top icon
Αγώνες

F1: Προκαθορισμένη κατανομή βαρών το 2011

Το 2011 θα σημάνει την επιστροφή της Pirelli στη Formula 1 έπειτα από 20 χρόνια. Για αυτό το λόγο, οι ομάδες, για να αποφύγουν το ενδεχόμενο να υπολογίσουν λάθος τις απαιτήσεις των ιταλικών ελαστικών, έχουν συμφωνήσει σε μια προκαθορισμένη κατανομή βαρών.

Το 2011 θα σημάνει την επιστροφή της Pirelli στη Formula 1 έπειτα από 20 χρόνια. Για αυτό το λόγο, οι ομάδες, για να αποφύγουν το ενδεχόμενο να υπολογίσουν λάθος τις απαιτήσεις των ιταλικών ελαστικών –κάτι που έχει συμβεί με την Bridgestone τα τελευταία χρόνια- πέραν από τον κατάλογο απαιτήσεων που έχουν καταθέσει στην Pirelli, έχουν συμφωνήσει σε μια προκαθορισμένη και κοινή για όλους κατανομή βαρών μεταξύ των δυο αξόνων των μονοθεσίων που θα κατασκευάσουν για την επόμενη σεζόν.
 
Το 2009, με τη μετάβαση από τα ελαστικά με αυλακώσεις στα σλικ, οι ομάδες είχαν παράπονα ότι η πρόσφυση που παρείχε ο εμπρός άξονας ήταν υπέρμετρη σε σχέση με αυτήν που προσέφεραν οι κινητήριοι πίσω τροχοί. Πολλές ομάδες προσπάθησαν να μεταφέρουν έρμα προς τον εμπρός άξονα για να διευκολύνουν το έργο των πίσω ελαστικών, ωστόσο, όσοι χρησιμοποιούσαν KERS αντιμετώπισαν αρκετές δυσκολίες να μετατοπίσουν την κατανομή βαρών προς το εμπρός μέρος.
 
Για αυτό το λόγο, η Bridgestone μείωσε για φέτος το πλάτος του πέλματος των εμπρός ελαστικών κατά 25 χιλιοστά. Το γεγονός αυτό μετέφερε τις απαιτήσεις κατανομής βαρών και πάλι προς τον πίσω άξονα. Αλλά και η αυτή η μετάβαση δε συνέβη χωρίς να αντιμετωπιστούν δυσκολίες από μερικές ομάδες, με ευστοχότερο παράδειγμα αυτό της Mercedes, η οποία στον 5ο αγώνα της φετινής σεζόν αύξησε το μεταξόνιο της MGP W01, καθώς διαπίστωσε ότι κατά το σχεδιασμό της δεν είχε υπολογίσει σωστά τις κατανομές βαρών που απαιτούσε η καινούργια γενιά των ελαστικών της Bridgestone.
 
H διαδικασία δημιουργίας των μονοθεσίων του 2011 έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και αρκετές εβδομάδες, με τις ομάδες να βασίζονται στα δεδομένα των ελαστικών Bridgestone που χρησιμοποιούσαν φέτος. Για αυτό και έχουν συγκεκριμένες απαιτήσεις από την Pirelli, σε ό,τι αφορά τα ελαστικά που θα κατασκευάσει η ιταλική εταιρία, στόχος της οποίας είναι να κάνει τη μετάβαση από τα Bridgestone στα δικά της προϊόντα όσο πιο ομαλή γίνεται. Συνεπώς, τα Pirelli του 2011 αναμένεται να μη διαφέρουν πολύ από τα φετινά Bridgestone. Aξίζει να αναφερθεί σε αυτό το σημείο ότι οι εγκαταστάσεις της Pirelli όσον αφορά την κατασκευή των ελαστικών που παράγει για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, βρίσκονται στην Τουρκία.
 
Για την αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων, λοιπόν, οι ομάδες συμφώνησαν για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 να υιοθετήσουν προκαθορισμένη κατανομή βαρών για τα μονοθέσια του 2011 (των οποίων το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος θα είναι καθορισμένο στα 640 κιλά αντί των 620 που είναι φέτος), που θα κλίνει προς τον πίσω άξονα, με λόγο 46:54 (± 0,5%). Έπειτα από μια σεζόν εμπειρίας με τα ελαστικά της Pirelli, ο περιορισμός όσον αφορά την κατανομή των βαρών θα αρθεί ενόψει του 2012.
 
Αυτό το μέτρο θα εγγυηθεί δυο πράγματα. Αν τα ελαστικά παρουσιάσουν συμπεριφορά διαφορετική της προβλεπόμενης, όλες οι ομάδες θα βρίσκονται στην ίδια μοίρα, αποτρέποντας το ενδεχόμενο μονάχα μια ομάδα να μαντέψει -ενδεχομένως τυχαία- την ιδανική κατανομή βαρών, κάτι που θα της προσέδιδε μεγάλο πλεονέκτημα, με σοβαρό κίνδυνο την μονοπώληση του Πρωταθλήματος από αυτήν, έναντι των ομάδων οι οποίες βασίστηκαν στα δεδομένα που αναμένεται να ισχύσουν. Επίσης, αποτρέπει την αλόγιστη σπατάλη εξόδων σε περίπτωση που τα ελαστικά παρουσιάσουν συμπεριφορά διαφορετική της προβλεπόμενης και απαιτηθεί αλλαγή των βασικών χαρακτηριστικών του σχεδιασμού των μονοθεσίων από τις ομάδες.
 
Επίσης, η κατανομή βαρών 46:54 ευνοεί και τη χρήση του KERS, αφού οι ομάδες με το ελάχιστο όριο στα 640 κιλά, θα έχουν τη δυνατότητα να τοποθετήσουν έρμα όπου απαιτείται, για να πετύχουν την προαναφερθείσα ισορροπία μεταξύ των αξόνων, όπως ανέφερε ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Sam Michael.
 
Όσον αφορά την ομάδα του Grove, αναμένεται να κατασκευάσει το δικό της σύστημα KERS, το οποίο, εν αντιθέσει με αυτό που είχε εξελίξει για το 2009, θα χρησιμοποιεί για την αποθήκευση της συλλεγόμενης κατά την πέδηση ενέργειας μπαταρίες και όχι στροφέα, ο οποίος, σύμφωνα με τον Frank Williams, είναι πολύ ογκώδης για τις απαιτήσεις της Formula 1. O Μichael δήλωσε ότι η Williams θα κατασκευάζει το σύστημα KERS εξ’ ολοκλήρου εντός των εγκαταστάσεών της και θα προμηθεύεται έτοιμες μονάχα τις κυψέλες των μπαταριών.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ