top icon
Formula 1

Η FIA παραδέχεται ότι ο Masi ενδέχεται να αντικατασταθεί

Ο Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού της FIA, Peter Bayer, δήλωσε ότι η Διεθνής Ομοσπονδία έχει ενημερώσει το διευθυντή αγώνων της Formula 1, Michael Masi, πως υπάρχει περίπτωση να χάσει τη θέση του.

Ο 50χρονος Αυστριακός Peter Bayer διορίστηκε Γενικός Γραμματέας Αθλητισμού της FIA το 2017 και τον περασμένο Δεκέμβριο χρίστηκε επικεφαλής του τμήματος μονοθεσίων της Διεθνούς Ομοσπονδίας.

Την προηγούμενη εβδομάδα συνεδρίασε η Αγωνιστική Συμβουλευτική Επιτροπή της FIA, με τον Michael Masi να προεδρεύει τη συνάντηση.

Στη συνεδρίαση αυτή, συζητήθηκε το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί μια απομακρυσμένη ομάδα ανθρώπων υποστήριξης, η οποία θα αναλάβει μερικά από τα καθήκοντα του διευθυντή αγώνων.

Επίσης, αναφέρθηκε και το ενδεχόμενο να εναλλάσσεται ο ρόλος του διευθυντή αγώνων μεταξύ τριών διαφορετικών αξιωματούχων της FIA σε κάθε Grand Prix και οι άλλοι δύο να έχουν υποστηρικτικό ρόλο.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες (από πολλαπλές πηγές) ορισμένες ομάδες ζήτησαν την απομάκρυνση του Michael Masi. Άλλες ομάδες όμως δεν είναι τόσο σίγουρες ότι αυτή είναι η ιδανική λύση.

Ο Peter Bayer δήλωσε για τον Masi: «Έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Του το έχουμε πει αυτό, αλλά και ότι υπάρχει πιθανότητα να οριστεί νέος διευθυντής αγώνων. Εγώ μπορώ μόνο να κάνω προτάσεις στο Παγκόσμιο Συμβούλιο και σίγουρα θα τον συμπεριλάβουν».

«Έχει αναπτύξει ένα σχετικά χοντρό δέρμα απέναντι στις επιθέσεις μεμονωμένων ομάδων. Όταν εργάζεσαι στη FIA, πρέπει να γνωρίζεις ότι εργάζεσαι για την αγωνιστική αστυνομία».

«Ο αστυνομικός σπάνια δέχεται συμπάθεια, όπως και στην καθημερινή ζωή. Αυτό που έχει γίνει ανυπόφορο όμως, είναι οι αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δε σταματούν σε τίποτα, όπως είδατε με τις απειλές θανάτου κατά του οδηγού της Williams, Latifi».

«Ο Michael δεν έχει λογαριασμό σε κοινωνικά δίκτυα, αλλά η εχθρότητα σε άλλα κανάλια τον έπληξε πραγματικά».

«Διαβεβαίωσα τον Michael για την υποστήριξη της Ομοσπονδίας στις συζητήσεις μας και τον ενημέρωσα ότι θέλουμε να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε μαζί σου, αλλά χρειάζομαι επίσης την κατανόησή του ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα».

«Πρέπει να εκσυγχρονίσουμε την οργάνωση. Ο Masi είχε πολλές επιλογές σε εκείνα τα δευτερόλεπτα που έπρεπε να αποφασίσει, όλες σύμφωνα με τους κανονισμούς. Θα μπορούσε να είχε τερματίσει τον αγώνα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας ή να τον διακόψει».

«Αλλά το ατύχημα του Nicholas Latifi δεν το δικαιολογούσε αυτό. Ή θα μπορούσε να είχε κάνει αυτό που έκανε, προσπαθώντας να βγει από αυτή την κατάσταση με κάποιο τρόπο».

«Συγκρίνω πάντα την κατάσταση με έναν διαιτητή ποδοσφαίρου όταν καταλογίζεται ή όχι ένα αμφισβητούμενο πέναλτι. Έχει επίσης να κάνει με τον σεβασμό προς τον διευθυντή αγώνων».

«Ρωτήσαμε επίσης τις ομάδες αν η απαίτησή τους να μην τερματίζει ένας αγώνα με αυτοκίνητο ασφαλείας εξακολουθεί να ισχύει, και όλες συμφώνησαν».

«Η κατάσταση απείχε πολύ από την τελειότητα και γι’ αυτό εργαζόμαστε επάνω σε αυτό. Είναι επίσης θέμα σεβασμού προς το διευθυντή αγώνων. Η δουλειά μου είναι να κοιτάζω μπροστά, πως μπορούμε να βελτιώσουμε τα πράγματα».

Ο Αυστριακός ανέφερε επίσης ότι αν η Mercedes είχε επιμείνει στην έφεση των αποφάσεων των αγωνοδικών, το αποτέλεσμα του GP Άμπου Ντάμπι μπορεί να είχε αλλάξει, αλλά το αποτέλεσμα του Πρωταθλήματος θα είχε παραμείνει το ίδιο, καθώς ο Max Verstappen προηγούνταν βαθμολογικά πριν την άφιξη της F1 στη Yas Marina.

O Bayer δήλωσε: «Νομίζω ότι οι δικαστές (του Διεθνούς Εφετείου της FIA) θα έλεγαν ότι οι κανονισμοί είναι διαφορετικοί, ότι αυτός πήρε αυτή την απόφαση, οπότε θα μπορούσαμε να ακυρώσουμε το αποτέλεσμα. Αλλά ακόμα και τότε, αν ακυρωνόταν, ο Max Verstappen θα ήταν Παγκόσμιος Πρωταθλητής».

Ο Bayer επιβεβαίωσε ότι εξετάζονται διάφοροι τρόποι ενίσχυσης της διεύθυνσης αγώνα με καταμερισμό καθηκόντων: «Θέλουμε να τοποθετήσουμε ένα μεσολαβητή, με ένα μέλος του προσωπικού να δέχεται αυτές τις ερωτήσεις. Στο μέλλον, ο διευθυντής αγώνων θα μπορεί να επικεντρωθεί στο έργο του και δε θα αποσπάται πλέον η προσοχή του».

(Εξετάζουμε) «τον καταμερισμό των διαφόρων καθηκόντων του διευθυντή αγώνων, ο οποίος είναι επίσης αγωνιστικός διευθυντής και έφορος ασφάλειας και πίστας».

«Αυτό ήταν απλώς υπερβολικό. Αυτοί οι ρόλοι κατανέμονται μεταξύ πολλών ανθρώπων. Αυτό μειώνει την επιβάρυνση του διευθυντή αγώνων».

«Το δεύτερο σημείο είναι να προβληματιστούμε όσον αφορά τους ισχύοντες κανονισμούς, ειδικά στο θέμα του αυτοκινήτου ασφαλείας».

Michael Masi FIA

«Το NASCAR, για παράδειγμα, σταματάει να μετράει γύρους όταν είναι απαραίτητη η ουδετεροποίηση στους δύο τελευταίους γύρους του αγώνα και προσθέτει τους γύρους στο τέλος της περιόδου του αυτοκινήτου ασφαλείας».

«Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει πρόβλημα με τα καύσιμα στην F1, γι’ αυτό και το θέμα εξετάζεται πιο προσεκτικά».

«Το τρίτο θέμα είναι η ιδέα της δημιουργίας μιας συνεχούς σύνδεσης κατά τη διάρκεια του αγώνα με ένα τμήμα ‘ελέγχου αποστολής’ όπως κάνουν οι ομάδες, που είναι συνδεδεμένες με τα εργοστάσιά τους».

«Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να δημιουργήσουμε μια εφεδρική ομάδα στη Γενεύη που θα μπορεί να υποστηρίζει τη διεύθυνση αγώνων».

«Το τέταρτο σημείο είναι η συνεχής επικοινωνία μέσω ασυρμάτου. Θα καταργήσουμε αυτή την απαίτηση στη διαχείριση του αγώνα και θα κάνουμε μαζικές αλλαγές».

«Οι διευθυντές των ομάδων δε θα μπορούν πλέον να παρεμβαίνουν σε αυτό το κανάλι. Αλλά οι υπεύθυνοι των ομάδων θα συνεχίσουν να μπορούν, επειδή πρέπει να είναι σε θέση να κάνουν ερωτήσεις».

Συνήθως, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού συνεδριάζει τέσσερις φορές το χρόνο, ωστόσο η FIA συγκάλεσε έκτακτη εικονική συνέλευση για τις 3 Φεβρουαρίου.

Παρότι αρχικά αναφέρθηκε ότι θα συζητηθούν ζητήματα για τους φετινούς αγωνιστικούς κανονισμούς, η τελευταία πληροφόρηση αναφέρει ότι δεν πρόκειται να συζητηθούν ζητήματα της F1.

Αντιθέτως, θα συζητηθούν ζητήματα όσον αφορά την εσωτερική διάρθρωση της FIA, όπως ο διορισμός των γερουσιαστών της Διεθνούς Ομοσπονδίας, έπειτα από την αλλαγή προέδρου, με τον Jean Todt να αποχωρεί και τον Mohammed Ben Sulayem να αναλαμβάνει καθήκοντα.

Οπότε, δε θα υπάρξουν αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα της έρευνας για τα γεγονότα του GP Άμπου Ντάμπι που έχει ανακοινωθεί.

Στα πλαίσια της έρευνας αυτής, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τους αγωνιστικούς διευθυντές των ομάδων στις 19 Ιανουαρίου, όπου συζητήθηκαν πιθανές αλλαγές στους κανονισμούς.

Η Επιτροπή της F1 θα συνεδριάσει στις 14 Φεβρουαρίου και τα αποτελέσματα της έρευνας της FIA για το GP Άμπου Ντάμπι θα ανακοινωθούν στις 18 Μαρτίου.

Τότε θα συνεδριάσει ξανά το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στο Μπαχρέιν, την Παρασκευή του εναρκτήριου Grand Prix της φετινής σεζόν, στην πίστα του Sakhir.

Ο Peter Bayer σπούδασε οικονομικά στο Innsbruck της Αυστρίας. Μεταξύ 2009 και 2012 ήταν Γενικός Γραμματέας των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων Νέων. Στη συνέχεια ενεπλάκη σε διάφορα εγχειρήματα ιστιοπλοΐας στη Λοζάνη, συμπεριλαμβανομένου του America’s Cup.

Ένα μέλος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής σύστησε τον Bayer στον πρώην πρόεδρο της FIA, Jean Todt, o οποίος τον ενέταξε στη Διεθνή Ομοσπονδία το 2017._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ