάλος χαμένος από τους διεκδικητές του τίτλου ήταν ο Jenson Button σήμερα, ο οποίος ήδη βρίσκεται 42 βαθμούς πίσω από τον επικεφαλής και θα εκκινήσει 11ος. Τα προβλήματα μπλοκαρίσματος των φρένων του εμπρός άξονα επέμειναν και το απόγευμα, παρά το ότι η McLaren του συμπεριφερόταν στις κατατακτήριες δοκιμές καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη στιγμή εντός του σαββατοκύριακου. Ο Button χρησιμοποίησε ένα καινούργιο σετ ενδιάμεσων ελαστικών στο τέλος του Q2, αλλά τα επιβάρυνε υπερβολικά στον πρώτο γρήγορο γύρο ζωής τους και δεν κατάφερε να εξορύξει δεύτερη καλή επίδοση από αυτά, χάνοντας για 9/100 του δλ. τη 10η θέση από τον Massa, στα τελευταία λεπτά του 2ου σκέλους. Ο Button δήλωσε επίσης ότι με αυτή τη θέση εκκίνησης, θα έχει λιγότερες πιθανότητες να βοηθήσει τον team mate του στη μάχη του τίτλου, ωστόσο σκοπεύει να… περάσει καλά αύριο, υποσχόμενος αρκετά προσπεράσματα, όπως ακριβώς είχε κάνει και πέρυσι στο Interlagos, στο δρόμο του προς την εξασφάλιση του τίτλου του 2009.
 
Ο Rubens Barrichello πέτυχε μια πολύ καλή επίδοση, όντας ο ταχύτερος πέραν των διεκδικητών, ωστόσο το γεγονός ότι ο team mate του κατάφερε να κινηθεί 1,7 δλ. ταχύτερα μέσα στην πατρίδα του ίσως να πόνεσε λίγο…
 
Ο Robert Kubica δήλωσε ότι με τις αεροδυναμικές ρυθμίσεις για στεγνό που επέλεξε η Renault, δεν κατάφερε να φέρει τα ελαστικά της στην κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας. Ο Πολωνός δήλωσε ότι στο γρήγορο γύρο του με τα σλικ ελαστικά ήταν ικανοποιημένος που απλά δε βγήκε εκτός πίστας, καθώς του ήταν πολύ δύσκολο να ελέγξει τη Renault.
 
Ο Michael Schumacher ήταν απογοητευμένος από την 8η θέση, καθώς πίστευε ότι θα μπορούσε να έχει κάνει κάτι καλύτερο σήμερα (στην αρχή του Q3, με τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν 2ος). Ο Γερμανός αναφέρει ότι τα ελαστικά του κρύωσαν στην αρχή, όταν αναγκάστηκε να πατήσει εκτός της στεγνής αγωνιστικής γραμμής για να αφήσει τον Vettel να περάσει. Ενδέχεται να έπαιξε κάποιο ρόλο και το γεγονός ότι ο Schumacher περίμενε αρκετή ώρα στα pits με την Mercedes στους γρύλλους και τα ελαστικά στις (αποσυνδεδεμένες) ηλεκτρικές θερμαντικές κουβέρτες, ίσως επειδή η ομάδα δεν είχε εφοδιάσει το μονοθέσιο με πολλά καύσιμα και περίμενε την τελευταία στιγμή για να βγάλει τον οδηγό της στην πίστα.
 
O Nico Rosberg δήλωσε ότι δεν κατάφερε να προαχθεί στο Q3, επειδή τα ενδιάμεσα ελαστικά έδιναν μονάχα ένα γρήγορο γύρο στο δεύτερο σκέλος, κατά τον οποίο ισχυρίζεται ότι παρεμποδίστηκε από τον Sebastien Buemi.
 
Ο Adrian Sutil αποκλείστηκε από το Q1 και ήταν επικριτικός στα σχόλιά του για τον team mate του στη Force India, Vitantonio Liuzzi, ο οποίος παρεμπόδισε τον πρώτο γύρο του Γερμανού με τα ενδιάμεσα ελαστικά, πιθανότατα όταν η πίστα βρισκόταν στην καλύτερη κατάστασή της, επιστρέφοντας αμέριμνα στην πίστα έπειτα από μια έξοδο. Ο Sutil δήλωσε ότι ο Ιταλός τον έχει εμποδίσει αρκετές φορές φέτος στις κατατακτήριες δοκιμές…
Φ.Λ.
 
GP Βραζιλίας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/A
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφορά
1
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:20.050
1:19.144
1:14.470
 
2
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:19.160
1:18.691
1:15.519
1.049
3
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:19.025
1:18.516
1:15.637
1.167
4
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:19.931
1:18.921
1:15.747
1.277
5
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:18.987
1:19.010
1:15.989
1.519
6
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:19.799
1:18.925
1:16.203
1.733
7
11
Robert Kubica
Renault
1:19.249
1:18.877
1:16.552
2.082
8
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:19.879
1:18.923
1:16.925
2.455
9
7
Felipe Massa
Ferrari
1:19.778
1:19.200
1:17.101
2.631
10
12
Vitaly Petrov
Renault
1:20.189
1:19.153
1:17.656
3.186
11
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:19.905
1:19.288
 
4.818
12
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:19.741
1:19.385
 
4.915
13
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:20.153
1:19.486
 
5.016
14
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:20.158
1:19.581
 
5.111
15
16
Sebastien Buemi *
Toro Rosso-Ferrari
1:20.096
1:19.847
 
5.377
16
22
Nick Heidfeld
BMW Sauber-Ferrari
1:20.174
1:19.899
 
5.429
17
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:20.592
1:20.357
 
5.887
18
14
Adrian Sutil *
Force India-Mercedes
1:20.830
 
 
6.360
19
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:22.130
 
 
7.660
20
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:22.250
 
 
7.780
21
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:22.378
 
 
7.908
22
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:22.810
 
 
8.340
23
20
Christian Klien
HRT-Cosworth
1:23.083
 
 
8.613
24
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:23.796
 
 
9.326
* Ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, λόγω πρόκλησης ατυχήματος στο GP Κορέας.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ