top icon
Αγώνες

GP Άιφελ: Επιστροφή στο Nürburgring

Η Formula 1 επιστρέφει στο Nürburgring για πρώτη φορά μετά το 2013, σε μία πίστα που επί δεκαετίες ήταν το «σπίτι» του αθλήματος στη Γερμανία.

Όταν άρχισαν τα οικονομικά προβλήματα για την πίστα του Nürburgring, προτάθηκε η εκ περιτροπής διεξαγωγή του Γερμανικού Grand Prix ανάμεσα σε εκείνο και το Hockenheimring. Μετά το 2013, όμως, το σιρκουί της Κολωνίας δεν είδε τη Formula 1 να το επισκέπτεται, κι όπως με αρκετές πίστες φέτος, έτσι και με αυτό, έπρεπε να έρθει η πανδημία του Covid-19 για να επανέλθει στο αγωνιστικό πρόγραμμα.

Με τη μορφή του Nordschleife, η πίστα του Nurburg είχε παρουσία από τις απαρχές του αθλήματος, αλλά ήταν και ίσως η πιο μεγάλη, επικίνδυνη δοκιμασία για τους οδηγούς. Όχι τυχαία, ο SirJackie Stewart την είχε χαρακτηρίσει «πράσινη κόλαση», εξαιτίας του φυσικού τοπίου στο οποίο είναι χτισμένη, στα βουνά του Άιφελ, και της δυσκολίας της. Έπρεπε, όμως, να έρθει το τρομακτικό ατύχημα του Niki Lauda το 1976, που λίγο έλειψε να του στοιχίσει τη ζωή του, για να αποφασίσει η F1 ότι έπρεπε να σταματήσει να επισκέπτεται τη διαδρομή για το καλό όλων.

Κάπως έτσι χτίστηκε το 1984 η νέα χάραξη, η GP-Strecke, που χρησιμοποιήθηκε από τη Formula 1, είτε υπό την ονομασία του Ευρωπαϊκού GP, είτε ως το Γερμανικό. Φέτος, ονομάζεται Grand Prix Άιφελ, καθώς δεν βρίσκεται η ADACπίσω απ’ την διοργάνωση του αγώνα, κι είναι αυτή που έχει τα δικαιώματα της ονομασίας.

Ως πίστα, το Nürburgring συνδυάζει την ταχύτητα στις ευθείες με τις τεχνικές στροφές αργής και μέσης ταχύτητας στο 2οsector, που τροποποιήθηκε έντονα μετά από προσωπικές παρεμβάσεις του Michael Schumacher.

Είναι αυτό που θα έλεγε κανείς παραδοσιακή διαδρομή, ως ένα βαθμό τα όρια της πίστας τίθενται από την ίδια τη φύση της, με τις μικρές υψομετρικές διαφορές.

Σαφώς, τα ελαστικά θα είναι μεγάλος παράγοντας, με την Pirelli να διαθέτει στους οδηγούς τις C2, C3 και C4 γόμες.

F1

Ο MarioIsola, επικεφαλής αγώνων για την Pirelli Motorsport, αναφέρθηκε σχετικά:

«Το Nürburgring είναι στην ουσία μία νέα πίστα για εμάς, οπότε θα την προσεγγίσουμε σαν να πηγαίνουμε εκεί για πρώτη φορά, αν και φυσικά τη θυμόμαστε καλά και έχουμε τρέξει εκεί πολλές φορές και με άλλα πρωταθλήματα. Για να βεβαιωθούμε ότι έχουμε καλύψει όλες τις ανάγκες, έχουμε επιλέξει τη μεσαία γκάμα των γομών, που ταιριάζει σε όλες τις απαιτήσεις της πίστας. Ίσως ο πιο μεγάλος παράγοντας να είναι ο καιρός, με τις χαμηλές θερμοκρασίες και τη βροχή να είναι πολύ πιθανά φαινόμενα αυτήν την εποχή του χρόνου.

«Ως εκ τούτου, είναι πιθανό οι ομάδες να πρέπει να έρθουν αντιμέτωπες με διάφορες ασυνήθεις καταστάσεις, σε μία πίστα που δεν είναι οικεία σε εκείνες. Οπότε, αυτός ο αγώνας είναι πιθανό να ευνοήσει τους οδηγούς και τις ομάδες που θα προσαρμοστούν στις συνθήκες ταχύτερα. Πιστεύω είναι σωστό να πει κανείς ότι ετοιμαζόμαστε για έναν αγώνα με πολλές μεταβλητές, που μπορεί να δούμε ακόμα και τις 5 γόμες να χρησιμοποιούνται μέσα στη διάρκεια του τριημέρου.»

Όλα θα φανούν στο προσεχές τριήμερο, που ο καιρός αναμένεται να μην είναι με το μέρος των οδηγών, αφού περιμένουν θερμοκρασίες κοντά στους 10 βαθμούς Κελσίου και βροχές όλες τις μέρες._Δ.Μ.

Το πρόγραμμα του αγώνα

Παρασκευή 9 Οκτωβρίου

FP1: 12:00-13:30

FP2: 16:00-17:30

Σάββατο 10 Οκτωβρίου

FP3: 13:00-14:00

Κατατακτήριες: 16:00-17:00

Κυριακή 11 Οκτωβρίου

Αγώνας: 15:10

Πληροφορίες για την πίστα

Μήκος: 5,148 χλμ.

Γύροι: 60

Απόσταση αγώνα: 308,617 χλμ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ