top icon
Αγώνες

Ράλλυ Ακρόπολις: το μήλον της έριδος

Πρόσφατο δελτίο Τύπου της Οργανωτικής Επιτροπής του Ράλλυ Ακρόπολις κάνει λόγο για προσπάθειες επιστροφής του αγώνα στο καλαντάρι του Παγκοσμίου. Ε, στην Ελλάδα των κριτών επί παντός επιστητού δεν ήθελε και πολύ για να ανοίξει ο ασκός του Αιόλου.

Είναι από τις φορές που, υποθετικά μιλώντας, σε έναν κόσμο… αγγελικά πλασμένο, διαβάζεις το δημοσίευμα και μόνο χαρά αισθάνεσαι. Για να μην πούμε εθνική υπερηφάνεια. Γιατί καλώς ή κακώς εθνική υπόθεση αποτελεί και η επιστροφή του Ακρόπολις στο WRC όσο κλισέ κι αν ακούγεται αυτό σε κάποιους. Όπως εθνική υπόθεση αποτελεί η επιτυχία του Μαραθωνίου, του Λευτέρη Πετρούνια, του Ολυμπιακού ή του Παναθηναϊκού στο ευρωπαϊκό μπάσκετ και πάει λέγοντας. Τελεία και παύλα.

Το θέμα με το Ακρόπολις είναι άλλο όμως. Εδώ τη μία τον αγώνα τον κάνει η ΕΛΠΑ, την άλλη… ένας Αθανασούλας, τα δύο τελευταία χρόνια η ΟΜΑΕ. Κοινός παρονομαστής ένας: οι κριτές του καναπέ, που είτε θα τον έκαναν καλύτερα, είτε δε θα φέσωναν τα ταμεία, είτε θα εξασφάλιζαν τις τρελές χορηγίες που θα μας έκαναν “Ράλλυ Φινλανδίας”. Συν τοις άλλοις, από τη στιγμή που στα πηδάλια σε ρόλο Οργανωτή πέρασε η ΟΜΑΕ, ξεκίνησε και μια νέα ιστορία, αυτή των προσκείμενων στην ΕΛΠΑ και των “νέων” της Ομοσπονδίας που μεταξύ τους χωρίζονται από άβυσσο, με τον πυθμένα της να ξεκινάει από προβληματικές σχέσεις του παρελθόντος, που ουδεμία σχέση έχουν με το Ακρόπολις. “Μου 'πες, σου 'πα” με αφορμή κάποιον αποκλεισμό από έναν (εθνικό αγώνα), μια ένσταση σε αντίπαλο αγωνιζόμενο που μεταγενέστερα βρέθηκε σε διοικητική θέση, μια αστοχία επικοινωνίας ή ότι άλλο μπορεί να έχει μαζευτεί σε κάθε κεφάλι τα τελευταία 30-40 χρόνια (ναι, γιατί οι ίδιοι περιστρέφονται τόσον καιρό στο χώρο) και ιδού το αποτέλεσμα: Καμιά εικοσαριά ειδήμονες κινούν τα νήματα κατά το δοκούν και ό,τι κάτσει. 

Επί του παρόντος τώρα. Η ΟΜΑΕ -κατά δήλωση της Οργανωτικής του Ακρόπολις- κατάρτισε πλάνο και υπέβαλε στη FIA αίτηση επιστροφής του αγώνα στο Παγκόσμιο. Αντικειμενικά σχολιάζοντας, αυτό ακριβώς γράφει το δελτίο. Ούτε πανηγύρια, ούτε υποσχέσεις, ούτε ψεύτικες ελπίδες. Απλά ενημερώνει. Τον αν κατά την κρίση της FIA “εισπράξουμε” με μεγαλοπρεπή χυλόπιτα, πάλι κατά το δελτίο, θα το μάθουμε τον Οκτώβριο. Μέχρι τότε, δημοσιογραφικά μιλώντας, όποιος θέλει ψάχνει, και ψάχνοντας θα βρει ότι άλλες δώδεκα χώρες έχουν ζητήσει από την ένταξή τους στο ημερολόγιο. Με το νόμο των πιθανοτήτων άρα, τα πράγματα είναι δύσκολα. Οι πιο αισιόδοξοι “πατάνε” στα προβλήματα που επί σειρά ετών ακούγεται πως έχουν οι αγώνες της Πολωνίας, της Ιταλίας ή της Γαλλίας (δε θα τα αναλύσουμε εδώ, αλλά δεν έχουμε δει να γίνεται και τίποτα όλα αυτά τα χρόνια), και ευελπιστούν πως κάποιον θα πετάξει έξω η FIA για να βάλει μέσα εμάς.

Ωστόσο, υπάρχει και το γελοίον του πράγματος στην όλη υπόθεση. Εδώ καλά-καλά δεν ξέρουμε αν θα έχουμε αγώνα το 2017, και δημοσιεύματα ή σχόλια στα social media θέλουν την ΕΛΠΑ να αρνείται να “δώσει” στην ΟΜΑΕ τον τίτλο Ράλλυ Ακρόπολις αν και εφόσον. Προσφιλής τακτική του Σωματείου, που φέτος, για τους προσωπικούς λόγους που αναφέρονται παραπάνω… έστειλε την ΟΜΑΕ να κάνει Ιστορικό Ακρόπολις απαγορεύοντάς της τη χρήση του τίτλου, όταν λίγο νωρίτερα, κατά τη διεξαγωγή του “αληθινού” Ακρόπολις, την ανάγκασε (η ΕΛΠΑ την ΟΜΑΕ) να αγοράσει υλικά για τον αγώνα (επικοινωνίες – περίπου 30.000 ευρώ, ιατρικό εξοπλισμό – περίπου 10.000 ευρώ κ.ά. συνολικού ύψους περίπου 100.000 ευρώ) αρνούμενη να παραχωρήσει ή έστω να νοικιάσει αυτά που έχει στη διάθεσή της, τα οποία αγόρασε με τα χρήματα των αγωνιζομένων – των ίδιων αγωνιζομένων που βλέπει ο θεατής στους αγώνες ασχέτως διοργανωτή. Τα οποία υλικά κάθονται σε κάποια αποθήκη. Ε, τι άλλο να συζητήσουμε;

Όπως και να 'χει, σε επικοινωνία που είχαμε με τον πρόεδρο της ΟΜΑΕ, Δημήτρη Μιχελακάκη, μάθαμε ότι αν όλα πάνε κατ' ευχήν, η απαγόρευση χρήσης της ονομασίας του αγώνα δε θα αποτελέσει τροχοπέδη (… διαφορετικά το διατύπωσε). Όπως έγινε το Ιστορικό με κουκουρούκου όνομα, θα γίνει και το άλλο. Και κανένας δεν μπορεί να πείσει τον κόσμο που ακόμα ενδιαφέρεται για τη συνέχεια αυτών των γεγονότων, πως πρόκειται για άλλον αγώνα. Απλά η ιστορία γράφει και το φετινό φιάσκο με την ονομασία του Ιστορικού δεν ξε-γράφει. Τώρα για τα ονόματα who cares που λεν' και στην ελληνική επαρχία.

Μέχρι τότε, πάντως, προηγούνται άλλα, πιο σημαντικά για το μέλλον ή και την οριστική παύση του αγώνα. Η FIA στις 26 Ιουλίου έχει καλέσει ΕΛΠΑ και ΟΜΑΕ στο Παρίσι, με την ατζέντα να περιλαμβάνει τρία θέματα. Πρώτον, απολογισμό της δραστηριότητας της ΟΜΑΕ σε αγωνιστικό επίπεδο τη χρονιά που πέρασε, δεύτερον το πλάνο και την πρόθεσή της για τη χρονιά που έρχεται και τρίτον τη μεταξύ των δύο σχέση. Με το τελευταίο να αποτελεί το “Α” και το “Ω” της συνάντησης, θα θυμίσουμε ότι η ΕΛΠΑ, υπό άλλο ΔΣ και έχοντας επίγνωση του ότι δεν μπορεί να διοργανώσει Ακρόπολις, συναίνεσε στο να παραχωρηθεί στην ΟΜΑΕ το δικαίωμα διεξαγωγής, με τη FIA να παίζει το ρόλο παρατηρητή. Η ΟΜΑΕ από την πλευρά της, σ' αυτό το διάστημα έκανε δυο -οργανωτικά- τέλεια κατά τη FIA Ακρόπολις και ένα Ιστορικό. Επομένως, η άρνηση της ΕΛΠΑ στη χρήση του ονόματος και η εμμονή (σήμερα, που δεν κάνει αγώνες) στη διατήρηση στην κατοχή της του sporting power, σε τι ακριβώς οφείλεται αν όχι στα κολλήματα του παρελθόντος; Ο καιρός γαρ εγγύς._4Τ

Ποιος θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου 2022);

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ