top icon
Αγώνες

Nurburgring 1976: Το τέλος ενός θρύλου

Σαν σήμερα, πριν 37 χρόνια, το φοβερό ατύχημα του Νίκι Λάουντα έγινε αφορμή να χαθεί για πάντα από τη Formula 1 η ηρωϊκή διαδρομή των 23 χλμ.

Ο Νίκι Λάουντα πρώτευσε στις κατατακτήριες δοκιμές του Νίρμπουργκρινγκ το 1976 με το εξάτροχο του Ντεπαγιέ να συμπληρώνει την πρώτη σειρά της εκκίνησης. Ο άριστος γνώστης της διαδρομής Χανς Στουκ με τη Μαρτς «761» παρατάχθηκε στην αφετηρία πίσω από τους δύο. Η Λότους «14» του Αντρέτι εφοδιάστηκε για την κούρσα με εκκινητήρα με αέρα, όπως οι Μπράμπαμ και οι Μακλάρεν. Έβρεχε πριν από την εκκίνηση με αποτέλεσμα όλοι οι οδηγοί, εκτός του Γιόχεν Μας, να φορέσουν στα μονοθέσιά τους λάστιχα για υγρό οδόστρωμα. Οι Ρεγκατσόνι και Λαφίτ προηγήθηκαν στον 1ο γύρο, όμως ο δρόμος άρχισε να στεγνώνει και αυτό ευνοούσε τον Γερμανό της Μακλάρεν που βρέθηκε στην πρώτη θέση, όταν οι υπόλοιποι πήγαιναν για αλλαγή ελαστικών. Για κάποια αυτοκίνητα είχε αρχίσει ο 3ος γύρος, όταν στα μεγάφωνα ακούστηκε πως στη στροφή Μπέργκβεγκ συνέβη ατύχημα.

«Βγάλτε με έξω ! » ακουγόταν να φωνάζει μέσα από τις φλόγες γεμάτος αγωνία ο Νίκι Λάουντα, όταν ένιωσε πως κάποιοι προσπαθούσαν να τον βοηθήσουν. Κανείς δεν είχε καταλάβει για ποιο λόγο η Φεράρι είχε ξεφύγει από την πορεία της, χτυπώντας με δύναμη σε ένα ανάχωμα, αφού προηγουμένως διέλυσε μια διπλή σειρά από ατσάλινους φράκτες. Ίσως, υπέθεσαν αρκετοί αργότερα να πάτησε σε κάποιο σημείο της πίστας που ήταν ακόμη βρεγμένο. Tο αυτοκίνητο ήδη καιγόταν, όταν ξαναμπήκε ανεξέλεγκτο στο δρόμο, για να συγκρουστεί με τα μονοθέσια των Λούνγκερ και Eρτλ. Η Χέσκεθ του Έντουαρντς είχε γλυτώσει με ένα μικρό χτύπημα, όταν ο οδηγός της την παράτησε και έτρεξε να βοηθήσει τον Αυστριακό, πηδώντας πάνω από το καιόμενο αυλάκι βενζίνης που άφησε πίσω της η «312 Τ2». Οι τρεις πιλότοι όρμησαν στις φλόγες, ενώ έσπευδε να τους συνδράμει ο Αρτούρο Μερτζάριο. Ο απεγκλωβισμός υπήρξε επιτυχής και ο Λάουντα, αν και σε πολύ κακή κατάσταση, διατηρούσε ακόμη τις αισθήσεις του. Ο Βιτόριο Μπραμπίλα ήρθε κοντά του και ο Αυστριακός του μίλησε στα ιταλικά. Με αρκετή καθυστέρηση έφθασε το ασθενοφόρο, που τον παρέλαβε για να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο του Μανχάιμ. Στη δεύτερη εκκίνηση που ακολούθησε ο Τζέιμς Χαντ ανέλαβε την πρωτοβουλία για να τη διατηρήσει μέχρι το τέλος, κερδίζοντας τη νίκη σε έναν αγώνα που κανείς δεν ήθελε να θυμάται. 


Ο Lauda επέστρεψε στους αγώνες λίγες εβδομάδες αργότερα στη Monza και το γεγονός απέσπασε όλα τα φώτα της δημοσιότητας…

Το 1984 το Nurburgring ξαναγύρισε στο καλεντάρι της Formula 1 με εντελώς νέα και πολύ μικρότερη διαδρομή. Από την παλιά και ηρωική απέμενε μόνο η ευθεία της εκκίνησης-τερματισμού, διαφοροποιημένη όμως και εκείνη αρκετά._Σπ.Χατ.

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ