top icon
Αγώνες

Formula 1: Από την Auto Union στην Audi

Με την αναγγελία της εισόδου της στη Formula 1 από το 2026, η Audi παίρνει τη σκυτάλη στους αγώνες Grand Prix από εκεί που την άφησε η Auto Union, πριν πολλά πολλά χρόνια.

Τα ξημερώματα της Παρασκευής 1ης Σεπτεμβρίου 1939 η Γερμανία εισέβαλε στην Πολωνία και άρχισε ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος. Εκείνη την ίδια μέρα ο κόσμος του Πρωταθλήματος Grand Prix, που ήταν ο πρόδρομος του Πρωταθλήματος Formula 1, βρισκόταν στο Βελιγράδι και έκανε δοκιμές για τον αγώνα της Κυριακής.

Υπήρξαν φήμες πως ο αγώνας θα ματαιωθεί. Τελικά, την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου δόθηκε κανονικά εκκίνηση. Νικητής ήταν ο θρυλικός Tazio Nuvolari, στο τιμόνι της Auto Union Type D, με τους 4 ενωμένους κύκλους στο ρύγχος, έμβλημα των 4 εταιριών που αποτελούσαν την Auto Union, δηλαδή Audi, DKW, Horch και Wanderer.

Tazio Nuvolari Auto Union Type D Donigton Park

Tazio Nuvolari, Auto Union Type D, Donington Park 1938

Βαρύ το κλίμα, δεν υπήρξαν ξέφρενοι πανηγυρισμοί με τον τερματισμό. Φορτώθηκαν τα αυτοκίνητα και η ομάδα επέστρεψε οδικώς στη Γερμανία, περίπου 1.000 χιλιόμετρα δρόμος.

Μα μόλις πέρασαν την πύλη του εργοστασίου, τους πλησίασαν δύο αξιωματικοί. Τα καμιόνια της ομάδας επιτάχθηκαν για τις ανάγκες του πολέμου και οι μηχανικοί στρατολογήθηκαν.

Ήταν το τέλος του Πρωταθλήματος Grand Prix και της αυθεντικής εποχής των Ασημένιων Βελών της Auto Union και της Mercedes, που μονοπώλησαν τις νίκες και τα πρωταθλήματα, από το 1934 ως το 1939.

Type C Type D Donington Park 2001

Auto Union Type C και Type D σε εκδήλωση στο Donington Park το 2001. Η πρώτη είχε μοτέρ V16 και ήταν σχεδιασμένη από τον Dr Porsche. Η δεύτερη V12 σχεδιασμένη από τον Καθηγητή Eberhorst. 

Το 1950 το Πρωτάθλημα αγώνων Grand Prix ανασυστήθηκε και φτάνει ως τις μέρες μας ως Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, οι Γερμανικές ομάδες όμως ήταν τιμωρημένες, όπως κάθε τι Γερμανικό, στα πρώτα χρόνια.

Η Mercedes επέστρεψε στη Formula 1 το 1955, η Auto Union όμως είχε να αντιμετωπίσει άλλου είδους προβλήματα, αφού χρειάστηκε να μετεγκατασταθεί, από την αρχική της έδρα, που είχε τεθεί υπό τον έλεγχο της ΕΣΣΔ πλέον, στον Δυτικό τομέα, στο Ίγκολσταντ, όπου συνέχισε την παράδοσή της, από το 1969 ως Audi.

Η Audi λοιπόν μπήκε στο WRC με τα περίφημα Quattro και άλλαξε τους αγώνες Ράλι. Μπήκε στο LeMans με τα ντίζελ της και σάρωσε 13 νίκες, λιγότερες μόνο από την Porsche. Φιλοδοξεί επίσης να αλλάξει τους Μαραθώνιους με το εξηλεκτρισμένο της όχημα στο Dakar.

Formula 1 Audi Open

Και σύμφωνα με τη χθεσινή επίσημη ανακοίνωση, η Audi από το 2026 επιστρέφει στους αγώνες Grand Prix, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών και Κατασκευαστών Formula 1, κάνοντας τη Sauber δική της εργοστασιακή ομάδα.

Η συνέχεια με τους τέσσερις ενωμένους κύκλους να επιστρέφουν ύστερα από 87 χρόνια στο ρύγχος αυτοκινήτων Grand Prix, στο πεδίο της Formula 1 πλέον, αναμένεται συναρπαστική.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ