top icon
Αγώνες

H Honda παραδέχεται…

…ότι υποτίμησε την τεχνολογική πρόκληση της επιστροφής της στην F1 ως προμηθευτή κινητήρων της McLaren υπό τους υβριδικούς κανονισμούς, αλλά προσβλέπει σε ένα καλύτερο δεύτερο μισό της σεζόν, ξεκινώντας από τις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει στο GP Βελγίου.

Ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Honda, Yasuhisa Arai, δήλωσε: «Είχαμε μια πολύ δύσκολη αρχή στην επιστροφή μας στην F1. Ευτυχώς, τα περισσότερα από αυτά τα ζητήματα έχουν πλέον ξεπεραστεί και μπορούμε να επικεντρωθούμε στην πρόοδο. Σίγουρα αισθανόμαστε πιο θετικά για το δεύτερο μισό της σεζόν. Πιστεύουμε η μονάδα ισχύος που διαθέτουμε, με περιορισμένες διαστάσεις θα αποδειχθεί πολύ ανταγωνιστική. Ωστόσο, γνωρίζαμε από την αρχή ότι θα προκαλούσε προβλήματα με την απαγωγή θερμότητας. Γνωρίζουμε ποιος τομέας έχει επηρεαστεί και στο δεύτερο μισό της σεζόν θα παρουσιάσουμε καινούργια μέρη για να επιλύσουμε το ζήτημα και να χρησιμοποιήσουμε περισσότερη ιπποδύναμη για να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας».

«Οι προσδοκίες πάντοτε θα ήταν υψηλές, λόγω της επιφανούς ιστορίας μας με τη McLaren. Οι περισσότεροι από τους υποστηρικτές μας έχουν μια εξαιρετική εικόνα της κληρονομιάς της McLaren-Honda, οπότε περίμεναν να επιστρέψουμε στην F1 και να είμαστε άμεσα ανταγωνιστικοί. Προφανώς, αυτό δε συνέβη. Το σπορ έχει αλλάξει δραματικά από τις "ημέρες δόξας" της McLaren-Honda. H σύγχρονη τεχνολογία είναι πολύ πιο περίπλοκη και είναι δύσκολο να κατασκευάσεις ένα καλό μονοθέσιο».

«Γνωρίζαμε ότι δε θα ήταν εύκολο, αλλά ίσως δε φανταζόμασταν ότι θα ήταν τόσο δύσκολο. Σίγουρα δεν είχα φανταστεί τί θα αντιμετωπίζαμε όσον αφορά την τεχνολογία, αλλά έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην κατεύθυνση που έχουμε ακολουθήσει με την κινητήρια μονάδα μας. Χρειαζόμασταν να δημιουργήσουμε κάτι ριζοσπαστικό, ώστε να νικήσουμε τις κορυφαίες ομάδες και αυτός είναι ο τελικός στόχος μας, να νικήσουμε τους καλύτερους. Οι ισχύοντες κανονισμοί του κινητήριου συνόλου είναι πολύ περίπλοκοι, οπότε ένα μικρό εξάρτημα πυροδοτεί ένα ντόμινο εφέ σε άλλα μέρη, οδηγώντας στα ζητήματα που έχουμε δει».

«Ας παραθέσουμε ένα τεχνικό παράδειγμα για την έννοια του ντόμινο εφέ: αν προσπαθήσεις να ανακτήσεις ενέργεια χρησιμοποιώντας την MGU-H, επιβαρύνει το έργο του τούρμπο. Όταν ασκείται πίεση στο τούρμπο, δε μπορεί να κάνει αυτό που θα έπρεπε, δηλαδή να τροφοδοτήσει τον κινητήρα με περισσότερο αέρα, οδηγώντας σε μειωμένη παραγωγή ισχύος. Αυτό είναι το αποτέλεσμα ενός εξαρτήματος που λειτουργεί εναντίον των άλλων, αντί να δουλεύουν μαζί. Αυτού του είδους οι τεχνικές αλυσιδωτές αντιδράσεις που προκαλούν διακοπή λειτουργίας του μονοθεσίου ήταν οπωσδήποτε περισσότερες απ' όσες είχαμε υπολογίσει, ή περισσότερες απ' όσες είχαμε οραματιστεί. Η δυσκολία είναι ότι δε μπορείς να υπολογίσεις με ακρίβεια χωρίς να δοκιμάσεις το μονοθέσιο σε πραγματικές συνθήκες, στην πίστα», συμπλήρωσε ο Ιάπωνας.

Yasuhisa Arai

Κατά τις φήμες, η Honda είχε σχεδιάσει το τούρμπο της ώστε να λειτουργεί στο μέγιστο επιτρεπτό όριο περιστροφής, τις 125.000 σ.α.λ. -τη στιγμή που φημολογείται ότι Mercedes και Ferrari λειτουργούν στις 100.000 σ.α.λ. Ωστόσο, αυτή η τιμή δεν επετεύχθη ποτέ λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας αρκετών εξαρτημάτων, όπως για παράδειγμα των ρουλεμάν, των οποίων την κατασκευή θα αναλάβει η ίδια η Honda, ώστε να μην εξαρτάται από εξωτερικό προμηθευτή.

O Arai συνέχισε λέγοντας: «Είμαι αισιόδοξος ότι τα προβλήματα αξιοπιστίας είναι πλέον πίσω μας, το οποίο σημαίνει ότι μπορούμε να στρέψουμε την προσοχή μας στην αύξηση της ισχύος. Μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, το σχέδιό μας είναι να παρουσιάσουμε μια καινούργια έκδοση κινητήρα, χρησιμοποιώντας μερικά από τα εναπομείναντα 7 tokens εξέλιξης. Ο πιο σημαντικός τομέας στο οποίο πρέπει να επικεντρωθούμε είναι η διαδικασία ανάφλεξης του μίγματος. Οι ισχύοντες κανονισμοί απαιτούν υψηλή απόδοση κατά την ανάφλεξη, οπότε θέλουμε να αλλάξουμε τα χαρακτηριστικά αυτού του τομέα μέσω του σχεδιασμού του θαλάμου καύσης και των συστημάτων εισαγωγής και εξαγωγής. Ένα ακόμη ζήτημα που θα διευθετήσουμε είναι η μείωση της μηχανικής τριβής, αλλάζοντας το σύστημα σύνδεσης με το κιβώτιο, σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά ανάφλεξης του κινητήρα».

Τα επόμενα δύο GP, Βελγίου και Ιταλίας είναι ιδιαίτερα απαιτητικά από τις κινητήριες μονάδες και οι αναβαθμίσεις δε θα μπορούσαν να έρθουν σε καλύτερη στιγμή για την Honda. Ωστόσο, ο Arai προειδοποιεί ότι «δε θα είναι όλες οι αναβαθμίσεις μας έτοιμες για το GP Βελγίου. Κάποια εξαρτήματα θα παρουσιαστούν στο Spa και τα υπόλοιπα τις εβδομάδες που θα ακολουθήσουν. Το σχέδιό μας είναι να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε αγώνα με αγώνα για το υπόλοιπο της σεζόν».

Ο Arai παραδέχθηκε ότι θα υπάρξουν περαιτέρω ποινές λόγω χρήσης υπεράριθμων μονάδων ισχύος κατά τη διάρκεια της σεζόν. Το ίδιο θα συμβεί και με τη Renault, η οποία θα παρουσιάσει μια μεγάλη αναβάθμιση στον V6 της, πιθανότατα τον Οκτώβριο (στο GP Ρωσίας ίσως), χρησιμοποιώντας μάλλον και τα 12 tokens εξέλιξης που έχει στη διάθεσή της. Την ίδια στιγμή, η Ferrari αναμένεται να χρησιμοποιήσει και 5ο κινητήρα (δεχόμενη ποινές) στα μονοθέσιά της στα τέλη Οκτωβρίου, είτε στο GP των ΗΠΑ ή του Μεξικού. Η Honda θα συνεχίσει να εξελίσσει τον κινητήρα της μέχρι το τέλος του 2015, χωρίς να στρέψει εντελώς την προσοχή της στην επόμενη σεζόν, αφού οι κανονισμοί θα παραμείνουν οι ίδιοι, όπως δήλωσε ο Arai.

Σύμφωνα με τις φήμες, η Honda θα χρησιμοποιήσει τρία tokens εξέλιξης στο GP Βελγίου, τα οποία θα αποφέρουν κέρδη 15 ίππων. Ωστόσο, στην Ουγγαρία, ο αγωνιστικός διευθυντής της McLaren, Eric Boullier φέρεται να δήλωσε ότι η Honda υπολείπεται 120 ίππους σε σύγκριση με την Mercedes. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι η Honda δεν έχει καταφέρει ακόμα να αξιοποιήσει τις πλήρεις δυνατότητες της κινητήριας μονάδας της. Ο Boullier φέρεται ότι δήλωσε επίσης: «Δε μπορείς να αγοράσεις χρόνο, φυσικά, αλλά μπορείς να προσθέσεις πόρους. Αν και 450 άτομα είναι επαρκή για τη Mercedes αυτή τη στιγμή, η Honda χρειάζεται 700 άτομα ώστε να τους φτάσουμε». Ο Arai, αναφερόμενος στη συνεργασία της Honda με τη McLaren δήλωσε: «Το γεγονός ότι μερικές φορές συγκρουόμαστε, σημαίνει ότι βάζουμε το 100% στη δουλειά μας σε οτιδήποτε κάνουμε και αμφότερες οι πλευρές της συνεργασίας είναι εξαιρετικά παθιασμένες. Αυτό είναι θετικό και όχι αρνητικό». Ο Ιάπωνας δήλωσε επίσης ότι η συνεργασία με μια διαφορετική κουλτούρα (τη βρετανική) έχει κάνει την Honda πιο δυνατή και δημιουργική.

Ο πρόεδρος της McLaren, Ron Dennis πιστεύει ότι μόλις το μονοθέσιο της ομάδας μπορεί να κάνει σημαντικό βήμα προόδου λόγω ενός άλλου παράγοντα όπως δήλωσε: «Ένας από τους τομείς στους οποίους αντιμετωπίζουμε προβλήματα είναι οι θερμοκρασίες των ελαστικών. Απλά δεν έχουμε το επίπεδο συνολικής απόδοσης να αναπτυχθούν οι σωστές θερμοκρασίες στα ελαστικά. Νομίζω ότι μόλις ξεπεράσουμε το συγκεκριμένο σημείο όσον αφορά τη λειτουργία των ελαστικών, το μονοθέσιο "ανάψει" ξαφνικά. Συμβαίνει περιστασιακά στον αγώνα. Υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος, αλλά θα φτάσουμε εκεί».

Επιστρέφοντας στα λεγόμενα του Yasuhisa Arai για το προσωπικό του μέλλον στην Honda, το οποίο έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση από μερίδες του Τύπου , ο Ιάπωνας δήλωσε: «Προφανώς έχω μεγάλη πίεση στους ώμους μου, ειδικά από τους υποστηρικτές, το διοικητικό συμβούλιο της Honda και τους συναδέλφους μου, αλλά αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό. Νομίζω ότι έχω αυτό που απαιτείται για να διευθύνω αυτό το εγχείρημα, αλλά δεν είμαι σε θέση να αποφασίζω το μέλλον μου στην εταιρεία, όπως δεν είναι ούτε ο Τύπος ή τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της McLaren. Ελπίζω να συνεχίσω να διευθύνω αυτό το εγχείρημα και πιστεύω ότι τα μέλη του διοικητικού μας συμβουλίου με εμπιστεύονται εμφατικά». Σύμφωνα με τις φήμες, ο Arai έχει την υποστήριξη του Takahiro Hachigo, του νέου CEO της Honda.

Παράλληλα, υπεύθυνος Τύπου της McLaren διέψευσε τις φήμες που ήθελαν την ομάδα να ανακοινώνει στο GP Βελγίου ότι το 2016, ο 23χρονος Βέλγος Stoffel Vandoorne (επικεφαλής στη βαθμολογία του GP2 αυτή τη στιγμή) θα αγωνίζεται στην F1 με τα χρώματά της, στη θέση του Jenson Button._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ