Αγώνες Formula 1

F1: Οι προϋπολογισμοί κι οι πηγές εσόδων των ομάδων για το 2019

Η Formula 1 είναι ένα σπορ που, όπως και κάθε άλλη έκφραση του επαγγελματικού αθλητισμού, περιστρέφεται γύρω από το χρήμα. Κάποιοι, όμως, είχαν και ξόδεψαν περισσότερα από τους υπόλοιπους

'Money makes the world go round' λέει το τραγούδι, και στη Formula 1 αυτό βρίσκει την απόλυτη εφαρμογή, αφού είναι σαφής η διαφορά ανάμεσα στα τρία -θεωρητικά-στρώματα που αποτελούν το grid.

Το ενδελεχές ρεπορτάζ του Dieter Rencken και του RaceFans αποκαλύπτει με μεγάλη ακρίβεια τα έξοδα και τα έσοδα των 10 ομάδων της Formula 1 για τη σεζόν του 2019.

Οι ομάδες στις τελευταίες 5 θέσεις (Toro Rosso, Racing Point, Alfa Romeo, Haas, Williams) δεν ξεπερνούν σε καμία περίπτωση τα 150 εκ. δολάρια σε budget, ενώ για την ομάδα του Grove, σωτήρια είναι η συνεισφορά της FOM με το bonus που εξασφαλίζει χάρη στην ιστορικότητά της. Ακόμα κι έτσι, όμως, σημειώνει ζημιά, τη μεγαλύτερη απ' όλους.

Έπειτα, υπάρχει αυτό που πολύ αυθαίρετα θα μπορούσε να αποκληθεί «μεσαία τάξη», με τις Renault και McLaren να είναι μέσα στα 200 εκ. δολάρια προϋπολογισμού. Καίριας σημασίας για την γαλλική ομάδα, η γενναία ενίσχυση από τη μητρική εταιρεία, που είναι και μεγαλύτερη από τα διαφημιστικά/τηλεοπτικά έσοδα της FOM.

Τέλος, οι τρεις μεγάλες ομάδες έχουν σχεδόν τριπλάσιο budget από αυτές των τελευταίων θέσεων της βαθμολογικής κατάταξης, με τις Mercedes και Ferrari να δείχνουν την παντοδυναμία τους ακόμα και στον τομέα των εργαζομένων, αφού αμφότερες απασχολούν 1000 υπαλλήλους, εξαιρώντας εκείνους που δουλεύουν στον τομέα του κινητήρα.

Αναλυτικά:

10. Williams

  • Budget: 150 εκ. δολάρια
  • Έσοδα: 125 εκ. δολάρια (60 εκ. δολάρια από τη FOM μαζί με το bonus, 30 εκ. δολάρια από χορηγούς οδηγών, 20 εκ. δολάρια από τη ROKIT, 10 εκ. δολάρια από τεχνολογικούς ετέρους, 5 εκ. δολάρια από τον Όμιλο)
  • 25 εκ. δολάρια ζημιά
  • Εργαζόμενοι: 635
  • Κόστος ανά βαθμό: 150 εκ. δολάρια

 

9. Haas

  • Budget: 150 εκ. δολάρια
  • Έσοδα: 150 εκ. δολάρια (70 εκ. δολάρια από τη FOM, 60 εκ. δολάρια από τη Haas, 20 εκ. δολάρια από τη Rich Energy κι άλλους χορηγούς)
  • Δε σημειώθηκε ζημιά
  • Εργαζόμενοι: 260
  • Κόστος ανά βαθμό: 5,35 εκ. δολάρια

 

8. Alfa Romeo (Sauber)

  • Budget: 155 εκ. δολάρια
  • Έσοδα: 155 δολάρια (55 εκ. δολάρια από τη FOM, 35 εκ. δολάρια από τρίτους, 30 εκ. δολάρια από την Alfa Romeo, 15 εκ. δολάρια από τους μετόχους, 10 εκ. δολάρια από χορηγούς και 10 εκ. δολάρια από τεχνολογικούς ετέρους)
  • Δε σημειώθηκε ζημιά
  • Εργαζόμενοι: 460
  • Κόστος ανά βαθμό: 2,7 εκ. δολάρια

 

7. Racing Point

  • Budget: 155 εκ. δολάρια
  • Έσοδα: 155 εκ. δολάρια (60 εκ. δολάρια από τη FOM, 45 εκ. δολάρια από την BWT και την SportPesa, 25 εκ. δολάρια από τους μετόχους, 20 εκ. δολάρια από χορηγούς οδηγών, 5 εκ. δολάρια από τεχνολογικούς ετέρους)
  • Δε σημειώθηκε ζημιά
  • Εργαζόμενοι: 465
  • Κόστος ανά βαθμό: 2,12 εκ. δολάρια

 

6. Toro Rosso

  • Budget: 155 εκ. δολάρια
  • Έσοδα:  155 εκ. δολάρια (50 εκ. δολάρια από τη FOM, 50 εκ. δολάρια από χορηγούς, εκ των οποίων τα 30 είναι από τη Honda, 45 εκ. δολάρια από τη Red Bull, 10 εκ. δολάρια από τεχνολογικούς ετέρους)
  • Δε σημειώθηκε ζημιά
  • Εργαζόμενοι: 480
  • Κόστος ανά βαθμό: 1,82 εκ. δολάρια

 

5. Renault

  • Budget: 210 εκ. δολάρια
  • Έσοδα: 210 εκ. δολάρια (90 εκ. δολάρια από τη Renault, 70 εκ. δολάρια από τη FOM, 40 εκ. δολάρια από την Infiniti και την BP/Castrol, 10 εκ. δολάρια από τεχνολογικούς ετέρους)
  • Δε σημειώθηκε ζημιά
  • Εργαζόμενοι: 710
  • Κόστος ανά βαθμό: 2,3 εκ. δολάρια

 

4. McLaren

  • Budget: 250 εκ. δολάρια
  • Έσοδα: 250 εκ. δολάρια (105 εκ. δολάρια από τη FOM μαζί με το bonus των 70 εκ. δολαρίων, 85 εκ. δολάρια από χορηγούς, με 50 εκ. δολάρια ενίσχυσης από την BAT, 50 εκ. δολάρια από τους μετόχους, 10 εκ. δολάρια από τεχνολογικούς ετέρους)
  • Δε σημειώθηκε ζημιά
  • Εργαζόμενοι: 760
  • Κόστος ανά βαθμό: 1,72 εκ. δολάρια

 

3. Red Bull

  • Budget: 335 εκ. δολάρια
  • Έσοδα: 335 εκ. δολάρια (150 εκ. δολάρια από τη FOM, μαζί με το bonus 70 εκ. δολαρίων, 110 εκ. δολάρια από χορηγούς, τη Honda, την TAG-Heuer και την ExxonMobil, 65 εκ. δολάρια από τη Red Bull και 10 εκ. δολάρια από τεχνολογικούς ετέρους)
  • Δε σημειώθηκε ζημιά
  • Εργαζόμενοι: 780
  • Κόστος ανά βαθμό: 0,8 εκ. δολάρια

 

2. Ferrari

  • Budget: 435 εκ. δολάρια
  • Έσοδα: 435 εκ. δολάρια (205 εκ. δολάρια από τη FOM, μαζί με το bonus των 115 εκ. δολαρίων, 165 εκ. δολάρια από την Philip Morris και τη Shell, 40 εκ. δολάρια από τη Ferrari, 25 εκ, δολάρια από τεχνολογικούς ετέρους)
  • Δε σημειώθηκε ζημιά
  • Εργαζόμενοι: 1000 (χωρίς τους εργαζόμενους στον τομέα της μονάδας ισχύος που υπολογίζονται στους 500)
  • Κόστος ανά βαθμό: 0,86 εκ. δολάρια

 

1.Mercedes

  • Budget: 425 εκ. δολάρια
  • Έσοδα: 420 εκ. δολάρια (180 εκ. δολάρια από τη FOM μαζί με τα 70 εκ. δολάρια του bonus, 120 εκ. δολάρια από χορηγούς, κυρίως την Petronas που συνεισφέρει 70 εκ. δολάρια, 80 εκ. δολάρια από την Daimler, 40 εκ. δολάρια από τεχνολογικούς ετέρους)
  • Ζημιά: 5 εκ. δολάρια, μετά κι από τα 80 εκ. δολάρια της Daimler
  • Εργαζόμενοι: 1000 (χωρίς τους εργαζόμενους στον τομέα της μονάδας ισχύος που υπολογίζονται στους 500)
  • Κόστος ανά βαθμό: 0,58 εκ. δολάρια

 

Το 2020 θα είναι η τελευταία χρονιά χωρίς το όριο στους προϋπολογισμούς (budget cap), το οποίο έχει οριστεί στα 175 εκ. δολάρια._Δ.Μ.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου