top icon
Αγώνες

GP Ρωσίας – Στο Μικροσκόπιο: Μία νίκη-δώρο που πρέπει να αξιοποιηθεί

Ο Valtteri Bottas ευτύχισε να δει τον teammate του και μοναδικό του ανταγωνιστή να χάνει τη νίκη στη Ρωσία, και να την κατακτά εκείνος. Αλλά, αυτό δεν είναι αρκετό αν θέλει να κάνει τη μεγάλη αντεπίθεση. Βάζουμε το Ρωσικό Grand Prix «στο μικροσκόπιο».

Μόνο με ανάλογη συνέχεια σημαίνει κάτι αυτή η νίκη

Ο Valtteri Bottas είχε την ευκαιρία του στο Silverstone, και δεν την εκμεταλλεύτηκε. Την είχε στο Mugello, και πάλι δεν τα κατάφερε.

Στο Sochi, έπρεπε να του έρθει η ευκαιρία σαν Μάννα εξ ουρανού για να την εκμεταλλευτεί πραγματικά, μέχρι τέλους. Η Mercedes έδωσε λανθασμένα την έγκρισή της στον Hamilton να κάνει εξάσκηση στην εκκίνησή του στο λάθος σημείο στην έξοδο του pitlane, η FIA τον τιμώρησε βάσει τα όσα λέει ο κανονισμός (συγκεκριμένα, το Άρθρο 12.1.1 του Αθλητικού Κανονισμού και του άρθρου 36.1 των Αθλητικών Κανονισμών). Με την έκτιση της ποινής των 10 δευτερολέπτων στο pit stop, και με δεδομένο ότι μπήκε αρκετά νωρίτερα του teammate του στα pits εξαιτίας της φθοράς της μαλακής γόμας, ο Bottas πέρασε πρώτος, και δεν έχασε ποτέ την πρωτοπορία.

Σε έναν αγώνα χωρίς αυτό το απρόοπτο, για το οποίο φυσικά δεν ευθύνεται ο Bottas (μόνο η καλή του η τύχη), είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα μπορούσε να κερδίσει τον πρωταθλητή στα ίσια. Στην κομβική στιγμή του Q3, αφού πρώτα ο Hamilton είχε περάσει μία τεράστια τρομάρα με την κόκκινη σημαία στο Q2, ο Φινλανδός ηττήθηκε ακόμα κι από τον Verstappen. Στο πρώτο stint, κι ενώ είχε το καλύτερο ελαστικό για τον αγώνα, δεν ήταν καν κοντά στον teammate του.

Ακόμα και με το χθεσινό αποτέλεσμα, η διαφορά των δύο είναι 44 βαθμοί υπέρ του Hamilton. Για να μπορέσει ο Bottas να κάνει την αντεπίθεσή του με αξιώσεις, υπό μία καλή βάση, θα πρέπει στις επόμενες 4 πίστες (Nurburgring, Imola, Portimao, Istanbul Park) να κάνει αυτό που δεν κατάφερε στο Mugello: να υπερκεράσει τον αντίπαλό του σε σιρκουί άγνωστα και στους δύο (τουλάχιστον με τα τωρινά μονοθέσια), ποντάροντας στην δυσκολία του πρωταθλητή να προσαρμοστεί πολλές φορές σε μία νέα διαδρομή. Αν καταφέρει να πάρει 2 ή 3 νίκες στους επόμενους 4 αγώνες, κάνει τα πράγματα πολύ πιο εύκολα για τον εαυτό του.

Δεν φτάνει μία νίκη-δώρο για να ανατραπεί η ισχύουσα κατάσταση.

Ο Hamilton και η FIA: Μία ιδιαίτερη σχέση

Κανείς οδηγός δεν θέλει να τιμωρείται για κάτι για το οποίο θεωρεί πως δεν ευθύνεται, ή που ξέρει πως θα του στερήσει κάτι τόσο σημαντικό όσο είναι η νίκη.

Ο Hamilton έχει τη φήμη του οδηγού που δε δέχεται την ποινή εύκολα. Ειδικά τον τελευταίο χρόνο, από τη Βραζιλία του 2019 και έπειτα, ο Βρετανός, μέσα στο οδηγικό του μεγαλείο και τα σπουδαία αποτελέσματα, είναι κι αρκετά επιρρεπής σε λάθη και ατυχήματα.

Αυτό που είπε για την χθεσινή ποινή, όμως, προκάλεσε αντιδράσεις.

Όταν ρωτήθηκε για το αν θεωρεί πως η ποινή ήταν αυστηρή, απάντησε:

«Φυσικά και είναι. Αλλά είναι αναμενόμενο. Προσπαθούν να με σταματήσουν, έτσι δεν είναι;

«Αλλά είναι ΟΚ. Θα συνεχίσω να είμαι συγκεντρωμένος, και θα δούμε τι θα γίνει.»

Η υπόνοια και μόνο ότι η FIA τον αδικεί επειδή κυριαρχεί δεν είναι τυχαία. Ώρες πριν την έναρξη του αγώνα, η Ομοσπονδία εξέδωσε οδηγίες για τις διαδικασίες στο βάθρο, ως απάντησε στα t-shirt που φορούσε ο Hamilton κι αναφερόταν στη δολοφονία της Breonna Taylor. Συγκεκριμένα, το ρυθμιστικό όργανο της F1 ανανέωσε το έγγραφο με τις οδηγίες για τις διαδικασίες μετά το πέρας του αγώνα, προσθέτοντας μία παράγραφο που έλεγε:

«Κατά τη διάρκεια του βάθρου και των συνεντεύξεων μετά τον αγώνα, οι οδηγοί που έχουν τερματίσει στις πρώτες 3 θέσεις θα πρέπει να μένουν με τις αγωνιστικές τους φόρμες, δεμένες μέχρι το λαιμό, όχι ανοιγμένες και στη μέση.

«Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, αυτό ισχύει και για τη χειρουργική μάσκα ή την μάσκα που δίνεται από την ομάδα.»

Με αυτόν τον τρόπο, η Ομοσπονδία βάζει ένα όριο στο τι μηνύματα μπορεί να περάσει ο εκάστοτε οδηγός στην πλατφόρμα της F1, σε αντίθεση με το ίδιο το σπορ και την γραμμή που αυτό έχει χαράξει μέσα από τις ‘End Racism’ και ‘We Race As One’ καμπάνιες του.

Απώλεια σαφήνειας

Παρά το ‘bad blood’ που μπορεί να υπήρχε μεταξύ τους, ώρες μετά τον αγώνα, κι αφού συναντήθηκαν με τον ίδιο τον οδηγό και τη Mercedes, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να αφαιρέσουν τους βαθμούς ποινής που είχαν δώσει στον Hamilton, με τον αλυτάρχη Michael Masi να εξηγεί:

«Στην πραγματικότητα, ήταν οδηγία της ομάδας προς τον Lewis το πού θα μπορούσε να κάνει τα practice starts.

«Υπό αυτήν τη βάση, οι αγωνοδίκες αφαίρεσαν τους βαθμούς ποινής που του απέδωσαν για τα δύο συμβάντα, γιατί θεώρησαν πως δεν ήταν η κατάλληλη ποινή, και για αυτό επέβαλαν πρόστιμο 25.000 ευρώ στην ομάδα για αυτήν την οδηγία.»

Η FIA δεν το κάνει εύκολο στον εαυτό της να την υπερασπιστεί κανείς – ειδικά όταν μαθαίνει κανείς ότι η απόφαση για την αφαίρεση των πόντων ποινής πάρθηκε μετά από συνάντηση με τον Hamilton και τη Mercedes.

Ακόμα και αγαθά να είναι τα κίνητρα, δεν γίνεται σωστά όλο αυτό – ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως ένας εκ των αγωνοδικών, ο Mika Salo, φημολογείται πως διέρρευσε την απόφαση για τον Βρετανό πριν αυτή δημοσιευθεί επίσημα. Υπάρχει μεγάλο ζήτημα στη διαφάνεια των αποφάσεων, στην σταθερότητα και τη συνέπειά τους από Grand Prix σε Grand Prix.

Ο Ricciardo έχει τη σωστή συμπεριφορά

Σε αντίθεση με τον Hamilton, ο Daniel Ricciardo έχει τη σωστή συμπεριφορά στις δύσκολες στιγμές.

Ο Αυστραλός έκοψε την Τ2 όταν προσπέρασε τον Ocon μετά από οδηγία της Renault (με τον Γάλλο να μην τον αφήνει αρκετά νωρίς, ίδιον του χαρακτήρα αυτού του ανώριμου οδηγού), και δεν πέρασε από την έξοδο διαφυγής, όπως υποδείκνυαν οι σημειώσεις του αλυτάρχη πριν αρχίσει το τριήμερο, οπότε η ποινή των 5 δευτερολέπτων (όσο ανόητη κι αν ειναι – που είναι) ήρθε σχεδόν αυτόματα.

Εκείνη την ώρα, είχε τον Leclerc πίσω του, και έπρεπε να ανοίξει τη διαφορά για να μην απειληθεί από τον Μονεγάσκο στο τέλος για την 5η θέση. 

Όταν ο μηχανικός αγώνα του τον ενημέρωσε για την ποινή, εκείνος απάντησε: «Τότε θα πρέπει να οδηγήσω πιο γρήγορα».

Είναι αυτή του η στάση στα πράγματα, ειδικά στις δύσκολες καταστάσεις, που τον ξεχωρίζουν από το υπόλοιπο grid, πέραν των αδιαμφισβήτητων οδηγικών του ταλέντων και αρετών.

Ερωτηθείς για αυτό μετά τον αγώνα, εξήγησε:

«Πήρα την ευθύνη για αυτό που έγινε. Μπλόκαρα τους τροχούς μου και βγήκα εκτός, και σκέφτηκα ότι θα έπαιρνα ποινή για αυτό. Οπότε όταν ο Karel μου είπε ότι πήρε τελικά την ποινή, το είχα ήδη αποδεχθεί μέσα μου.

«Και σκέφτηκα ότι ο μόνος τρόπος για να εξουδετερώσω την ποινή ήταν να πάω πιο γρήγορα, και να χτίσω διαφορά από τον Leclerc πίσω μου.

«Επομένως, ήταν καλό αυτό που συνέβη στο τέλος, μου έδωσε κίνητρο. Ήμουν περήφανος, ας πούμε, που δεν το άφησα να με επηρεάσει. Και πιστεύω πως κάναμε καλό αγώνα μετά απ’ αυτό.»

Η Renault έχει βελτιωθεί σημαντικά φέτος, και συνεχίζει να βελτιώνεται όσο προχωρά η σεζόν, κάνοντας την RS20 ένα μονοθέσιο που μοιάζει να προσαρμόζεται πια στην πλειονότητα των σιρκουί, όχι μόνο σε αυτά με τις μεγάλες ευθείες και τις ελάχιστες αργές στροφές. 

Είναι κρίμα που ο Ricciardo θα φύγει τώρα, τώρα που το Enstone μοιάζει να βρίσκει τα πατήματά του με το μονοθέσιο που θα μείνει σχεδόν ίδιο μέχρι το τέλος του 2021.

Συνέχεια στο πρωτάθλημα θα δοθεί στο Nurburgring για το Grand Prix Άιφελ, το τριήμερο 9-11 Οκτωβρίου._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ