top icon
Αγώνες

Preview GP Ιταλίας 2016

Για τον 14ο γύρο της φετινής σεζόν, η Formula 1 κατευθύνεται προς την ταχύτερη πίστα του Πρωταθλήματος, την Monza, στην οποία ολοκληρώνεται το ευρωπαϊκό σκέλος αγώνων για φέτος.

«Μαγική πίστα» και «ναός της ταχύτητας» είναι μερικά από τα προσωνύμια της πίστας που στέκει περήφανη στο πάρκο της Monza από το 1922. Έκτοτε, τα μεγαλύτερα ονόματα του κόσμου των Grand Prix (προπολεμικά) και της Formula 1 έχουν αναμετρηθεί εκεί. Για αυτό και είναι ευχάριστο να ακούμε ότι πιθανότατα αυτό το σαββατοκύριακο η Monza θα υπογράψει ανανέωση του συμβολαίου της με τον Bernie Ecclestone για τη διεξαγωγή του Ιταλικού GP μέχρι το 2019. Αν και η χάραξη της Monza δεν είναι ιδιαίτερα προκλητική, τα πράγματα δεν είναι ιδιαίτερα εύκολα για τους οδηγούς. Λόγω των πολύ μεγάλων ευθειών, το ιδανικό στήσιμο των μονοθεσίων προβλέπει ελάχιστες τιμές παραγωγής αρνητικής άντωσης. Οι ομάδες προετοιμάζουν ειδικά για αυτό τον αγώνα αεροτομές με μικροσκοπικά πτερύγια για όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές αεροδυναμικής αντίστασης. Παρέχοντας λιγότερη πρόσφυση, ο πίσω άξονας είναι εξαιρετικά ασταθής στα ισχυρότατα, ως επί το πλείστον, φρεναρίσματα. Πέραν της ελαχιστοποίησης των αεροδυναμικών αντιστάσεων με σκοπό την επίτευξη υψηλότερων ταχυτήτων στις ευθείες, μεγάλη σημασία έχει φυσικά και η ισχύς της κινητήριας μονάδας. Η Monza αποτελεί πίστα στην οποία τα πλεονεκτήματα της Mercedes αναμένεται να αναδειχθούν. Ωστόσο, οι εξαιρετικά υψηλές πιέσεις ελαστικών που έχει απαιτήσει η Pirelli ως ελάχιστο όριο ενδέχεται να δυσκολέψουν τη γερμανική ομάδα, όπως συνέβη στο Spa-Francorchamps. H κατάσταση όμως αναμένεται να είναι λιγότερο κρίσιμη στη Monza, καθώς απουσιάζουν οι γρήγορες στροφές που χαρακτηρίζουν την πίστα του Βελγίου.

Η βαθμολογική διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes μειώθηκε στους 9 βαθμούς το προηγούμενο σαββατοκύριακο, αφού ο Lewis Hamilton εκκίνησε τελευταίος, εκτίοντας ποινή για αντικατάσταση των εξαρτημάτων της μονάδας ισχύος που είχαν αστοχήσει στο μονοθέσιό του κατά τους αρχικούς αγώνες της σεζόν. Ο Hamilton γέμισε το «οπλοστάσιό» του με κινητήρες που θα τον βγάλουν μέχρι το τέλος της σεζόν, και μάλιστα αναβαθμισμένους. Η Mercedes ξόδεψε 5 tokens εξέλιξης στο Spa, ωστόσο, της απομένουν άλλα 6, τα οποία ενδέχεται να χρησιμοποιήσει στο Ιαπωνικό GP. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, η Mercedes θα έχει να αντιμετωπίσει μια περίεργη κατάσταση, καθώς ο Nico Rosberg θα έχει κανονικά τις αναβαθμίσεις στο μονοθέσιό του, ενώ για να τις αποκτήσει ο Hamilton θα πρέπει να εκτίσει ποινή σε σειρά εκκίνησης αγώνα. Λογικά, ο Βρετανός θα πρέπει να ολοκληρώσει τη σεζόν με πιο παλιά έκδοση της γερμανικής μονάδας, αν και θα έχει μια επιπλέον στη διάθεσή του για τους εναπομείναντες αγώνες σε σχέση με τον team mate του. Ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, τόνισε όμως ότι ο Hamilton δε θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει για περισσότερο χρόνο επιθετικές ρυθμίσεις στους κινητήρες κατά τη διάρκεια των αγώνων απλά επειδή έχουν να διανύσουν λιγότερα χιλιόμετρα. Ωστόσο, ο Βρετανός δε θα χρειάζεται να είναι συντηρητικός ως προς τη χρήση επιθετικών ρυθμίσεων, όπως ήταν στους προηγούμενους αγώνες.

Στην «έδρα» της Ferrari, οι απαιτήσεις πάντοτε είναι πολύ υψηλές για την ιταλική ομάδα. Οι τεχνικοί της Scuderia αναμένεται να ξοδέψουν τα τελευταία τους tokens εξέλιξης προς αναβάθμιση της ιταλικής μονάδας ισχύος. Παράλληλα, ανακατατάξεις πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιρινού διαλείμματος στο αεροδυναμικό τμήμα του Maranello. H Ferrari προσπαθεί να αλλάξει στρατηγική, προωθώντας περισσότερο ταλέντα που βρίσκονται ήδη εντός των τάξεων της ιταλικής εταιρείας (όπως κάνει η McLaren), αντί να προσλαμβάνει ηχηρά ονόματα από άλλες ομάδες. Στο αεροδυναμικό τμήμα της Scuderia, o πρώην επικεφαλής Dirk de Beer έχει λάβει διαφορετικό ρόλο πλέον. Επίσης, από το τμήμα GT της Ferrari προσχώρησε στο αεροδυναμικό τμήμα της F1 ο Enrico Cardile o οποίος θα έχει την επίβλεψη του τμήματος, με τον Γάλλο David Sanchez (που είχε προϋπηρεσία σε Renault και McLaren πριν ανέλθει στην τεχνική ιεραρχία του Maranello) να τον πλαισιώνει ως επικεφαλής αεροδυναμιστής.

Αν και η Red Bull δεν περίμενε να είναι τόσο ανταγωνιστική στο Spa, η Monza ίσως αποτελέσει πιο δύσκολη πρόκληση για την αυστριακή ομάδα, δεδομένων των χαρακτηριστικών της χάραξης. Ο Max Verstappen έχει βρεθεί στο επίκεντρο των συζητήσεων όσον αφορά τις τακτικές που ακολουθεί κατά την υπεράσπιση της θέσης του και κατά πόσο αυτές είναι επικίνδυνες ή όχι. To θέμα είναι ότι η FIA επί έτη προσπαθεί να περιορίσει το ρίσκο που παίρνουν στις μεταξύ τους μάχες οι οδηγοί. Αν αυτά που πράττει ο Verstappen κρίνονται νόμιμα, τότε θα αρχίσουν να τα κάνουν και άλλοι οδηγοί, καθώς ο Ολλανδός δεν είναι ο μοναδικός που ξέρει να αγωνίζεται έτσι.

Ενδιαφέρον θα προσελκύσει και η μάχη για την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, για την οποία μάχονται Force India και Williams. Στο στρατόπεδο της βρετανικής ομάδας, ο Felipe Massa ανακοίνωσε την αποχώρησή του από το σπορ στο τέλος της σεζόν.

Έπειτα από το σφοδρό του ατύχημα στο Βέλγιο, ο Kevin Magnussen έλαβε την έγκριση από την FIA για να αγωνιστεί στην Ιταλία αυτό το σαββατοκύριακο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Felipe Nasr θα αγωνιστεί στη Monza με ένα ειδικά βαμμένο για την περίσταση κράνος, που έχει φωτογραφίες Ιταλών θρύλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού: Tazio Nuvolari, Giuseppe Farina, Alberto Ascari, Elio de Angelis και Michele Alboreto._Φ.Λ.

Ώρες διεξαγωγής GP Ιταλίας

Παρασκευή (02/09)

11:00 – Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

15:00 – Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο (04/09)

12:00 – Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

15:00 – Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή (05/09)

15:00 – Αγώνας

Όλες οι περίοδοι δοκιμών καθώς και ο αγώνας θα μεταδοθούν σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση από το συνδρομητικό κανάλι OTE Sport 5. Το GP Γερμανίας θα μεταδοθεί ζωντανά την Κυριακή από την EΡΤ2 και την EΡΤHD, που θα μεταδώσουν σε μαγνητοσκόπηση και τις κατατακτήριες δοκιμές, μία ώρα πριν από την εκκίνηση (στις 14:00). 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ