top icon
Αγώνες

Η FIA εγκρίνει αλλαγές στη Formula 1

H FIA εγκρίνει νέους κινητήρες Formula 1 από το 2026 αλλά και άμεσες τροποποιήσεις στα πατώματα των αυτοκινήτων.

Σε συνεδρίαση που έληξε πριν λίγο, η FIA, η Ομοσπονδία που διοικεί το άθλημα, ενέκρινε νέες προδιαγραφές των μονάδων ισχύος της Formula 1, που θα ισχύσουν από το 2026.

Οι κανονισμοί των νέων μοτέρ επικεντρώνονται σε 4 βασικούς πυλώνες:

Διατήρηση του απολαυστικού θεάματος με τους V6 εσωτερικής καύσης στον πυρήνα των μονάδων ισχύος.

Φιλικότητα στο περιβάλλον με 100% καύσιμα από ανανεώσιμες πηγές και συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα σε ποσοστό έως και 50% της συνολικής ισχύος, που υπερβαίνει τους 1.000 ίππους.

Λογικότερο κόστος έρευνας, εξέλιξης και κατασκευής, μέσω κατάργησης του MGU-H και τριπλασιασμού ισχύος του MGU-K, αλλά και διατήρηση της τεχνολογίας αιχμής, που αποτελεί βασικό στοιχείο της Formula 1.

Προσέλκυση περισσότερων κατασκευαστών Μονάδων Ισχύος μέσα από πιο δελεαστικές προοπτικές.

Λεπτομέρειες για τις νέες μονάδες ισχύος μπορείτε να δείτε εδώ στο βίντεο που μόλις έδωσε το επίσημο δίκτυο της Formula 1.

Ταυτόχρονα, εγκρίθηκαν αεροδυναμικές τροποποιήσεις για περιορισμό του δελφινισμού (porpoising) με άμεση ισχύ όσον αφορά τον έλεγχο της ακαμψίας του πατώματος, ενώ από το 2023 θα υπάρξει αύξηση του ύψους των άκρων του πατώματος κατά 15 χιλιοστά.

ben sulayem

Ο Πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, προήδρευσε στη συνεδρίαση

Οι αλλαγές αυτές θεωρητικά ευνοούν τη Mercedes, να καλύψει το χαμένο έδαφος έναντι της Ferrari και της Red Bull. Αναμένουμε λοιπόν τις αντιδράσεις των ομάδων, καθώς μάλιστα οι αλλαγές για το 2023 τους βρίσκουν να έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά στη σχεδίαση της αεροδυναμικής για την επόμενη χρονιά, οπότε πρέπει να γυρίσουν πίσω και να ξαναρχίσουν από τα πρωταρχικά στάδια.

Όπως έχουμε ξαναγράψει, υποψιαζόμαστε ότι οι αλλαγές αυτές στη μέση της σεζόν έχουν ενδεχόμενα οσμή εξιλέωσης προς τη Mercedes, ύστερα από το φιάσκο του Άμπου Ντάμπι. Η άποψή μας είναι ότι το λάθος δε διορθώνεται με νέο λάθος, και η αλλαγή κανονισμών στη μέση της σεζόν ίσως δυσαρεστήσει πολλές ομάδες και πολλούς φιλάθλους, όσο και τα συμβάντα του Άμπου Ντάμπι.

Παράλληλα, ύστερα από το ατύχημα του Zhou Guanyu στο Βρετανικό Grand Prix, όπου αποκολλήθηκε το roll hoop και η Alfa Romeo βρέθηκε να σέρνεται ανάποδα στην προστατευτική της άλω, επιβάλλονται νέοι, αυστηρότεροι κανονισμοί για την ενίσχυση του roll hoop.

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τους νέους κανονισμούς με κάθε λεπτομέρεια.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ