top icon
Αγώνες

Στη Lotus o Maldonado και το 2016

Η ομάδα της Lotus ανακοίνωσε επίσημα ότι θα διατηρήσει τον Pastor Maldonado και το 2016.

Ωστόσο, το πιθανότερο είναι ότι η ομάδα δε θα αγωνίζεται με αυτή την ονομασία την επόμενη χρονιά. Οι διαπραγματεύσεις με τη Renault βρίσκονται στα τελικά στάδια και στο Ιαπωνικό GP αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα η πώληση της πλειονότητας των μετοχών της ομάδας στη γαλλική εταιρεία. Ο παράγοντας που φαίνεται να καθυστερεί την επίσημη ανακοίνωση δεν είναι η σύναψη τελικής συμφωνία μεταξύ Renault και Lotus, αλλά οι διαπραγματεύσεις της γαλλικής εταιρείας με τον Bernie Ecclestone. H Renault διεκδικεί από τη FOM έσοδα ιστορικής ομάδας λόγω της πολυετούς παρουσίας της στην F1 ως κατασκευάστριας ομάδας (1977-1985, 2002-2011) και της κατάκτησης δύο τίτλων οδηγών (με τον Fernando Alonso) και κατασκευαστών, τη διετία 2005-2006. Αναφέρεται ότι αν η FOM δεν παραχωρήσει αυτά τα επιπλέον έσοδα στη Renault, o CEO της, Carlos Ghosn δεν πρόκειται να εγκρίνει την αγορά της ομάδας της Lotus.

Στα paddock της Σιγκαπούρης, ο Gerard Lopez, ιδιοκτήτης της Lotus, εθεάθη να συνομιλεί σε φιλική ατμόσφαιρα με τον αγωνιστικό διευθυντή της Renault, Cyril Abiteboul και άλλα υψηλόβαθμα στελέχη της γαλλικής εταιρείας, καθώς και της Total, που αποτελεί τον επίσημο προμηθευτή καυσίμων και λιπαντικών της Regie.

Λόγω της παρουσίας της Total, υπήρχαν αμφιβολίες για το μέλλον του 30χρονου Βενεζουελανού οδηγού στην ομάδα, διότι ο βασικός σπόνσορας του Maldonado, είναι η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία PDVSA. Ωστόσο, τα περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ που προσφέρει η PDVSA στην ομάδα είναι απαραίτητα για το budget της. Επιπλέον, εξασφαλίζουν στη Lotus άμεση οικονομική ρευστότητα, καθώς η PDVSA είχε σταματήσει τις μηνιαίες πληρωμές έως ότου είχε ξεκαθαρίσει η κατάσταση με το συμβόλαιο του Maldonado και τις διαπραγματεύσεις με τη Renault. H οικονομική ρευστότητα είναι ζωτικής σημασίας για τη Lotus, ώστε να αποφύγει το ενδεχόμενο ανάθεσης σε διαχειριστές, καθώς έχει λάβει δύο παρατάσεις από το Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου όσον αφορά φορολογικές εκκρεμότητες.

Όσον αφορά το μελλοντικό team mate του Maldonado, τα πράγματα είναι λίγο πιο μπερδεμένα. Η Renault εκτιμάει τα προσόντα του Romain Grosjean. Ωστόσο, ο Γάλλος οδηγός έχει δώσει διορία έως το τέλος του μήνα στην ομάδα για να συνάψει συμφωνία μαζί του. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, αν ο Grosjean δεν έχει ουσιαστικά έτοιμο συμβόλαιο από τη Renault μέχρι το τέλος του μήνα, θα προσχωρήσει στη νεοσύστατη ομάδα της Haas.

Αναφέρεται ότι η αμερικάνικη ομάδα και ο Grosjean έχουν ήδη συμφωνήσει τους βασικούς όρους του συμβολαίου του Γάλλου. Ο Grosjean δήλωσε στη Σιγκαπούρη ότι γνωρίζει ήδη τί θα κάνει το 2016, γεγονός που κάνει πολλούς να πιστεύουν ότι ο 29χρονος οδηγός θα προσχωρήσει στη Haas, ανεξαρτήτως των εξελίξεων στο στρατόπεδο των Lotus και Renault. Άλλωστε, μία σεζόν με τη Haas, βάζει τον Grosjean στην καλύτερη δυνατή θέση εάν προκύψει κενό cockpit στη Ferrari το 2017 (που λήγει το συμβόλαιο του Kimi Raikkonen), δεδομένης της στενής συνεργασίας της αμερικάνικης ομάδας με το Maranello.

O Abiteboul δήλωσε ότι ήταν κρίμα που η Renault δεν έβαλε μέσα στους όρους της συμφωνίας με τη Lotus και τη διατήρηση του Grosjean ως απαραίτητη προϋπόθεση. Αν ο Grosjean όντως αποχωρήσει από τη Lotus, τότε η ομάδα ενδέχεται να στραφεί προς τον Sergio Perez, ο οποίος παρ’ ότι δηλώνει ότι βρίσκεται πολύ κοντά στην ανανέωση του συμβολαίου του με τη Force India, δεν έχει υπογράψει ακόμη. Παράλληλα και ο Γάλλος πρώην οδηγός της Toro Rosso (και νυν οδηγός προσομοιωτή στη Ferrari) Jean-Eric Vergne βρίσκεται στο ραντάρ της Renault, όπως και ο Esteban Ocon. O 19χρονος Γάλλος (με ισπανικές ρίζες), που κατέκτησε πέρυσι τον τίτλο στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα F3 (με κύριο αντίπαλο τον Max Verstappen) αποτελεί μέλος του προγράμματος νεων οδηγών της Mercedes. Ο Ocon διανύει φέτος την πρώτη του σεζόν στο GP3 (με την ομάδα της ART), κατέκτησε νίκη στο ντεμπούτο του και είναι 2ος στη βαθμολογία, έχοντας τερματίσει 2ος στους 7 τελευταίους αγώνες._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ