top icon
Formula 1

GP Στυρίας: Επιβλητική νίκη του Verstappen

Η πρωτοπορία του Max Verstappen στο GP Στυρίας δεν απειλήθηκε ποτέ, καθώς η Red Bull ήταν ταχύτερη σήμερα, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να προστατεύσει τα πίσω ελαστικά της καλύτερα.

Συνεπώς ο Lewis Hamilton και η Mercedes δεν είχαν καμία απάντηση στον Ολλανδό. Η Red Bull δείχνει να έχει το πάνω χέρι στους τελευταίους αγώνες, παρά τις διαφορετικές απαιτήσεις της εκάστοτε πίστας. Η RB16B διέθετε υψηλότερη τελική ταχύτητα στις ευθείες του Spielberg, με την πιο αδύνατη πίσω αεροτομή, αλλά ταυτόχρονα προφύλασσε καλύτερα τα πίσω ελαστικά της. Το αυστριακό μονοθέσιο «λειτουργεί» πιο «σκληρά» το ανασηκωμένο στο πίσω μέρος δάπεδο, παράγοντας υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης από αυτό. Κατά αυτό τον τρόπο, είχε τη δυνατότητα να προφυλάξει τα ελαστικά της από την καταπόνηση, διατηρώντας το προβάδισμα στις ευθείες.

Παράλληλα, η Red Bull συνεχίζει να εξελίσσει το φετινό της μονοθέσιο, παρουσιάζοντας αναβαθμίσεις, ενώ η Mercedes έχει σταματήσει να προσθέτει καινούργια εξαρτήματα στην W12, έχοντας επιλέξει να επικεντρωθεί στο 2022, υπό το καθεστώς περιορισμού εξόδων των ομάδων. Παράλληλα, μεγάλα κέρδη βρήκε και η Honda από την 2η μονάδα ισχύος της σεζόν, με την παρουσίαση καινούργιου λιπαντικού από την ExxonMobil, το οποίο επιτρέπει τη λειτουργία του κινητήρα σε υψηλότερες θερμοκρασίες και κατά συνέπεια την υιοθέτηση πιο επιθετικών ρυθμίσεων. Τέλος, το τούρμπο της Honda είχε το πλεονέκτημα στο υψόμετρο 680 μέτρων του Red Bull Ring.

Οι προαναφερθέντες παράγοντες έχουν κάνει πιο ανταγωνιστικό το μονοθέσιο της Red Bull στους τελευταίους αγώνες και πλέον έχει το πλεονέκτημα επί της Mercedes. To επόμενο σαββατοκύριακο, με την επιλογή πιο μαλακών ελαστικών -θεωρητικά τουλάχιστον- η Mercedes ίσως δυσκολευτεί ακόμη περισσότερο στην πίστα του Spielberg. Mε τη νίκη της Red Bull, για πρώτη φορά στη σύγχρονη υβριδική εποχή της F1 (από το 2014), η Mercedes βρέθηκε χωρίς νίκη για τέσσερα συνεχόμενα GP. Πέραν του GP Μονακό, η νίκη του Verstappen στο GP Στυρίας ήταν η πιο επιβλητική της φετινής σεζόν για τον Ολλανδό.

Οι δύο διεκδικητές του τίτλου βρίσκονταν σε δικό τους αγώνα σήμερα. Σε αυτό βοήθησε το γεγονός ότι ο Lando Norris διατήρησε στον πρώτο γύρο την 3η θέση. Ο Βρετανός οδηγός της McLaren βρέθηκε δίπλα από τον Sergio Perez στην πρώτη στροφή και διατηρήθηκε δίπλα από την Red Bull πατώντας εκτός πίστας. Ο Μεξικανός κατάφερε να προσπεράσει την McLaren στην 3η στροφή, αλλά ο Norris ανέκτησε τη θέση στην επόμενη.

Ο ρυθμός του Norris δεν ήταν αρκετά γρήγορος για να ακολουθήσει τους επικεφαλής, συνεπώς καθυστερούσε τους Perez και Bottas που βρίσκονταν πίσω του, μέχρι τα μαλακά ελαστικά του να αρχίσουν να χάνουν απόδοση και να υποκύψει στο 10ο γύρο. Ωστόσο μέχρι τότε ο Perez βρισκόταν ήδη 15 δλ. πίσω από τον πρωτοπόρο ομόσταυλό του. Παράλληλα, η απόδοση της μαλακής γόμας ήταν χειρότερη από αυτήν που είχαν προβλέψει οι τεχνικοί της Red Bull. Συνεπώς, οι Perez και Bottas βρίσκονταν πολύ πίσω για να επηρεάσουν τη στρατηγική των ομάδων τους.

Παράλληλα, ο Verstappen είχε αναπτύξει μια διαφορά ασφαλείας 3 δλ. από τον Hamilton, η οποία ανέβηκε στα 6 δλ. όταν ο Βρετανός εισήλθε στα pits στο τέλος του 28ου γύρου. Ο Verstappen ακολούθησε το παράδειγμα του αντιπάλου του στο επόμενο πέρασμα και παρέμεινε επικεφαλής με ευκολία. Στους επόμενους κρίσιμους γύρους, οι δυο διεκδικητές του τίτλου πίεσαν αρκετά, αλλά με το πέρας των γύρων ο Verstappen είχε τη δυνατότητα να ανοίξει τη διαφορά, καθώς ο Hamilton αντιμετώπισε περισσότερα προβλήματα με την καταπόνηση των ελαστικών.

O Verstappen ανέφερε ότι αντιμετώπιζε δυσκολίες με το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης. Η συμβουλή από τον αρχιμηχανικό του, Giampiero Lambiase, ήταν να αποφεύγει τα kerb στην είσοδο της στροφής 10, για να μην προκαλούνται παρεμβολές στο σύστημα από τους κραδασμούς.

Η διαφορά έφτασε έως και τα 16 δλ. προς το τέλος του αγώνα και η Mercedes αποφάσισε να κυνηγήσει τον επιπλέον βαθμό του ταχύτερου γύρου με τον Hamilton. H γερμανική ομάδα κάλεσε τον Βρετανό στα pits για μαλακά ελαστικά στο τέλος του 69ου από τους 71 γύρους για να μην αφήσει περιθώριο στη Red Bull να απαντήσει με την ίδια κίνηση. Μετά τον 8ο αγώνα του Πρωταθλήματος, ο Verstappen προηγείται πλέον στη βαθμολογία με προβάδισμα 18 βαθμών επί του Hamilton.

Η Red Bull θα μπορούσε να έχει δει και τον δεύτερο οδηγό της στο βάθρο, αν το μπουλόνι του δεξιού πίσω τροχού δεν είχε κολλήσει στο πρώτο pit stop του Perez. Η καθυστέρηση αυτή επέτρεψε στον Bottas να περάσει εμπρός από τον Μεξικανό. Αν και ο Perez κατάφερε να πλησιάσει στο 1,5 δλ. δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Μεξικανό.

Μην έχοντας τίποτα να χάσει (καθώς η διαφορά από τον Norris ήταν πολύ μεγάλη), η Red Bull κάλεσε τον Perez στα pits 16 γύρους πριν την καρό σημαία, για να τοποθετήσει στο μονοθέσιό του καινούργιο σετ μέσης γόμας που είχε διαφυλάξει. Ο Perez καταδίωξε τον Bottas ενώ αμφότεροι προσπερνούσαν πολλαπλούς συνδυασμούς οι οποίοι βρίσκονταν ένα γύρο πίσω και έφτασε σε απόσταση αναπνοής στη γραμμή τερματισμού. Ο Perez δήλωσε ότι αν είχε μισό ακόμη γύρο, η 3η θέση θα ήταν δική του. O Bottas ήταν ευχαριστημένος από την 3η θέση στο βάθρο, δηλώνοντας ότι αυτό ήταν το μέγιστο που μπορούσε να κάνει από την 5η θέση στην εκκίνηση.

Για μια ακόμη φορά, εκπληκτικό αγώνα έκανε ο Lando Norris, όντας πρώτος εκ των «υπολοίπων». Αφότου διατήρησε πίσω τους Perez και τους Bottas στους πρώτους γύρους, είχε τη δυνατότητα παρατείνει τη ζωή των ελαστικών μαλακής γόμας (με τα οποία εκκίνησε) περισσότερο από οποιονδήποτε οδηγό (31 γύρους). Στη συνέχεια είχε ένα μοναχικό αγώνα για να σημειώσει το μέγιστο εφικτό αποτέλεσμα, τερματίζοντας στην 5η θέση. Πρόκειται για το μοναδικό οδηγό που έχει σημειώσει βαθμούς σε όλους τους φετινούς αγώνες και εξακολουθεί να βρίσκεται εμπρός από τον Bottas στη βαθμολογία.

Εξαιρετική εμφάνισε πραγματοποίησε συνολικά και η ομάδα της Ferrari, η οποία σε αντίθεση με τους προηγούμενους αγώνες, δεν είχε τόσο καλή απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά απέδωσε εξαιρετικά στον αγώνα, ακολουθώντας έξυπνη στρατηγική. Ο Sainz, έχοντας εκκινήσει με τη μέση γόμα, κατάφερε να επεκτείνει το πρώτο του stint μέχρι τον 41ο γύρο. Προς το τέλος του αγώνα είχε πολύ καλό ρυθμό και έφτασε πίσω από τον Hamilton ο οποίος βρισκόταν ένα γύρο μπροστά. Μη θέλοντας να διακινδυνεύσει ένα προσπέρασμα, ο Ισπανός παρέμεινε πίσω από την Mercedes για 5 – 10 γύρους. Ακολουθώντας τον Βρετανό καταπόνησε τα εμπρός ελαστικά του και όταν εντέλει τον προσπέρασε, ήταν πολύ αργά για να προσπαθήσει να κυνηγήσει τον Norris. Παρά ταύτα, η στρατηγική που ακολούθησε τον έφερε από την 11η θέση που βρισκόταν στους πρώτους γύρους, στην 6η καθώς περνούσε τη γραμμή τερματισμού.

Ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν η ανάκαμψη του Charles Leclerc ο οποίος ψηφίστηκε ο άνθρωπος του αγώνα. Ο Μονεγάσκος είχε επαφή με τον Pierre Gasly στον πρώτο γύρο που οδήγησε στην αστοχία του πίσω αριστερά ελαστικού της AlphaTauri, που κατέστρεψε την ανάρτηση και οδήγησε στην εγκατάλειψη του Γάλλου. Ο Leclerc τραυμάτισε την εμπρός αεροτομή της Ferrari και αναγκάστηκε να εισέλθει στα pits για να την αντικαταστήσει και να τοποθετήσει τη σκληρή γόμα στο τέλος του πρώτου γύρου, πέφτοντας στην πρoτελευταία θέση.

Από εκεί και πέρα, ο Leclerc πραγματοποίησε έναν εκπληκτικό αγώνα ανάκαμψης με πολυάριθμα προσπεράσματα -αν και είχε ακόμη μια επαφή, με την Alfa Romeo του Kimi Raikkonen- για να τερματίσει πίσω από τον έτερο πιλότο της Ferrari. O διευθυντής της Scuderia, Mattia Binotto, δήλωσε ότι το καλύτερο στοιχείο του τριημέρου ήταν ο τρόπος με τον οποίο αντέδρασε η ιταλική ομάδα έπειτα από τον καταστροφικό αγώνα της Γαλλίας.

Πολύ καλό αγώνα πραγματοποίησε και ο Lance Stroll, πραγματοποιώντας ένα εκπληκτικό προσπέρασμα επί του Alonso από την εξωτερική στη στροφή 6 του πρώτου γύρου. Ο Καναδός διατηρήθηκε εμπρός από τον Alonso καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, για να τερματίσει στην 8η θέση.

Ο Fernando Alonso ήταν ευχαριστημένος από τους δύο βαθμούς της 9ης θέσης, κρίνοντας ότι ήταν το μέγιστο που θα μπορούσε να πετύχει σήμερα το μονοθέσιο της Alpine. Σε αντίθεση με τους προηγούμενους αγώνες, ο Ισπανός είχε τη δυνατότητα να προστατεύσει τα ελαστικά του και να μη χάσει θέσεις λόγω αυτού.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Yuki Tsunoda, ο οποίος όμως πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει βρεθεί πιο ψηλά στην κατάταξη, αν η επικοινωνία του με τo pit wall της AlphaTauri ήταν καλύτερη. Ο ίδιος προσπαθούσε να προστατεύσει τα ελαστικά του στα αρχικά στάδια, όταν η ομάδα τον παρότρυνε να πιέσει πιο σκληρά. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να ξεμείνει από ελαστικά στο τέλος του αγώνα.

Άτυχος στάθηκε ο Daniel Ricciardo, ο οποίος ανέφερε απώλεια ισχύος στους αρχικούς γύρους και ενώ βρισκόταν στην 8η θέση έπεσε στη 13η θέση. Η McLaren κατάφερε να δώσει στον Αυστραλό οδηγίες ώστε με μερικές αλλαγές με τους διακόπτες στο τιμόνι να ξεπεράσει το πρόβλημα. Ωστόσο, δεν κατάφερε να ανακτήσει θέσεις και τερμάτισε 13ος.

Άτυχος ήταν επίσης και ο George Russell, ο οποίος βρισκόταν στην 8η θέση μέχρι το pit stop του, αλλά η Williams παρουσίασε απώλεια πίεσης αέρα από το πνευματικό σύστημα (που μεταξύ άλλων λειτουργιών χρησιμοποιείται για να επαναφέρει τις βαλβίδες, αντί για ελατήρια) και εντέλει αναγκάστηκε να εγκαταλείψει σε έναν αγώνα που θα μπορούσε να έχει σημειώσει τους πρώτους του βαθμούς με τη βρετανική ομάδα_Φ.Λ.
Αποτελέσματα GP Στυρίας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Αποτελέσματα GP Στυρίας
  • Το ιστορικό του GP Στυρίας
  • Στρατηγικές GP Στυρίας
  • Ταχύτεροι γύροι GP Στυρίας
  • Τελικές ταχύτητες GP Στυρίας
  • Pit stop GP Στυρίας
  • Πρωτάθλημα Οδηγών μετά το GP Στυρίας
  • Πρωτάθλημα Κατασκευαστών μετά το GP Στυρίας
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ