top icon
Αγώνες

GP Πορτογαλίας – Στο Μικροσκόπιο: Τα ρεκόρ είναι για να σπάνε

Ο Lewis Hamilton αναμενόταν να σπάσει το ρεκόρ νικών του Michael Schumacher, αλλά και πάλι ήταν μία πολύ ιδιαίτερη στιγμή όταν τα κατάφερε. Στην εκκίνηση, πέντε σταγόνες έδειξαν τι μπορεί να συμβεί στη Formula 1 μέσα σε 10 λεπτά, ενώ πιο πίσω, ο Charles Leclerc έκανε τον αγώνα της σεζόν του.

Βροχή και χαμηλές θερμοκρασίες έφεραν το χάος στην εκκίνηση

Μετά από 11 αγώνες, η βροχή ακόμα δεν έχει… ευλογήσει με την παρουσία της τη Formula 1, αλλά στο Portimao, κατάφερε να διαταράξει αρκετά την εκκίνηση.

Με τις θερμοκρασίες εξαιρετικά χαμηλές, τον αέρα να πνέει δυνατά (η πίστα, άλλωστε, βρίσκεται πλησίον του Ατλαντικού Ωκεανού), οι ψιχάλες που έγιναν ελαφρά βροχόπτωση λεπτά πριν την έναρξη του Grand Prix ήρθαν να συνθέσουν ένα σκηνικό ελάχιστης πρόσφυσης και πολλών, πάρα πολλών ανακατατάξεων.

Μεγάλη έκπληξη προκάλεσε σε όλους το θέαμα του Carlos Sainz στην πρωτοπορία του αγώνα, κάτι που φάνηκε να το επιτυγχάνει με σχετική ευκολία – πράγμα που πιστοποίησε με τις δηλώσεις του αργότερα:

«Ήταν αρκετά εύκολο να τους περάσω. Δεν ήταν δύσκολη μάχη ή κάτι τέτοιο, απλά τους πέρασα όπως κάνουν κι αυτοί συνήθως.»

Πιο πίσω, στη δεκάδα κοντά, ο Kimi Raikkonen παρέδωσε μαθήματα εκκίνησης και προσπεράσεων στον πρώτο γύρο:

Σε αυτό το κρίσιμο σημείο του αγώνα κέρδισε -χωρίς να το ξέρει ακόμα- μία θέση ο Charles Leclerc, όταν ο Verstappen είχε επαφή με τον Perez στον πρώτο γύρο, και άφησε τον Μεξικανό να παλεύει από την τελευταία θέση για την αναρρίχησή του στη δεκάδα. Τα κατάφερε και με το παραπάνω, κατακτώντας την 7η θέση, και παίρνοντας τον τίτλο του Driver of the Day. Υποδειγματική οδήγηση από τον ίδιο, την ώρα που ο teammate του, Lance Stroll, υπέπιπτε από το ένα λάθος στο άλλο.

Τα ρεκόρ είναι για να σπάνε

Ας μη γελιόμαστε: με το πέσιμο της καρώ σημαίας, ελάχιστοι έμειναν στα όσα συνέβησαν στους πρώτους 5 γύρους. Όλα τα βλέμματα στράφηκαν στο νέο recordman νικών της Formula 1, τον Lewis Hamilton.

Ο κάθε οδηγός, ειδικά στο επίπεδο των πρωταθλητών, διαγράφει τη δική του πορεία σε αυτό το άθλημα. Η σύγκριση ανάμεσα στους κορυφαίους των κορυφαίων γίνεται σε μία προσπάθεια κατάταξής τους σε συγκεκριμένες θέσεις, σε συγκεκριμένα μοτίβα από τα οποία μπορεί να εξαχθεί ένα συμπέρασμα, αλλά είναι μία προσπάθεια τελικώς ανούσια.

«Δεν θα γίνεις ποτέ Schumacher,» διαβάζω από χθες. Ποιος είπε ότι θέλει να γίνει ή ότι τον προορίζει κανείς για τέτοιον;

Ο Fangio δεν έγινε Nuvolari. Ο Clark δεν έγινε Brooks. Ο Senna δεν έγινε Fittipaldi. Ο Schumacher δεν έγινε Prost. Ο Vettel δεν έγινε Schumacher. Γιατί να γίνει ο Hamilton Schumacher; Και τι σημαίνει «γίνομαι ένας άλλος οδηγός»; Επενδύεστε ποτέ τον μανδύα ενός άλλου στη ζωή σας; Ενδιαφέρον, αν ισχύει.

Ακόμα κι ο ίδιος μοιάζει να μην έχει πιστέψει ότι κατάφερε μέσα σε 13 χρόνια καριέρας, 14 χρόνια από τότε που γράφτηκε το ρεκόρ, να το σπάσει και να μπορεί να το διευρύνει επί μακρόν:

«Θα μου πάρει λίγο χρόνο να το συνειδητοποιήσω. Συνέχιζα να πιέζω μέχρι το τέλος του αγώνα. Είμαι ακόμα σε αυτήν την κατάσταση, ψυχικά. Δεν μπορώ να εκφράσω αυτό που νιώθω αυτή τη στιγμή.

«Μόνο στα όνειρά μου μπορούσα να φανταστώ ότι θα βρισκόμουν εδώ που είμαι τώρα. Δεν είχα καμία μαγική σφαίρα όταν αποφάσισα να έρθω σε αυτήν την ομάδα, με αυτούς τους φοβερούς ανθρώπους, αλλά εδώ είμαι τώρα.

«Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι προσπαθώ όσο περισσότερο μπορώ κάθε μέρα. Όσα κάνουμε μαζί, τα κάνουμε έχοντας κοινή κατεύθυνση και για αυτό έχουμε πετύχει.»

Leclerc για φίλημα

Ο Charles Leclerc είναι -ενδεχομένως- ο καλύτερος οδηγός φέτος μετά τον (λίαν συντόμως) πρωταθλητή Hamilton.

Τα δύο βάθρα στις αρχές της σεζόν με ένα μονοθέσιο που δεν του άρμοζε να βρίσκεται τόσο ψηλά, ήταν απλά η αρχή για τον Μονεγάσκο, που έχει βρει τους ρυθμούς του μέσα στο Μαρανέλο, κάνοντας το καλύτερο που μπορεί με τα μέσα που του έχουν δοθεί.

Αναμφίβολα, η SF1000 έχει βελτιωθεί στα τελευταία Grand Prix. Μετά το ιστορικό χαμηλό σε Σπα, Μόντσα και Μουτζέλο, το ανανεωμένο τεχνικό τμήμα της Scuderia έφερε στην πίστα μερικές αναβαθμίσεις σε καίρια σημεία του μονοθέσιου (εμπρός πτέρυγα, πάτωμα, διαχύτης), που κινήθηκαν προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ενδεχομένως στην Πορτογαλία ο Leclerc (και μαζί του η Ferrari) να έκανε τον καλύτερο αγώνα της σεζόν – καλύτερο κι από εκείνους με τα βάθρα. Κι αυτό, διότι είχε σε αρκετά σημεία του απογεύματος ρυθμό εφάμιλλο με των Bottas και Verstappen. Παρά το αρχικό χαμένο έδαφος εξαιτίας των συνθηκών στην εκκίνηση, ο νεαρός οδηγός οδήγησε υποδειγματικά, και κάνοντας ένα μεγάλο πρώτο stint με τη μέση γόμα (που -τελικώς- σοφά είχε επιλέξει στο Q2 το Σάββατο), προφύλαξε την 4η θέση από πιθανούς μνηστήρες.

Η αισιοδοξία του αποτυπώθηκε και στις δηλώσεις του αργότερα:

«Είμαι τρομερά χαρούμενος, όχι μόνο γιατί δεν δεχτήκαμε γύρο, αλλά και γιατί ο ρυθμός αγώνα που είχαμε ήταν γενικότερα πολύ καλός σήμερα. Δυσκολευτήκαμε στην αρχή, γεγονός που μας κόστισε χρόνο, αλλά στο τέλος ανακτήσαμε το χαμένο έδαφος, οπότε συνολικά είμαι χαρούμενος με την απόδοσή μας.»

Αρκετοί αναρωτιούνται τι έχει συμβεί στον Vettel και δε φαίνεται να μπορεί να ακολουθήσει τον teammate του, τόσο στον έναν γρήγορο γύρο, όσο και σε ρυθμό αγώνα.

«Ο Charles κι εγώ έχουμε το ίδιο υλικό διαθέσιμο. Εμπιστεύομαι την ομάδα και τους ανθρώπους στο γκαράζ. Στο τέλος της μέρας, το χρονόμετρο λέει την αλήθεια. Η αίσθηση που έχω από το μονοθέσιο δεν είναι σωστή. Μου είναι δύσκολο να το οδηγήσω σε σταθερό ρυθμό. Κάποιες φορές δουλεύει για έναν γύρο, κάποιες άλλες όχι.»

Παραδέχτηκε, όμως, ότι το οδηγικό του στιλ μοιάζει να μην ταιριάζει στις απαιτήσεις του μονοθέσιου, κι αυτό είναι αναμενόμενο.

Όντας ο απερχόμενος οδηγός, και με δεδομένο ότι ο teammate του θα μείνει στην ομάδα για τα επόμενα 4 χρόνια, είναι επόμενο όλα τα βλέμματα εντός αυτής να στρέφονται πάνω του. 

Ερωτήσεις από τους αναγνώστες:

@nick_cb13 στο Twitter: Πώς πήρε τόση διαφορά αυτήν τη βδομάδα ο Hamilton από τον Bottas;

-Πάντα ήταν μπροστά του, αλλά όταν βρίσκει μία ευκαιρία, θα κάνει ακόμα πιο σαφή τη διαφορά ποιότητας και ταλέντου ανάμεσα σε εκείνον και τον teammate του. Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι πίεζε ως το τέλος, ίσως και γιατί ήθελε να πάρει εμφατικά την 92η νίκη-ρεκόρ στη Formula 1.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ