top icon
Αγώνες

Μακροπρόθεσμος στόχος του Brawn να μην υπάρχει DRS στην F1

Η «λαϊκή κατακραυγή» για το DRS φαίνεται πως έφτασε στα αυτιά της Liberty Media, με τον επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της FOM, Ross Brawn, να τονίζει πως θα καταργηθεί σε βάθος πενταετίας.

Από το 2011 που το Drag Reduction System έκανε την εμφάνισή του στην Formula 1 υπήρχαν έντονα παράπονα από μία μεγάλη μερίδα του κοινού, που αντιτίθετο στην φιλοσοφία της εν λόγω κατασκευής. Με αυτό το σκεπτικό, o Brawn, σε συνέντευξή του στο motorsport.com, εξήγησε ότι μέχρι το 2021 το DRS θα αποτελεί παρελθόν, ενώ αποκάλυψε και το πλάνο που υπάρχει για να επιτευχθεί αυτό.

«Είναι ένας συμβιβασμός. Νομίζω πως τον έχουμε, κι αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να βρούμε μία καλύτερη λύση. Κι αυτό, γιατί είναι ένα μέσο για να έχουμε περισσότερα προσπεράσματα, κι αυτό που πραγματικά θέλουμε είναι τα μονοθέσια να παίρνουν το slipstream και να προσπερνούν. Επομένως, για μένα η λύση, πάνω στην οποία ήδη αρχίσαμε να δουλεύουμε, είναι να εξελίξουμε και να σχεδιάσουμε κατά τέτοιον τρόπο τα μονοθέσια, ώστε να μπορούν να αγωνίζονται κολλημένα το ένα πίσω από το άλλο».

Και προσέθεσε λέγοντας:

«Τα μονοθέσια της Formula 1 αυτή τη στιγμή είναι σχεδιασμένα να αγωνίζονται μόνα τους. Οι ομάδες, όταν πηγαίνουν στην αεροδυναμική σύραγγα και φτιάχνουν τα CFD προγράμματά τους για να εξελίξουν το μονοθέσιο, τα κάνουν όλα με γνώμονα ότι τρέχουν μόνες τους. Επομένως, όταν βάζεις ένα άλλο μονοθέσιο μπροστά του, δεν αποδίδει σωστά».

Κλείνοντας, ο Ross Brown σημείωσε:

«Αυτό που εξετάζουμε είναι η απόσταση που μπορούν να έχουν τα μονοθέσια, και τι χρειάζεται να κάνουμε στο σχεδιασμό για να το πετύχουμε αυτό. Και θεωρώ πως, όταν το πετύχουμε αυτό, που στοχεύουμε να γίνει το 2021, τότε θα έχουμε μονοθέσια που δε θα χρειάζονται DRS. Μπορεί να έχουμε άλλες λύσεις για το προσπέρασμα, αλλά δεν θα είναι τόσο τεχνητές όσο το DRS. Πιστεύω πως οι οπαδοί θέλουν να δουν ένα όμορφο προπέρασμα, δεν θέλουν να δουν ένα προσπέρασμα που επιτυγχάνεται με το πάτημα ενός κουμπιού».

Να πάψουν και οι ποινές για αλλαγή μερών των PU

Ένα μεγάλο «αγκάθι» αυτή τη στιγμή στο σπορ είναι και οι ποινές θέσεων στο grid για αλλαγή μερών της μονάδας ισχύος, κάτι που μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε 65 θέσεις ποινή, όπως στην περίπτωση του S. Vandoorne στο Spa την περασμένη εβδομάδα.

Ο Brawn αντιλαμβάνεται πόσο κακό κάνει στο σπορ αυτό, και τόνισε πως ήδη εξετάζεται το πώς μπορεί να το αποφύγει στο μέλλον:

«Μισώ το γεγονός ότι οι αγώνες επηρεάζονται από τεχνικά θέματα. Ξέρω ότι μπορεί ένα μονοθέσιο να εμφανίσει ένα πρόβλημα μέσα στον αγώνα, είναι ένα τεχνικό πρόβλημα και μπορεί να επηρεάσει τον αγώνα, αλλά πιστεύω πως οι οπαδοί το αντιλαμβάνονται αυτό. Είναι δύσκολο για έναν οπαδό να δεχτεί ότι ο ήρωάς του ξεκινά από το πίσω μέρος του grid επειδή έπρεπε να αλλάξει κινητήρα, αυτό δεν είναι καλό. Πρέπει να βρούμε μία λύση για αυτό, είτε μέσω της επιβολής μίας διαφορετικής ποινής, είτε καταργώντας τις ποινές εξ ολοκλήρου».

Αν κι έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με τη FIA για το θέμα, ο Brawn δεν παραγνωρίζει το γεγονός ότι θα είναι δύσκολο να βρεθεί μία λύση:

«Δουλεύουμε με τη FIA για να δούμε αν υπάρχει κάποια καλύτερη λύση για το μέλλον, και σίγουρα ελπίζουμε πως με τους νέους κινητήρες και τους νέους κανονισμούς θα υπάρξει μία καλύτερη λύση. Ίσως να μπορέσουμε να βρούμε κάτι καλύτερο πριν από εκείνη τη στιγμή, γιατί είναι κάτι πολύ αρνητικό στο κοινό.

Και συμπλήρωσε:

«Κάτι που έχει προταθεί είναι η αφαίρεση βαθμών από τις ομάδες. Μπορούν να βρεθούν κι άλλες, ξεχωριστές ποινές. Παλιότερα είχαμε τα tokens για τους κινητήρες, κι αυτό δεν ήταν τόσο κακό. Έγινε κάπως περίπλοκο, αλλά θα μπορούσες να αφαιρέσεις τα tokens για λίγο. Πιστεύω πως χρειάζεται πολλή σκέψη. Οι ποινές θέσεων στο grid δεν είναι καθόλου αρεστές, και πρέπει να βρούμε μία καλύτερη λύση»._.Δ.Μ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ