top icon
Αγώνες

Σταύρος Γρύλλης: Από το θρανίο στο μπάκετ!

Μπορεί ένας δεκάχρονος μαθητής από την Κω να διαπρέπει ως οδηγός drift; Ο Σταύρος Γρύλλης, ίσως ο νεότερος drifter στον κόσμο, έχει την απάντηση…

ΕΙΧΑΜΕ ακούσει για έναν πιτσιρίκο από την Κω ο οποίος έκανε πράγματα και θαύματα στα πηδάλια μιας -πισωκίνητης βέβαια- BMW E30 σε επιδείξεις drift. Έχοντας δει και τα βίντεο που κυκλοφόρησαν στο Διαδίκτυο, κάνοντας τον Σταύρο Γρύλλη ολοένα και πιο δημοφιλή, ξεκινήσαμε να τον γνωρίσουμε από κοντά. Δίπλα στο δεκάχρονο παιδί ο πατέρας του, Μιχάλης Γρύλλης, μηχανικός αυτοκινήτων στο επάγγελμα, που στηρίζει και εκπαιδεύει τον μεγαλύτερο από τους τρεις γιους του.

Από την πρώτη επαφή μαζί του, ο Σταύρος Γρύλλης δείχνει πως ξεπερνά το μέσο όρο της ηλικίας του σε επίπεδο ωριμότητας: «Στο μέλλον θα ήθελα να σπουδάσω μηχανικός αυτοκινήτων, ενώ με τα drift θα ήθελα να ασχολούμαι ως χόμπι». Αυτή η προσέγγιση από ένα παιδί που αποκτά αναγνωρισιμότητα σε ηλικία δέκα ετών είναι ενδεικτική. Πώς ξεκίνησε, όμως, ο Σταύρος την εμπλοκή του με το μηχανοκίνητο αθλητισμό; «Ξεκίνησα από τα καρτ σε ηλικία τεσσάρων ετών, ενώ μετά ο πατέρας μου με έμαθε να κάνω drift. Στην ηλικία των πέντε ετών ξεκίνησα να οδηγώ αυτοκίνητο, και κάνω drift από επτάμισι ετών». Αξίζει να τονίσουμε πως ο Σταύρος Γρύλλης δε συμμετέχει σε αγώνες, αλλά οδηγεί ως καλεσμένος σε επίπεδο επίδειξης, αυστηρά σε πίστες, και ποτέ σε δημόσιους δρόμους. Αυτό δεν είναι τυχαίο, αφού, όπως τονίζει ο πατέρας του, «η ασφάλεια είναι πάνω από όλα. Ο Σταύρος drift κάνει μόνο σε πίστες, και δεν έχει εκτεθεί ποτέ σε δημόσιους χώρους. Είχε την ευκαιρία να οδηγήσει σε δημόσιους δρόμους, αλλά δεν το επιτρέψαμε εμείς, ως γονείς. Άλλωστε, δεν έχει οδηγήσει ποτέ αυτοκίνητο εκτός πίστας. Η παιδεία στον Σταύρο έχει ξεκινήσει από τα καρτ. Από την πρώτη ημέρα φορούσε φόρμα και, φυσικά, κράνος, θώρακα και ό,τι μπορούσε να υπάρχει. Στη συνέχεια η παιδεία προέβλεπε να μη γίνονται αυτά σε δημόσιους χώρους. Περιμετρικά του χώρου εργασίας μου υπάρχει διαθέσιμος κλειστός χώρος όπου κάνει προπόνηση. Το επόμενο στάδιο είναι να βρεθεί σε πίστα και να οδηγεί, αλλά ποτέ σε δημόσιους δρόμους. Αν το παιδί δε δει μεγαλύτερους, και κυρίως τους γονείς, να μην κάνουν εκπτώσεις στην ασφάλεια, δε νομίζω να το πράξει ο ίδιος μόνος του».

Όπως γίνεται αντιληπτό, η ασφάλεια είναι το πρωταρχικό μέλημα της οικογένειας Γρύλλη: «Η BMW του Σταύρου είναι εφοδιασμένη με κλωβό ασφαλείας, ζώνες και ειδικό κάθισμα, που μας έστειλε η MomoItaly, ειδικά για τον Σταύρο, ο οποίος φοράει πάντα φόρμα και κράνος. Ακόμα και στο ποδήλατο, ο Σταύρος φοράει κράνος. Η ασφάλεια είναι πάνω από όλα». Πέραν του καθαρά αγωνιστικού κομματιού, όμως, σημαντικό ρόλο στη διατήρηση των ισορροπιών παίζει η μητέρα του Σταύρου: «Η μαμά μου με ενθαρρύνει, όμως τονίζει πως πρώτο μέλημα πρέπει να είναι το σχολείο. Ξέρω πως πρέπει να είμαι καλός στο σχολείο, ώστε τις Κυριακές να πηγαίνω και να κάνω drift», ήταν τα λόγια το 10χρονου. Μπορεί η φήμη του Σταύρου Γρύλλη να έχει ξεφύγει, χάρη και στο Διαδίκτυο, από το γεωγραφικό χώρο του νησιού του, όμως οι προτεραιότητες για τον μικρό δεν αλλάζουν: «Προτεραιότητα έχει το σχολείο και, γενικά, δε λείπει από το μάθημα για το drift. Δε θα υπάρχει παρατήρηση, αλλά εμείς δε θέλουμε να αλλοιωθεί η σχέση του παιδιού με το σχολείο», μας είπε ο πατέρας του, που φυσικά ήταν παρών στη συνέντευξη με τον λιλιπούτειο drifter.

Το drift, λοιπόν, είναι το αγαπημένο χόμπι του μαθητή της 5ης Δημοτικού Σταύρου Γρύλλη, και ως τέτοιο το βλέπει, ακόμα και για μέλλον. Πώς όμως ασχολήθηκε με αυτό; «Έβλεπα drift σε DVD και μου άρεσε. Έπειτα, μου άρεσε πολύ ως οδηγός ο Στάθης Παπαργυρόπουλος. Από αγώνες μου αρέσει κυρίως το drift, ενώ παρακολουθώ και WRC.» Ποιες είναι οι διαφορές της χώρας μας, σε σύγκριση με το εξωτερικό, κατά τον ίδιο; «Τα driftcars του εξωτερικού είναι σε πιο υψηλό επίπεδο. Είναι καινούργια, V8, 4κύλινδρα. Ο αγαπημένος μου οδηγός από το εξωτερικό είναι ο Ιάπωνας Ντάιγκο Σάιτο, που συμμετέχει σε drift στην Αμερική.» Η ορολογία που χρησιμοποιεί ο Σταύρος εντυπωσιάζει, αν σκεφτούμε την ηλικία του, και σε κάνει να τον αντιμετωπίζεις ως ενήλικο, και όχι ως ένα παιδί δέκα ετών. Τι είναι αυτό που αρέσει περισσότερο στον μικρό, κατά το drift; «Μου αρέσει όταν παίρνω την πρώτη στροφή. Μου αρέσει πολύ να πλαγιολισθαίνω, αφού και η BMW είναι πολύ δυνατή.» Κλείνοντας, αξίζει να σημειώσουμε πως η παρουσία του Σταύρου Γρύλλη στα drift έχει δημιουργήσει ενδιαφέρον για το μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Κω, αφού πολλοί γονείς ενδιαφέρονται να πάνε τα παιδιά τους για καρτ, ενώ έχει δημιουργηθεί και σύλλογος drift._ Ν. Δ.

Σταύρος Γρύλλης
Ημ. γέννησης: 03/07/2002
Τόπος γέννησης και κατοικίας: Κως
Αυτοκίνητο: BMW E30 2.8 (μοντέλο 1986)
Χορηγοί: Momo Italy, Motul

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ