top icon
Αγώνες

F1: H νέα Ferrari F10

Ακριβώς όπως πέρυσι, έτσι και φέτος, η Ferrari αποτέλεσε την πρώτη ομάδα που παρουσίασε το καινούργιο μονοθέσιό της, την F10, στο εργοστάσιό της στο Maranello.

Ακριβώς όπως πέρυσι, έτσι και φέτος, η Ferrari αποτέλεσε την πρώτη ομάδα που παρουσίασε το καινούργιο μονοθέσιό της, την F10, στο εργοστάσιό της στο Maranello.
 
Με αυτό το αυτοκίνητο και τους οδηγούς της, Fernando Alonso και Felipe Massa, η Ferrari ευελπιστεί να επιστρέψει φέτος στην κορυφή, έπειτα από μια από τις χειρότερες σεζόν της. Μάλιστα, ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Stefano Domenicali, δήλωσε ότι η Ferrari διαθέτει φέτος δυο καινούργιους οδηγούς, με τον Alonso να έρχεται φέτος στην ομάδα. Ωστόσο, ο Domenicali τόνισε ότι φέτος θα δούμε μια καινούργια έκδοση του Massa, έπειτα από το ατύχημά του πέρυσι στην Ουγγαρία.
 
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Ferrari, ο Massa θα πραγματοποιούσε το shakedown της F10 σήμερα στην πίστα του Fiorano. Eντούτοις, λόγω των καιρικών συνθηκών, η ιδιωτική πίστα της Ferrari είναι καλυμμένη με πάγο και το αναγνωριστικό τεστ δεν είναι δυνατόν να διεξαχθεί. Η ομάδα ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει το shakedown της F10 μόλις της το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες.
 
Ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Aldo Costa, καθώς και ο επικεφαλής σχεδιαστής, ο δικός μας Νικόλας Τομπάζης, τόνισαν τη σημαντικότητα του διαχύτη δυο επιπέδων στο σχεδιασμό της F10. Μετά τους πρώτους αγώνες του 2009, η FIA έκανε σαφές ότι αυτή η τεχνική λύση είναι απόλυτα νόμιμη, ωστόσο μονάχα 3 ομάδες είχαν προβλέψει να το ενσωματώσουν από την αρχή της δημιουργίας του μονοθεσίου τους στο σχεδιασμό του. Η Ferrari δεν ήταν μια από αυτές. Εντούτοις φέτος, ο διαχύτης δυο επιπέδων ήταν το στοιχείο γύρω από το οποίο χτίστηκε η F10. Λόγω του αυξημένου μεγέθους του, ολόκληρο το πίσω μέρος απαίτησα ανασχεδιασμό, με το κιβώτιο να έχει μικρότερο πλάτος και η πίσω ανάρτηση να είναι εντελώς καινούργια.
 
Αμφότερες οι αναρτήσεις είναι σχεδιασμένες εξ αρχής, έτσι ώστε να προσαρμόζονται βέλτιστα στις φετινές απαιτήσεις: πιο σκληρά ελαστικά και αυξημένο βάρος. Το ίδιο ισχύει και για το σύστημα πέδησης, το οποίο επίσης δε χρειάζεται να φορτίζει πλέον το KERS. Tα ψυγεία είναι έχουν μεγαλύτερο μήκος και μικρότερο πλάτος, έτσι ώστε να μην αυξάνεται σημαντικά ο όγκος του μονοθεσίου, παρά το διπλάσιας χωρητικότητας ρεζερβουάρ καυσίμου. Mέχρι το Grand Prix του Μπαχρέιν, η Ferrari (όπως και όλες οι ομάδες) θα παρουσιάσει μια σημαντική αεροδυναμική αναβάθμιση.
 
Αρκετές αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στον τομέα του κινητήρα αν και όχι στην ίδια τη μονάδα, δεδομένου του παγώματος εξέλιξης των V8 που ορίζουν οι κανονισμοί. Ελλείψεως KERS, έχουν ανασχεδιαστεί τα περιφερειακά συστήματα (ηλεκτρονικά κ.α.) καθώς και το σύμπλεγμα εξατμίσεων (με τις απολήξεις να είναι αρκετά προωθημένες σε σύγκριση με την περυσινή F60). Η Ferrari έχει επενδύσει σε καινούργια υλικά για να μειώσει το κόστος κατασκευής.
 
Ιδιαίτερη μνεία, δεδομένης της απαγόρευσης των ανεφοδιασμών κατά τη διάρκεια του αγώνα, έχει δοθεί στην κατανάλωση καυσίμου, ένας τομέας στον οποίο υστερούσε αρκετά πέρυσι η Ferrari, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο ιταλικός V8 κατανάλωνε 10 κιλά περισσότερα καύσιμα από τους αντίστοιχους της Mercedes και της Renault στα 305 περίπου χιλιόμετρα που διαρκεί ένα Grand Prix, γεγονός που αντιστοιχεί σε μειονέκτημα 3 δεκάτων του δευτερολέπτου ανά γύρο! Σε συνεργασία με τον προμηθευτή καυσίμων και λιπαντικών Shell, η Ferrari έχει προσπαθήσει πάρα πολύ να μειώσει την κατανάλωση του κινητήρα της, εργαζόμενη επάνω στον τρόπο λειτουργίας του, εφόσον δεν επιτρέπεται να τροποποιηθούν τα εσωτερικά του μέρη. Ωστόσο, ο επικεφαλής του τμήματος κινητήρα και ηλεκτρονικών, Luca Marmorini, τόνισε ότι η κατανάλωση εξαρτάται κατά κύριο λόγο από τον οδηγό.
 
Αν και τα ακόλουθα στοιχεία δεν αποκαλύφθηκαν στην παρουσίαση, σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ρεζερβουάρ καυσίμου της καινούργιας Ferrari έχει επιμηκυνθεί στο μέγιστο δυνατό (για να διατηρείται χαμηλά το κέντρο βάρους), ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 15 εκατοστά.
 
Πάντοτε σύμφωνα με τις πληροφορίες, το ντεπόζιτο λαδιού επανατοποθετήθηκε, έπειτα από 12 χρόνια όχι πλέον μεταξύ του κινητήρα και του πλαισίου, αλλά εντός του καλύμματος του κιβωτίου. Μια αλλαγή που προκλήθηκε από τη μεγέθυνση του ρεζερβουάρ καυσίμου και η οποία όμως μειονεκτεί στον τομέα κατανομής βαρών, που επιτάσσει τη συγκέντρωση όσο το δυνατό περισσότερου βάρους στην κεντρική περιοχή του μονοθεσίου.

Το εμπρός μέρος του πλαισίου της καινούργιας Ferrari είναι πιο ψηλό και θυμίζει το εμπρός μέρος της περυσινής Red Bull, με “νεύρα” να προεξέχουν στα πλαϊνά του ρύγχους. Η ανύψωση αυτή του ρύγχους αποσκοπεί στην τροφοδοσία του διαχύτη με όσο το δυνατό μεγαλύτερη ποσότητα αέρα.

 
Επίσης, το εμπρός μέρος έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να παράγει περισσότερη αρνητική άντωση, για να αναπληρωθεί η κάθετη δύναμη που χάθηκε με την απαγόρευση των καλυμμάτων στις ζάντες των τροχών.
 
Στη συνέντευξη Τύπου που έλαβε χώρα μετά την παρουσίαση, ο Costa τόνισε ότι φέτος θα είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν στις -πολύ περιορισμένες δοκιμές- εξέλιξης ελαστικά καινούργιων προδιαγραφών (διαφορετικές διαστάσεις, σκελετός και γόμες) και ανέφερε ότι υπάρχουν μερικές ανησυχίες αν θα υπάρξουν προβλήματα (ακόμα και ασφάλειας) με τα φετινά Bridgestone. Όπως προσέθεσε ο Τομπάζης, λόγω της ελλείψεως εμπειρίας όσον αφορά τα φετινά ελαστικά, υπάρχει μια αβεβαιότητα στο ζύγισμα του φετινού μονοθεσίου. Ωστόσο, αυτό μπορεί -εν μέρει- να αντιμετωπιστεί με τη διαφορετική τοποθέτηση έρματος. Μάλιστα, ο συμπατριώτης μας δήλωσε ότι το διαθέσιμο έρμα έχει αυξηθεί φέτος, δεδομένης της αύξησης του κατώτερου βάρους των μονοθεσίων από τα 605 στα 620 κιλά.
 
Ένα ζήτημα που ενδέχεται να προκαλέσει εκ νέου διαμάχες σύμφωνα με τον Costa είναι και πάλι οι διαχύτες δυο επιπέδων και κατά πόσο οι ερμηνείες μερικών ομάδων θα ξεπεράσουν το όριο του αποδεκτού, καθώς υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να γίνουν με τις οπές στο πάτωμα οι οποίες και τροφοδοτούν το ανώτερο επίπεδο του διαχύτη. Ο Ιταλός τεχνικός αποκάλυψε ότι στον τομέα αυτό γίνονταν συζητήσεις ακόμα και τους πρόσφατους μεταξύ των ομάδων και της FIA, όσον αφορά τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται στο σχεδιασμό των διαχυτών, με τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου να αποσαφηνίζει στα τεχνικά τμήματα τους περιορισμούς που υπάρχουν.
 
Επιστρέφοντας στην F10, είναι εμφανές ότι τα καλύμματα των ψυγείων είναι πιο ογκώδη. Επίσης, η θέση οδήγησης είναι πιο απομακρυσμένη από τον πίσω άξονα, λόγω του διπλασιασμού του όγκου του ρεζερβουάρ καυσίμου, γεγονός που έχει διογκώσει ολόκληρο την περιοχή πίσω από την πλάτη του πιλότου. Επίσης, στην παρουσίαση αίσθηση προκάλεσε και ο σχεδιασμός των μπουλονιών των τροχών, τα οποία μοιάζουν με το εμπρός μέρος σφαίρας όπλου. Ο Τομπάζης δε θέλησε να αποκαλύψει τον τρόπο λειτουργίας τους, ωστόσο δήλωσε ότι χρησιμεύουν στην επιτάχυνση των αλλαγών ελαστικών. Στην παρουσίαση, αμφότερες οι αεροτομές που έφερε η F10 ήταν περυσινές.
 
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε επίσης η δήλωση του Alonso, ο οποίος εκτιμάει ότι οι χρόνοι στο γύρο στις αρχικές φάσεις του αγώνα θα είναι 5-6 δευτερόλεπτα ταχύτεροι από αυτούς που θα σημειώνονται λίγο πριν τον τερματισμό, λόγω του φορτίου καυσίμου. Επίσης, ο Ισπανός δήλωσε ότι στις φετινές χειμερινές δοκιμές εξέλιξης θα είναι πιο δύσκολο να συγκριθούν οι αποδόσεις των μονοθεσίων, λόγω των μεγάλων διαφορών που θα υπάρχουν στα φορτία καυσίμου.
 

Αυτό που τόνισαν οι τεχνικοί ιθύνοντες της Ferrari, ήταν ότι η F10 αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προόδου σε σύγκριση με πέρυσι και με δεδομένο ότι το 2009 δεν υπήρχε περίπτωση να διεκδικηθεί το πρωτάθλημα, λόγω και του ατυχήματος του Massa, λήφθηκε η απόφαση να επικεντρωθεί η ομάδα πλήρως στην εξέλιξη του φετινού μονοθεσίου πολύ νωρίς, από το καλοκαίρι. Μονάχα με ένα μεγαλύτερο βήμα εξέλιξης θα είχε τη δυνατότητα να επιστρέψει στην κορυφή, φτάνοντας τους αντιπάλους της. Άλλωστε ο στόχος της Ferrari για το 2010 είναι ξεκάθαρος: η κατάκτηση του πρωταθλήματος.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ