Αγώνες Formula 1

GP Ουγγαρίας – Στο μικροσκόπιο: Δίχως αντίπαλο

Ο Lewis Hamilton πήρε μία επιβλητική νίκη σε μία πίστα που θεωρεί πλέον «σπίτι» του, ενώ σχεδόν κάθε άλλη ομάδα στο grid έχει λόγους να ανασυνταχθεί και να βρει λύσεις στα προβλήματά της. Βάζουμε το Ουγγρικό Grand Prix «στο μικροσκόπιο».

Η Mercedes κοιτά μόνο μπροστά, το ίδιο κι ο Hamilton

Ελάχιστα ελαττώματα μπορεί να βρει κανείς στη Mercedes, ειδεμή κανένα. Οι Γερμανοί έχουν βελτιώσει το ήδη εξαιρετικό μονοθέσιο του 2019, ενώ η προσθήκη του DAS έγινε πιο αισθητή από ποτέ στους πρώτους γύρους με τα σλικ ελαστικά, όταν οι θερμοκρασίες τους ήταν αρκετά χαμηλές και ήταν απαραίτητο τα εμπρός να «ζωντανέψουν» για να δώσουν την πρόσφυση που χρειάζονταν εκείνη την ώρα οι οδηγοί.

Δεν έκανε λάθος χθες ο Hamilton, που άλλαξε σε σλικ τη σωστή στιγμή, βρήκε γρήγορα ρυθμό (από πριν είχε διαφορά 7 δευτερολέπτων μέσα σε δύο γύρους), και δεν κοίταξε πίσω στιγμή. Σε race pace, ο μόνος που ίσως να τον πλησίαζε κατά διαστήματα μέσα στον αγώνα ήταν ο Verstappen, αλλά ακόμα κι αυτός είχε πρόβλημα να τον ακολουθήσει μετά το πρώτο τρίτο του αγώνα.

Ο Βρετανός είχε τόσο χρόνο και χώρο, που επέλεξε να μπει στους τελευταίους τρεις γύρους για να βάλει τη μαλακή γόμα και να πιέσει για τον βαθμό που δίνει ο ταχύτερος γύρος, που τελικά πήρε.

Όσο για τον Bottas, η στόφα του πρωταθλητή (που ευαγγελίζεται ότι μπορεί να γίνει) φαίνεται στην αποφασιστικότητα και την ετοιμότητα, την επιθετικότητα και το ένστικτο να πας ένα βήμα παραπέρα. Την Κυριακή, είχε δύο ευκαιρίες να περάσει τον Verstappen και να έρθει 2ος, μειώνοντας κάπως τις απώλειες έναντι του teammate του. Αλλά δεν το έκανε, ενώ είχε προηγηθεί και το jump start. Ο λόγος που δεν εξετάστηκε οφείλεται στο γεγονός ότι, αν και κινήθηκε, δεν ενεργοποίησε τους σένσορες που βρίσκονται στο grid, οπότε οι αγωνοδίκες δεν μπήκαν καν στη διαδικασία να δουν το εν λόγω συμβάν.

Κλειδί η εκκίνηση για τον αγώνα

Όπως σε κάθε αγώνα, έτσι και στην υπό βροχή αρχή του Ουγγρικού GP η εκκίνηση υπήρξε ζωτικής σημασίας. Το εξαιρετικό ξεκίνημα που έκαναν οι δύο Ferrari και ο Verstappen τους έδωσε το πλεονέκτημα όταν μπήκαν για την πρώτη αλλαγή ελαστικών.

Για τον Ολλανδό, αξίζει να γίνει αναφορά στην υποδειγματική δουλειά των μηχανικών του. Όταν γύρισε με σαφείς ζημιές στην εμπρός αριστερή ανάρτηση, εκείνοι κατάφεραν μέσα σε λιγότερο από 20 λεπτά να επιδιορθώσουν όσο μπορούσαν τις ατέλειες και να δώσουν στον οδηγό τους την ευκαιρία να παλέψει, και τελικά να τους ανταμείψει με το βάθρο.

Αντίθετα, οι δύο McLaren έχασαν έδαφος μη βρίσκοντας πρόσφυση από τα ενδιάμεσα ελαστικά και αυτό καθόρισε –ως ένα βαθμό- το υπόλοιπο του αγώνα τους, καθώς έπεσαν σε κίνηση μετά τα δικά τους pit stop και δεν κατάφεραν να ανακάμψουν.

Στον αντίποδα, η στρατηγική απόφαση της Haas να καλέσει τους οδηγούς της να βάλουν σλικ ελαστικά με το τέλος του γύρου σχηματισμού, αν και εξαιρετική ως σκέψη και εκτέλεση, εντούτοις τους στοίχισε στο τέλος, καθώς κλήθηκαν από τους αγωνοδίκες γιατί οι μηχανικοί ήρθαν σε επαφή με τους οδηγούς σε σημείο του αγώνα που δεν επιτρεπόταν, και τελικά πήραν ποινή 10 δευτερολέπτων αμφότεροι, με αποτέλεσμα ο Magnussen να πέσει από 9ος, 10ος.

Στραβοπάτησε (και) στρατηγικά η Ferrari

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ferrari σε αγωνιστικό επίπεδο είναι γνωστά. Το πακέτο αναβαθμίσεων που έφερε η ομάδα και στο Ουγγρικό Grand Prix έμοιαζε να έχει δώσει λύση σε κάποια από τα θέματα της SF1000, αλλά όπως και το περασμένο Σ/Κ η αίσθηση του μονοθέσιου την Παρασκευή ήταν διαφορετική από αυτήν της Κυριακής.

Οι κατατακτήριες σίγουρα κύλησαν καλύτερα σε σχέση με τους δύο αγώνες στην Αυστρία, αλλά αυτό ως ένα βαθμό μπορεί να θεωρηθεί και αναμενόμενο, μιας και η πίστα του Hungaroring δεν έχει απαιτήσεις από τον κινητήρα που είναι το αδύναμο σημείο των Ιταλών.

Στον αγώνα, η λανθασμένη στρατηγική στον Leclerc που τον είδε να βγαίνει από τα πιτς με τη μαλακή γόμα στον 2ο γύρο, αναίρεσε την καλή δουλειά που είχε κάνει στο ξεκίνημα του αγώνα και όταν τελικά η ομάδα αποφάσισε να του αλλάξει τα ελαστικά στον 20ο γύρο, βαζοντάς του τη σκληρή γόμα, έπεσε πίσω από κίνηση, κόλλησε πίσω από τον Norris και μέχρι το τέλος είχε μείνει εκτός δεκάδας.

Αντιθέτως, ο Vettel πήρε το σωστό ελαστικό στην αρχή, μετά από δική του προτροπή, παρά την θέληση της ομάδας να βάλει και σε εκείνον το μαλακό ελαστικό, κι από κι έπειτα οδήγησε πολύ σταθερά, παίρνοντας το απόλυτο από το μονοθέσιο, και μαζί πολύτιμους βαθμούς για την Scuderia.

Το γεγονός ότι η Ferrari τερμάτισε πάνω από αρκετούς από τους άμεσους ανταγωνιστές της δεν σημαίνει ότι έχουν λυθεί τα ζητήματα με την απόδοση του μονοθέσιου.

Χαρακτηριστική η φυσικότητα με την οποία παραδέχτηκε ο Vettel ότι το να δεχτεί γύρο από τον Hamilton ήταν αναμενόμενο:

«Όχι [δεν εξεπλάγην]. Εκπλαγήκατε εσείς; Ήταν προφανές ότι θα μας έριχνε γύρο μέχρι το τέλος. Δεν ήταν έκπληξη.»

Για αυτό χρειάζονται οι δυνατοί οδηγοί

Ένα από τα μεγαλύτερα θέματα συζήτησης στον χώρο της Formula 1 αποτελεί το σε ποιο βαθμό παίζει ρόλο το μονοθέσιο στην απόδοση ενός οδηγού. Ειδικά τα τελευταία χρόνια η αίσθηση ανάμεσα στους θεατές είναι πως το αυτοκίνητο είναι αυτό που καθορίζει το αποτέλεσμα που θα φέρει ένας οδηγός, πολύ περισσότερο από τα παλιότερα χρόνια.

Η φετινή Racing Point αποδεικνύει με τον πιο πειστικό τρόπο ότι ακόμα και ένα δυνατό μονοθέσιο απαιτεί ικανά χέρια για να δείξει τη δυναμική του.

Στον αγώνα της Κυριακής, οι δύο RP είχαν την ευκαιρία για ένα πολύ καλό αποτέλεσμα, ακόμα και για ένα βάθρο, αλλά τελικά έμειναν εκτός τριάδας, και αυτό δεν οφείλεται σε κάποιο συγκεκριμένο αγωνιστικό λάθος. Απλώς οι Stroll και Perez (περισσότερο ο Καναδός) δεν μπόρεσαν να πάρουν όλο το potential του αυτοκινήτου.

Συν τοις άλλοις, η RP20 δέχτηκε ξανά ένσταση από την Renault, η οποία προφανώς είναι πανομοιότυπη με εκείνη της περασμένης εβδομάδας, οπότε η ετυμηγορία θα είναι κοινή μέσα στις επόμενες μέρες.

Οι ερωτήσεις σας

Από αυτήν την έκδοση της στήλης και εντεύθεν θα δεχόμαστε τις ερωτήσεις σας με το #AskBizas σε Facebook και Twitter, σήμερα έχουμε τις τρεις πρώτες:

Τάκης Πουρναράκης στο Facebook: Ο Hamilton θα μπορούσε να ρίξει γύρο και στον εαυτό του;

-Αν γινόταν, θα το έκανε. Πνευματικά, το έχει κάνει. Έχει ξεπεράσει τον εαυτό του, όσο η ομάδα ξεπερνά τον εαυτό της, βελτιώνοντας ένα μονοθέσιο που κάθε χρόνο μοιάζει να μην έχει περιθώρια βελτίωσης, κι όμως τα βρίσκουν και τα εκμεταλλεύονται στο έπακρο.

Η νίκη αυτή ήταν και νίκη επί του Bottas, συν τοις άλλοις. Μπορεί να τη γλίτωσε από το lapping, αλλά η πλάστιγγα γυρνά και πάλι εναντίον του.

Παύλος Γσπ στο Facebook: Η σημερινή εμφάνιση του Vettel ήταν απόρροια του εγωισμού του πρωταθλητή;

-Ήταν εμφάνιση οδηγού που έχει εμπειρία και πήρε τη σωστή στρατηγική. Βάζοντας τη μέση γόμα μετά τα inters, βρήκε τον ρυθμό, αλλά στάθηκε και πολύ άτυχος με το pit stop.

Ταλέντο έχει, θέληση δεν γνωρίζουμε αν έχει, αλλά δεν μπορώ να τον αδικήσω: η Ferrari τον θεωρεί ήδη ξένο σώμα, μέχρι και το όνομα από το μπουφάν του έβγαλαν.

@F1Ferrari6 στο Twitter: Η Mercedes καίει λάδι;

-Αυτή η ερώτηση έρχεται αφού εθεάθησαν όλα τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes να «καπνίζουν», ειδικά στο τέλος της ευθείας και στα φρένα για την Τ3. Η απάντηση δεν μπορεί να είναι σαφής, αλλά όταν έχουμε δει κάτι αντίστοιχο στο παρελθόν, προκαλείται πράγματι από overflow, δηλαδή υπερχείλιση, λαδιού. Οι ομάδες επιλέγουν να τρέχουν παραπάνω λάδι, και μέχρι το 2018 είχαν βρει και τρόπο να το διοχετεύουν στον κινητήρα εσωτερικής καύσης για να αυξήσουν την ιπποδύναμή τους. Κάτι τέτοιο είναι παράνομο, οπότε θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν τελικά οι ομάδες θα κάνουν κάποια καταγγελία στη FIA, όπως υπαινίχθηκε στο paddock του Hungaroring.

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '70;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου